Στην Άνδρο για την αναδρομική έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Αυτοπροσωπογραφία», 2016. Λάδι σε καμβά, 18 x 13 εκ. Ιδιωτική Συλλογή

Στην Άνδρο για την αναδρομική έκθεση του Χρόνη Μπότσογλου 

0

Επίσκεψη στην Άνδρο για το ετήσιο ραντεβού του Ιδρύματος Βασίλης και Ελίζας Γουλανδρή με έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής παραστατικής (ρεαλιστικής) ζωγραφικής, τον Χρόνη Μπότσογλου (1941-2022). Έναν καλλιτέχνη, συγγραφέα και ποιητή, ο οποίος πορεύτηκε παράλληλα με την ιστορία της Ελλάδας του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Έχοντας αφιερώσει όλη του την ύπαρξη στην καθημερινή καλλιτεχνική δημιουργία, αποτελεί έναν από εκείνους τους ξεχωριστούς ανθρώπους των οποίων η τέχνη αντανακλά, εκτός από την όψη ενός τόπου, την ψυχογραφία ενός λαού σε σταθερή εξέλιξη. 

Μόλις έναν χρόνο μετά τον θάνατο του, η αναδρομική έκθεση που μόλις εγκαινιάστηκε στη νέα πτέρυγα του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης με τις ολόλευκες και απαστράπτουσες αίθουσες συγκεντρώνει περισσότερα από εκατό έργα του, τα οποία αναδεικνύουν το μέγεθος της παραγωγής αλλά και την ποικιλία των ενδιαφερόντων και ερεθισμάτων του ζωγράφου. Με κυρίαρχη την εμμονή του στον άνθρωπο και τις αλήθειες του, που μόνο η γενιά όλων όσοι έζησαν τη φτώχεια της προσφυγιάς (οι γονείς του εγκαταστάθηκαν στη Θεσσαλονίκη ερχόμενοι από τη Θράκη), τον πόλεμο (γεννήθηκε το 1941) και το άλλο μεγάλο τραύμα, τον Εμφύλιο (τα πρώτα του βιώματα, λόγω ενός εξόριστου θείου), διέθετε, με απολύτως αυθεντικά αισθήματα για τον αγώνα της επιβίωσης και της ζωής.

Μια εξαιρετική επιλογή που περιλαμβάνει σχέδια με μολύβι, παστέλ, ελαιογραφίες, ακουαρέλες, μπρούντζινα, ορειχάλκινα και γύψινα, τα οποία καλύπτουν την περίοδο από το 1953 έως το 2018, εξήντα πέντε χρόνια μιας εξαιρετικά γόνιμης καλλιτεχνικής διαδρομής.

Ο τίτλος της έκθεσης, «Η αδιάλλακτη ειλικρίνεια της ενσυναίσθησης», όχι μόνο τιμά τη μνήμη του αλλά αποδίδει με ακρίβεια την προσωπικότητα και τη στάση του απέναντι σε γονείς, συγγενείς, σύζυγο, παιδιά, φίλους, συνοδοιπόρους, συναδέλφους, ζώντες και μη «δασκάλους» της τέχνης του. Από τα πρώτα του σκαριφήματα, όπως ένα σχέδιο με μολύβι όπου αποτύπωσε το φτωχικό προσφυγικό σπίτι του γύρω στα 15 του, μαθητής ακόμα του Πειραματικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, μέχρι τα πλέον ώριμα έργα του λίγο πριν από το τέλος, η παρουσίαση όλων των φάσεων του σημαντικού καλλιτέχνη προσφέρει μια πληρέστατη καταγραφή της εξελικτικής δύναμης της δημιουργικότητάς του.

Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Αντίο, ατελιέ», 2001. Λάδι σε καμβά, 200 x 180 εκ. Ιδιωτική συλλογή

Μια εξαιρετική επιλογή που περιλαμβάνει σχέδια με μολύβι, παστέλ, ελαιογραφίες, ακουαρέλες, μπρούντζινα, ορειχάλκινα και γύψινα, τα οποία καλύπτουν την περίοδο από το 1953 έως το 2018, εξήντα πέντε χρόνια μιας εξαιρετικά γόνιμης καλλιτεχνικής διαδρομής, πάντα με επίκεντρο τον άνθρωπο. Δεκάδες είναι οι αυτοπροσωπογραφίες και τα πορτρέτα των γονιών του, συχνά με έναυσμα τη φωτογραφία –από τους πρώτους ζωγράφους που εμπιστεύτηκαν το μέσο–, όπως ο εμβληματικός «Συνταξιούχος», μια σύνθεση εικόνων από τη ζωή του πατέρα του, της αγαπημένης του συζύγου Ελένης, αλλά και φίλων και συνεργατών.

Στον πρώτο όροφο του μουσείου, τον μόνο χώρο που λούζεται από το φυσικό φως του νησιού και έχει θέα στη θάλασσα και στα βουνά του, εκτίθενται τα καταπληκτικά τοπία του, μια εκπληκτική γκάμα έργων που παραπέμπουν στον «μεγάλο» δάσκαλο Σεζάν, η ζωγραφική του οποίου και οι ιδέες αποτέλεσαν για χρόνια τη μεγάλη επιρροή του Μπότσογλου.

Αντιθέτως, στα δύο υπόγεια του μεγάρου ξεδιπλώνονται όλα εκείνα τα έργα που άλλοτε μπορεί να ξεκίνησαν ως τολμηροί πειραματισμοί και άλλοτε ως έργα μεγάλης αυτοκυριαρχίας του προσωπικού και αναγνωρίσιμου συντακτικού του εικαστικού, στο σύνολό τους όμως αποκαλύπτουν έναν καλλιτέχνη παθιασμένο, παραγωγικότατο και ευφάνταστο, αντάξιο μιας γενιάς που πίστεψε σε μια νέα Ελλάδα, περισσότερο ανθρώπινη και αυθεντική. Σε μία από τις λεζάντες διαβάζουμε τα λόγια του: «Δουλεύεις κολλημένος σε διάφορα σημεία και καμία λύση δεν σε ευχαριστεί, γιατί δεν εκφράζει εκείνο που σε βασανίζει και ζητάς να πάρει μορφή». 

Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Το τρίπτυχο του κίτρινου κύκλου», 1990. Λάδι σε καμβά, 200 x 180 εκ. έκαστο. Συλλογή Μουσείου Φρυσίρα

Έχοντας φοιτήσει καταρχάς στην ΑΣΚΤ και αργότερα στο Παρίσι και έχοντας δει τους μεγάλους ζωγράφους της ευρωπαϊκής ζωγραφικής, δεν σταμάτησε να τον απασχολεί η τέχνη του και να παιδεύεται καθημερινά να πετύχει όλα όσα οραματιζόταν, όλα όσα ήθελε να αποδώσει μέσα από τη δική του αντίληψη της πραγματικότητας. Τα «εικαστικά κεφάλαια» της πορείας του και της τέχνης του αποδίδονται μέσα στη μεγαλειώδη αυτή έκθεση με σεβασμό και μεθοδικότητα, προσφέροντας οπτική απόλαυση ακόμα και στον ανύποπτο επισκέπτη. Γιατί αυτό είναι αποτέλεσμα της «ειλικρίνειας» για την οποία αγωνιζόταν μια ολόκληρη ζωή, τόσο στην καθημερινότητα, μέσω της ενσυναίσθησης, όσο και στις επαγγελματικές του σχέσεις.

Περιηγούμαστε στα έργα του 1972, στις μεγαλουπόλεις, π.χ. σε εικόνες από το μετρό του Παρισιού και του Λονδίνου (τότε, λόγω της δικτατορίας, ζούσε εκτός Ελλάδας), σε εικόνες που με τόση αγάπη ξεπήδησαν μέσα από τη δεκαετή παρουσία του σε ένα παλιό και παροπλισμένο ελαιοτριβείο στο Πετρί της Λέσβου, όπου έζησε σαν ασκητής από το 1978, στο χωριό της γυναίκας του Ελένης, σε απεικονίσεις του ατελιέ του στην Αθήνα που έπρεπε να εγκαταλείψει μετά τον σεισμό του 1999, αλλά αρνούνταν, συνεχίζοντας να δίνει το «παρών» καθημερινά («Αντίο, Ατελιέ»), στα ερωτικά του, σε ώριμη ηλικία πια, μετά το 1986, που εξέπληξαν τους πάντες και ο ίδιος, με το ιδιότυπο χιούμορ του, ομολογούσε ότι ήταν σχεδόν πορνογραφικά (συχνά ποζάρει και ο ίδιος γυμνός), στα δύο εκπληκτικά γλυπτά του (η μητέρα του σε προχωρημένη ηλικία) που αναδεικνύουν την επιδεξιότητά του και σε αυτόν τον τομέα. Αλλά, πάνω απ' όλα, βλέπουμε τη σχέση του με την ηλικιωμένη μητέρα του, που για 25 χρόνια ζούσε στη δίνη του Αλτσχάιμερ και που εκείνος δεν εγκατέλειψε ποτέ, κάτι που φυσικά επηρέασε και την κοσμοθεωρία του. Πολιτικοποιημένος από νωρίς, ήταν, μαζί με τη γυναίκα του, στους κόλπους του ΕΚΚΕ για ένα διάστημα. 

Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Ένα από τα δύο εκπληκτικά του γλυπτά που τον αναδεικνύουν σημαντικό και σε αυτόν τον τομέα.

Κι αν μέχρι ενός σημείου η έκθεση αποκαλύπτει έναν ταπεινό καλλιτέχνη, περνώντας στην προσωπική Νέκυια του καλλιτέχνη (εμπνευσμένη από τη ραψωδία λ της «Οδύσσειας»), αναγνωρίζεις έναν υπερβατικό ζωγράφο που έβαλε στόχο ζωής ένα επικών διαστάσεων κύκλο τον οποίο ολοκλήρωσε με βαθιά πίστη στον άνθρωπο και βεβαιότητα στην τέχνη του. Είκοσι έξι μεγάλου μεγέθους έργα με πρώτο τον ίδιο ως Νεκρομάντη και όλους τους αγαπημένους του που έφυγαν (από τη μητέρα και τον πατέρα του μέχρι συναδέλφους και φίλους, όπως η λαογράφος Άλκη Νέστορος, ο Νίκος Παραλής και ο Λευτέρης Κανάκης ως «Ψαράς της Σαντορίνης» κ.ά.) με μεικτή τεχνική. Στις νεανικές φιγούρες όσων απεικονίζει αντιπαραβάλλει τους ίδιους σε προχωρημένη ηλικία ή με την ιδιότητα που εκείνος τους αποδίδει. Ένας κύκλος έργων που έπρεπε να αγοραστεί ολόκληρος, σαν να είναι ενιαίος· πράγματι αγοράστηκε και παρουσιάστηκε πρώτη φορά από τον συλλέκτη Σωτήρη Φέλιο στην αίθουσα 16 Φωκίωνος Νέγρη. Στην έκθεση παρουσιάζονται και τα 13 πορτρέτα.  

Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Μια προσωπική Νέκυια αρ. 15», 1993-2000. Λαδοπαστέλ, σκόνες αγιογραφίας και ξηρό παστέλ σε χαρτί επικολλημένο σε καμβά, 152.5 × 105 εκ. Συλλογή Σωτήρη Φέλιου – Ίδρυμα «Η άλλη … Αρκαδία
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Μια προσωπική Νέκυια αρ. 26: Τειρεσίας», 1993-2000. Λαδοπαστέλ, σκόνες αγιογραφίας και ξηρό παστέλ σε χαρτί επικολλημένο σε μουσαμά, 200 x 150 εκ. Συλλογή Σωτήρη Φέλιου – Ίδρυμα «Η άλλη … Αρκαδία»

Η έκθεση ολοκληρώνεται με ένα κεφάλαιο που αποδεικνύει τη μεγάλη γενναιοδωρία του Μπότσογλου. Μια σειρά έργων με τίτλο «Αναφορές», με όσους θεωρεί μεγάλους δασκάλους και επιρροές του, από τον Γιαννούλη Χαλεπά και τον Γιώργο Μπουζιάνη μέχρι τον Βίνσεντ βαν Γκογκ, τον Φράνσις Μπέικον, τον Τζιακομέτι, τον Σεζάν και τον Χαΐμ Σουτίν. Και πού εστιάζουν όλα αυτά τα πορτρέτα; Στα χέρια, στα μαγικά εργαλεία όλων αυτών των σπουδαίων ζωγράφων. Έτσι, με τον χρωστήρα του ο Χρόνης Μπότσογλου, με την ανθρωποκεντρική οπτική και την αδιαμφισβήτητη ελληνοκεντρικότητά του χάρισε στην ελληνική τέχνη μια σημαντική παρακαταθήκη. Μια επίσκεψη στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Άνδρο αποδεικνύει την απέραντη και πολύτιμη συμβολή του. 

Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Γυναίκα στον χώρο του λιοτριβιού», 1983. Λάδι σε καμβά, 180 x 200 εκ. Συλλογή Αθηνάς Αϊδίνη
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Γυναίκα και άνδρας σε κόκκινο χώρο», 1984. Λάδι σε καμβά, 180 x 200 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Απέναντι του βουνού (3η απόπειρα)», 2008. Λάδι σε καμβά, 70 x 100 εκ. Συλλογή Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Έγκυος», 1972. Τέμπερα σε χαρτί, 100 x 73 εκ. Ιδιωτική Συλλογή.
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Ο συνταξιούχος (δίπτυχο)», 1974. Λάδι σε καμβά, 82 x 110 εκ. Ιδιωτική Συλλογή
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Μετρό-τούνελ (δίπτυχο)», 1971. Ακρυλικό σε χαρτί, 70 x 100 εκ. Συλλογή Ιωάννη Γιώτη
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Ο ασβεστάς», 1991. Μεικτή τεχνική και ασβέστης, 70 x 50 εκ. Συλλογή Ίριδας Κρητικού
Στην Άνδρο για τον Χρόνη Μπότσογλου  Facebook Twitter
Χρόνης Μπότσογλου (1941-2022), «Αυτοπροσωπογραφία», 2016. Λάδι σε καμβά, 18 x 13 εκ. Ιδιωτική Συλλογή

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Άνδρος
Επιμέλεια έκθεσης: Μαρία Κουτσομάλλη-Moreau 
Σχεδιασμός έκθεσης: Παρασκευή Γερολυμάτου, Ανδρέας Γεωργιάδης
Έως 1/10
Τετ-Κυρ. 11:00-15:00 & 18:00-21:00, Δευ. 11:00-15:00, Τρ. κλειστά




 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ