Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του b.

Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές

0

Κοινό χαρακτηριστικό που τους ενώνει όλους είναι ότι έχουν γεννηθεί τη δεκαετία του '80 και μεγάλωσαν μέσα στα '90s, στην Αθήνα που άλλαζε δραστικά λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων και της ραγδαίας παγκοσμιοποίησης που άφηνε τα πρώτα της σημάδια στην ελληνική κοινωνία. Και οι επτά ξεκινούν από νεαρή ηλικία να ασχολούνται ενεργά με μια μοντέρνα μορφή τέχνης, το γκράφιτι, και τη street art. Αυτή η ευμετάβλητη «κατάσταση» ασκεί καταλυτική επιρροή στο έργο τους.


Στην έκθεση που έχει τίτλο «Α Generation of the '90s», που επιμελείται ο Ανδρέας Φακής, θα δούμε δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα από τους: Δημήτρη Ταξή (1983), b. (1982), Βασίλη Μαρκοσιάν (1980), ath1281 (1983), Cacao Rocks (1985), Greg Papagrigoriou (1986) και D! (1984).


«Η δεκαετία του '90 –με ό,τι τη συνιστούσε– συνέβαλε σημαντικά στην παιδεία των σημερινών "τριαντάρηδων" εικαστικών», σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης. «Οι "Dukes of Hazard", το Mουντιάλ του '90, οι Prodigy, οι Spice Girls, οι Βeastie Boys, η Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή, το Μόνος στο σπίτι, το Trainspotting, το Pulp Fiction, οι "Απαράδεκτοι", το σκάνδαλο Κοσκωτά, το δίπτυχο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, το τσίρκο Medrano, η εποχή που η Ομόνοια αποτελούσε επιλογή για οικογενειακή έξοδο, το Game Boy, το Μega Channel, τα αληθινά τρόλεϊ, η κουλτούρα του BMX και του skate, τα Wendy's, οι τελευταίες βόλτες της Αλίκης Βουγιουκλάκη στην παραλιακή, ο απόηχος των ενεργειών της Μελίνας Μερκούρη για τα κλεμμένα μάρμαρα της Ακρόπολης, η έλευση της ραπ στην Ελλάδα, το πρώτο ρεύμα των γκραφιτάδων από το εξωτερικό, τα έργα του μετρό, τα Cosmos, τα Sparvar και στη συνέχεια τα ισπανικά Montana, το φεστιβάλ γκράφιτι του '98 στη μη-πεζοδρομημένη Ερμού, η περιπέτεια του Οτσαλάν, η εδραίωση της κινητής τηλεφωνίας, η έλευση του Διαδικτύου στην Ελλάδα και η άφιξη της πληροφορίας που έφτανε μέσω του Διαδικτύου έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της αισθητικής και της αντίληψης των εικαστικών, λειτουργώντας ως παραδείγματα προς μίμηση, προς αποφυγή ή ακόμα και ως παραδείγματα άνευ σημασίας. Τα επαναλαμβανόμενα στοιχεία, η αναγνωρίσιμη τεχνοτροπία, η θεματολογία, η συγκεκριμένη χρωματική παλέτα, το λεξιλόγιο, ακόμα και το είδος των επιφανειών που επιλέγουν οι εικαστικοί συντελούν στην επίτευξη αυτής της αισθητικής, συνθέτοντας την οπτική τους γλώσσα και καθιστώντας τον αστικό χώρο όχι μόνο δημόσιο αλλά και προσωπικό».

Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του Greg Papagrigoriou
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του D!
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του Taxis
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του Βασίλη Μαρκοσιάν
Aπό τους δρόμους στη γκαλερί: 7 Έλληνες street artists και οι νέες τους δουλειές Facebook Twitter
Έργο του ath1281

Info:

Η έκθεση αυτή, μαζί με το «The 3W Biennial» (ένα διαδικτυακό διεθνές πρότζεκτ) και ένα πάρτι, το Studio 4, ολοκληρώνει τις εκδηλώσεις στο πλαίσιο της 2ης έκδοσης του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Επιβίωση.

07/07-08/09, Temporary Duplex, Επικούρου 16, Αθήνα, 20:00, www.publicartfestival.gr

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Los Caprichos - Goya

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ