Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

Οι δημιουργίες της Elif Varol Ergen από την Άγκυρα δεν περνούν απαρατήρητες. Η τέχνη της θέλει να γκρεμίσει τα στερεότυπα γύρω από τις γυναίκες που έχουν εδραιωθεί μέσα στο χρόνο. Ο βίαιος κόσμος των manga είναι εδώ αλλά είναι απαλλαγμένος από την ποπ ελαφρότητά του. Οι γκροτέσκο ήρωες της πρωταγωνιστούν σε ένα ανατριχιαστικό σπλάτερ και της επιτρέπουν να μιλήσει για όλα όσα οι γυναίκες καταπιέζουν.

Σε μια χρονιά που οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση είχαν την μορφή χιονοστιβάδας και με την λέξη «φεμινισμός» να  ανακηρύσσεται η λέξη του 2017, η τέχνη της Elif Varol Ergen δεν είναι απλά άλλο ένα κερασάκι στην τούρτα. Αυτό που την κάνει ξεχωριστή είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο δημιουργείται: σε μια χώρα που, όπως μας λέει, καθημερινά ανακοινώνεται η δολοφονία μιας γυναίκας. Την ακούμε στη συνέντευξη που παραχώρησε στη LIFO.gr

Σήμερα τα πράγματα που με ενοχλούν περισσότερο είναι η επαναλαμβανόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων των γυναικών και η κατανόηση που δείχνουμε στην πατριαρχική κοινωνία. Δυστυχώς κάθε μέρα οι φόνοι των γυναικών αυξάνονται στην Τουρκία και οι φωνές τους δεν μπορούν να ακουστούν.

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Offspring © Elif Varol Ergen

 

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το οικογενειακό σου background.

Είμαι καλλιτέχνις και ακαδημαϊκός που ζει στην Άγκυρα. Έχω το δικό μου στούντιο και διδάσκω εικονογράφηση στο Hacettepe University Faculty of Fine Arts, επίσης έχω κάνει ένα διδακτορικό για την ιαπωνική κουλτούρα των κόμικ και της εικονογράφησης. Μου αρέσουν οι σύγχρονες εικονογραφήσεις που έχουν να κάνουν με φεμινιστικά κόνσεπτ. Επίσης μου αρέσουν οι ιαπωνικές ταινίες τρόμου, η μυθολογία των αρχαίων και οι χειρόγραφες εικονογραφήσεις αποτελούν για εμένα μια ατέλειωτη σουρεαλιστική πηγή έμπνευσης.

Όλοι οι πρόγονοί μου είναι από την Ελλάδα, τα Γιάννενα και τη Δράμα, ήρθαν στην Τουρκία με την ανταλλαγή του πληθυσμού τη δεκαετία του τριάντα. Ανακάλυψα ότι το οικογενειακό μου δέντρο βρισκόταν πριν 280 χρόνια στην Ελλάδα και ήταν μια από τις πιο συναρπαστικές στιγμές της ζωής μου. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος τρέφω αισθήματα συμπάθειας για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

— Ποιες είναι οι πιο έντονες αναμνήσεις που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Υπάρχουν εκατομμύρια, όμως εάν έλεγα μια θα αναφερόμουν στα πρώτα ζώα που απέκτησα (χελωνάκια και κουνέλια), το πρώτο σετ κραγιόν και τις στιγμές που έκανα skate στον πάγο.

 

— Νομίζω ότι η τέχνη σου εκφράζει θυμό περισσότερο από καθετί. Τι σε θυμώνει στις μέρες μας;

Δεν θα έλεγα ότι είναι θυμός, είναι περισσότερο η σκοτεινή πλευρά του φεμινισμού. Όμως, θα συμφωνήσω με το ότι οι προηγούμενες δουλειές μου μπορούσαν να σε κάνουν να αισθανθείς θυμό, θυμό ενάντια στην κακομεταχείριση, τη βία και τις νοσηρές σχέσεις της μητέρας με τα παιδιά.

 

Η ιδέα για αυτήν τη δουλειά προήλθε από την τρίτη σελίδα μιας εφημερίδας και την είδηση της δολοφονίας μιας μητέρας από τη μικρή της κόρη. Αυτό το ανατριχιαστικό γεγονός με έκανε να σκεφτώ σχετικά με το σκοτεινό υπόβαθρο αυτού του ψυχρού φόνου. Αυτό το είδος της ειδησεογραφίας έδωσε αυτές τις γκροτέσκο φόρμες στις προηγούμενες δουλειές μου, οι οποίες έχουν να κάνουν με κρυμμένη παιδική κακοποίηση και οικογενειακή βία

 

Σήμερα, τα πράγματα που με ενοχλούν περισσότερο είναι η επαναλαμβανόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων των γυναικών και η κατανόηση που δείχνουμε στην πατριαρχική κοινωνία. Δυστυχώς κάθε μέρα οι φόνοι των γυναικών αυξάνονται στην Τουρκία και οι φωνές τους δεν μπορούν να ακουστούν.

— Ένα top 5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα..

 

1.

Satoshi Kony 

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Yπέροχος σκηνοθέτης και εικονογράφος manga, είναι ένας από τους ανθρώπους που μου έδωσε αρκετή έμπνευση, ο αναπάντεχος θάνατος του πριν μερικά χρόνια ήταν μια μεγάλη απώλεια για τον κόσμο της τέχνης.

 

2.

Keichi Tanaami

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Zωηρά χρώματα και η πιο παράξενη φαντασία που υπάρχει.

 

3.

Albrecht Durer

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Αρμονία στον σχεδιασμό, και ένας μετρ της ανατομίας και της ξυλογλυπτικής.

 

4.

Austin Osman Spare

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
H ζωή του ήταν γεμάτη θλίψη, είναι πολύ ασυνήθιστος για την εποχή του, για να τον κατανοήσεις χρειάζεται να τοποθετήσεις το μυαλό σου σε μια άλλη διάσταση.

 

5.

Banksy

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Θαυμάζω το λαμπρό μυαλό του και το τσαγανό του.

 

— Πιστεύεις ότι η κοινωνία έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στους καλλιτέχνες;

Η κοινωνία κάποιες φορές μπορεί να έχει περίεργες αντιδράσεις απέναντι στους καλλιτέχνες και τις δουλειές τους. Σκέφτομαι ότι αυτό είναι φυσιολογικό, οι καλλιτέχνες (κάποιοι από αυτούς) είναι μπροστά από την εποχή τους και μιλούν για ιδέες, προσφέροντας μια διαφορετική οπτική στα πράγματα, με τρόπο που η κοινωνία δεν έχει σκεφτεί.

— Τι σημαίνει να είσαι φεμινίστρια στην Τουρκία;

Σημαίνει να έχεις να δώσεις πολλούς αγώνες και να έχει να αντιμετωπίσεις αρκετά θέματα σχετικά με τα δικαιώματα των γυναικών, εάν δεν θες να αποδεχθείς το κυρίαρχο σύστημα των αντρών! Είναι θλιβερό να ακούμε στις ειδήσεις ότι κάθε μέρα γίνεται μια δολοφονία γυναίκας. Η λύση μπορεί να δοθεί μόνο μέσα από την εκπαίδευση στην οικογένεια, και μάλιστα την εκπαίδευση σε πολύ μικρή ηλικία.

 

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να αποβάλουμε την ανισότητα ανάμεσα στα δυο φύλα που υπάρχει μέσα στο μυαλό μας και μετά θα ακολουθήσει και η κοινωνία.

 

Θα ήθελα να απαντήσω στην ερώτηση και ως γυναίκα καλλιτέχνις στην Τουρκία: Θα μπορούσα να πω ότι η Τουρκία είναι ένα νέο έδαφος για τη σύγχρονη τέχνη ιδιαίτερα μετά το 2000. Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες από την Τουρκία είναι βαθιά συνδεδεμένοι με την εθνική τους ταυτότητα, βρίσκονται ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση και υπάρχουν αρκετά νέα ταλέντα που αναδύονται στην καλλιτεχνική σκηνή της Τουρκίας. Αν και η σύγχρονη τέχνη έχει προσελκύσει ένα μεγάλο κοινό, η φεμινιστική τέχνη και οι φεμινιστές καλλιτέχνες εξακολουθούν να μην έχουν βρει επαρκώς την αξία τους στην τούρκικη καλλιτεχνική σκηνή.

Μπορώ να επισημάνω ότι υπάρχουν πολύ λίγες φεμινιστικές καλλιτεχνικές δουλειές και γυναίκες καλλιτέχνιδες από την Τουρκία που λαμβάνουν μέρος στις Μπιενάλε, σε καλλιτεχνικά σόου, street performances και γκαλερί τέχνης.

 

Εκτός από αυτό, προφανώς υπάρχουν ελάχιστες γκαλερί που έχουν διευθύντριες ή ιδιοκτήτριες γυναίκες, παρά το γεγονός ότι η Κωνσταντινούπολη είναι το κέντρο της καλλιτεχνικής αγοράς της Τουρκίας. Επίσης, υπάρχει χαρακτηριστική διαφορά στον αριθμό των γυναικών που είναι καλλιτέχνιδες συγκριτικά με τους άντρες συναδέλφους τους.

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Holy Beast © Elif Varol Ergen

 

— Πώς σε άλλαξε η μητρότητα;

Με άλλαξε τόσο με καλό όσο και με κακό τρόπο. Πρώτα απ’ όλα έγινα περισσότερο ανήσυχη, όμως έμαθα να έχω Για αυτή την ερώτηση θα ήθελα να προσθέσω ένα μικρό σκίτσο που έκανα όταν έγινα μητέρα...υπομονή, να μένω ήρεμη και ξύπνια όλη την ώρα! Δυστυχώς δεν μπορώ να μάθω να οργανώνω την ζωή μου.

 

Η μητρότητα σε αλλάζει για πάντα, υπάρχει οπωσδήποτε ένας καινούριος εαυτός που προστίθεται στις άλλες προσωπικότητες που υπάρχουν μέσα μου. Οι ορμονικές αλλαγές και η ανησυχία επηρέασαν ολοκληρωτικά τα σχέδια και τα κόνσεπτ που έκανα. Μπορείς να δεις τις διαφορές στη δουλειά μου, στο πριν και το μετά τη μητρότητα.

 

Μπορώ να γράφω σελίδες για αυτό το θέμα αλλά θα σας κάνω να βαρεθείτε.

— Πες μας για την ιδέα της δημιουργίας του έργου σου «Killer Womb».

Το «Killer Womb» είναι μια από τις πρώτες μου δουλειές, που έγινε το 2011 σε καμβά. Σε αυτό τον πίνακα το κόνσεπτ των σχέσεων των γονέων με τα παιδιά, η άγνοια, η ταλαιπωρία και η ανταμοιβή εκφράζονται στο κοινό μέσα από μια τεράστια γκροτέσκο μήτρα. Αυτή η μορφή τροφοδοτεί τη βία με όπλα την ίδια στιγμή. Εντελώς σκοτεινά συναισθήματα, καμία ελπίδα, μοιάζει με σκηνή προερχόμενη από ταινία τρόμου.

Ανακάλυψα ότι το «Killer Womb» είναι ένα σύνδρομο, όταν έκανα έρευνα για τα κόνσεπτ και μου άρεσε να το χρησιμοποιήσω στις δουλειές μου. Τα NKC (natural killer cells) είναι αμυντικά κύτταρα στο ανοσοποιητικό σύστημα τα οποία επιτίθενται σε ανεπιθύμητα ξένα κύτταρα που βρίσκονται στο σώμα, όπως τους ιούς ή τους όγκους.

Το 15% των NKC κυττάρων στις γυναίκες αντιλαμβάνονται το έμβρυο ως απειλή. Αυτό αποκαλούμε «killer womb» σύνδρομο επειδή προκαλεί τον θάνατο με το να μην επιτρέπει στο έμβρυο να μεγαλώσει.

 

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Interrpted © Elif Varol Ergen

— Είδα στο instagram φωτογραφίες σου από την Ελλάδα. Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για το ταξίδι σου;

Έχω επισκεφτεί την Ελλάδα δυο φορές. Μια το 2012, τη Χίο και την Λέσβο, και φέτος την Αθήνα και την Κεφαλονιά. Όλα τα ταξίδια μου στην Ελλάδα ήταν οι καλύτερες διακοπές της ζωής μου, ιδιαίτερα οι μέρες στην Αθήνα. Η πόλη πιστεύω είναι ζωντανή και γεμάτη κέφι. Έχω εμβαθύνει στη μυθολογία και την ιστορία της. Η Κεφαλονιά έχει τις πιο όμορφες θάλασσες και παραλίες που έχω δει, σχεδόν σουρεαλιστικές. Όμως, στη Χίο και στην Λέσβο αισθάνθηκα τη ζεστασιά και τη φιλοξενία. Δεν μπορώ να ξεχάσω τα χταπόδια, το ούζο και τα tapas.

— Στείλε ένα μήνυμα στον 16χρονο εαυτό σου.

Κάνε αυτό που κάνεις, όμως δούλεψε περισσότερο. Μην φοβάσαι να ανοίξεις τους ορίζοντές σου με τη μόρφωση.

 

— Θα μπορούσες να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Σε αυτό τον πίνακα το κονσεπτ των σχέσεων των γονέων με τα παιδιά, η άγνοια, η ταλαιπωρία και η ανταμοιβή εκφράζονται στο κοινό μέσα από μια τεράστια γκροτέσκο μήτρα. Αυτή η μορφή τροφοδοτεί την βία με όπλα την ίδια στιγμή...Killer womb©Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
u cant rn © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Αν και η σύγχρονη τέχνη έχει προσελκύσει ένα μεγάλο κοινό, η φεμινιστική τέχνη και οι φεμινιστές καλλιτέχνες εξακολουθούν να μην έχουν βρει επαρκώς την αξία τους στην τούρκικη καλλιτεχνική σκηνή... Stranger © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
The Apocalyptic Woman © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η μητρότητα σε αλλάζει για πάντα, υπάρχει οπωσδήποτε ένας καινούριος εαυτός που προστίθεται στις άλλες προσωπικότητες που υπάρχουν μέσα μου... Witch Mom © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
© Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
© Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Siblings © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Daikon © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
A slice © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Gun © Elif Varol Ergen

 

Μια Τουρκάλα φεμινίστρια καλλιτέχνις μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Punishment of the witches © Elif Varol Ergen

 

Info: Elif Varol Ergen

 

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ