Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016

Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016 Facebook Twitter
Όφις του Ωκεανού, μόνιμη εγκατάσταση στις όχθες του Λίγηρα
0

Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016 Facebook Twitter
Wu Zei, εγκατάσταση μεγάλης κλίμακας στο Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο του Μονακό, 2012

 

Από το 2007 η Monumenta αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη διεθνούς βεληνεκούς να αναμετρηθεί με τον επιβλητικό χώρο του Κλίτους του Grand Palais. Πρόκειται για ένα υπερμεγέθες υαλοστάσιο επιφανείας 13.500 τ.μ. και ύψους 35 μέτρων, εντός του οποίου το Παρίσι απόλαυσε τους ερειπωμένους και κατακλυσμένους από ζωγραφικούς πίνακες πύργους του Anselm Kiefer, τους χαλύβδινους μονολίθους του Richard Serra, το σεληνιακό και ερημικό τοπίο του Christian Boltanski, το ζωντανό και άλικο τέρας που προσομοιάζει με εντόσθια του Anish Kapoor, τον χαρούμενο και πολύχρωμο δαίδαλο του Daniel Buren και τα λογοτεχνικά και επιστημονικα όνειρα μιας Ρωσίας που περιορίζεται από την πολιτική και την καταπίεση από τους Ilya και Emilia Kabakov. Κάθε καλλιτέχνης αντιμετώπισε την πρό(σ)κληση αυτή διαφορετικά.

 

Γεννημένος το 1954 στην Κίνα, ο Huang Yong Ping ζει στην Γαλλία από το 1989 και αποτελεί σημαντική μορφή της κινεζικής avant-garde της δεκαετίας του ’80. Ήταν ο ιδρυτής του κινήματος “Xiamen Dada” με το motto «Το ζεν είναι Dada, το Dada είναι ζεν». Θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης τέχνης στην Κίνα ενώ με την ομάδα αυτή πραγματοποίησαν ριζοσπαστικές δράσεις που αποτέλεσαν γόνιμο έδαφος για την άνθηση του παραδόξου και την αμφισβήτηση μέσω του παραλόγου στην κινεζική τέχνη. Ήδη από την εποχή εκείνη στο έργο του διακρίνονται συνδέσεις και αναφορές στην τέχνη, την ζωή και την πολιτική, πολύ πριν από τον καλλιτέχνη-έμβλημα της αντικαθεστωτικής δράσης του Ai Wewei.

Ο Huang Yong Ping στο εσωτερικό του Grand Palais, αυτού του αριστουργήματος της βιομηχανικής περιόδου, παρουσιάζει την αλλαγή του κόσμου μας, τις μεταμορφώσεις των οικονομικών και πολιτικών εξουσιών, την άνοδο νέων γεωγραφικών περιοχών, την πτώση παλαιών αυτοκρατοριών και την προσωρινή εμφάνιση νέων υποψηφίων γεμάτων με φιλοδοξίες για εξουσία και βία.

 

Εμπνεόμενος από θρησκευτικούς ή φιλοσοφικούς μύθους, ο Huang Yong Ping  στα έργα του επανεφευρίσκει κι αναμιγνύει πεποιθήσεις και σημεία αναφοράς του Δυτικού και του Ανατολικού πολιτισμού θέτοντας υπό αμφισβήτηση τις βεβαιότητες μας. Γοητεύει ενώ ταυτόχρονα ξυπνά την ανησυχία μας για τις παγκόσμιες αλλαγές, σκηνοθετεί μεγαλειωδώς και με ονειρικό τρόπο ζώα για να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την οχληρή και οδυνηρή επικαιρότητα αυτών των μύθων.

 

Πρόκειται για τον κατ’ εξοχήν καλλιτέχνη της υπερβολής. Οι μνημειώδεις εγκαταστάσεις αποτελούν το σήμα κατατεθέν του, όπως η συμμετοχή του στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1999 με το Ένας Άνδρας, εννέα ζώα, όπου τα μυθολογικά ζώα της εγκατάστασης διαπερνούσαν την οροφή του Γαλλικού Περιπτέρου. Η πρωτοτυπία των έργων του έγκειται στο θέμα και το ιστορικό, πολιτικό, κοινωνικό και αρχιτεκτονικό τους συγκείμενο.

 

 

Ο Huang Yong Ping ετοιμάζει κάτι μνημειώδες για την Monumenta 2016 Facebook Twitter
Circus, 2012-2013, Gladstone Gallery Νέα Υόρκη

 

Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο Όφις του Ωκεανού, μόνιμη εγκατάσταση στις όχθες του Λίγηρα, είναι ένας μεταλλικός σκελετός φιδιού μήκους 120 μέτρων, ένα τεράστιο τέρας που μοιάζει να έχει εξοκείλει προ αμνημονεύτων ετών. Λειτουργεί ως φάντασμα της εν εξελίξει οικολογικής καταστροφής και μιμείται επίσης τις παλιές πλωτές εξέδρες αλιείας που τον συντροφεύουν συμβολίζοντας έτσι το τέλος των παραδοσιακών δραστηριοτήτων και την εξάντληση των θαλάσσιων πόρων.

 


 

Για την Monumenta 2016 ο Huang Yong Ping θα δημιουργήσει μια “τεράστια εγκατάσταση μέσα στην οποία ο θεατής θα περιπλανηθεί». Το έργο αναμένεται εντυπωσιακό. Πρόκειται για μια σύνθεση ενός «έγχρωμου αρχιτεκτονήματος που θα αποτελείται από οκτώ νησίδες, υπερκαλυπτόμενες από μια δομή της οποίας η φέρουσα σκιά θα συνδέεται εννοιολογικά και φορμαλιστικά με τις μεταλλικές νευρώσεις του υαλοστασίου.»

 

Κατευθυνόμενοι προς την κεντρική αλέα οι επισκέπτες θα απολαμβάνουν οπτικά το σύνολο της εγκατάστασης και το μεγαλειώδες Κλίτος με το οποίο θα αναμετρηθεί ο καλλιτέχνης.

 

Ο επιμελητής της Monumenta 2016 Jean de Loisy, νυν Πρόεδρος του Palais de Tokyo και επιμελητής της Monumenta 2011 όπου θριάμβευσε ο Anish Kapoor, μας προϊδεάζει για την φιλοσοφία του έργου του Huang Yong Ping:

 

“Όπως οι ατμοί που υψώνονται από τις κοιλάδες στην κινέζικη ζωγραφική απεικονίζοντας τη συνεχή μετάλλαξη των ενεργειών και των ουσιών, όπως τα πρώτα τοπία των ιμπρεσσιονιστών που παρουσίαζαν τις φυσικές και οπτικές συνέπειες την μεταμόρφωσης του περιβάλλοντος από τις μηχανές, έτσι κι ο Huang Yong Ping στο εσωτερικό του Grand Palais, αυτού του αριστουργήματος της βιομηχανικής περιόδου, παρουσιάζει την αλλαγή του κόσμου μας, τις μεταμορφώσεις των οικονομικών και πολιτικών εξουσιών, την άνοδο νέων γεωγραφικών περιοχών, την πτώση παλαιών αυτοκρατοριών και την προσωρινή  εμφάνιση νέων υποψηφίων γεμάτων με φιλοδοξίες για εξουσία και βία. Στρατηγικές, τακτικές, πολιτική, τέχνη και τέχνη του πολέμου, δίψα για εξουσία και πλούτο, κατάπτωση, γέννηση ή αναγέννηση των κοινωνιών: κάθε χώρα, κάθε όμιλος ή πολυεθνική που συμμετέχουν στις αέναες διαδοχές μεγαλείου και παρακμής επιδιώκουν να αποτελέσουν, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα, μια Αυτοκρατορία.»

 

Monumenta 2016: Huang Yong Ping στο Grand Palais, Παρίσι, 8 Μαϊου με 18 Ιουνίου 2016.

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ