O Sterling Ruby εισβάλλει με όλη του τη δύναμη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Συνέντευξη

O Sterling Ruby εισβάλλει με όλη του τη δύναμη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Facebook Twitter
0

Ο Sterling Ruby είναι ένα καταξιωμένο και παγκοσμίου φήμης τέκνο της σύγχρονης εικαστικής σκηνής του Λος Άντζελες. Δεν έχει γεννηθεί εκεί, βέβαια, αλλά είναι σίγουρο ότι εκεί ανήκε από πάντα. Την εικαστική σκηνή του Λος Άντζελες την καθορίζει εν πολλοίς η ιδέα ότι oι καλλιτέχνες της δεν χρειάζονται τον καθαγιασμό της Νέας Υόρκης και ως εκ τούτου θα συνεχίζουν ανενόχλητοι το τεράστιο δημιουργικό «πάρτι χωρίς σταματημό», με το οποίο γιορτάζουν καθημερινά το εντελώς θεμελιώδες γεγονός ότι είναι ο εαυτός τους.

Ο Sterling Ruby είναι ο δεύτερος καλλιτέχνης, μετά τον Ai Wei Wei, το 2016, που θα παρουσιάσει έργο του ανάμεσα στις μόνιμες συλλογές του μουσείου. Οι κεραμικές φόρμες του προκαλούν κατά κανόνα μια ευχάριστη αναστάτωση που διεγείρει το πνεύμα, καθώς υποβάλλουν το βλέμμα στην επίδραση ισχυρότατων αντίρροπων δυνάμεων. Από αυτές μια συνισταμένη το μαγνητίζει και το κρατά ήρεμο και καθηλωμένο στο έργο, ενώ μία άλλη το ταράζει, επιβάλλοντάς του να ερμηνεύσει αυτό που ατενίζει. Και στο σημείο αυτό ο θεατής συνήθως συνειδητοποιεί ότι τα κεραμικά του Ruby μοιάζουν σαν να δημιουργήθηκαν από ηφαιστειακή έκρηξη αλλά και ταυτόχρονα σαν να διασώθηκαν από μια τέτοια, οπότε, χαρούμενα πλέον, ανέχονται τις όποιες κάποιες παράπλευρες απώλειές τους.

Σε κάθε περίπτωση, τα χαρακτηρίζει ένας τρομερός δυναμισμός, μια ασυγκράτητη ενέργεια. Κανείς δεν μένει αδιάφορος στο βάθος του κορεσμού του χρωμάτων τους και στις απίστευτες αλλεπάλληλες εφυαλώσεις που ανασυγκολλούν και εξυψώνουν σε ένα όλον τα ράκη των πολλαπλών ενδιάμεσων ηθελημένων κακοποιήσεων των υλικών και της φόρμας τους από τον καλλιτέχνη.

Με εμπνέουν τα θρησκευτικά είδωλα, οι ταφικές παραδόσεις, η τοποθέτηση ειδωλίων και άλλων κτερισμάτων μέσα στους τάφους, η ανάγκη για τη δημιουργία τόσο ανθρωπομορφικών όσο και χρηστικών αντικειμένων, όπως αγγεία. 

Ο Sterling Ruby γεννήθηκε το 1972 στη Γερμανία, αλλά μεγάλωσε σε ένα μεγάλο αγρόκτημα στην Πενσυλβάνια, όπου οι γονείς του αποτραβήχτηκαν, ακολουθώντας τα προτάγματα της χίπικης φιλοσοφίας. Στην Καλιφόρνια έφτασε για το δεύτερο μεταπτυχιακό του δίπλωμα στις Καλές Τέχνες, στο ArtCenter College of Design στην Pasadena, απ’ όπου αποφοίτησε το 2005.

Sterling Ruby Facebook Twitter
Sterling Ruby. Φωτογραφία: Melanie Schiff Με την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Gagosian.
Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
STERLING RUBY WIDW. KNACKS. TRIFLES. NOSEGAYS. SWEETMEATS., 2020 Ακρυλικό, λάδι, ελαστικό και χαρτόνι σε καμβά, 182,9 × 132,1 × 5,1 εκ. Φωτογραφία: Robert Wedemeyer. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.

Σχετικά με την έκθεσή του στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και την παράλληλη έκθεση έργων του στην γκαλερί Gagosian στην Αθήνα, παραχώρησε στη LiFO την ακόλουθη αποκλειστική συνέντευξη.

— Ποιο στοιχείο της κυκλαδικής τέχνης σας συνεπήρε περισσότερο;

Η έννοια της αρχαιολογίας, δηλαδή η διαδικασία της ανασκαφής για την αποκάλυψη στοιχείων και την ανεύρεση της ιστορίας των υλικών, και η ανταλλαγή που συντελέστηκε μεταξύ των Κυκλάδων και των λοιπών νησιών. Με εμπνέουν τα θρησκευτικά είδωλα, οι ταφικές παραδόσεις, η τοποθέτηση ειδωλίων και άλλων κτερισμάτων μέσα στους τάφους, η ανάγκη για τη δημιουργία τόσο ανθρωπομορφικών όσο και χρηστικών αντικειμένων, όπως αγγεία. Η κυκλαδική τέχνη είναι μια μορφή αναζήτησης, με συνεπαίρνει η ιδέα ότι με την έρευνα μπορείς να ανακαλύψεις ποιος έκανε τι.

— Στην κυκλαδική τέχνη, όπως και στην αρχαία ελληνική τέχνη της κλασικής περιόδου, η τελειότητα του τεχνουργήματος, η τελειοθηρία γενικότερα, θεωρούνταν o πιο δόκιμος τρόπος για να προσεγγίσει κάποιος το θείο. Τι σημαίνει για εσάς η τελειότητα ενός έργου και ο περφεξιονισμός; Αποτελούν σημαντικά στοιχεία της δουλειάς σας, και αν ναι, πώς εκδηλώνονται στα έργα σας;

Τα κεραμικά μου είναι χειροποίητα. Ο πηλός αποτυπώνει τις κινήσεις μου, που συχνά είναι βίαιες. Αυτά τα ίχνη που αφήνω όταν πλάθω τον πηλό είναι αναπόσπαστο μέρος του τρόπου που προσεγγίζω τη δουλειά μου, θέλω τα έργα μου να κουβαλάνε μέσα τους την αίσθηση του χειροποίητου και την ιστορία της δημιουργίας τους. Δεν με ενδιαφέρει να αποκρύπτω τον δημιουργό για να φτιάξω ένα αντικείμενο που φαίνεται να υπάρχει ανεξάρτητα σε ένα καθεστώς τελειότητας. Αυτό που θέλω είναι να φαίνεται η παρέμβαση του χεριού μου.

Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
"Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics"  © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και Sterling Ruby Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.

— Πώς συνδέσατε τα αυτοβιογραφικά σας στοιχεία με τα έργα που δημιουργήσατε για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης;

Μεγάλωσα σε ένα αγρόκτημα στην Πενσυλβάνια, όπου επηρεάστηκα πολιτισμικά πρωτίστως από τα χειροτεχνήματα των Amish. Η πρώτη μου επαφή με την κεραμική ήταν η αγγειοπλαστική με κόκκινο πηλό και η συλλογή δυτικογερμανικών κεραμικών της μητέρας μου. Αν και δούλευα ήδη τον πηλό πολύ πριν μετακομίσω στο Λος Άντζελες, επηρεάστηκα βαθύτατα από την ιστορία της κεραμοποιίας στην Καλιφόρνια και πιο συγκεκριμένα από τα μεγάλα, χειροποίητα έργα καλλιτεχνών όπως ο Peter Voulkos και η Viola Free. Αν και οι φόρμες τους διαφέρουν, θεωρώ ότι αυτό που αποκόμισα απ’ όλες αυτές τις κατά τόπους κεραμικές παραδόσεις, οι οποίες αντικατοπτρίζουν διακριτές στιγμές της προσωπικής μου ιστορίας, ήταν μια ιδιαίτερη εκτίμηση για το χειροποίητο.

685
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

— Για έναν καλλιτέχνη όπως εσείς, που είστε πάντα έτοιμος και δεκτικός στη δοκιμή διαφορετικών εκφραστικών μέσων, όπως η κεραμική, η τεχνική του καπιτοναρίσματος (quilting), η γλυπτική, η ζωγραφική, το κολάζ, οι εικαστικές εγκαταστάσεις, τα υφάσματα, η μόδα και σίγουρα πολλά ακόμα, το γεγονός ότι συνομιλείτε με τις αρχαιότητες αποκλειστικά μέσα από τα κεραμικά σας το βιώσατε ως κάποιου είδους εμπόδιο;

Όχι, μου αρέσει η επικέντρωση σε ένα μόνο εκφραστικό μέσο.

— Πώς θα περιγράφατε την καλιφορνέζικη κεραμική παράδοση με την οποία σας συσχετίζουν;

Η παράδοση σε αυτή την περίπτωση είναι ριζωμένη στην ιδέα της κεραμικής τέχνης ως μη χρηστικής αλλά ως γλυπτικής. Ουσιαστικά, αποτελεί εξερεύνηση της μορφής αντί της χρήσης, που σηματοδοτεί τη μετατόπιση από τον ρόλο του ντιζάινερ-χειροτέχνη στον ρόλο του καλλιτέχνη-χειροτέχνη. Είναι αυτοσχεδιαστική, σε άμεση σύνδεση με το γήινο, μια μορφή ελευθερίας που συσχετίζω με την αντικουλτούρα της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.

Sterling Ruby Basin Theology Facebook Twitter
Sterling Ruby Basin Theology/BRAVAMAX, 2014 Κεραμικό 53.3 x 99,1 x 91,4 εκ. © Sterling Ruby. Με την ευγενική παραχώρηση Sterling Ruby Studio και Gagosian.

— Μεγαλώνοντας κοντά στις παραδόσεις των Amish, σίγουρα θα βιώσατε ποικιλοτρόπως την «ακαμψία» του φύλου, που αποτελεί παγιωμένη, δική τους βεβαιότητα. Πώς βλέπετε, λοιπόν, τώρα την επικρατούσα τάση, στον δυτικό κόσμο τουλάχιστον, προς μια ρευστότητα των φύλων, που είναι ένα θέμα, στο οποίο αναφέρεστε συχνά μέσα από τα έργα σας; Θεωρείτε ότι κατευθυνόμαστε προς την απελευθέρωση από την οδυνηρή αγωνία που προκαλεί η διαφορά των φύλων στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση ή μήπως οδεύουμε, τελικά, εκ νέου σε αδιέξοδο;

Είναι αλήθεια ότι μεγάλωσα σε μια υπερσυντηρητική κοινωνία, ιδιαίτερα όσον αφορά θέματα φύλου. Είχα πλήρη επίγνωση του ότι αν ήθελα να επαναστατήσω κατά των αξιών της πόλης μου, ο πιο γρήγορος τρόπος για να προκαλέσω κάποια αντίδραση θα ήταν εγώ ο ίδιος να εξερευνήσω και να πειραματιστώ με τη σεξουαλική μου ταυτότητα. Έτσι φεύγει από πάνω σου ένα βάρος, όταν σκέφτεσαι ότι κάποτε θα υπάρξει μια εκδοχή του εαυτού σου που δεν θα καταπιέζεται από τα κοινωνικά «πρέπει» του φύλου. Αυτή η πρόοδος πρέπει να συνεχιστεί ακόμα περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στο να τα καταφέρουμε και μέρη όπως το Λος Άντζελες προσφέρουν σε πολλούς γνωστούς μου τη δυνατότητα να ζήσουν πιο ελεύθερα και ρευστά όσον αφορά το φύλο τους. Θέλω να πιστεύω ότι τα παιδιά μου δεν θα χρειαστεί να επιλέξουν ή να αποφασίσουν επειδή τους το επιβάλλουν αυτές οι πολιτισμικές νόρμες.

— Θα λέγατε ότι το στοιχείο του θυμού συνιστά κάποια ισχυρή εσωτερική δύναμη και επιθυμία που σας ωθεί να είστε δημιουργικός;

Θεωρώ ότι η τέχνη έχει θεραπευτική δράση.

— Συχνά περισυλλέγετε τα θραύσματα ενός έργου σας και τα δουλεύετε εκ νέου αρκετές φορές μέχρι να φτάσετε στο σημείο που θεωρείτε ότι το έργο ολοκληρώθηκε. Τι σημαίνει, τελικά, για εσάς αυτή η διαδικασία, μετά από τόσο καιρό που την αξιοποιείτε δημιουργικά;

Όλα αυτά τα χρόνια έχω δουλέψει πολύ. Κατά καιρούς ξεκινάω νέες σειρές, που τελειώνουν σε κάποια φάση, και αργότερα ξεκινάω ξανά με νέες μορφές. Οι ιδέες που δούλευα πριν από είκοσι πέντε χρόνια είναι ακόμα μαζί μου, αλλά αποδομημένες... πρέπει να ανασκαλέψω ακόμα περισσότερα συντρίμμια.

Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
"Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics"  © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και Sterling Ruby Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.
Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
"Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics"  © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και Sterling Ruby Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.
Sterling Ruby, CLUB Facebook Twitter
Sterling Ruby, CLUB (7464), 2020, Κεραμικό, 117,5 x 44,1 x 7 εκ. © Sterling Ruby. Με την ευγενική παραχώρηση Sterling Ruby Studio και Gagosian.
Sterling Ruby FLOWER Facebook Twitter
Sterling Ruby FLOWER (7586), 2021 Κεραμικό 84,5 x 52,1 x 6,4 εκ. © Sterling Ruby. Με την ευγενική παραχώρηση Sterling Ruby Studio και Gagosian.

«Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics»

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Νεοφύτου Δούκα 4, 210 7228321-3)  

14/5 - 21/6 

Με την υποστήριξη της γκαλερί Gagosian

Ωράριο λειτουργίας: Δευτ., Τετ., Παρ., Σάβ. 10:00-17:00 / Πέμ. 10:00-20:00, Κυρ. 11:00-17:00. Κλειστά κάθε Τρίτη.

www.cycladic.gr

Sterling Ruby - «That my nails can reach unto thine eyes»

Γκαλερί Gagosian (Αναπήρων Πολέμου 22, 210 3640215)

13/5 - 31/7

Ωράριο λειτουργίας: Τρ.-Σάβ. 11:00-19:00, Πέμ. 11:00-20:00

www.gagosian.com

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ