Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

Οι δημιουργίες της Elif Varol Ergen από την Άγκυρα δεν περνούν απαρατήρητες. Η τέχνη της θέλει να γκρεμίσει τα στερεότυπα γύρω από τις γυναίκες που έχουν εδραιωθεί μέσα στο χρόνο. Ο βίαιος κόσμος των manga είναι εδώ αλλά είναι απαλλαγμένος από την ποπ ελαφρότητά του. Οι γκροτέσκο ήρωες της πρωταγωνιστούν σε ένα ανατριχιαστικό σπλάτερ και της επιτρέπουν να μιλήσει για όλα όσα οι γυναίκες καταπιέζουν.

Σε μια χρονιά που οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση είχαν την μορφή χιονοστιβάδας και με την λέξη «φεμινισμός» να  ανακηρύσσεται η λέξη του 2017, η τέχνη της Elif Varol Ergen δεν είναι απλά άλλο ένα κερασάκι στην τούρτα. Αυτό που την κάνει ξεχωριστή είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο δημιουργείται: σε μια χώρα που, όπως μας λέει, καθημερινά ανακοινώνεται η δολοφονία μιας γυναίκας. Την ακούμε στη συνέντευξη που παραχώρησε στη LIFO.gr

Σήμερα τα πράγματα που με ενοχλούν περισσότερο είναι η επαναλαμβανόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων των γυναικών και η κατανόηση που δείχνουμε στην πατριαρχική κοινωνία. Δυστυχώς κάθε μέρα οι φόνοι των γυναικών αυξάνονται στην Τουρκία και οι φωνές τους δεν μπορούν να ακουστούν.

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Offspring © Elif Varol Ergen

 

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το οικογενειακό σου background.

Είμαι καλλιτέχνις και ακαδημαϊκός που ζει στην Άγκυρα. Έχω το δικό μου στούντιο και διδάσκω εικονογράφηση στο Hacettepe University Faculty of Fine Arts, επίσης έχω κάνει ένα διδακτορικό για την ιαπωνική κουλτούρα των κόμικ και της εικονογράφησης. Μου αρέσουν οι σύγχρονες εικονογραφήσεις που έχουν να κάνουν με φεμινιστικά κόνσεπτ. Επίσης μου αρέσουν οι ιαπωνικές ταινίες τρόμου, η μυθολογία των αρχαίων και οι χειρόγραφες εικονογραφήσεις αποτελούν για εμένα μια ατέλειωτη σουρεαλιστική πηγή έμπνευσης.

Όλοι οι πρόγονοί μου είναι από την Ελλάδα, τα Γιάννενα και τη Δράμα, ήρθαν στην Τουρκία με την ανταλλαγή του πληθυσμού τη δεκαετία του τριάντα. Ανακάλυψα ότι το οικογενειακό μου δέντρο βρισκόταν πριν 280 χρόνια στην Ελλάδα και ήταν μια από τις πιο συναρπαστικές στιγμές της ζωής μου. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος τρέφω αισθήματα συμπάθειας για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

— Ποιες είναι οι πιο έντονες αναμνήσεις που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Υπάρχουν εκατομμύρια, όμως εάν έλεγα μια θα αναφερόμουν στα πρώτα ζώα που απέκτησα (χελωνάκια και κουνέλια), το πρώτο σετ κραγιόν και τις στιγμές που έκανα skate στον πάγο.

 

— Νομίζω ότι η τέχνη σου εκφράζει θυμό περισσότερο από καθετί. Τι σε θυμώνει στις μέρες μας;

Δεν θα έλεγα ότι είναι θυμός, είναι περισσότερο η σκοτεινή πλευρά του φεμινισμού. Όμως, θα συμφωνήσω με το ότι οι προηγούμενες δουλειές μου μπορούσαν να σε κάνουν να αισθανθείς θυμό, θυμό ενάντια στην κακομεταχείριση, τη βία και τις νοσηρές σχέσεις της μητέρας με τα παιδιά.

 

Η ιδέα για αυτήν τη δουλειά προήλθε από την τρίτη σελίδα μιας εφημερίδας και την είδηση της δολοφονίας μιας μητέρας από τη μικρή της κόρη. Αυτό το ανατριχιαστικό γεγονός με έκανε να σκεφτώ σχετικά με το σκοτεινό υπόβαθρο αυτού του ψυχρού φόνου. Αυτό το είδος της ειδησεογραφίας έδωσε αυτές τις γκροτέσκο φόρμες στις προηγούμενες δουλειές μου, οι οποίες έχουν να κάνουν με κρυμμένη παιδική κακοποίηση και οικογενειακή βία

 

Σήμερα, τα πράγματα που με ενοχλούν περισσότερο είναι η επαναλαμβανόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων των γυναικών και η κατανόηση που δείχνουμε στην πατριαρχική κοινωνία. Δυστυχώς κάθε μέρα οι φόνοι των γυναικών αυξάνονται στην Τουρκία και οι φωνές τους δεν μπορούν να ακουστούν.

— Ένα top 5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα..

 

1.

Satoshi Kony 

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Yπέροχος σκηνοθέτης και εικονογράφος manga, είναι ένας από τους ανθρώπους που μου έδωσε αρκετή έμπνευση, ο αναπάντεχος θάνατος του πριν μερικά χρόνια ήταν μια μεγάλη απώλεια για τον κόσμο της τέχνης.

 

2.

Keichi Tanaami

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Zωηρά χρώματα και η πιο παράξενη φαντασία που υπάρχει.

 

3.

Albrecht Durer

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Αρμονία στον σχεδιασμό, και ένας μετρ της ανατομίας και της ξυλογλυπτικής.

 

4.

Austin Osman Spare

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
H ζωή του ήταν γεμάτη θλίψη, είναι πολύ ασυνήθιστος για την εποχή του, για να τον κατανοήσεις χρειάζεται να τοποθετήσεις το μυαλό σου σε μια άλλη διάσταση.

 

5.

Banksy

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Θαυμάζω το λαμπρό μυαλό του και το τσαγανό του.

 

— Πιστεύεις ότι η κοινωνία έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στους καλλιτέχνες;

Η κοινωνία κάποιες φορές μπορεί να έχει περίεργες αντιδράσεις απέναντι στους καλλιτέχνες και τις δουλειές τους. Σκέφτομαι ότι αυτό είναι φυσιολογικό, οι καλλιτέχνες (κάποιοι από αυτούς) είναι μπροστά από την εποχή τους και μιλούν για ιδέες, προσφέροντας μια διαφορετική οπτική στα πράγματα, με τρόπο που η κοινωνία δεν έχει σκεφτεί.

— Τι σημαίνει να είσαι φεμινίστρια στην Τουρκία;

Σημαίνει να έχεις να δώσεις πολλούς αγώνες και να έχει να αντιμετωπίσεις αρκετά θέματα σχετικά με τα δικαιώματα των γυναικών, εάν δεν θες να αποδεχθείς το κυρίαρχο σύστημα των αντρών! Είναι θλιβερό να ακούμε στις ειδήσεις ότι κάθε μέρα γίνεται μια δολοφονία γυναίκας. Η λύση μπορεί να δοθεί μόνο μέσα από την εκπαίδευση στην οικογένεια, και μάλιστα την εκπαίδευση σε πολύ μικρή ηλικία.

 

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να αποβάλουμε την ανισότητα ανάμεσα στα δυο φύλα που υπάρχει μέσα στο μυαλό μας και μετά θα ακολουθήσει και η κοινωνία.

 

Θα ήθελα να απαντήσω στην ερώτηση και ως γυναίκα καλλιτέχνις στην Τουρκία: Θα μπορούσα να πω ότι η Τουρκία είναι ένα νέο έδαφος για τη σύγχρονη τέχνη ιδιαίτερα μετά το 2000. Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες από την Τουρκία είναι βαθιά συνδεδεμένοι με την εθνική τους ταυτότητα, βρίσκονται ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση και υπάρχουν αρκετά νέα ταλέντα που αναδύονται στην καλλιτεχνική σκηνή της Τουρκίας. Αν και η σύγχρονη τέχνη έχει προσελκύσει ένα μεγάλο κοινό, η φεμινιστική τέχνη και οι φεμινιστές καλλιτέχνες εξακολουθούν να μην έχουν βρει επαρκώς την αξία τους στην τούρκικη καλλιτεχνική σκηνή.

Μπορώ να επισημάνω ότι υπάρχουν πολύ λίγες φεμινιστικές καλλιτεχνικές δουλειές και γυναίκες καλλιτέχνιδες από την Τουρκία που λαμβάνουν μέρος στις Μπιενάλε, σε καλλιτεχνικά σόου, street performances και γκαλερί τέχνης.

 

Εκτός από αυτό, προφανώς υπάρχουν ελάχιστες γκαλερί που έχουν διευθύντριες ή ιδιοκτήτριες γυναίκες, παρά το γεγονός ότι η Κωνσταντινούπολη είναι το κέντρο της καλλιτεχνικής αγοράς της Τουρκίας. Επίσης, υπάρχει χαρακτηριστική διαφορά στον αριθμό των γυναικών που είναι καλλιτέχνιδες συγκριτικά με τους άντρες συναδέλφους τους.

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Holy Beast © Elif Varol Ergen

 

— Πώς σε άλλαξε η μητρότητα;

Με άλλαξε τόσο με καλό όσο και με κακό τρόπο. Πρώτα απ’ όλα έγινα περισσότερο ανήσυχη, όμως έμαθα να έχω Για αυτή την ερώτηση θα ήθελα να προσθέσω ένα μικρό σκίτσο που έκανα όταν έγινα μητέρα...υπομονή, να μένω ήρεμη και ξύπνια όλη την ώρα! Δυστυχώς δεν μπορώ να μάθω να οργανώνω την ζωή μου.

 

Η μητρότητα σε αλλάζει για πάντα, υπάρχει οπωσδήποτε ένας καινούριος εαυτός που προστίθεται στις άλλες προσωπικότητες που υπάρχουν μέσα μου. Οι ορμονικές αλλαγές και η ανησυχία επηρέασαν ολοκληρωτικά τα σχέδια και τα κόνσεπτ που έκανα. Μπορείς να δεις τις διαφορές στη δουλειά μου, στο πριν και το μετά τη μητρότητα.

 

Μπορώ να γράφω σελίδες για αυτό το θέμα αλλά θα σας κάνω να βαρεθείτε.

— Πες μας για την ιδέα της δημιουργίας του έργου σου «Killer Womb».

Το «Killer Womb» είναι μια από τις πρώτες μου δουλειές, που έγινε το 2011 σε καμβά. Σε αυτό τον πίνακα το κόνσεπτ των σχέσεων των γονέων με τα παιδιά, η άγνοια, η ταλαιπωρία και η ανταμοιβή εκφράζονται στο κοινό μέσα από μια τεράστια γκροτέσκο μήτρα. Αυτή η μορφή τροφοδοτεί τη βία με όπλα την ίδια στιγμή. Εντελώς σκοτεινά συναισθήματα, καμία ελπίδα, μοιάζει με σκηνή προερχόμενη από ταινία τρόμου.

Ανακάλυψα ότι το «Killer Womb» είναι ένα σύνδρομο, όταν έκανα έρευνα για τα κόνσεπτ και μου άρεσε να το χρησιμοποιήσω στις δουλειές μου. Τα NKC (natural killer cells) είναι αμυντικά κύτταρα στο ανοσοποιητικό σύστημα τα οποία επιτίθενται σε ανεπιθύμητα ξένα κύτταρα που βρίσκονται στο σώμα, όπως τους ιούς ή τους όγκους.

Το 15% των NKC κυττάρων στις γυναίκες αντιλαμβάνονται το έμβρυο ως απειλή. Αυτό αποκαλούμε «killer womb» σύνδρομο επειδή προκαλεί τον θάνατο με το να μην επιτρέπει στο έμβρυο να μεγαλώσει.

 

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Interrpted © Elif Varol Ergen

— Είδα στο instagram φωτογραφίες σου από την Ελλάδα. Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για το ταξίδι σου;

Έχω επισκεφτεί την Ελλάδα δυο φορές. Μια το 2012, τη Χίο και την Λέσβο, και φέτος την Αθήνα και την Κεφαλονιά. Όλα τα ταξίδια μου στην Ελλάδα ήταν οι καλύτερες διακοπές της ζωής μου, ιδιαίτερα οι μέρες στην Αθήνα. Η πόλη πιστεύω είναι ζωντανή και γεμάτη κέφι. Έχω εμβαθύνει στη μυθολογία και την ιστορία της. Η Κεφαλονιά έχει τις πιο όμορφες θάλασσες και παραλίες που έχω δει, σχεδόν σουρεαλιστικές. Όμως, στη Χίο και στην Λέσβο αισθάνθηκα τη ζεστασιά και τη φιλοξενία. Δεν μπορώ να ξεχάσω τα χταπόδια, το ούζο και τα tapas.

— Στείλε ένα μήνυμα στον 16χρονο εαυτό σου.

Κάνε αυτό που κάνεις, όμως δούλεψε περισσότερο. Μην φοβάσαι να ανοίξεις τους ορίζοντές σου με τη μόρφωση.

 

— Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Σε αυτό τον πίνακα το κονσεπτ των σχέσεων των γονέων με τα παιδιά, η άγνοια, η ταλαιπωρία και η ανταμοιβή εκφράζονται στο κοινό μέσα από μια τεράστια γκροτέσκο μήτρα. Αυτή η μορφή τροφοδοτεί την βία με όπλα την ίδια στιγμή...Killer womb©Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
u cant rn © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Αν και η σύγχρονη τέχνη έχει προσελκύσει ένα μεγάλο κοινό, η φεμινιστική τέχνη και οι φεμινιστές καλλιτέχνες εξακολουθούν να μην έχουν βρει επαρκώς την αξία τους στην τούρκικη καλλιτεχνική σκηνή... Stranger © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
The Apocalyptic Woman © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η μητρότητα σε αλλάζει για πάντα, υπάρχει οπωσδήποτε ένας καινούριος εαυτός που προστίθεται στις άλλες προσωπικότητες που υπάρχουν μέσα μου... Witch Mom © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
© Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
© Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Siblings © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Daikon © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
A slice © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Gun © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Punishment of the witches © Elif Varol Ergen

 

Info: Elif Varol Ergen

 

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ