Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ

Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ Facebook Twitter
Ο Πίτερ Μπίαρντ στην φάρμα του στην Κένυα το 1998
0

Μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, παρότι βρισκόταν ήδη ηλικιακά στο λυκόφως μιας μοναδικά συναρπαστικής και κοσμοπολίτικης ζωής, η εξαφάνιση του Πίτερ Μπίαρντ, ο οποίος απεχθανόταν τα κινητά τηλέφωνα, δεν θα προκαλούσε τόσο έντονη ανησυχία, ακόμα κι αν είχαν συμπληρωθεί δύο εβδομάδες από την τελευταία φορά που τον είδε συγγενικό ή φιλικό πρόσωπο. Είχε περάσει προ πολλού τα 70 όταν συνέχιζε να κάνει τακτικές εμφανίσεις στα πιο ψαγμένα κλαμπ του Μανχάταν πάντα με τις πιο λαμπερές συνοδούς στο πλευρό του, ενώ ποτέ δεν έκρυψε την χρήση ναρκωτικών ουσιών ως μέσο αναψυχής.

Κατά καιρούς, ο στενός φιλικός του κύκλους περιλάμβανε προσωπικότητες όπως ο Φράνσις Μπέικον, ο Άντι Γουόρχολ και ο Τρούμαν Καπότε καθώς και η Τζάκι Κένεντι – Ωνάση, με την αδερφή της οποίας, την Λι Ράτζιβιλ είχε κάποτε δεσμό. Οι δύο πρώτες του σύζυγοι ήταν η επιφανής κληρονόμος Μίνι Κάσινγκ και το μοντέλο Σέριλ Τιγκς.

Τα είχε δει και τα είχε κάνει όλα σε νεαρή ήδη ηλικία - μια από τις αγαπημένες του εξορμήσεις ήταν να κολυμπά δίπλα σε κροκόδειλους – έφτασε όμως πολύ κοντά στον θάνατο το 1996 όταν κατά τη διάρκεια μιας φωτογραφικής λήψης στην Αφρική, τον έριξε κάτω ένας ελέφαντας που παρά τρίχα δεν τον ποδοπάτησε.

Το ρίσκο και η περιπέτεια υπήρξε πάντα δεύτερη φύση για τον σπουδαίο φωτογράφο και καλλιτέχνη Πίτερ Μπίαρντ, ο οποίος πέρασε πολλές δεκαετίες ζώντας και δουλεύοντας στην Κένυα, όπου κατέγραψε με τον ξεχωριστό και ιδιοσυγκρασιακό του τρόπο τη φυσική ομορφιά και την άγρια ζωή της Αφρικής, αλλά και την περιβαλοντική παρακμή του οικοσυστήματος της. Τα είχε δει και τα είχε κάνει όλα σε νεαρή ήδη ηλικία - μια από τις αγαπημένες του εξορμήσεις ήταν να κολυμπά δίπλα σε κροκόδειλους – έφτασε όμως πολύ κοντά στον θάνατο το 1996 όταν κατά τη διάρκεια μιας φωτογραφικής λήψης στην Αφρική, τον έριξε κάτω ένας ελέφαντας που παρά τρίχα δεν τον ποδοπάτησε.

Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ Facebook Twitter
To σπίτι του
Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ Facebook Twitter
Και ο ίδιος στην ακτή κάτω απ' το σπίτι του

Το βασικό εργαλείο του ήταν η φωτογραφία, το έργο του Μπίαρντ όμως στην τελική του μορφή συχνά αποτελούσε έναν εξαιρετικά εμπνευσμένο εικαστικό συνδυασμό ή κολάζ διαφορετικών μέσων που πλαισίωναν τις φωτογραφίες του: κείμενα, σχέδια, φυσικά αντικείμενα, με οδηγό τα ημερολόγια που κρατούσε από οκτώ ετών.


Μαγεμένος από την Αφρική όπου ταξίδεψε για πρώτη φορά το 1961 μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο Yale, αγόρασε ένα κτήμα κοντά στους λόφους Νγκονγκ έξω από το Ναϊρόμπι. Εκεί έστησε τον κόσμο του στον οποίο πηγαινοερχόταν για έξι δεκαετίες σχεδόν. Εκεί καλλιεργήθηκε και η στενή φιλία του με την διάσημη συγγραφέα Κάρεν Μπλίξεν κατά τον τελευταίο χρόνο της ζωής της.

Το πιο γνωστό από τα βιβλία του είναι το περίφημο - αλλά και περιβόητο για κάποιες ενστάσεις του δημιουργού του στην «συναισθηματική» προσέγγιση των περιβαλλοντιστών – λεύκωμα "The End of the Game" («Το τέλος του κυνηγιού» εν προκειμένω) για το περιεχόμενο του οποίου είχε προλάβει να γράψει η Κάρεν Μπλίξεν πριν εκδοθεί: «Ελάχιστα πράγματα με έχουν συγκινήσει τόσο βαθιά όσο αυτός ο επιτάφιος ή αυτό το μνημείο στην Παλιά Αφρική που τόσο αγάπησα».

Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ Facebook Twitter
H δεύτερη σύζυγός του, Σέριλ Τιγκς.
Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ Facebook Twitter
Εικόνα από το μνημειώδες βιβλίο του. "The End of the Game".

Όταν όμως εξαφανίστηκε πριν από δύο εβδομάδες από το σπίτι του στο Μόντοκ του Λονγκ Άιλαντ, δεν ήταν πλέον ο ατρόμητος περιηγητής ούτε ο εκλεκτικός μπον βιβέρ του παρελθόντος, αλλά ένας 82χρονος άντρας με κινητικά προβλήματα και άνοια.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των New York Times, η αστυνομία σταμάτησε την (άκαρπη) αναζήτηση του (μέσω και ελικοπτέρων) στην γύρω περιοχή της κατοικίας του, συνεχίζει όμως την έρευνα καθώς το μυστήριο αλλά και η ανησυχία γύρω από την εξαφάνισή του εντείνονται.

Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ Facebook Twitter
1961: Απόφοιτoς του Yale, φτάνει στην Αφρική

Ο Πίτερ Μπίαρντ εθεάθη για τελευταία φορά από την σύζυγο του Νέιμα Μπίαρντ στις 31 Μαρτίου γύρω στις πέντε το απόγευμα στην αγροικία που διατηρούσε πάνω από την θάλασσα (και τον γκρεμό) στην άκρη του Λονγκ Άιλαντ, μέρος όπου ζούσε και εργαζόταν τον περισσότερο καιρό του τα τελευταία 45 χρόνια και όπου κάποτε πετάγονταν οι Rolling Stones για πολυήμερα πάρτι όταν βρίσκονταν στη Νέα Υόρκη. Από το βράδυ εκείνης της μέρας και για αρκετές μέρες, οι αρχές χτένισαν την γύρω περιοχή, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Πριν από ένα μήνα είχε φωτογραφηθεί μάλιστα έξω από το σπίτι να χαμογελά καθώς κρατούσε αγκαλιά το πρώτο του εγγόνι, ένα κοριτσάκι επτά μόλις εβδομάδων, μαμά του οποίου είναι η κόρη του Ζάρα, η οποία δήλωσε σε μια σύντομη δημόσια συνέντευξή της πριν από μερικές μέρες, ευχαριστώντας θερμά όσους συμμετείχαν στην αναζήτηση του πατέρα της:

«Εν τέλει, νομίζω ότι το πιο σημαντικό πράγμα που θα μπορούσα να διαμηνύσω είναι πόσο τον αγαπάμε. Τον αγαπάμε όπως μας αγαπούσε κι εκείνος, όπως δηλαδή αγαπούσε τη δουλειά του και όπως αγαπούσε τη ζωή: με πάθος και χωρίς όρους».

Αγνοούνται εδώ και δύο εβδομάδες τα ίχνη του σπουδαίου εικαστικού, φωτογράφου (και μπον βιβέρ) Πίτερ Μπίαρντ Facebook Twitter
Φωτογραφία που του τράβηξε η κόρη του, Ζάρα, το 2016 στο Μόντοκ
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ