Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει «σύνορα» και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο...."Evolution of the Arbitrator", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
0

Η έκθεση «Children on the Edge» της Hikari Shimoda ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό αυτό το Σάββατο στο Los Angeles και συγκεκριμένα στην Corey Helford Gallery. Βλέποντας τα νέα έργα της το πρώτο που παρατηρώ είναι οι δυο λέξεις γραμμένες με ελληνικούς χαρακτήρες: «Σεραφείμ» και «Χερουβείμ». Εάν και βρίσκεται λίγες ώρες πριν το opening στον πυρετό των προετοιμασιών, η Γιαπωνέζα καλλιτέχνης μου απαντά άμεσα στην ερώτηση μου για το έργο «Evolution of the Arbitrator» μέσω της μάνατζερ της.

«O πρωταγωνιστής της δουλειάς μου είναι το Χερουβείμ, το φτερωτό πλάσμα της Βίβλου που παρακολουθεί τον Θεό. Το Χερουβείμ έχει να κάνει με «έναν άγγελο της νοημοσύνης που θα μπορούσε να δείξει την ύπαρξη του Θεού». Αυτός ο άγγελος έχει τρία φτερά που αντιπροσωπεύουν την νοημοσύνη της καθαρής Φωτεινότητας», μου επισημαίνει και συνεχίζει αναλύοντας την ιδέα πίσω από το έργο της.

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

«Ο Θεός αναδύεται από την κατάθλιψη των ανθρώπινων υπάρξεων, έπειτα ο Θεός θα καταστρέψει στο τέλος τους ανθρώπους. Αυτό έχει υπάρξει ένα σημαντικό θέμα των δημιουργιών μου για μεγάλο χρονικό διάστημα, και με την νέα μου δουλειά προσπαθώ να μετατοπίσω το θέμα στους «ανθρώπους που εξελίχτηκαν σε τέτοιο βαθμό ώστε να πλησιάσουν το Θεό. Οι άνθρωποι τώρα έχουν την υψηλή νοημοσύνη- το ίδιο είδος δύναμη που έχει ο Θεός- και τελικά μπορούν να δουν την ύπαρξη του Θεού. Με ποιο τρόπο λοιπόν θα τους κρίνει ο Θεός;» καταλήγει.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Life of the Death", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda

Στην συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο LIFO.gr τέτοιες μέρες πριν ένα χρόνο είχε εκφράσει την ανάγκη της τα ερωτήματα που θέτουν τα έργα της, να αφορούν όλους τους ανθρώπους. Να εξαλείψει τα εμπόδια που επιβάλλονται από τις ταμπέλες της φυλής και της χώρας. Η πρόθεση της είχε εκφραστεί με τα πορτραίτα παιδιών του «Nobody». Ποιο ερώτημα θέλει να θέσει μέσω του  «Children on the Edge» στην ανθρωπότητα;

«Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Μέσα από την δουλειά μου, προσπαθώ να σκεφτώ για αυτό το οποίο έρχεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εξέλιξης των ανθρώπων».

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children of this planet ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children on this planet ©Hikari Shimoda

«Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει "σύνορα" και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο. Το σήμερα είναι η συνέπεια των συνόρων του παρελθόντος και του μέλλοντος» καταλήγει.

Εάν δεις την δουλειά της μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, χωρίς να είσαι απόλυτος, στην γκρίζα ζώνη όπου μόνο εκεί μπορείς να αντιληφθείς την ματαιότητα της ζωής, την κοινή μας μοίρα και να γίνεις λίγο πιο συμπονετικός με τον διπλανό σου, η Hikari Shimoda θα έχει πετύχει τον στόχο της.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Neo Raigou zu"mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
14 years old, Children on the edge©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Children on the edge ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
©Hikari Shimoda

Ευχαριστούμε την Cora, μάνατζερ της Hikari Shimoda, καθώς και την υπεύθυνη τύπου Aaron για την βοήθεια τους και την άμεση ανταπόκριση

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν από την Corey Helford Gallery και την υπεύθυνη τύπου της Hikari Shimoda στο LIFO.gr για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδήμοσιευσή τους χωρίς την άδεια τους.

Info

H έκθεση της Hikari Shimoda  ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στην Gallery 1 της Corey Helford Gallery (571 S Anderson St (Enter on Willow St) του Los Angeles στις 7 το απόγευμα. Στον ίδιο χώρο θα παρουσιαστούν έργα της Pip & Pop. Η  έκθεση θα διαρκέσει μέχρι της 17 Φεβρουαρίου.

Hikari Shimoda

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT