72' με τους Disco Tocopilla

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
1
72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Μέσα από την άνθιση της νέας ελληνικής ηλεκτρονικής σκηνής που τα τελευταία δύο χρόνια ξεφεύγει από τα στενά όρια του local και παρουσιάζει πραγματικά πολύ αξιόλογα πράγματα, οι κυκλοφορίες της Disco Tocopilla ξεχωρίζουν. Η Disco Tocopilla, εκτός από το πολύ ωραίο όνομα που είναι αδύνατο να προσπεράσεις, έχει τόσο ελκυστικές κυκλοφορίες, που γίνονται αμέσως ανάρπαστες. Δεν είναι μόνο το μέσο που τις κάνει τόσο περιζήτητες –κυκλοφορούν μόνο σε κασέτα, σε περιορισμένο αριθμό και όποιος προλάβει– αλλά και η ποιότητα του υλικού που ακούγεται «εξωπραγματικά» σημερινό, με τόσο αξιόλογα δείγματα, που σε κάνουν περήφανο που βγαίνουν από νέα παιδιά τα οποία ζουν και κινούνται δίπλα σου. Χαμηλόφωνα, διακριτικά, σχεδόν υπόγεια, αποτελούν μια άλλη πλευρά της Ελλάδας την οποία χαίρεσαι να ανακαλύπτεις γιατί δεν έχει καμία σχέση με την αφόρητη μιζέρια των ψευτο-celebrities που προβάλλεται στα μέσα. Η Disco Tocopilla ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια περίπου από τον Circo Inverso aka Χρήστο Μάρκου και τον Κυριάκο BrainD. «Το να τρέχω το δικό μου label είναι κάτι που υπήρχε για χρόνια στο μυαλό μου» λέει ο Χρήστος. «Το γρηγορότερο Ιnternet και πλατφόρμες όπως το bandcamp και το SoundCloud έχουν κάνει πιο εύκολο από ποτέ το να ξεκινήσεις κάτι δικό σου. Βρισκόμαστε σε μια διαρκή αναζήτηση επιρροών, οπότε γιατί όχι;». «Σκοπός μας είναι η προβολή δημιουργικού και ιδιαίτερου οπτικο-ακουστικού υλικού που εμείς αγαπάμε και να το φέρουμε σε επαφή με ένα ευρύτερο κοινό» προσθέτει ο Κυριάκος. «Με δυο λόγια, συγκεντρώνουμε τους διάφορους καλλιτέχνες με τους οποίους κρατάμε επαφή και που θαυμάζουμε, με σκοπό να τους προωθήσουμε σε μια κοινή αισθητικά γραμμή. Στην αρχή είχαμε στο μυαλό μας την προώθηση πιο πολύ bass υλικού, αλλά πλέον δεν κατευθυνόμαστε σε σχέση με κάποιο συγκεκριμένο είδος».


Ο Χρήστος εδώ και σχεδόν δύο χρόνια ζει στο Λονδίνο και ασχολείται «με τη φωτογραφία, το βίντεο, το data bending και τη σχετική θεωρία» όπως λέει, πράγματα που σχετίζονται με τις σπουδές του. Και «όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες» εργάζεται ως μοντέρ, βοηθός φωτογράφου και cameraman. Ο Κυριάκος είναι μέλος της διαδικτυακής κολεκτίβας και δισκογραφικής εταιρείας STYLSS που έχει έδρα το Πόρτλαντ. «Εκεί κυκλοφορώ τακτικά τη μουσική μου και επιλέγω κομμάτια για ένα εβδομαδιαίο podcast που τρέχουν. Πέρα από αυτό, και η δουλειά που κάνω για βιοπορισμό έχει σχέση με ήχο επίσης» λέει.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO
#quote#


«Το όνομα έχει έντονες αναφορές στον κινηματογράφο –στον οποίο έχω μεγάλη αγάπη– που υπήρχαν πάντα στη μουσική μου» εξηγεί ο Χρήστος. «Tocopilla είναι η πόλη όπου γεννήθηκε ο Χιλιανός σκηνοθέτης Alejandro Jodorowsky. Γνωστός για έναν κινηματογράφο που σοκάρει, φαντάστηκα ένα κλαμπ με τον DJ να κάνει το ίδιο με τις επιλογές του. Αυτό θέλω να χαρακτηρίζει και τις επιλογές μας ως label, να μπορούμε να εκπλήσσουμε τον κόσμο που έρχεται σε επαφή με αυτό που κάνουμε. Μέχρι στιγμής η κινητήριος δύναμη είναι αναμφίβολα η μουσική. Βέβαια, προσπαθούμε να συνεργαζόμαστε με διαφορετικούς γραφίστες ή φωτογράφους για το artwork ή όποιο άλλο συνοδευτικό της κάθε κυκλοφορίας, σε μια προσπάθεια να προωθήσουμε τις ιδέες μας και με άλλα μέσα. Το να μπορέσουμε να καταπιαστούμε και πιο έμπρακτα με τα υπόλοιπα μέσα είναι κάτι που σίγουρα μας ενδιαφέρει».


Τα ονόματα που κυκλοφορείτε πώς τα επιλέγετε;

Το μόνο μου κριτήριο είναι να μου αρέσει αυτό που ακούω. Δεν μπορώ να πω πως έχουμε κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση» λέει ο Χρήστος. «Τα περισσότερα ονόματα, αν όχι όλα, τα γνωρίσαμε μέσω SoundCloud/ bandcamp. Ακόμα και εμείς οι δύο γνωριστήκαμε μέσω Ιnternet» λέει ο Κυριάκος. «Πρώτα απ' όλα, πρέπει να μας αρέσει ο καλλιτέχνης που θα κυκλοφορήσουμε και να βρίσκουμε κάτι ιδιαίτερο στον ήχο του. Δεν μας ενδιαφέρει να είναι catchy, ούτε να συμβαδίζει απαραίτητα με τα διάφορα trends της εποχής. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η έκφρασή του να είναι ειλικρινής και όσο γίνεται μοναδική. Κάπως έτσι λειτουργούμε.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Γιατί κασέτα;

Χρήστος: Γιατί είναι πολύ απλό να το κάνεις μόνος σου, χωρίς να χρειάζεται να απευθυνθείς σε τρίτους. Γιατί είναι ένα μέσο με το οποίο προσωπικά ταυτίζομαι και λόγω ηλικίας. Βέβαια, παρόλο που κάθε κυκλοφορία μέχρι στιγμής συνοδεύεται και από κασέτες σε περιορισμένο αριθμό, δεν έχω στο μυαλό μου την προσπάθειά μας ως ένα αποκλειστικά cassette label.
Κυριάκος: Θεωρώ πως το να βγαίνει το release μόνο ως digital είναι λίγο ψυχρό. Η κασέτα, εκτός από πολύ φθηνό και βολικό μέσο, έχει και μια συναισθηματική και νοσταλγική αξία. Μας αρέσει να κρατάμε το υλικό μας σε μορφή κασέτας και γενικά έχω παρατηρήσει πως υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων στον ιντερνετικό χώρο που έχει επιστρέψει σε αυτό το μέσο. Ελπίζω μελλοντικά να κόψουμε και βινύλια.


Ποια είναι η πιο μεγάλη δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι τώρα;
Το κόστος και οι περιορισμένες δυνατότητες διανομής του προϊόντος είναι σίγουρα κάτι που μας απασχολεί. Η όποια απήχηση στον Τύπο θα μπορούσε επίσης να είναι καλύτερη.


Πώς γίνεται να συντονίζεστε από απόσταση; Με διαρκή επικοινωνία. Ευτυχώς, έχουμε κοινά γούστα, τα πάμε πολύ καλά σε φιλικό επίπεδο και, όσο να 'ναι, δημιουργείται ένα οικείο κλίμα που διευκολύνει την κατάσταση.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO


Πώς μπορείς να προωθήσεις τη μουσική σου στο παγκόσμιο κοινό; Είναι πιο εύκολο αυτό σήμερα;

Κυριάκος: Δεν το θεωρώ δύσκολο. Η μουσική σου μπορεί πολύ εύκολα να ακουστεί σε όλο τον κόσμο. Δημιουργούνται διαρκώς δίκτυα μεταξύ μουσικών, beat makers κ.λπ. Πλέον, αν η δουλειά σου φέρει ποιοτικά σημάδια, είναι πολύ εύκολο να διαδοθεί, αρκεί να πέσει στα κατάλληλα χέρια. Επίσης, υπάρχει και πολύς κόσμος πρόθυμος να διαδώσει καινούργια ονόματα. Βέβαια, δεν ξέρω αν κάνει καλό να ερχόμαστε πολύ γρήγορα και μαζικά σε επαφή με καινούργιους ήχους, γιατί καμιά φορά νιώθω πως έρχεται γρήγορα ο κορεσμός, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Χρήστος: Δεν έχουμε κάποια συγκεκριμένη στρατηγική. Υπάρχουμε στο Ιnternet χρησιμοποιώντας πλατφόρμες που μας επιτρέπουν να έχουμε ανοιχτό διάλογο με όσους ενδιαφέρονται.


Ποια θα ήταν η ιδανική συνέχεια γι' αυτό που κάνετε;

Χρήστος: Πιο τακτικές κυκλοφορίες είναι κάτι που θα μου άρεσε, όπως και το να δουλέψουμε επάνω σε κάποιο μουσικό βίντεο. Κατά τα άλλα, δεν έχουμε συγκεκριμένα σχέδια ούτε και προγραμματίζουμε για το πολύ μακρινό μέλλον.
Κυριάκος: Νομίζω ότι η καλύτερη συνέχεια είναι να εξακολουθήσουμε να βρίσκουμε και να προβάλλουμε κρυμμένους θησαυρούς της διαδικτυακής μουσικής σκηνής και να μεγαλώσουμε το δίκτυο που έχουμε φτιάξει με καλλιτέχνες απ' όλο τον κόσμο. Επίσης, θα ήθελα κάποια στιγμή να οργανωθεί ένα showcase Disco Tocopilla σε κάποιον χώρο, που θα προβάλλει το οπτικο-ακουστικό υλικό.

72' με τους Disco Tocopilla Facebook Twitter
Στη φωτογραφία ο Κυριάκος BrainD. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO

Αν θέλεις να ακούσεις πραγματικά φρέσκους ελληνικούς ήχους, τσέκαρε τη συλλογή τους «Holy Athens»: http://discotocopilla.bandcamp.com/album/holy-athens
Η έκτη κατά σειρά κυκλοφορία τους είναι το split EP των Black Light District και VLAΔ που θα βγει στις 25 Ιουνίου. Όλο το υλικό τους μπορείς να το ακούσεις στο http://discotocopilla.bandcamp.com/music,
http://discotocopilla.tumblr.com/tagged/releases

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια