The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου

The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου Facebook Twitter
0
The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου Facebook Twitter
Ποια είναι η κεντρική ιδέα της έκθεσης;

Η έκθεση προέκυψε από συζητήσεις που έχουμε κάνει τους τελευταίους μήνες και ξεκινάει με αφορμή τον υλικό πολιτισμό και τη ζωή των αντικειμένων. Χαρακτηρίζεται από μια αίσθηση απουσίας και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα έργα της έκθεσης, ενώ κατασκευάζονται σωματικά-χειροτεχνικά, τελικά καταλήγουν να είναι πνευματικά προϊόντα.

Ποιους καλλιτέχνες θα φιλοξενήσετε;

Στην έκθεση συμμετέχουν οι Νατάσα Μπιζά, Αλεξία Καραβέλα, Κώστας Ρουσσάκης, Κοσμάς Νικολάου, Πάκυ Βλασσοπούλου και το φωνητικό σύνολο ΕξΗ. Τα έργα επιλέχθηκαν σπονδυλωτά, με στόχο να δημιουργήσουν τη συγκεκριμένη αφήγηση. Γνωρίζαμε από καιρό τη δουλειά σχεδόν όλων των καλλιτεχνών και το κάθε έργο θα μπορούσε να είναι και η αφορμή για την έκθεση. Ιδιαίτερη αναφορά θα θέλαμε να κάνουμε στο φωνητικό σύνολο ΈξΗ, που με τη συμμετοχή του ενίσχυσε την αίσθηση που είχαμε για την έκθεση.

Τελικά, η ταυτότητα μας διαμορφώνεται απο τα έργα τέχνης;

Η ενασχόληση με την τέχνη και τα πολιτιστικά προϊόντα προκαλεί σκέψεις –όσο ασχολούμαστε διαμορφώνουμε απόψεις και οπτικές–, αυτό το γεγονός δεν μπορεί παρά να διαμορφώνει την ταυτότητά μας. Αν σκεφτούμε π.χ. τον κινηματογράφο, που έχει μεγάλη απήχηση, κατανοούμε πώς ένα έργο τέχνης μπορεί να μας επηρεάσει. Και τα εικαστικά έχουν αυτήν τη δυνατότητα, όπως όλες οι τέχνες. Χρειάζεται μια εισαγωγή στον κόσμο τους και στο λεξιλόγιό τους. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορούμε να δουλέψουμε όλοι οι καλλιτέχνες, ειδικά στην Αθήνα που έχει μικρή κλίμακα. Στο «3 137» προσπαθούμε να κινηθούμε προς τα εκεί, μιλώντας με τους γείτονες και με όσο περισσότερους επισκέπτες γίνεται, και αναρωτιόμαστε πώς αυτή η επικοινωνία μπορεί να γίνει καλύτερα και πιο πλατιά.

Η τέχνη έχει καθήκον να αντιδράσει στα γεγονότα των ημερών;

Οι καλλιτέχνες ως πολίτες και ως σκεπτόμενοι εργαζόμενοι καλούνται να τοποθετούνται και να αναπτύσσουν τον δημόσιο διάλογο πάνω σε ειδικά και γενικότερα θέματα. Πολλές φορές και τα έργα καταπιάνονται με φλέγοντα θέματα. Αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Επίσης, το καλλιτεχνικό έργο του καθενός έχει κάποιες φορές άλλους χρόνους και άλλο περιεχόμενο, χωρίς αυτό να του απαγορεύει την τοποθέτηση και τη συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο. Η επικοινωνία, η συνεύρεση και η δικτύωση της σκέψης σε τοπικό, αρχικά, επίπεδο, αλλά και σε μεγαλύτερη κλίμακα, είναι μια απάντηση στα μεγάλα οικονομικά ζητήματα που αντιμετωπίζουμε και στην κρίση της δημοκρατίας. Ο διάλογος και οι υγιείς κανόνες είναι πολύ καλό να ενισχύονται και να θεσμοθετούνται, περισσότερο ή λιγότερο όλοι μπορούμε να συμμέτεχουμε σε αυτό.

Τι θα δείξετε στη φουάρ Sluice του Λονδίνου;

Η συγκεκριμένη φουάρ είναι μικρής κλίμακας και γίνεται για ανεξάρτητους, μη κερδοσκοπικούς χώρους. Πραγματοποιείται στη διάρκεια του FriezeWeek και αποτελεί για μας πρόκληση να δούμε πώς μπορούμε να σταθούμε σε μια μητρόπολη. Πήραμε το ρίσκο να πάμε με μια συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών και από το preview που κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα στο εργαστήριο πιστεύουμε πως το πείραμα πέτυχε. Ανυπομoνούμε να γνωρίσουμε ανθρώπους που έχουμε παρόμοιες ανησυχίες για την αυτονόμηση του καλλιτεχνικού έργου και τη βιωσιμότητα μέσα στον χώρο της τέχνης.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ