— Ποια είναι η πιο ζωηρή ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;
Από τότε που ζούσα κοντά στους αγρούς, οι περισσότερες αναμνήσεις μου έχουν να κάνουν με τους φίλους μου και τα παιχνίδια που παίζαμε εκεί καθώς προσπαθούσαμε να μην μας πιάσει στα πράσα ένας αγρότης. Συνηθίζαμε να φτιάχνουμε κρυψώνες προσπαθώντας να κρυφτούμε ο ένας από τον άλλον. Υπήρχε ένα εγκαταλελειμμένο κομμάτι γης που το βλέπαμε σαν χωματερή όπου υπήρχαν κάποια πράγματα με τα οποία θα μπορούσαμε να χτίσουμε κάτι. Θυμάμαι να βάζουμε μαζί μερικά από αυτά τα πράγματα φτιάχνοντας ένα αυτοσχέδιο φρούριο, που μετατρεπόταν σε καταφύγιο όταν η βροχή ξεκινούσε αμέσως μετά την ολοκλήρωση του.
— Θυμάσαι τις πρώτες σου παιδικές ζωγραφιές;
Ίσως να μην ήταν από τις πρώτες αλλά θυμάμαι να ζωγραφίζω ένα από τα πρώτα μαλακά παιχνίδια που είχα. Το ζωγράφισα σε μέγεθος Α2 μαζί με κάποια άλλα πόστερ σε ένα βρεφονηπιακό σταθμό όταν ήμουν τεσσάρων. Θυμάμαι να μου την παίρνει ο αέρας από τα χέρια καθώς πηγαίναμε προς το αυτοκίνητο της μητέρας μου, με την ίδια να προσπαθεί να την πιάσει. Δεν θυμάμαι τελικά αν τα κατάφερε.
«Προτιμώ μια καλή ιδέα με μέτριο σχεδιασμό παρά ένα καλοσχεδιασμένο, ανιαρό προτζεκτ»
— Τι είναι αυτό που έχει επηρεάσει τον είδος της δουλειάς που δημιουργείς;
Υπάρχει μια μίξη πραγμάτων τα οποία βοηθούν να δώσω σχήμα στην δουλειά μου. Η μεγαλύτερη έμπνευση προέρχεται από αντικείμενα, εμπειρίες και καταστάσεις οι οποίες συμβαίνουν γύρω μου ή προέρχονται από το παρελθόν ή από κάτι αρκετά πρόσφατο. Δεν με επηρεάζουν μόνο ότι έχει να κάνει με εμένα αλλά και η ποπ κουλτούρα, οι ταινίες, τα βιβλία, τα video games, και οι ρετρό εικόνες. Μπορώ να ονομάσω αρκετά.
— Οι εικονογραφήσεις των πρώτων τευχών του Monocle αντιγράφτηκαν από πολλά έντυπα. Τι πιστεύεις σχετικά με αυτό; Έφερε κάτι καινούριο ή ήταν απλά ένα trend; Πως ήταν η συνεργασία σου με το Monocle;
Είναι ίσως κάτι περισσότερο από τάση και όταν/ή όταν οι άλλες εκδόσεις βλέπουν δουλειές του Monocle και θέλουν να προσλάβουν τους ίδιους illustrators για να κάνουν κάποια παρόμοια δουλειά.
Απολαμβάνω την δημιουργία εικονογραφήσεων για το Monocle, είναι πράγματι καλοί στο να ζητούν αυτό που χρειάζονται από εσένα όσο πιο γρήγορα γίνεται, έτσι ώστε εσύ να μπορείς να συγκεντρωθείς στην δημιουργία μιας εικόνας που θα συνοδεύει το άρθρο για το οποίο σε έχουν προσλάβει. Υπάρχει ένα deadline λίγων ημερών αλλά είναι καλό να δίνεις όλη σου την ενέργεια και την προσοχή σε αυτό που κάνεις.
— Ποιος είναι ο αγαπημένος σου πελάτης με τον οποίο έχει συνεργαστεί και γιατί;
Δεν θα μπορούσα να το απαντήσω αυτό, αναφέροντας έναν συγκεκριμένο πελάτη , υπάρχουν αρκετοί, μικρές ή μεγάλες εταιρείες/εκδόσεις για τους οποίους είμαι ευγνώμων που έκανα δουλειές μαζί τους. Για εμένα κάποιοι από τους καλύτερους πελάτες με τους οποίους έχω δουλέψει μου έδωσαν το ελεύθερο να δημιουργήσω ότι έβλεπα ότι θα τους ταίριαζε μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα που μου είχε δοθεί. Κάποιες φορές είναι ωραίο να δουλεύεις μέσα σε αυτή την ελευθερία που σου δίνεται και άλλες φορές καλό είναι να μπαίνουν κάποιοι περιορισμοί σε αυτό που θα κάνεις.
— Μπορείς να μας περιγράψεις το εργασιακό σου περιβάλλον;
Δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, είναι αυτό που θα περίμενες, ένα γραφείο με το λάπτοπ με ένα cintiq companion hybrid και επιπλέον χαρτιά, στυλό, μολύβια και άλλα αντικείμενα που σχετίζονται με την τέχνη μου. Ο εργασιακός μου χώρος έχει το αξιοπρεπές μέγεθος που χρειάζομαι ώστε να είμαι δημιουργικός.
— Ποιος είναι ο αγαπημένος σου επαγγελματίας εικονογράφος και γιατί;
Πρώτος από όλους ο Paul Blow o οποίος δημιουργεί πράγματι ωραία concept εικονογραφήσεων με απλά, έντονα χρώματα στα οποία υπάρχει μια όμορφη, τραχιά υφή πάνω τους. Μια άλλη illustrator είναι η Lydia Nichols η οποία δημιουργεί υπέροχες εικονογραφήσεις με ρετρό στυλ γραφικών. Έχει καλό μάτι ώστε να επιλέγει το χρώμα που κολακεύουν τα σχέδια της.
— Πότε οι εικονογραφήσεις είναι καλύτερες από τις λέξεις;
Όταν μπορούν να περιγράψουν με λίγες γραμμές ή σχήματα το ίδιο πράγμα για το οποίο θα χρειαζόταν μερικές ωραίες προτάσεις για να το περιγράψεις.
— Ποια είναι η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς:
Tetris-Ρωσία
80s- Neon
MTV- Μουσική
Χρόνος-Ρολόι
Αγάπη-Μίσος
Λονδίνο-Μετρό
Πολιτικοί-Δημοκρατία
Ελευθερία-Περιστέρι
Αναρχία-Φλόγες
Λεφτά-Πράσινο
Μοναξιά-Απομόνωση
Φαντασία-Μύθος
— Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;
Θα κάνω μια μίξη designers και καλλιτεχνών:
Saul Bass.
Για τις δεξιότητες του τόσο στον σχεδιασμό κινηματογραφικών πόστερ όσο και στην συνεισφορά του στην μουσική των τίτλων των ταινιών
Moebius.
Για τις ικανότητες του να δημιουργεί κάποια από τα ωραιότερα κόμικ φαντασίας που έχω δει.
Roger Dean.
Για τα ενδιαφέροντα τοπία φαντασίας που δημιουργεί και τις σειρές γραμμάτων.
H R Giger. Για την σκοτεινή διεστραμμένη δουλειά του με την οποία λιώνει την οργανική ζωή και την μετατρέπει σε σουρεαλιστική.
Drew Struzan.
Για την φανταστική συνεισφορά του στον τύπο όλων των εμβληματικών κινηματογραφικών αφισών που δημιούργησε και για τις ταινίες του Indiana Jones
— Πες μας τα πάντα για την δουλειά σου με τον τίτλο «Ελλάδα».
Το κομμάτι «Greece» έγινε με αφορμή ένα tribute website, το illostribute.com, ένα website που είχε να κάνει με μια συλλογή καλλιτεχνών οι οποίοι κάθε μήνα θα δημιουργούσαν ένα έργο –tribute σε ένα σπουδαίο καλλιτέχνη από το παρελθόν.
Tο «Greece» βασίζεται στις ταξιδιωτικές αφίσες του David Klein (ήταν ο καλλιτέχνης που είχε επιλεγεί για εκείνο το μήνα) για την Ελλάδα, ένα κονσεπτ που μου άρεσε ιδιαίτερα διότι δείχνει την πλούσια κληρονομιά της Ελλάδας μέσα από ένα απλό σχεδιασμό με παστέλ χρώματα. Το μόνο που χρειαζόταν να κάνω ήταν να δημιουργήσω ξανά την αφίσα προσαρμοσμένη στο δικό μου στυλ, αυτό από μόνο του είναι ένας τέλειος τρόπος για να δεις τις αποφάσεις που πήρε ο Klein για αυτή την tribute δημιουργία. Αυτό που μου άρεσε στην συνεργασία μου με το illostribute όσο ήταν ενεργό, είναι ότι ήταν κάτι παραπάνω από απλή μάθηση.
— Τι κάνει έναν illustrator καλό illustrator;
Θα έλεγα ότι είναι μια μίξη δεξιότητας και καλών ιδεών, θα έλεγα ότι τείνω περισσότερο προς την πλευρά των καλών ιδεών. Προτιμώ να δω μια καλή ιδέα με μέτριο σχεδιασμό, παρά τον τέλειο σχεδιασμό ενός ανιαρού προτζεκτ.
— Πες μας για τα μελλοντικά σου σχέδια.
Ετοιμάζομαι μέσα στο χρόνο για μερικές ομαδικές εκθέσεις. Εκτός από αυτό θα προσπαθήσω λίγο να επεκτείνω την τέχνη μου σε άλλα πράγματα με τα οποία θα μπορούσα να δουλέψω. Ίσως κάνω κάποιο λεύκωμα με τις δουλείες μου ή μπορεί να πειραματιστώ με 3D. Πιθανόν να αναζητήσω περισσότερα αντικείμενα για την δουλειά μου σχετικά με το τελευταίο. Θα δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για εμένα. Ελπίζω να είναι καλό.
________________
Περισσότερα για τον Scott Balmer και τις δουλειές του στο site του