Η αριστουργηματικής ιαπωνική χαρακτική σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
TAKAHASHI Takao [Τακάο Τακαχάσι], Ξύπνημα VII, ξυλογραφία, 60×45 εκ.

Η εξαίρετη ιαπωνική χαρακτική σε μια έκθεση στην Αθήνα

0

Το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου παρουσιάζει την έκθεση «Μεταξύ ουρανού και γης. Σύγχρονη Ιαπωνική Χαρακτική» με 51 σύγχρονους Ιάπωνες χαράκτες να δείχνουν τη δουλειά τους μέχρι τις 17 Ιουλίου μέσα από την εξέλιξη μιας μακράς παράδοσης που έχει χαρίσει στον κόσμο της τέχνης αριστουργήματα.

Η σκηνή της χαρακτικής τέχνης απασχολεί συχνά το μουσείο με εκθέσεις και ανταλλαγές, όπως σε αυτή την περίπτωση που στο πλαίσιο μιας πολιτιστικής ανταλλαγής με είκοσι έξι Έλληνες χαράκτες από την Ένωση Ελλήνων Χαρακτών να παρουσιάζουν τη δουλειά τους στη Σαϊτάμα και στο Τόκιο.  

Η ιαπωνική χαρακτική έχει μια μακρά και πλούσια ιστορία, την οποία θα αναδείξουν και οι διαλέξεις που θα πλαισιώσουν την έκθεση. Οι ιαπωνικές ξυλογραφίες εισήχθησαν στην Ευρώπη και επηρέασαν τους δυτικούς καλλιτέχνες, ενώ η ιαπωνική χαρακτική συνεχίζει να έχει μια σημαντική παρουσία διεθνώς μέχρι σήμερα. Τα έργα της έκθεσης είναι εμπνευσμένα από την καθημερινή ζωή και συχνά εκφράζουν μια φυσιολατρική διάθεση. 

Την επιλογή των έργων έχει κάνει η ένωση Ιαπώνων χαρακτών και την επιμέλεια της έκθεσης έχει κάνει η Διονυσία Γιακουμή, Δρ Ιστορίας της τέχνης και επιμελήτρια του μουσείου που μας κάνει μια πρώτη ξενάγηση στο κόσμο της σπάνιας αυτής τέχνης.

«Η ιαπωνική χαρακτική έχει μακρά παράδοση και ιστορία με τους Ιάπωνες να ασχολούνται με την τέχνη της ξυλογραφίας. Δηλαδή, το τύπωμα γίνεται σε ξυλογραφικές πλάκες. Η τέχνη αυτή, που είναι γνωστή και στην Ευρώπη, στην Ιαπωνία έχει και μια ιδιαιτερότητα γιατί οι Ιάπωνες γνωρίζουν και την τεχνική του χρώματος. Όσοι γνωρίζουν από χαρακτική ξέρουν ότι για να τυπώσουμε χρειαζόμαστε μια πλάκα γιατί συνήθως τα έργα της χαρακτικής είναι ασπρόμαυρα. Όταν όμως θέλουμε να τυπώσουμε περισσότερα χρώματα, μάλλον διαβαθμίσεις χρωμάτων όπως κάνουν οι Ιάπωνες, χρειαζόμαστε πάρα πολλές πλάκες, αντίστοιχες πλάκες για κάθε χρώμα. Είναι μια δουλειά που χρειάζεται και μαεστρία και μεγάλη λεπτομέρεια για να μπορέσει να αποδοθεί το αποτέλεσμα που βλέπουμε» λέει η κ. Γιακουμή.

Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν μια μεγάλη γκάμα θεμάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή, αλλά και με τη φύση με ένα ποιητικό τρόπο και πολλές φορές με τον τρόπο που τα έχουν αποδώσει μας προτρέπουν να σταματήσουμε για μια στιγμή μέσα στο χρόνο, μια στιγμή της μέρας και να την κοιτάξουμε μέσα από ένα ηλιοβασίλεμα ή τα άνθη της κερασιάς πιο προσεκτικά.

Όταν βλέπουμε στην ξυλογραφία τη διαβάθμιση του τόνου του χρώματος από το μενεξεδί μέχρι το ροζ κάτι που μας θυμίζει ακουαρέλα, εκεί μιλάμε για πολλές διαφορετικές πλάκες χρωμάτων που πρέπει να τυπωθούν στο ίδιο χαρτί με τον σωστό τρόπο και τη σωστή σειρά για να μας δώσουν αυτή την τονικότητα.

Η Ιαπωνία ήταν κλειστή στη Δύση για πολλούς αιώνες και οι καλλιτέχνες της Δύσης είδαν ιαπωνικές ξυλογραφίες στα τέλη του 19ου αιώνα. Τα έργα τα είδαν κατά τύχη διότι μέσα στα παλιά χαρακτικά, τύλιγαν τα κουτιά του τσαγιού που έφταναν στην Ευρώπη και όταν άνοιγαν αυτά τα χαρτιά οι μεγάλοι καλλιτέχνες όπως ο Βαν Γκογκ, ο Μανέ, ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με αυτά τα χαρακτικά και επηρεάστηκαν πάρα πολύ στην τέχνης τους, Πολλά στοιχεία του ιμπρεσιονισμού από τη χρωματικότητα μέχρι τα πλακάτα χρώματα είναι στοιχεία που προήλθαν από την επίδραση των γιαπωνέζικων χαρακτικών, των ξυλογραφιών που είναι γνωστά ως ukiyo-e.

"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
YAMAMOTO Hiromu [Χιρόμου Γιαμαμότο], Λευκή μανόλια, ξυλογραφία, 32×41 εκ.

«Αυτή ακριβώς η τεχνική επέδρασε και στις έγχρωμες λιθογραφίες, οι καταπληκτικές αφίσες, όπως του Τουλούζ Λοτρέκ, που γνωρίζουμε είναι βαθιά επηρεασμένες από το ukiyo-e» λέει η κ. Γιακουμή «και όσον αφορά τον τρόπο της τεχνικής, με τις έννοιες τόσο των ενιαίων χρωμάτων όσο και της σύνθεσης, το πώς τοποθετείται το θέμα σε σχέση με τα γράμματα όσο και με την δημιουργία καλλιτεχνικών γραμματοσειρών. Και αυτό φυσικά έχει σχέση και με την ιαπωνική καλλιγραφία με τους δυτικούς καλλιτέχνες να φτιάχνουν ευφάνταστες γραμματοσειρές που ταίριαζαν με τις αφίσες τους και το θέμα δεν ήταν απλά τοποθετημένο σε ένα περιθώριο αλλά αποτελούσε ένα βασικό στοιχείο της σύνθεσης. Η εικόνα, το χρώμα, τα γράμματα, όλα μαζί δημιουργούσαν ένα μικρό έργο τέχνης της καθημερινότητας που μπορούσε κανείς να δει στο δρόμο».

Τα έργα ukiyo-e είναι του 17ου και 18ου αιώνα και έρχονται να προστεθούν καλλιτεχνικά σε μια μακρά παράδοση χαρακτικής στην Ιαπωνία. Είναι έργα εξαιρετικά δημοφιλή που προάγουν την εξέλιξη των Ιαπώνων χαρακτών που συνεχίζουν να δημιουργούν και με πιο σύγχρονα εκφραστικά μέσα. Στην έκθεση αυτή βλέπουμε ότι η αγάπη της ξυλογραφίας επηρεάζει τους καλλιτέχνες και την εξέλιξη αυτής της τεχνικής.

Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν μια μεγάλη γκάμα θεμάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή, αλλά και με τη φύση με ένα ποιητικό τρόπο και πολλές φορές με τον τρόπο που τα έχουν αποδώσει μας προτρέπουν να σταματήσουμε για μια στιγμή μέσα στο χρόνο, μια στιγμή της μέρας και να την κοιτάξουμε μέσα από ένα ηλιοβασίλεμα ή τα άνθη της κερασιάς πιο προσεκτικά.

"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KURABAYASHI Hitoshi [Χιτόσι Κουραμπαγιάσι], Κόκκινο Φούτζι, ξυλογραφία, 22,5×33,5 εκ.

«Οι Ιάπωνες μάς προτρέπουν να κάνουμε μια μικρή ανάπαυλα και να αναλογιστούμε αυτό που βλέπουμε και στη συνέχεια ίσως αναλογιστούμε και κάτι σε σχέση με τη δική μας ζωή και στιγμή. Είναι έργα που μας καλούν να σταματήσουμε και να απολαύσουμε την εικόνα. Μέσα, για παράδειγμα, στην έκθεση υπάρχουν έργα που απεικονίζουν δέντρα που είναι πεντακοσίων και εξακοσίων ετών, κάτι που δείχνει και τη φυσιολατρία του ιαπωνικού λαού και την αξία που δίνουν στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος. Γι' αυτό και πολλά από τα έργα που απεικονίζουν τη φύση είναι δουλεμένα με πολλή αγάπη και την αποπνέουν όταν τα βλέπουμε. Ένα ακόμα δημοφιλές θέμα είναι οι σκηνές της καθημερινότητας, έργα που απεικονίζουν διάφορες γιορτές και δείχνουν και αυτά την αγάπη στις παραδόσεις και τον διαφορετικό τρόπο ζωής που εμπεριέχει η κουλτούρα τους» σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

Aniya Masahiro, Dekura Hiroyuki, Fujimaki Setsuko, Fujimoto Satoshi, Goto Michiko, Goto Shinsaku, Hamada Yoneichi, Hashimoto Hiroki, Higashiyama Yokuya, Homma Masao, Hosoda Masao, Hosokawa Ginjiro, Ichiyanagi Toshikazu, Ishida Masumi, Iwasaki Kenji, Iwata Noboru, Kaise Toshikazu, Karasuma Kyo, Kawamura Izumi, Kawano Kazuo, Kayama Minoru, Kobayashi Rie, Komoda Toshio, Konishi Kazunori, Kono Hiroko, Kono Tsutomu, Kurabayashi Hitoshi, Kurosaki Setsuko, Machida Eimei, Mae Chizuko, Matsushima Ryoichi, Morimoto Taijiro, Nakagawa Suzuka, Nikkuni Takeo, Nono Nazuna, Odoi Chiaki, Okabe Akiko, Oyama Akira, Saito Hachiro, Sasaki Satomi, Shimura Takahiro, Shiraishi Sachiko, Shirota Tsuneko, Takahashi Takao, Taneguchi Yasuo, Tsukamoto Kunimitsu, Yamamoto Hiromu, Yamamoto Mami, Yamanaka Hidetaka, Yamasaki Masae, Yokoyama Hisa.

"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
IWATA Noboru [Νομπόρου Ιουάτα], Ανοιξιάτικο δέντρο, ξυλογραφία, 50×70 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
SHIROTA Tsuneko [Τσουνέκο Σιρότα], Σπόρος ΙΙΙ, μεικτή τεχνική, 22,5×17,5 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
SHIMURA Takahiro [Τακαχίρο Σιμούρα], Ο ναός Aizu Sazaedo, ξυλογραφία, 66×48,5 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
HOMMA Masao [Μασάο Χομμά], Ζευγάρι σολομών ανεβαίνει τον ποταμό το φθινόπωρο, ξυλογραφία,46×61 εκ
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KOBAYASHI Rie [Ρίε Κομπαγιάσι], Η ευτυχία πετάει, ξυλογραφία, 32×41 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
SAITO Hachiro [Χατσιρό Σαϊτό], Λυκόφως στον ποταμό Tάμα, ξυλογραφία, 45×61 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
YAMAMOTO Mami [Μάμι Γιαμαμότο], Ανθούριο, μεταξοτυπία, 70×50 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
MORIMOTO Taijiro [Ταϊτζιρό Μοριμότο], Ο κύριος του ποταμού ΙΙ, μεταξοτυπία, 55×40 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
MAE Chizuko [Τσιζούκο Μάε], Χορεύω, ξυλογραφία, 38×45 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KUROSAKI Setsuko [Σετσούκο Κουροσάκι], Διάστημα (τριχοσανθές), ξυλογραφία, 45×54 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
IWASAKI Kenji [Κέντζι Ιουασάκι], Κατάστημα με μακρόχρονη ιστορία, ξυλογραφία, 25×35,5 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KONISHI Kazunori [Καζουνόρι Κονίσι], Κερασιά Yogai
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KAYAMA Minoru [Μινόρου Καγιάμα], Σημύδα στο Oze, ξυλογραφία, 40×55 εκ
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
YOKOYAMA Hisa [Χίσα Γιοκογιάμα], Με τρυφερή και δυνατή καρδιά, ξυλογραφία, 12×13 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
HASHIMOTO Hiroki [Χιρόκι Χασιμότο], Χρυσό Νagatoko
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
DEKURA Hiroyuki [Ντεκούρα Χιρογιούκι], Ιστορίες νεκρής φύσης – Eπίλογος, ξυλογραφία, 54×38 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
FUJIMOTO Satoshi [Σατόσι Φουτζιμότο], Κιότο / Γκιόν, ξυλογραφία, 61×46 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
NAKAGAWA Suzuka [Σουζούκα Νακαγκάουα], Εκθαμβωτικό φως, ξυλογραφία, 45×64 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
ANIYA Masahiro [Μασαχίρο Ανίγια], Η θάλασσα την αυγή, ξυλογραφία, 27×39 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KAWANO Kazuo [Καζούο Καουάνο], Ενέργεια, ενέργεια, ξυλογραφία, 53×41 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
HIGASHIYAMA Yokuya [Γιοκούγια Χιγκασιγιάμα], Προσκλήθηκαν στη γη , ξυλογραφία, 35,5×24 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
GOTO Michiko [Μίτσικο Γκοτό], Ύδρα (Αιγαίο), ξυλογραφία, 28×38 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
TAKAHASHI Takao [Τακάο Τακαχάσι], Ξύπνημα VII, ξυλογραφία, 60×45 εκ.

Διάρκεια έκθεσης: 18 Μαΐου – 17 Ιουλίου 2021

Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου (Γουναροπούλου 6, Άνω Ιλίσια, 15771, Αθήνα, 210 7777601, 210 7487657

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 9:00-16:00, Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Είσοδος ελεύθερη

Οργάνωση για το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου: Διονυσία Γιακουμή, Δρ Ιστορίας της τέχνης - Επιμελήτρια, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου

Συνεργάστηκε η Ζωή Χαραλαμπίδου, Μουσειολόγος, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου

Η έκθεση πλαισιώνεται από παράλληλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας zoom, με παράλληλη προβολή στο Facebook.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM