Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter

Στο ΕΜΣΤ και σε τρία ακόμα μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου

0

Ένα μεγάλο σύνολο σημαντικών έργων σύγχρονης τέχνης από τη Συλλογή ∆. ∆ασκαλόπουλου δωρίζεται σε 4 μουσεία 3 χωρών σε 2 ηπείρους και δημιουργεί ένα πρωτοποριακό πλέγμα συνεργειών. Μια ιδιωτική συλλογή μετατρέπεται σε δημόσιο αγαθό μέσω μεγάλων δημόσιων ιδρυμάτων σε Αθήνα, Σικάγο, Νέα Υόρκη και Ηνωμένο Βασίλειο.

Και μόνο αυτές οι φράσεις αρκούν για να σκεφτούμε τις μελλοντικές αλλαγές που θα σηματοδοτήσει αυτή η δωρεά τόσο στο δικό μας ΕΜΣΤ όσο και στα υπόλοιπα ιδρύματα που επωφελούνται αυτής. Στο κατάμεστο αίθριο του Καπνεργοστασίου στην οδό Λένορμαν, εκεί που είδαμε πέρσι, μετά την ανακαίνισή του από τον Δ. Δασκαλόπουλο και το ΝΕΟΝ, το πολιτιστικό του ίδρυμα που κατ΄επιλογήν δεν έχει έδρα παρά δραστηριοποιείται σε διάφορες περιοχές της χώρας με εκθέσεις, δράσεις και εγκαταστάσεις σύγχρονης τέχνης, την έκθεση «Portals» με έργα της συλλογής του, εδώ θα γίνει φέτος τον Ιούνιο και μια έκθεση «αποχαιρετιστήρια» κατά κάποιο τρόπο, πριν φύγουν τα έργα για να ταξιδέψουν στα ξένα μουσεία.

Η Συλλογή ∆. ∆ασκαλόπουλου αποτελεί ένα ευρύ σύνολο έργων σύγχρονης τέχνης από κορυφαίους καλλιτέχνες της διεθνούς εικαστικής σκηνής των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών, οι οποίοι διέπλασαν και εξακολουθούν να διαπλάθουν τις επόμενες καλλιτεχνικές γενιές. Τα έργα της Συλλογής αντικατοπτρίζουν τους καίριους προβληματισμούς της τέχνης και ταυτόχρονα αφορούν οικουμενικά, αρχέγονα και διαχρονικά θέματα, όπως η ανθρώπινη οντότητα ως πηγή δημιουργίας, αλλά και ως πεδίο υπαρξιακής, κοινωνικής και ιδεολογικής πάλης.

Περισσότερα από 350 έργα από 142 καλλιτέχνες από τη Συλλογή αποτελούν τη δωρεά, εκ των οποίων 140 προορίζονται για το ΕΜΣΤ, περίπου 100 σε κοινή δωρεά στα Guggenheim και MCA Chicago και 110 για την Tate.

Η Συλλογή ∆. ∆ασκαλόπουλου αποτελεί ένα ευρύ σύνολο έργων σύγχρονης τέχνης από κορυφαίους καλλιτέχνες της διεθνούς εικαστικής σκηνής των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών, οι οποίοι διέπλασαν και εξακολουθούν να διαπλάθουν τις επόμενες καλλιτεχνικές γενιές. Τα έργα της Συλλογής αντικατοπτρίζουν τους καίριους προβληματισμούς της τέχνης και ταυτόχρονα αφορούν οικουμενικά, αρχέγονα και διαχρονικά θέματα, όπως η ανθρώπινη οντότητα ως πηγή δημιουργίας, αλλά και ως πεδίο υπαρξιακής, κοινωνικής και ιδεολογικής πάλης.

«Θεωρούμαι και αναφέρομαι συχνά ως σημαντικός συλλέκτης σύγχρονης τέχνης. Αλλά η λέξη συλλέκτης, με την έννοια που κυρίως χρησιμοποιείται, δεν με εκφράζει. Αν έκανα συλλογή, δεν ήταν ποτέ για "συνάθροιση ομοειδών αντικειμένων για τη δημιουργία ενός όσο το δυνατόν μεγαλύτερου συνόλου" όπως λέει το λεξικό, ούτε με σκοπό την αποθήκευση πλούτου ή τη δημιουργία υπεραξιών όπως επικρατεί στην κοινή αντίληψη. Η ενασχόλησή μου με την τέχνη ήταν εκείνη ενός λάτρη της και δεν περιορίστηκε στο πλαίσιο του χτισίματος της συλλογής. Είχε κύριο χαρακτηριστικό τη συνεχή επιδίωξη της επαφής με την ομορφιά της τέχνης και της χαράς και έμπνευσης που αυτή η επαφή προκαλεί», είπε ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος στην ομιλία του καταχειροκροτούμενος από το κοινό που σηκώθηκε όρθιο για να τιμήσει έναν συλλέκτη-ευεργέτη και με ηθική επίγνωση της σημασίας και του μέλλοντος της συλλογής του.  

«Θεωρώ ότι ο συλλέκτης έχει ευθύνη απέναντι στα έργα της συλλογής του και τους καλλιτέχνες: έχει την ηθική υποχρέωση να φροντίζει για το μέλλον της συλλογής του με την ίδια έγνοια και προσοχή που επένδυσε για τη δημιουργία της. Η τέχνη αποκτά νόημα και επιρροή μόνο μέσα από τη συνδιαλλαγή της με το κοινό. Μέσω της δωρεάς, τα έργα θα είναι προσβάσιμα στο ευρύ κοινό, θα έχουν την απαραίτητη φροντίδα ώστε να διατηρηθούν για τις μελλοντικές γενιές και θα παραμείνουν σε διάλογο με την τέχνη του μέλλοντος», πρόσθεσε ανάμεσα σε άλλα.

Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
O κ. ∆ημήτρης ∆ασκαλόπουλος με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη. Φωτο: Eurokinissi

Μέσω της Συλλογής, ο δημιουργός της, ∆ημήτρης ∆ασκαλόπουλος, λειτούργησε για σχεδόν 30 χρόνια ως θεματοφύλακας των ιδεών και της ανθρώπινης δημιουργικότητας, έχοντας ως βασικό μέλημα τη διάχυση των μηνυμάτων της τέχνης σε όσο το δυνατόν περισσότερους αποδέκτες, λόγω της βαθιάς πεποίθησής του ότι η τέχνη έχει την ικανότητα να εμπνέει τους ανθρώπους και να κεντρίζει τη συλλογική συνείδηση. Στην προσπάθεια αυτή να μεταφέρει τον θαυμασμό του, ο ∆ημήτρης ∆ασκαλόπουλος, σε όλο το διάστημα της ενασχόλησής του με την τέχνη, στήριξε ενεργά με προσωπική και οικονομική συνεισφορά πολλά μουσεία, εκθέσεις και καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες ανά τον κόσμο. Συγχρόνως, διατήρησε ανοιχτή πολιτική δανεισμού των έργων της Συλλογής, ενώ δημιούργησε τον ΝΕΟΝ που ασχολείται με την προαγωγή της σύγχρονης τέχνης στο κοινό της Ελλάδας.

Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Paul McCarthy Pirate Party, 2005 (with Damon McCarthy) Four-channel video Running time 1 hour 32 minutes Installation view From Death to Death and Other Small Tales, Scottish National Gallery of Modern Art ©the artist, courtesy the artist and Hauser & Wirth Φωτο: John McKenzie

«Είναι πράγματι σήμερα μια πολύ σπουδαία μέρα για την πατρίδα μας, αλλά μία σπουδαία μέρα και για τον παγκόσμιο κόσμο της σύγχρονης τέχνης, καθώς ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος ανακοινώνει τη δωρεά του μεγαλύτερου μέρους της προσωπικής του συλλογής σε τέσσερα σημαντικά δημόσια μουσεία, σε τέσσερις δημόσιους πολιτιστικούς οργανισμούς. Και όσον αφορά τη συγκεκριμένη δωρεά την οποία έκανε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, είναι η μεγαλύτερη δωρεά η οποία έχει γίνει ποτέ σε αυτόν τον οργανισμό. Είναι, λοιπόν, αυτή η συλλογή θα έλεγα ένα "καλειδοσκόπιο" συναισθημάτων, μία διαδρομή μιας ολόκληρης ζωής, την οποία τώρα με μεγάλη γενναιοδωρία μοιράζεσαι με τα τέσσερα μουσεία τα οποία συμμετέχουν και αποδέχονται με χαρά αυτήν την δωρεά», είπε ανάμεσα σε άλλα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Σήμερα, το ΕΜΣΤ υποδέχεται μία μοναδική δωρεά. Τη δωρεά μέρους της Συλλογής του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, ενός συλλέκτη με βαθιά γνώση και αγάπη για την Τέχνη. Μια δωρεά δεκάδων έργων, η οποία όχι απλώς ενισχύει ουσιαστικά τις συλλογές του ΕΜΣΤ, αλλά του δίνει την ώθηση και το πλεονέκτημα να καθίσταται προνομιακός συνομιλητής σημαντικών ανάλογων κορυφαίων μουσείων διεθνώς» είπε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. 

Η συλλογή Δασκαλόπουλου στην οποία περιλαμβάνονται καλλιτέχνες όπως οι Marina Abramović, Kutluğ Ataman, Matthew Barney, Louise Bourgeois, Βλάσης Κανιάρης, Helen Chadwick, Paul Chan, Bruce Conner, Abraham Cruzvillegas, Robert Gober, David Hammons, Mona Hatoum, Isaac Julien, Γιάννης Κουνέλλης, Στάθης Λογοθέτης, Sarah Lucas, Paul McCarthy, Steve McQueen, Ana Mendieta, Marisa Merz, Annette Messager, Wangechi Mutu, Ernesto Neto, Rivane Neuenschwander, Cornelia Parker, Pipilotti Rist, Dieter Roth, Doris Salcedo, Kiki Smith, Paul Thek θα ενδυναμώσει τη διεθνή συνεργασία μεταξύ του ΕΜΣΤ και της Tate και θα δημιουργήσει το πεδίο για πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των δύο φορέων τόσο σε επίπεδο γνώσεων και εμπειρίας όσο και σε δανεισμούς έργων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, θα δημιουργήσει μια ισχυρή συνεργασία μεταξύ των μουσείων MCA Chicago και Guggenheim, για την κοινή συντήρηση και παρουσίαση των έργων.

Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Jannis Kounellis Untitled, 1993 Coal in burlap sacks and steel plate Overall: 270 × (diam.) 250 cm Installation view Integral, part II, Ileana Tounta Contemporary Art Center ©Estate of Jannis Kounellis Photo: Dimitris Foutris
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
David Hammons Untitled, 1975 Body print 106.7 x 78.7 cm ©the artist, courtesy the artist Φωτο: Alexandros Filippidis

«Η συλλογή της Tate είναι μια δημόσια συλλογή, ανήκει και απευθύνεται στο κοινό, και αυτά τα έργα, μέσω των τεσσάρων γκαλερί μας, θα φτάσουν σε εκατομμύρια επισκέπτες σήμερα και στις επόμενες γενιές» είπε η Η ∆ρ. Maria Balshaw CBE, διευθύντρια της Tate, ενώ η Κατερίνα Γρέγου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), δήλωσε ότι: «Αυτή είναι η σημαντικότερη δωρεά στην εικοσάχρονη ιστορία του ΕΜΣΤ, όσον αφορά τόσο το μέγεθος όσο και τη σπουδαιότητα. Που συμπληρώνει και ενδυναμώνει σε μεγάλο βαθμό την υπάρχουσα συλλογή με έναν σημαντικό αριθμό έργων Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, και ταυτόχρονα ενισχύει το Μουσείο ώστε να εκπληρώσει το στόχο του ως το κορυφαίο εθνικό ίδρυμα σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα στην περιοχή της νότιας Ευρώπης και της ανατολικής Μεσογείου».

«Αυτή η εξαιρετική δωρεά από τη συλλογή του στο Μουσείο Guggenheim και το Μουσείο MCA Chicago θα συμβάλει στη σημαντική διεύρυνση των αφηγήσεων μέσα από τις μόνιμες συλλογές μας» είπε ο Richard Armstrong, διευθυντής του Μουσείου και Ιδρύματος Solomon R. Guggenheim ενώ η Madeleine Grynsztejn, διευθύντρια Pritzker του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο σημείωσε ότι: «Αυτή η δωρεά θα κινητοποιήσει τις αφηγήσεις της σύγχρονης τέχνης προς το κοινό μας, σήμερα και στο μέλλον, και θα αποτελέσει έμπνευση για τις νέες γενιές των δημιουργών στον γρήγορα αναπτυσσόμενο χώρο μας».

Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Vlassis Caniaris The Big Swing, 1974 Mixed media 330 x 410 x 150 cm Installation view Flying over the Abyss, ΝΕΟΝ, Athens Conservatoire Courtesy the artist. Φωτο: ©Nikos Markou

«Σε μια στιγμή της ιστορίας που εκτεθήκαμε ξανά στη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης και στην καταστροφική της ικανότητα, τώρα που δοκιμάζονται οι παγκόσμιοι θεσμοί και οι οικουμενικές αρχές που θεωρούσαμε παγιωμένες, τώρα, είναι απαραίτητο να φωτίζουμε την κυρίαρχη ανθρώπινη διάσταση που είναι η ροπή προς την ελευθερία, τη δημιουργία, την αισιοδοξία. Ελπίζω αυτή η δική μου πράξη που ενισχύει την διάδοση των ιδεών της τέχνης στο διεθνές κοινό, να είναι χειρονομία ενδεικτική προς αυτή την κατεύθυνση. Αποχωρίζομαι με λύπη αυτό το δημιούργημα που απορρόφησε σημαντικό μέρος της δικής μου δημιουργικότητας και μου παρείχε σπουδαίες ευκαιρίες ψυχικής και πνευματικής ανάτασης τα τελευταία 30 χρόνια. Παραδίδω με χαρά αυτό το δημιούργημα στο διεθνές κοινό. Αυτή η συλλογή αξιόλογων καλλιτεχνικών δημιουργημάτων δικαιούται και αξίζει να εμπνέει και να συγκινεί όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους στο μέλλον» είπε ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος.

Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Mona Hatoum Current Disturbance, 1996 Wood, wire mesh, light bulbs, computerized dimmer switch, amplifier and four speakers 279 x 551 x 504 cm Installation view Keeping it Real: An Exhibition of Four Acts: Act 3, Whitechapel Gallery ©Mona Hatoum, courtesy White Cube, London and Alexander and Bonin, New York. Φωτο: Geoff Craddick/PA/Whitechapel Gallery
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Sarah Lucas Bunny Gets Snookered #10, 1997 Tan tights, red stockings, chair, steel clamp, kapok and wire 104 x 71 x 89 cm ©the artist, courtesy Sadie Coles HQ, London
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Robert Gober Untitled, 1992 Beeswax, cotton, leather, aluminum pull tabs and human hair 17,1 × 47 × 9,5 cm ©Robert Gober, courtesy Matthew Marks Gallery
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Paul McCarthy Tomato Head (Burgundy), 1994 Fiberglass, urethane plastic, rubber, metal, and clothing 213.3 x 139.7 x 111.7 cm Installation view Tomato Heads, Rosamund Felsen Gallery, Santa Monica, California Courtesy the artist and Hauser & Wirth, London and Zurich Φωτο: ©Douglas M. Parker Studio
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Stathis Logothetis Torso, 1981 Wood, string, canvas 121 × 45 × 10 cm Courtesy of the artist Φωτο: ©Nikos Markou
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Kutluğ Ataman,Küba, 2004. 40 channel video installation with sound, 40 used chairs, 40 tables, 40 television sets Dimensions variable Installation View Portals, Hellenic Parliament + NEON at the former Public Tobacco Factory Φωτο: ©Natalia Tsoukala, courtesy NEON
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Abraham Cruzvillegas autodestrucción4: demolición Career Opportunities, 2014 Donkey jaw bone, wood, knitting, cotton, stainless steel, tripes, salt, caps ©Abraham Cruzvillegas, courtesy the artist, kurimanzutto, Mexico City/New York and Thomas Dane Gallery
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Ana Mendieta Untitled (Volcano Series No. 2), 1979 Lifetime colour photograph 33,7 × 50,8 cm ©The Estate of Ana Mendieta Collection, LLC
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Annette Messager Dépendance/Indépendance, 1995 Fabric, black-and-white photographs, wool, ropes, fishnet stockings, stuffed animals, netting, plastic, and lamps Dimensions variable Installation view, The Luminous Interval, Guggenheim Bilbao ©the artist, courtesy the artist and Marian Goodman Gallery Φωτο: Erika Ede
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Louise Bourgeois, Fillette (Sweeter Version), 1968-99, cast 2001 ©The Easton Foundation
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Helen Chadwick Piss Flowers 1-12, 1991 Bronze, cellulose lacquer and hand-woven carpet sculptures approx. 70 x 65 x 65 cm each Installation view From Death to Death and Other Small Tales, Scottish National Gallery of Modern Art ©The Helen Chadwick Foundation Φωτο: John McKenzie
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Isaac Julien Paradise Omeros, 2002 Triple DVD projection, 16mm film transferred to DVD 20 minutes, 29 seconds ©Isaac Julien, courtesy the artist and Victoria Miro
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Marina Abramović & Ulay Imponderabilia, 1977 Black & white video projection with sound, 30-minute loop Variable dimensions ©Giovanna dal Magro and Lisson Gallery, London, courtesy of The Marina Abramović Archives
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
David Hammons John Henry, 1990 Steel rail track, stone, human hair and metal stand 113,7 × 14,6 × 15,2 cm ©the artist, courtesy the artist
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Wangechi Mutu Exhuming Gluttony: A Lover’s Requiem, 2006 Animal pelts, wood, bottles, wine, packing tape, and blankets Variable dimensions Installation view The Luminous Interval, Guggenheim Bilbao ©the artist and Salon 94 Photo: Erika Ede
Στο ΕΜΣΤ και σε τρία μεγάλα διεθνή μουσεία η συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου Facebook Twitter
Ernesto Neto It Happens When The Body Is Anatomy Of Time, 2000 Lycra tulle, clove, cumin and turmeric Dimensions variable Installation view From Death to Death and Other Small Tales, Scottish National Gallery of Modern Art ©the artist Photo: John McKenzie
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ