Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους»

Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Η Μαριάννα Ιγνατάκη.
0

Υπάρχει κάποιο έργο τέχνης που να επηρέασε καθοριστικά την απόφασή σου να ασχοληθείς με τα εικαστικά;
Η απόφασή μου δεν επηρεάστηκε από κάποιο συγκεκριμένο έργο, θυμάμαι όμως ότι στην αρχή μού άρεσε πολύ ο Σίλε. Στη συνέχεια, καθοριστικές αναφορές για τη δουλειά μου αποτέλεσαν ο Γκόγια, ο Βελάσκεθ, ο Mαγκρίτ και ο Ντελβουά.

—Ποια είναι η πιο έντονη παιδική σου ανάμνηση;
Οι περισσότερες παιδικές μου αναμνήσεις είναι ήρεμες και χαρούμενες. Έχω, όμως, και μια πολύ τρομακτική, όταν συνειδητοποίησα πρώτη φορά τι είναι θάνατος και άρχισα να φαντάζομαι τον εαυτό μου κλεισμένο μέσα σε ένα φέρετρο, να προσπαθώ να κινηθώ και να μην μπορώ, ενώ το φέρετρο ταξίδευε στο Διάστημα.

Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Μαριάννα Ιγνατάκη., Come t o me Rose

—Τι ενέπνευσε τον τίτλο της έκθεσης;
O τίτλος («Σε ένα βαθύ, σκοτεινό δάσος έπλεκαν τα γένια ερωτευμένων παπαγάλων») προέκυψε από μια εικόνα που έχω διαρκώς στο μυαλό μου όταν δουλεύω: περίεργα, μυστηριώδη όντα που χορεύουν ξέφρενα μέσα σε ένα σκοτεινό δάσος, σαν να βρίσκονται σε μια μορφή έκστασης. Το κομμάτι του παπαγάλου προέκυψε από μια σκηνή που διάβασα στο βιβλίο του Enrique Vila-Matas Στο Κάσελ δεν υπάρχει λογική, στην οποία το αφεντικό ενός παπαγάλου τον σκοτώνει γιατί δεν μπορούσε να του πει «σ' αγαπώ».

—Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον σου για τη χρήση των μαλλιών στην τέχνη σου;
Στις ασιατικές κουλτούρες που με ενδιαφέρουν, και ειδικά στην κινέζικη, που την έζησα περισσότερο, φαίνεται ότι τα μαλλιά, τα νύχια και γενικότερα οι απολήξεις έχουν μια ιδιαίτερη σημασία. Ο Κομφούκιος έλεγε ότι είναι προσβολή να κόβει κάποιος τα νύχια και τα μαλλιά του γιατί δεν ανήκουν σε αυτόν αλλά στους προγόνους του.

Χαρακτηριστικά είναι τα περίτεχνα χτενίσματα των ηθοποιών στην κινέζικη όπερα και περιοχές όπως το χωριό Huang Luo, όπου οι γυναίκες αφήνουν ακόμα τα μαλλιά τους πολύ μακριά. Επίσης, στα ιαπωνικά και κορεάτικα θρίλερ που μου αρέσουν πολύ τα μαλλιά παίζουν σημαντικό ρόλο, αποκτώντας τρομακτική χροιά.

Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Μαριάννα Ιγνατάκη, Hairman
Μια σύντομη κουβέντα με την εικαστικό που έχει γεμίσει την γκαλερί Can με «μαλλιανθρώπους» Facebook Twitter
Μαριάννα Ιγνατάκη, The Blind Boy

—Πες μου λίγα λόγια για το συναίσθημα του τρόμου και την ενασχόλησή σου με αυτό.
Το συναίσθημα του τρόμου με απασχολεί στη δουλειά μου σε συνδυασμό με την έννοια του παράδοξου και το σκοτεινό χιούμορ. Καταλαβαίνω ότι πολλά από τα έργα μου μπορεί να φανούν σε κάποιον τρομακτικά, αλλά για μένα κινούνται μάλλον στο πλαίσιο του κωμικοτραγικού. Εννοώ ότι σε κάθε έργο υπάρχουν αντιθετικά στοιχεία που δεν του επιτρέπουν να γίνει ούτε απόλυτα τρομακτικό, ούτε ερωτικό, ούτε τραγικό, ούτε αστείο, και αυτή η ανατροπή είναι ακριβώς που με ενδιαφέρει.


Info: Έως 8/6, γκαλερί Can, Αναγνωστοπούλου 42, Κολωνάκι, Τρ.-Παρ. 12:00-15:00 & 17:00-20:00, Σάβ. 12:00-16:00, είσοδος ελεύθερη

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ