Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
0


 Σύμφωνοι, ο Σεπτέμβριος μπορεί να μοιάζει ακόμα πολύ μακριά, αλλά τα νέα όσον αφορά τα Φθινοπωρινά εικαστικά δρώμενα της πόλης είναι παραπάνω από καλά.

Πιο συγκεκριμένα, το μεγάλο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά φέτος υπόσχεται την καλύτερη "επιστροφή" στην πόλη, μέσα από ένα μηνιαίο πρόγραμμα εκθέσεων και δράσεων εξ' ολοκλήρου αφιερωμένων στην πιο αγαπημένη μας, και συνεχώς εξελισσόμενη, μορφή αστικής τέχνης.

Την τέχνη του δρόμου.

Ο επιμελητής του Φεστιβάλ και director του Studio 4, Ανδρέας Φακής, και ο project manager του και διοργανωτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακών και Νέων Μέσων της Ελλάδος (Athens Video Art Festival), Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, μας ξεναγούν στο πιο πολυαναμενόμενο Αθηναϊκό Φεστιβάλ της επόμενης... σχολικής χρονιάς, και αποκαλύπτουν στο LIFO.gr αποκλειστικές πληροφορίες των δράσεων του.

Τους ακούμε.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Ανδρέας Φακής / Ηλίας Χατζηχριστοδούλουφωτ.: andreasandthecamera.com

Καταρχήν, τι ακριβώς σημαίνει "Δημόσια Τέχνη";
Α. Φακής: Με τον όρο Δημόσια Τέχνη, αναφερόμαστε σε εικαστικούς, των οποίων το έργο μπορεί να χαρακτηριστεί ως "street art", σε καλλιτέχνες που παρουσιάζουν το graffiti με τη μορφή υλικού τεκμηρίωσης -δηλαδή video ή φωτογραφίας, και σε εικαστικούς που δρουν στον δημόσιο χώρο και το έργο τους δεν εμπίπτει σε κάποιο καθιερωμένο εικαστικό πλαίσιο.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Αλέξανδρος Βασμουλάκης
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Andreas and the Camera

Και το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης; Περί τίνος πρόκειται;
Α.Φακής: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης έρχεται ουσιαστικά να "στεγάσει" διαφορετικές δράσεις και δρώμενα που έχουν ως –μοναδικό ίσως– κοινό παρονομαστή την τέχνη που συναντάμε στον δημόσιο χώρο, ή που προέρχεται από αυτόν.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το φεστιβάλ εμπεριέχει εικαστικά δρώμενα και πολιτιστικές δράσεις που δεν οριοθετούνται, αλλά φέρουν τον θεμιτό "περιορισμό" σε επίπεδο περιεχομένου.

Αυτό βέβαια δεν θα θέλαμε να εκληφθεί ως απόπειρα παρουσίασης κάθε μορφής υπαίθριας τέχνης ή μη, αλλά oύτε και ως μια ουτοπική βλέψη, καθώς ο "δημόσιος" χώρος –όντας στην κυριολεξία κοινόχρηστος– εμπεριέχει εικαστικές παρεμβάσεις που μπορεί να είναι καλαίσθητες ή κακόγουστες, περίτεχνες ή κακότεχνες, βαθυστόχαστες ή ρηχές, και συνεπώς, επιθυμητές ή ανεπιθύμητες.

Φτάνουμε, έτσι, στο συμπέρασμα ότι δεν θα μπορούσε να ευσταθεί κάποια είδους γενικευμένη εκτίμηση για το "περιεχόμενο" που συναντάμε στον δημόσιο χώρο, ή για το τμήμα του περιεχομένου που μπορούμε να εκλάβουμε ως τέχνη.

Δηλαδή;
Τα παραδείγματα συχνά βοηθάνε στο να δούμε απλά πράγματα, που για διάφορους λόγους είναι συγκεχυμένα, με ξεκάθαρο τρόπο.

H σχέση του "περιεχομένου" της πόλης –δηλαδή των graffiti, των συνθημάτων, της street art, των γλυπτών καθώς και άλλων εικαστικών παρεμβάσεων– με την τέχνη, μπορεί να συγκριθεί σε ένα βαθμό με τη σχέση μεταξύ τροφής και "καλού" φαγητού.

Ενώ το καλό φαγητό ορίζεται από μια σειρά αντικειμενικών κριτηρίων (ποιότητα των πρώτων υλών, γευστική ισορροπία, θρεπτική αξία κτλ) η τροφή προσδιορίζεται από ένα απλό και πρωτόγονο κριτήριο, τη βρώση.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε ένα "index" του "περιεχομένου" που συναντάμε στον δημόσιο χώρο. Δίνουμε βάση στην αισθητική, την ποιότητα και πάνω από όλα, στην ατομική πρωτοβουλία.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Anthony Lister
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Barbara Blue
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Cacao Rocks

Υπάρχει ακόμα αμφιβολία σήμερα για την εικαστική αξία έργων όπως αυτά που αναφέρετε, λόγω του ότι πραγματοποιούνται σε κοινόχρηστους χώρους.
Α.Φακής: Εδώ και αρκετά χρόνια έχει υπάρξει αναγνώριση της εικαστικής τους αξίας. Αυτό που σε κάθε περίπτωση απουσιάζει είναι η επιμόρφωση και διαπαιδαγώγηση του κοινωνικού συνόλου για τις πολλαπλές μορφές του graffiti, της street art και τον μεταξύ τους διαχωρισμό.
Πρόκειται για ένα κομμάτι που μπορεί να επιφέρει σημαντικό κοινωνικό όφελος, και ευελπιστούμε να συνεισφέρουμε σε αυτό.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
D!
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Franco Fasoli

Πότε θα λάβει χώρα το Φεστιβάλ, και σε ποιους χώρους;
Η. Χατζηχριστοδούλου: Tο 'Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Πολυμορφία' θα εγκαινιαστεί το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι και τις 25 Οκτωβρίου. Η διεξαγωγή θα γίνει στο Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Πειραιώς), στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στο Ρομάντσο, καθώς και σε κάποιους υπαίθριους χώρους στο κέντρο της Αθήνας. Στόχος είναι η ανάπτυξη του εγχειρήματος τόσο σε σημεία δημοσίου χώρου όσο και μέσω ιδιωτικών συνεργασιών.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Freddie F.
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Greg Papagrigoriou

Και πώς προέκυψε η ιδέα, ή και η ανάγκη αν θέλετε, μίας τέτοιας διοργάνωσης;
Α. Φακής: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης είναι εξέλιξη προηγούμενων δράσεων του Studio 4.

Η Αθήνα είναι μια πόλη στην οποία γίνονται εκθέσεις, τοιχογραφίες και διάφορα events. Παράλληλα όμως, απουσίαζε μια θεσμική διοργάνωση με grassroots χαρακτηριστικά. Κάτι δηλαδή που θα είναι ευρέως αποδεκτό τόσο από το ευρύ κοινό, όσο και από την ίδια την εικαστική κοινότητα, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και διεθνώς, όπως π.χ. το NUART Festival στη Νορβηγία.

Παράλληλα, αρκετοί εικαστικοί ξεκίνησαν κάνοντας graffiti και πλέον βρίσκονται σε μια μεταγενέστερη περίοδο. Συνεχίζουν να υλοποιούν έργα σε υπαίθριους χώρους, αλλά χωρίς να μπορούν να εντάξουν πλέον τη δουλειά τους στο πλαίσιο του graffiti ή της street art.

Πρόκειται για δύο όρους που πλέον δεν εκφράζουν μερίδα εικαστικών.

Έχοντας κατά νου αυτό το δεδομένο και σε συνδυασμό με την ταύτιση που είχε αποκτήσει το graffiti με την street art για την κοινή γνώμη -ως αποτέλεσμα χρόνιας παραπληροφόρησης- είδα την ανάγκη για κάτι πιο ευρύ που όμως θα ήταν και αρκετά στοχευμένο. Έτσι, δημιουργήθηκε το 2010 η ταυτότητα του Studio 4 υιοθετώντας τον όρο public art, και εντάσσοντας τον σε ένα αστικό πλαίσιο με σύγχρονο εικαστικό προσανατολισμό. Σε αυτή τη λογική βασίστηκε και το Φεστιβάλ.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
John Feknerphoto courtesy: Nathan Bolster
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
L'Atlas
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Πάρις Koύτσικος

Το θέμα του Φεστιβάλ είναι η Πολυμορφία. Μιλήστε μας γι' αυτό.

Α.Φακής: Η Πολυμορφία είναι βασικό στοιχείο του Ελληνικού χώρου. Xαρακτηρίζει τόσο την Αθήνα, σαν πόλη με όλες τις πτυχές και αντιθέσεις της, όσο και το εικαστικό της περιεχόμενο το οποίο αποκλίνει σε πολλαπλά επίπεδα. Nοηματικά, αισθητικά, κοινωνικά και μορφολογικά.

Μεγάλη κουβέντα γίνεται όμως γύρω και από την άποψη ότι η τέχνη του δρόμου ανήκει ακριβώς εκεί, στον δρόμο, και δεν χωράει σε μουσεία γκαλερί και εκθέσεις. Τι λέτε γι' αυτό;

Α.Φακής: Αρχικά θα ήθελα να πω ότι "η τέχνη του δρόμου" δεν είναι μία. Τι σχέση μπορεί να έχει το έργο του Ben Eine (UK) με του Cope 2 (US); Το γεγονός ότι και οι δύο χρησιμοποιούν το σπρέι σαν μέσο τους και κάνουν γράμματα είναι σε ένα βαθμό φυσιολογικό να μας μπερδεύει και λανθασμένα να προσδίδουμε την ίδια ιδιότητα και στους δύο καλλιτέχνες όταν δεν υπάρχει κάποια είδους διαπαιδαγώγηση / εκπαίδευση πάνω σε αυτό το κομμάτι.

Προσωπικά συμφωνώ με την ένταξη της street art ή οποιασδήποτε άλλης μορφής υπαίθριας τέχνης, εκτός του graffiti, σε κάποια συντονισμένη εκθεσιακή δράση αλλά μπορώ να εντάξω το graffiti σε εκθεσιακό ή θεσμικό πλαίσιο μόνο υπό τη μορφή υλικού τεκμηρίωσης. Θεωρώ ότι με αυτό τον τρόπο τιμάται η ιστορία του, και δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του ο οποίος κατά βάση δεν είναι εμπορικός.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Phil America
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Roots

Τι ακριβώς θα δούμε στο Φεστιβάλ; Μίλησε μας για το πρόγραμμα και τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν;

Α.Φακής: Το πρόγραμμα είναι αρκετά γεμάτο, και θα διαρκέσει ένα μήνα με εγκαίνια νέων δράσεων κάθε Παρασκευή και Σάββατο.

Θα πραγματοποιηθούν δύο θεματικές ομαδικές εκθέσεις, μία ημερίδα, ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ, μία ομαδική έκθεση φωτογραφίας, καθώς και μια οnline δημοπρασία, τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν στην υλοποίηση δράσεων σε υπαίθριους χώρους της Αθήνας.

Τι είδους δράσεις;
Πρόκειται για το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Open Gallery, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία και τη συντήρηση τοιχογραφιών σε τυφλές όψεις κτιρίων.

Τα τρία βασικά μας κριτήρια για την ένταξη κτηρίων στο πρόγραμμα είναι: Να υπάρχει "τυφλή" όψη, να βρίσκεται σε κοινή θέα και να μπορεί να γίνει τοιχογραφία σε ύψος άνω των 2.5 μέτρων.

Τα τρία αυτά κριτήρια αποσκοπούν στην αρμονική ένταξη της δημόσιας τέχνης στο πολεοδομικό περιβάλλον, στην αναβάθμιση του κτηρίου και του αστικού τοπίου, καθώς και στην προστασία των νέων τοιχογραφιών από συνθήματα, υπογραφές και αφισοκολλήσεις.
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες / διαχειριστές, μπορούν να επικοινωνήσουν στο [email protected], συμπεριλαμβάνοντας μια φωτογραφία, διεύθυνση και στοιχεία επικοινωνίας.

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
SER
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Simoni Fontana

Πόσοι και ποιοι καλλιτέχνες θα πάρουν μέρος στο Φεστιβάλ;
Α.Φακής: Οι καλλιτέχνες είναι είκοσι, και είναι οι εξής:
Αλέξανδρος Βασμουλάκης, Βασίλης Μαρκοσιάν, Αργύρης Σαρασλανίδης & Simoni Fontana, Cacao Rocks, Αnthony Lister (Αυστραλία), Franco Fasoli (Αργεντινή), Greg Papagrigoriou, Πάρις Koύτσικος, D!, SNRS, L'Atlas (Γαλλία), John Fekner (ΗΠΑ), ΑΤΗ1281, Θεοδωρής Μανωλόπουλος, Andreas and the Camera, Βarbara Blue, Roots, Freddie F., και Phil America (ΗΠΑ).

Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Θεοδωρής Μανωλόπουλος
Όλα για το πρώτο Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης στην Αθήνα Facebook Twitter
Βασίλης Μαρκοσιάν

Για το τέλος, ποιοι είναι οι στόχοι του Φεστιβάλ;
Η. Χατζηχριστοδούλου: Το Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης έχει ως στόχο να δημιουργήσει έναν ανοικτό διάλογο με καλλιτέχνες, φορείς και κοινό, να παρουσιάσει τις τελευταίες τάσεις στο αντικείμενο της τέχνης του δημοσίου χώρου, να τις επικοινωνήσει κατάλληλα σε ένα μεγαλύτερο κοινό με στόχο την δημιουργία κριτικής σκέψης, και να αλλάξει, μακροπρόθεσμα την εικόνα της Αθήνας ως έναν καμβά που δεν αφομοιώνει απλά τα υλικά, αλλά αποκτά μια έντονη καλλιτεχνική αξία, μένει σταθερά στο προσκήνιο, και προσελκύει κοινό και καλλιτέχνες σε διεθνές επίπεδο.

Το πλήρες πρόγραμμα του φεστιβάλ θα ανακοινωθεί τον Σεπτέμβριο στο publicartfestival.gr

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ