«Έχω εκπλαγεί με πόσο λίγα χρήματα μπορώ πια να επιβιώνω»

«Έχω εκπλαγεί με πόσο λίγα χρήματα μπορώ πια να επιβιώνω» Facebook Twitter
57

 

Συνέντευξη στην «Καθημερινή» έδωσε η Ξένια Καλογεροπούλου. Ανάμεσα σε άλλα αναφέρθηκε και στο θέατρο «Πόρτα» το οποίο δεν θα λειτουργήσει φέτος επειδή δεν θα πάρει επιχορήγηση. Ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από την συνέντευξη της που αναφέρεται στις κομμένες επιχορηγήσεις και στο αν το θέατρο είναι πολυτέλεια σήμερα.

Δεν είναι λογικό να κόβονται οι επιχορηγήσεις μέσα στην κρίση;

Την περίοδο 2010-11 δεν λάβαμε καθόλου επιχορήγηση. Υπήρξε μια βουβαμάρα γύρω από αυτό το θέμα. Την επόμενη περίοδο συστήθηκε μια επιτροπή και ανακοινώθηκαν στον Τύπο τα ποσά που θα λάμβανε κάθε θίασος.

Τι τάξεως ποσά;

Εγώ θα έπαιρνα 70.000 ευρώ. Ομως, περνούσε ο καιρός και δεν γινόταν απολύτως τίποτα. Επειδή είχα την αίσθηση πως ο τότε υπουργός, ο κ. Τζαβάρας, δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον για το θέατρο, έκανα μια παλικαριά και πήγα απευθείας στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στο Μαξίμου. Του είπα ότι αυτά τα πράγματα είναι ρεζιλίκια. Εκείνος ήταν πάρα πολύ θερμός και πήρε αμέσως τηλέφωνο μπροστά μου το υπουργείο Πολιτισμού, για να τακτοποιηθεί το θέμα. Πράγματι, μετά από λίγο μού τηλεφώνησε ο κ. Τζαβάρας και μου είπε ότι θα μας δώσουν τα μισά. Τι να πω κι εγώ; Αλλά, μετά από κάμποσες μέρες, μας τηλεφώνησαν ξανά και μας είπαν ότι θα πάρουμε το μισό του μισού. Εως σήμερα κανείς δεν έχει πάρει ούτε ένα ευρώ. Το συνολικό ποσό για όλα τα θέατρα εκτιμάται σε περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ.

Είναι το θέατρο πολυτέλεια μέσα στην κρίση;

Όλα τα πράγματα που μπορούν να σου προσφέρουν μια ανάσα, τα χρειαζόμαστε όλοι: ένα θέατρο, μια συναυλία, ένα έργο τέχνης, ένα μπαλέτο, ένα βιβλίο… Βέβαια, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όπου έχει προτεραιότητα σήμερα είναι το να μπορεί κανείς να επιβιώσει. Εγώ έχω εκπλαγεί με τον εαυτό μου με πόσο λίγα χρήματα μπορώ να ζω. Δεν το είχα φανταστεί ποτέ, γιατί πάντα είχα οικονομική άνεση. Αλλά έχω τα απαραίτητα. Έχω μια στέγη. Και τον χειμώνα θα δουλεύω και κάτι θα παίρνω· ένα μισθό από το Εθνικό.

57

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

15 σχόλια
Συμπαθέστατη και με προσφορά η Καλογεροπούλου, μόνο που δίνει λίγο την εντύπωση "καλομαθημένης" αστής καλλιτέχνιδας. Σαφώς και είναι ανεπίτρεπτο να την κοροΐδεύει ο κάθε Τζαβάρας, αλλά πλέον θα πρέπει και η ίδια να ξεσυνηθίσει να "κάνει τη δουλειά της ακριβά":http://www.tanea.gr/news/culture/article/5028476/anastellei-th-leitoyrgia-toy-meta-apo-40-xronia-to-theatro-porta/
Πήγε στον ίδιο τον πρωθυπουργό, της είπαν 2 "εξέχοντες" άνδρες του τόπου μας κατά πρόσωπο ότι θα πάρει χρήματα και τελικά δεν πήρε τίποτα. Εμένα πιο πολύ αυτό με πείραξε. Ας της λέγαν ότι δεν έχουμε. Δεν κρατάνε πια ούτε τα προσχήματα.
Είναι φανερό ότι όλη αυτή η χολή βγαίνει από όσους δεν γνώρισαν τον κόσμο της Μικρής Πόρτας, ούτε ως παιδιά ούτε ως γονείς...τι κρίμα...Από όλους εμάς που η κα Καλογεροπούλου μας έμαθε σε μια πολύ τρυφερή ηλικία την μαγεία του θεάτρου, ένα μεγάλο ευχαριστώ.Ελπίζω τα δικά μου παιδιά να σας ξανασυναντήσουν σύντομα...
Τυχαία έπεσα τόσο καιρό μετά στο άρθρο... και ακριβώς αυτά είναι τα λόγια μου...γνώρισα τον κόσμο της Μικρής Πόρτας σαν παιδί και η μητέρα μου σαν γονέας. Μακάρι όλες οι επιδοτήσεις του κόσμου να πήγαιναν σε παραστάσεις σαν κι αυτές.
Εγώ έχω εκπλαγεί με το πόσο θράσος έχουν ακόμα οι χιλιάδες άχρηστοι ηθοποιοί που μέχρι τώρα επιβίωναν με επιχορηγήσεις.Η Αθήνα δεν είναι Βερολίνο, ούτε Νέα Υόρκη, ούτε Χόλιγουντ.Η Ελλάδα δεν είναι Καλιφόρνια, ούτε Αγγλία.Είμαστε πολύ μικρή αγορά.200 ηθοποιοί το πολύ.Οι άλλοι περισσεύουν.
Δεν νομίζω ότι αναφέρεται στην κα Καλογεροπούλου, αν και το "άχρηστος" δεν αρμόζει σαν χαρακτηρισμός στην προκειμένη συζήτηση. Είναι αλήθεια όμως ότι η Αθήνα είναι σχετικά μικρή σε πληθυσμό για να δουλεύουν τόσα θέατρα. Ακόμη κι αν υπήρχαν λεφτά, οι επιχορηγήσεις θα έπρεπε να δίνονται στους καλύτερους. Και θα προτιμούσα να απολυθούν σε μια νύχτα όλοι αυτοί με τα πλαστά πτυχία και όσοι άλλοι λουφάρανε μια ζωή με τα λεφτά των φορολογούμενων, τότε θα εξοικονομούσαμε χρήματα για να στηρίξουμε και την τέχνη, όχι την τέχνη κάθε πυροβολημένου όμως σε στυλ ποιητή Φανφάρα. Το θέμα είναι ότι τόσα χρόνια έφαγαν πολλοί και από το χώρο της "τέχνης" και τώρα το σύμπαν μας εκδικείται όλους.
Δεν με ρώτησε κανείς αν θέλω να πληρώνω για το θέατρο του καθενός. Από που κι ως που γίνεται αυτό;Aν είναι έτσι να δίνουν και επιχορηγήσεις σε μουσικά κέντρα.Το θέατρο πέρα από τέχνη είναι και επιχείρηση.
Να πληρωνεις ομως για τις μιζες του καθε Τσοχατζοπουλου φανταζομαι οτι δεν εχεις προβλημα. Γιατι ολοι εσεις που ταυτιζεστε με τις θεσεις των τεχνοκρατων και της κυβερνησης σχετικα με το κοψιμο των επιχορηγησεων στον πολιτισμο, δεν εχετε αναλογιστει καν οτι ολες οι κυβερνησεις των τελευταιων 30 ετων παιρνουν μιζες απο ιδιωτες για να τους αναθετουν διαγωνισμους σε πανακριβες τιμες που δε συμφερουν το κρατος. Και φυσικα τα χρηματα της εκαστοτε μιζας μετακυλυονται σε αυτους που θα κανουν χρηση των υπηρεσιων αυτων, δλδ εμας.
Αγαπητέ Αταξινόμητε δες το λίγο αλλιώς. Σε πιο πρακτικό επίπεδο όλοι μας επιδοτούμε τη διευκόλυνση των υπόλοιπων και τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Δρόμοι, πλατείες, έργα ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, σχολεία και πολλά άλλα αντίστοιχα.Με την ίδια λογική, γιατί να πληρώσω για να κλείσουν τις λακκούβες σε έναν δρόμο που δεν περνάω ποτέ; Γιατί να πληρώσω να φτιάξουν τη βλάβη στην ηλεκτροδότηση σε ένα μικρό νησί στο Αιγαίο αφού δεν σκοπεύω να το επισκευτώ;Γιατί να πληρώσω τη θέρμανση σε ένα σχολείο στο Κιλκίς αφού το σχολείο του παιδιού μου στα Χανιά χρειάζεται θέρμανση λίγες μέρες;Το πρόβλημα με την τέχνη στην Ελλάδα είναι ότι δεν τη θεωρούμε απαραίτητη. Δεν θεωρούμε ότι κάνει τη ζωή μας καλύτερη. Είναι για λίγους. Οπότε γιατί να την πληρώνουμε; Κάτι σαν την ΕΡΤ ας πούμε :-/Σχετικά με την κα Καλογεροπούλου, φυσικά και διαφωνώ με το ότι πήγε στον Πρωθυπουργό. Χρησιμοποίησε την αναγνωρισιμότητά της για να φροντίσει ένα θέμα της. Ρουσφέτι με άλλα λόγια.
Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά στα παραδείγματα σου. Αναφέρονται σε βασικές ανάγκες των κοινωνιών που καλύπτονται μόνο μέσω των δημόσιων δαπανών. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει!Να αναφερθώ σε άλλο παράδειγμα. Στην συνοικία μου είμαστε μια ντουζίνα άτομα εξαιρετικοί γευσιγνώστες. Να επιδοτήσει το κράτος την δική μας κατανάλωση εκλεκτής σαμπάνιας, χαβιάρι και αστακού; Να δημιουργήσει ένα χρηματοδοτούμενο με κρατικούς πόρους κέντρο γευσιγνωσίας αδιαφορώντας με το γεγονός πως η συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας τρώει μόνο κοψίδια και κοκορέτσια; Τι λέτε; Η γεύση και ο οίνος δεν είναι πολιτισμός;
Εσύ αναφέρεσαι σε κάτι πολύ συγκεκριμένο και τοπικό. Εγώ αναφέρομαι συνολικά στην επιδότηση της τέχνης, όχι στην παράσταση της κας Καλογεροπούλου.Για μένα η τέχνη είναι από τις βασικές ανάγκες των κοινωνιών, πάντως. Σίγουρα μπορούμε να υπάρξουμε και χωρίς αυτήν, όπως και χωρίς καλούς δρόμους ή σχολεία, όπως παλαιότερα, αλλά το θέμα είναι να πηγαίνουμε μπροστά.Σχετικά με το παράδειγμά σου, θα τολμήσω να σου πω ότι όλο και κάποιος εκπολιτιστικός σύλλογος θα έχει πάρει αντίστοιχη επιδότηση σε όλο αυτό το πάρτυ των τελευταίων 30 ετών.Μπορεί αυτό που αναφέρεις να είναι κάπως ακραίο παράδειγμα, αλλά σκέψου πόσο χρήσιμο θα ήταν να έχουμε κάποια κέντρα διατροφικής ευαισθητοποίησης. Αυτό είναι πολιτισμός.
"...πόσο χρήσιμο θα ήταν να έχουμε κάποια κέντρα διατροφικής ευαισθητοποίησης..."Κέντρα χωρίς κοινό (ή με 3 και ο κούκους); Όταν υπάρχει ενδιαφερόμενο κοινό η χρηματοδότηση δεν αποτελεί πρόβλημα. Το θέμα είναι πως το κοινό δεν ενδιαφέρεται. Το κοινό ξέρει καλύτερα τι επιθυμεί από τον κάθε καρεκλοκένταυρο γραφειοκράτη.
Μα τότε ακριβώς είναι που χρειάζεται η επιχορήγηση. Όταν δεν απευθύνεσαι στην πλειοψηφία. Για το «τρεις κι ο κούκος» συμφωνώ. Δεν μπορείς να χρηματοδοτείς την προσωπική φιλοδοξία και ματαιοδοξία κανενός με δημόσιο χρήμα. Εκεί είναι που χρειάζονται οι σωστές επιτροπές. Και φυσικά θα μου πεις ότι δεν τις έχουμε, αλλά αν παραιτηθούμε δεν θα τις αποκτήσουμε και ποτέ και σε κανέναν τομέα. Το θέμα τον επιχορηγήσεων καλύπτει πολύ μεγαλύτερο φάσμα. Απλώνεται παντού κι εδώ είναι που διαφωνώ μαζί σου. Δεν βλέπουμε το θέμα σφαιρικά. Προσωπικά προτιμώ να πάει μια επιχορήγηση σε ένα θεατρικό έργο που θα δουν μόνο 50 άνθρωποι παρά σε έναν Δήμο για να φτιάξει πεζοδρόμια και που τελικά δεν θα γίνουν ποτέ. Δυστυχώς η διαφθορά είναι πολύ μεγάλο θέμα και χρήζει συνολικής αντιμετώπισης. Όσο για την έννοια «κοινό» την έχουμε κάνει καραμέλα. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Είμαι εγώ που βλέπω και Σεφερλή και Κονιόρδου. Ακούω και Κοκκίνου και Πασπαλά. Πάω για κοψίδια, αλλά και στα μουσεία. Δεν πιάνομαι; Πολίτης δεύτερης κατηγορίας;
Γενικά σε αυτά τα σχόλια θά ήθελα να απαντήσω ότι ακόμα και άν υπάρχουν επιδοτήσεις, θα έπρεπε να δίνονται με εξαιρετική φειδώ, σε προσωπα και καταστάσεις πού αξίζουν, δεν ανεφέρομαι στην κ. Καλογεροπούλου ή σε άλλη κάποια κυρία της τέχνης αλλά θίγομαι προσωπικά οταν εφημερίδες των 1000 φύλλων επιχορηγούνται γιατι οι δημοσιογράφοι-εκδότες τους ταχουν κάνει πλακάκια με την εξουσία και εξυπηρετούν ο ένας τον άλλον..
Συμφωνώ Αγαπούλα (ακούγεται κάπως αυτό, ε;).Ούτε κι εγώ υπερασπίζομαι τη συγκεκριμενη. Άλλωστε το είπα εξ αρχής ότι θεωρώ απαράδεκτη τη συμπεριφορά της. Αν το κριτήριο είναι οι διαπλεκόμενες σχέσεις της εξουσίας με τους υποψήφιους προς επιδότηση, ας κοπούν. Συνολικά όμως!
Χαίρομαι που αυτή η συζήτηση κατέληξε στην πηγή του κακού.Η ψευδαίσθηση του Αταξινόμητου-ξέχωρα από το ότι τουλάχιστον την υπερασπίστηκε σθεναρά- είναι ότι η αποστέρηση της επιδότησης στην κα Καλογεροπούλου συμβαίνει για χάρη ενός δίκαιου και εξορθολογιστικού σχεδίου για τον πολιτισμό. Αντ' αυτού, παρακολουθήσαμε άλλη μία τραγελαφικά σπασμωδική-αν όχι και ύποπτη- κίνηση της ύπουλης, ανίκανης, αστοιχείωτης, και κωμικότερης κυβέρνησης ever. Η τακτική της αυτή ξεφεύγει από κάθε νομολογία που μπορεί κανείς να επικαλεστεί, και οπότε μένει η κα Καλογεροπούλου με το ερώτημα, "τί έχει γίνει;".Τί έχει γίνει λοιπόν, ντε;Διαβολάκο,δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε για ρουσφέτι την Καλογεροπούλου γιατί μιλάει για λεφτά που δικαιούται νόμιμα αλλά δεν της δίνονται. Ρουσφετολογική ήταν η αντίδραση του Σαμαρά που την καθησύχασε "θερμά" και τα παζάρια που ακολούθησαν απ΄τον Τζαβάρα.
"είναι ότι η αποστέρηση της επιδότησης στην κα Καλογεροπούλου συμβαίνει για χάρη ενός δίκαιου και εξορθολογιστικού σχεδίου για τον πολιτισμό "Δεν ισχυρίζομαι πως αυτό κάνει η κυβέρνηση. Ισχυρίζομαι οι προτεραιότητες μας είναι διαφορετικές. Την στιγμή που τα σχολεία μας δεν διαθέτουν βιβλιοθήκες και αναγνωστήρια θεωρούμε φυσιολογικό να χρηματοδοτείται ο Θεοδωράκης με 700χιλιάρικα (http://www.yppo.gr/6/g6141.jsp?obj_id=2812, http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=176934) και η Καλογεροπούλου και ο Κιμούλης δεν ξέρω με πόσα.
ΤΝΚΣ, αν διάβασες τα σχόλια μου, θα κατάλαβες ότι το πρόβλημά μου είναι η ειδική μεταχείριση και όχι η ίδια η επιχορήγηση.Όταν απευθύνεσαι σε ένα θεσμικό πρόσωπο για να διευκολύνει το θέμα σου, για μένα είναι ρουσφέτι. Αν πήγαινε εκ μέρους όλων των θιάσων που δεν έλαβαν τις προεγκεκριμένες επιχορηγήσεις, θα ήμουν απολύτως σύμφωνος.
Ναι, αλλά από την άλλη, δεν μαθαμε να πήγε και κανείς. Και το χειρότερο, αν πήγε, δεν το μαθαμε. Το ότι η Καλογεροπούλου το λέει δημόσια, τις αποδίδει την αξιοπρέπεια ότι δεν έχει να ντραπεί για κάτι.Αταξινόμητε, δεν θα ερευνήσω το λινκ, θα αρκεστώ να σου πω, ότι δεν εννόησες, ή δεν εννόησα κάτι τέτοιο από όσα έγραψες.Αν, ας πούμε τώρα, ότι όντως δεν το ερεύνησα, και σταθώ απλά στα λεγόμενά σου, εκεί με βρίσκεις σύμφωνο από πίστη. Και γιατί πίστη; Γιατί αρκεί για να σου πω, ότι άπαξ και συμφωνήσω μαζί σου σε αυτό, απ ευθείας διαφωνώ κιόλας, ως προς την τήρηση των ισχύοντων νόμων, που επικαλείσαι μήνες τώρα.Είτε αληθεύει αυτό που μου λες είτε όχι, περισσεύει το εξής: ότι η νομιμοφροσύνη σου, πέρα από αντιφατική, έλκεται σχεδόν εμμονικά από ένα μοτίβο εικονηκότητας προς τις τελευταίες κυβερνήσεις, το οποίο εμπίπτει στη σφαίρα της θρησκειολογίας, δηλαδή της μεταφυσικής, δηλαδή του φανατισμού. Γίνεται-θέλω να πω- ευδιάκριτο ότι εσύ συμφωνείς με τους νόμους επί μνημονίου απλά επειδή φαινομενικά τηρούν την δική σου ιδεολογική νομοτέλεια-ή νομοτελειακή ιδεολογία-, σχεδόν νευρωτικά*, αλλά, χωρίς-και αυτό προσπαθώ να διελευκάνω- να καταλαβαίνεις τον απώτερο και γενικό σκοπό τους, όπου και εγώ, αντιλαμβάνομαι την αντίφαση της ορθολογικής επίκλησής των, έναντι του ανορθολογικού αποτελέσματός τους.Αφού και για τους δύο έχει σημασία το γιατί νόμους μιλάμε, δεν μπορώ και δεν δικαιούμαι εφ όσον γράφω εδώ μέσα, να υιοθετήσω την αντίφασή τους.*Θα μπορούσες να χρεώσεις και σε μένα μια νευρωτική "διάθεση" αντιδραστικότητας, που ενώ αιτιολογεί το ότι δεν θα συμφωνούσα ποτέ με κανέναν κυβερνώντα, σου λέω ότι από ιδεολογικά κοσκινίσματα, οφείλω να το κάνω, απέναντι στην μορφή που έχει το πολίτευμά μας.Με πολύ συμπάθεια.
Παρ ότι σε γενικές γραμμές θυμάμαι να διαφωνούμε συνέχεια, μόλις έθεσες το πιο σωστό ερώτημα. Αλλά,όταν λες όλοι, εννοείς πραγματικά όλοι όλοι;Και τέλος,γιατί ντε;Τί λες εσύ;
Σεβαστή η γνώμη όλων, αλλά το με "πόσα λίγα χρήματα" μπορείς να επιβιώσεις κυρία καλογεροπούλου, είναι ύβρις για το 80% του πληθυσμού. (και όσοι θυμάστε τα σχόλια μου, είμαι από αυτούς που λένε τους ελληνάρες ότι ακόμα γεμίζουμε τις καφετέριες, δεν ψάχνουμε τα σκουπίδια και λοιπούς λαικισμους κτλ) αλλά έτερον εκάτερον. Δεν μπορεί να μιλάμε για σφίξιμο οικονομικό καλλιτέχνες μεγάλου διαμετρήματος, φαρμακοποιεί και υπάλληλοι της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ ή της Βουλής. Ντροπή
Καλά μη φανταστείς. Προ κρίσης, το 2009, λέγαν πως ο πιο ακριβοπληρωμένος ηθοποιός θεατρικά και μόνο ήταν ο Γρηγόρης Βαλτινός. Έπαιρνε λέει μισθό 1000 ευρώ το μήνα, από το θέατρο που ήταν (αυτό απέναντι στο Παλλάς που μου διαφεύγει το όνομα του στη Βουκουρεστίου). Δεν είναι δυσανάλογοι οι μισθοί τέτοιων ηθοποιών που δεν κάνουν τηλεόραση με τους υπόλοιπους μισθωτούς - ποτέ δεν ήταν!
Που να το φανταστεί η κυρία Καλογεροπούλου ότι θα έπεφτε στην ανάγκη του βολευτή Καλοχαιρέτα: - Ετελείωσε!!!!Η γυναίκα νόμισε ότι μιλάει με τον πρωθυπουργό, αλλά κι αυτός όμως πυγμή δεν μπορώ να πώ και... αποφασιστικός!!!!
Ναι αμέ. Με μια κουρτίνα και μια καρέκλα ... Κάποια πράγματα πρέπει να υπάρχουν, παρ'όλο που κοστίζουν. Αν οι εισπράξεις ήταν κριτήριο για την αξία ενός έργου, τα περισσότερα χρήματα δε θα πήγαιναν στο Σεφερλή και στα μπουζούκια ...
Η τέχνη δεν υπάρχει για να εξυπηρετεί μόνο την ματαιοδοξία των δημιουργών της. Η τέχνη πρέπει να έχει κοινό. Τέχνη χωρίς κοινό δεν υπάρχει. Το ότι το κοινό προτιμά τον Σεφερλή και (ειδικά) τα μπουζούκια είναι κάτι που σίγουρα θα έπρεπε να μας προβληματίζει. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο φορολογούμενος οφείλει να κόβει από αλλού για να χρηματοδοτεί την τέχνη που δεν διαθέτει κοινό και απευθύνεται σε πολύ λίγους.
Το κοινό πλέον ούτε για το Σεφερλή ούτε για τα μπουζούκια διαθέτει. Όλοι έχουν μειώσει τις απαιτήσεις τους, ακόμη και αυτοί. Αυτό που σου είπα είναι ο γενικός κανόνας. Όμως η επίκληση της κρίσης για την παντελή απουσία του κράτους από τον πολιτισμό είναι ταυτόχρονα εκτός από αποτέλεσμα και αιτία για συνέχεια της κρίσης. Δεν είναι άμεση αιτία και γι' αυτό δε συνειδητοποιείται εύκολα. Η αντίδρασή σου είναι αναμενόμενη από άνθρωπο που βλέπει αυστηρά το οικονομικό κομμάτι της κρίσης, αλλά πρέπει να σου πω πως το επιχείρημά σου για την τέχνη δεν είναι λογικό, αλλά λογικοφανές και γι' αυτό και διαστρεβλωτικό. Από τη μια μεριά η Καλογεροπούλου δεν ανήκει στην κατηγορία που κάνει τέχνη για να εξυπηρετεί μόνο τη ματαιοδοξία της, από την άλλη ( και για να μην το προσωποποιούμε ) είμαστε μόλις δέκα εκατομμύρια ψυχές, γεγονός που σημαίνει πως υπάρχουν πράγματα που δε βρίσκουν το απαιτούμενο μέγεθος της αγοράς προκειμένου να επιβιώσουν από μόνα τους ενώ ταυτόχρονα οφείλουν ( δεν τους το οφείλουμε, αντιθέτως οφείλουν ) να υπάρξουν. Τέτοια παραδείγματα είναι οι παραστάσεις όπερας, η κλασσική μουσική, καθώς και οι πειραματισμοί σε μουσική, θέατρο και κινηματογράφο. Οι επιχορηγήσεις είχαν τεράστιες παθογένειες. Αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελέσει επιχείρημα για τον τερματισμό τους, αντίθετα για αυστηρότερο έλεγχο ( και για μερικά " Φέρτε πίσω τα κλεμμένα " ). Πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι, ώστε εκεί που δεν μπορούν να δοθούν χρήματα να υπάρχουν άλλες διευκολύνσεις ( παροχές χώρων, υλικού κτλ. )Παρεμπιπτόντως, άσχετα με όλα τα παραπάνω, όταν κάτι ανακοινώνεται, ολοκληρώνεται κιόλας. Αν δεν μπορείς εξ αρχής το δηλώνεις ξεκάθαρα. Δε φτάνεις στο σημείο να έχεις ανακοινώσει μέχρι και ποσά και μετά να λες αηδίες. Είχε απόλυτο δίκιο η Καλογεροπούλου που το χαρακτήρισε "ρεζιλίκια".
Η λογική η δική σας είναι να παίρνει ο πολιτικός τα χρήματα από τον φορολογούμενο και να χαρίζει σε οποίον καλλιτέχνη θεωρεί πως παράγει έργο υψηλής κουλτούρας (αλλά συνήθως δεν είναι). Ε όχι δεν συμφωνώ. Επαναλαμβάνω τέχνη χωρίς κοινό δεν γίνεται. Η κλασσική μουσική και η όπερα στις χώρες στις οποίες ευδοκιμούν θεωρούνται mainstream και διαθέτουν το δικό τους πιστό κοινό. Χωρίς κοινό τέχνη δεν γίνεται.
Η λογική η δική μου δε συμπεριλαμβάνει καμία μεσολάβηση από πολιτικούς στη διαχείριση αυτών των χρημάτων, παρά μόνο ειδικούς. Δεν απορώ, όμως για το πως βγάλατε αυτό το συμπέρασμα. Επίσης δε σκοπεύω να επανέλθω, αφού, ούτως ή άλλως θα είναι χαμένος κόπος.
Έχεις δει τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου;Αν δεν υπήρχαν οι επιχορηγήσεις θα έπρεπε το εισιτήριο να κάνει τουλάχιστον 50€!Δεν λέω ότι δεν γίνεται θέατρο χωρίς επιχορήγηση, ούτε ότι πήγαινε αυτή εκεί που έπρεπε. Σίγουρα όμως δεν αναβαθμίζεται...
Και αυτό τι πάει να πει; Πως οι φορολογούμενοι πρέπει να χρηματοδοτούν τα γούστα των ολίγων που θέλουν να δουν ακριβές παραστάσεις; Δεν είναι σοβαροί αυτοί οι ισχυρισμοί! Αν θέλουμε πολιτισμό καλό θα ήταν να φροντίσουμε να βελτιώσουμε το πολιτιστικό μας επίπεδο και να μην ζητάμε από το κράτος να κόβει χρήματα από αλλό για να ταΐζει τα εκλεπτυσμένα γούστα (που δεν ταυτίζονται απαραιτήτως με τα δικά μου).
εξυπνακιστικοι ισχυρισμοι οπως παντα...πολλα μπραβο που πιστευεις οτι το προβλημα ηταν οι επιχορηγησεις του Εθνικου....κλαπ! κλαπ! κλαπ! μπραβο φιλε! εισαι πολυ ξεχωριστος! btw αμφιβαλλω αν εχεις δει καμια παρασταση του εθνικου....ακου εκει "τέχνη που δεν διαθέτει κοινό και απευθύνεται σε πολύ λίγους. Πηγή: www.lifo.gr" δεν μιλαμε για πειραματικο θεατρο-σφαγειο στην Δραπετσωνα με εργο τον χθεσινο εφιαλτη του συγγραφεα-σκηνοθετη-πρωταγωνιστη...για το Εθνικο μιλαμε...πασιγνωστα εργα ανεβαζει...καταραμενη αλλαζονεια ρε ανθρωπε!
"πολλα μπραβο που πιστευεις οτι το προβλημα ηταν οι επιχορηγησεις του Εθνικου ..."Τίποτα δεν είναι πρόβλημα. Λεφτά υπάρχουν για όλαΑν θέλετε να βλέπετε έργα του εθνικού να πάρετε τους φίλους σας και να πάτε να δείτε πληρώνοντας εισιτήριο. Ο φορολογούμενους της άνω ραχούλας που δεν έχει εθνικό στο χωρίο του για ποιο λόγο είναι υποχρεωμένος να χρηματοδοτεί τα δικά σας τα γούστα;
"Ο φορολογούμενους της άνω ραχούλας που δεν έχει εθνικό στο χωρίο του για ποιο λόγο είναι υποχρεωμένος να χρηματοδοτεί τα δικά σας τα γούστα; Πηγή: www.lifo.gr"καλα ενταξει....ιδου και το επιχειρημα-τσεκουρι....οκ ρε φιλε, τοτε κι εσενα αν σου σπασει ο αγωγος υδρευσης του σπιτιου σου, καλεσε υδραυλικο, πλερωσε απο το πορτοφολι σου και μην ζητησεις απο την ΕΥΔΑΠ να διορθωσει την ζημια γτ η ΕΥΔΑΠ συντηρειται και απο λεφτα ΔΙΚΑ μου που ποσως με ενδιαφερει αν εσυ δεν εχεις να πλυθεις καταλαβες??? τι>? δεν σ'αρεσει? ε τοτε οπως εγω πληρωνω την ασφαλτοστρωση στην ανω ραχουλα ενω δεν σκοπευω ποτε μου να παω, ετσι κι αυτοι οπως κι ΕΣΥ θα πληρωνετε το Εθνικο για να μπορω κι εγω να βλεπω παραστασεις με εισητηριο κατω του 50ευρου.α! κα οχι μονο, και το Μεγαρο θα μου πληρωωετε!(και παλι κλαπ! κλαπ!....εισαι πολυ μοναδικος τελικα!)
Καλλιόπη οι δρόμοι (ή η δημόσια ασφάλεια κτλ.) μπορούν να κατασκευαστούν μόνο με την επιμέλεια του δημόσιου τομέα. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει με τις παρακολουθούντες από ελαχίστους παραστάσεις!Κλαπ κλαπ σε εσένα για την περιορισμένη αντίληψη σου!υ.γ. Χρηματοδότηση τώρα συναυλιών των indochine γιατί είμαστε κάτι μερακλήδες Γαλλόφιλοι που τους γουστάρουμε.
δεν ξερω κατα ποσο εισαι γαλλοφιλος, θεατροφιλος ομως δεν εισαι σιγουρα διοτι αν ησουν δεν θα ηθελες να μαραζωσουν οι κρατικες σκηνες και επισης θα ηξερες οτι οι παραστασεις του Εθνικου δεν μαζευουν 5 βαρεμενους που θα χειροκροτουσαν και γατες να ουρλιαζουν αν η παρασταση ειχε ψαγμενο τιτλο. η τεχνη μαζι με την παιδεια ειναι τα λιγα που πρεπει να διαφυλαξουμε πλεον, αλλα φανταζομαι οτι παραεισαι πνευμα αντιλογιας για να το καταλαβεις. οσο σαθρο ηταν το επιχειρημα σου με την "ανω ραχουλα" αλλο τοσο σαθρο ηταν και το δικο μου, αλλα τι να κανουμε...ειπα να μπω στην λογικη σου μπας και νιωσεις λιγο οτι μερικες φορες φορολογεισαι και για πραγματα που δεν θα εχουν αμεσο αντικτυπο στον εαυτο σου αλλα σε ενα ευρυτερο συνολο, και ναι...η διατηρηση του πολιτισμου και της τεχνης ειναι ενα απ'αυτα ειτε σ'αρεσει ειτε οχι...μαλλον αλλος εχει την περιορισμενη αντιληψη και απλα προσπαθει να διαφωνει για την διαφωνια...(ποσο σιγουρη ειμαι πως αν το αρθρο εκραζε την καλογεροπουλου θα ησουν ο πρωτος υπερασπιστης στα σχολια!)
@ΑταξινομητοςΚαταρχας βιβλιοθηκες υπαρχουν στα σχολεια, καλο θα ηταν να μη διαδιδεις ανακριβειες για να αποδειξεις το point σου. Αλλα και να μην υπηρχαν, με βαση τη λογικη σου τι να τα κανουν τα αναγνωστηρια οταν δεν εχουν βιβλια; Οταν κλεινεις το ΕΚΕΒΙ, επι της ουσιας λες οτι τα βιβλια δε χρειαζονται, οπως κατα τη γνωμη σου δε χρειαζονται και τα θεατρα. Επισης αντιληφθηκες οτι με την υπουργο της φωτοτυπιας τα παιδια δεν ειχαν ουτε καν σχολικα εγχειριδια για τουλαχιστον ενα εξαμηνο;
Το μέσο "βιβλίο" χρειάζεται λοιπόν ένα κέντρο χωρίς στόχους και χωρίς σκοπό ύπαρξης για να υπάρχει. Συνηθισμένη τακτική. Δημιουργία κέντρων με σκοπό το βόλεμα των καρεκλοκενταύρων και οι αφελείς χειροκροτητές (εκτός και είναι βαλτοί) που τα τρώνε όλα αμάσητα. Η λογική το βιβλίο είναι σημαντικό συνεπώς όποιο κέντρο περιέχει την λεξούλα βιβλίο στον τίτλο του είναι σημαντικό είναι εντελώς για τα πανηγύρια. Όσο για τις βιβλιοθήκες αυτές απουσιάζουν από όλα σχεδόν τα σχολεία και όσες υπάρχουν είναι εξαιρετικά πτωχές και οφείλονται αποκλειστικά στο μεράκι κάποιων ανθρώπων.