EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Μέχρι τον Σεπτέμβρη, τα περίπου δύο χιλιάδες τετραγωνικά που κάποτε λειτουργούσαν ως γραφεία και αποθήκη μιας μεγάλης εταιρείας με σκαλωσιές θα χωριστούν σε δύο stages σε διαφορετικά επίπεδα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Αυτό το Σάββατο κάποιοι (πολλοί) περιμένουν να γίνoυν μέρος ενός event που θα διαφέρει αισθητά απ’ όσα έχουμε δει ‒και έχουμε ακούσει‒ στην Αθήνα. Σε αυτό ο DJ απομακρύνεται από το κέντρο της προσοχής και στέκεται στο πλάι της σκηνής, δίνοντας τη συνήθως πρωταγωνιστική του θέση στην ηχητική εμπειρία, σε ένα τείχος σχηματισμένο από ογδόντα ηχεία

Στις 18 Μαρτίου, το «The Wall of Sound», το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1-φόρος τιμής στη soundsystem κουλτούρα των raves της δεκαετίας του’90 στις Μεσοδυτικές Πολιτείες της Αμερικής, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σε αυτή την club night, που υπόσχεται κάτι παραπάνω, ένα full body experience, όλα είναι προσεκτικά σχεδιασμένα και προσαρμοσμένα από τον ίδιο τον καλλιτέχνη, όπως θα έπρεπε να είναι κάθε φορά που διοργανώνεται κάτι ανάλογο δηλαδή. 

Καθώς ο Zak Khutoretsky, όπως είναι το πραγματικό όνομα του Αμερικανού παραγωγού και DJ, πουσάρει διαρκώς τα όρια / παρουσιάζει συνέχεια κάτι διαφορετικό / θεωρείται μία από τις εξέχουσες «φωνές» που συμβάλλουν στη διατήρηση της αυθεντικής club κουλτούρας, το event του Σαββάτου ανήκει στα άχαστα.

Αλλά δεν είναι μόνο η παρουσία του πιονιέρου της techno στην Αθήνα, το τείχος από ηχεία και ο ειδικά σχεδιασμένος φωτισμός που έστρεψαν την προσοχή μας στη συγκεκριμένη ημερομηνία. Είναι και το ότι το «The Wall Of Sound» παρουσιάζουν το ADD Festival και το six d.o.g.s, και παράλληλα πρόκειται για το soft opening ενός νέου venue που στόχο έχει να αποτελέσει σταθμό στην club κουλτούρα της πόλης. 

Η ιδέα για το EON εναρμονίζεται με ένα πανευρωπαϊκό trend που θέλει να κατασκευάζονται venues σε πρώην βιομηχανικές ζώνες, αλλά είναι και κάτι που το αθηναϊκό κοινό, το οποίο ακολουθεί τη χορευτική, την ηλεκτρονική μουσική, τον πιο σκληρό ήχο, το έχει ανάγκη.

EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
O DVS1 (Zak Khutoretsky). Φωτ.: Salar Kheradpejouh
EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Tο «The Wall of Sound», το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1-φόρος τιμής στη soundsystem κουλτούρα των raves της δεκαετίας του’90 στις Μεσοδυτικές Πολιτείες της Αμερικής, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Πάει καιρός που ο Παναγιώτης Πιλαφάς και ο Κωνσταντίνος Δαγριτζίκος αποφάσισαν ότι θέλουν να κάνουν events μεγαλύτερης κλίμακας, πολύ μεγαλύτερης από αυτές που μπορεί να σηκώσει το δικό τους six d.o.g.s, και η αλήθεια είναι ότι στην Αθήνα υπάρχει έλλειψη χώρων που θα μπορούσαν να τα φιλοξενήσουν.

Παράλληλα, τους άρεσε η ιδέα να τρέξουν πράγματα σε κάποιο παλιό οικοδόμημα μιας εντελώς off-Βroadway περιοχής που πάντα τους γοήτευε, μετατρέποντάς το σε έναν χώρο που θα είναι τραχύς ως εικόνα και high end όσον αφορά τις υποδομές του. Έψαξαν πολύ, τους πήρε καιρό να τον εντοπίσουν, αλλά τελικά βρέθηκαν να υλοποιούν αυτό που είχαν φανταστεί τόσο εκείνοι όσο και πολλοί clubbers αυτής της πόλης. 

Ίσως το κάνετε κι εσείς (εγώ και διάφοροι φίλοι το κάνουμε σίγουρα) όταν βλέπετε ένα μεγάλων διαστάσεων και βιομηχανικής αισθητικής κτίριο, αποθήκες που αμφιβάλλετε αν αξιοποιούνται ακόμα, λέτε «αυτό θα το κάναμε κλαμπάρα». Αλλά αν για εμάς πρόκειται απλώς για ένα αστείο, για το δίδυμο το οποίο έχει να επιδείξει μια δεκατριάχρονη επιτυχημένη και επιδραστική πολιτιστική δραστηριότητα στην Αθήνα ήταν όραμα, το βλέπουν σοβαρά.

Η ιδέα για το EON εναρμονίζεται με ένα πανευρωπαϊκό trend που θέλει να κατασκευάζονται venues σε πρώην βιομηχανικές ζώνες, αλλά είναι και κάτι που το αθηναϊκό κοινό, το οποίο ακολουθεί τη χορευτική, την ηλεκτρονική μουσική, τον πιο σκληρό ήχο, το έχει ανάγκη. Η μέχρι σήμερα συνήθης τακτική ήταν οι περισσότερες τέτοιες βραδιές και φεστιβάλ να φιλοξενούνται σε νυχτερινά κέντρα διασκέδασης που ουδεμία σχέση έχουν όμως με την αισθητική που υπηρετούν αυτά τα events.

EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μέχρι τον Σεπτέμβρη, τα περίπου δύο χιλιάδες τετραγωνικά που κάποτε λειτουργούσαν ως γραφεία και αποθήκη μιας μεγάλης εταιρείας με σκαλωσιές θα χωριστούν σε δύο stages σε διαφορετικά επίπεδα. Στις 18 Μαρτίου και στο «The Wall Of Sound» θα δούμε την κάτω, πολύ rough σκηνή. Την 1η Απριλίου θα στηθεί το μεγαλύτερο κινητό queer rave πάρτι της Αθήνας, ενώ μια εβδομάδα μετά, στις 8 του μήνα, θα φιλοξενηθεί εκεί ο δωδεκάωρος μαραθώνιος του CoMA XL.

Θα υπάρξουν κι άλλες ημερομηνίες που θα μας οδηγήσουν προς Ελαιώνα πλευρά το φετινό καλοκαίρι, μέχρι να δούμε το EON σε πλήρη λειτουργία. Στα μεγάλα ατού του νέου venue της πόλης είναι ότι βρίσκεται τετρακόσια μέτρα μακριά από το μετρό της περιοχής, κυριολεκτικά πέντε λεπτά με τα πόδια δηλαδή. 

Εκτός από μεγάλα πάρτι που μπορεί να εκμεταλλεύονται και τα δύο stages, στο EON προβλέπεται να ακούσουμε DJs που καθώς το κοινό τους έχει γιγαντωθεί δεν χωράνε πλέον στο κεντρικό και διαχρονικά βολικό six d.o.g.s, θα δούμε και μεγάλες μπάντες, αλλά και «καθιστά» events∙ γενικά, η λογική του είναι να φιλοξενήσει «υψηλής αισθητικής» πράγματα, όπως θα πει ο Παναγιώτης Πιλαφάς, ο οποίος πιστεύει ότι με τη μελέτη και τους συνεργάτες τους όχι μόνο δεν θα δυσκολευτούν να «βγάλουν ήχο», όπως λένε στην αργκό τους οι ηχολήπτες αλλά θα είναι και ό,τι καλύτερο έχουμε ακούσει στις αποθήκες της Αθήνας, στις οποίες μέχρι τώρα στήνονται μόνο περιστασιακά πάρτι, «αλλά επειδή την έχεις συνηθίσει τη συνθήκη εκείνη την ώρα λες “εντάξει, δεν είναι γαμάτος ο ήχος αλλά είναι γαμάτος ο χώρος” και είναι οk αυτό. Εδώ όμως θέλουμε να κάνουμε το κάτι παραπάνω, έχει και ο Παναγιώτης ένα υπερ-βιονικό αυτί, οπότε θα γίνει», κατά τον Κωνσταντίνο Δαγριτζίκο.

Το ότι δίνουν, πάντως, σημασία στη λεπτομέρεια είναι γνωστό, οπότε αναμένουμε να δούμε πώς το νέο τους εγχείρημα θα ξαναμοιράσει την τράπουλα σε αυτή την πλευρά της νύχτας, στην party σκηνή και στην πολιτιστική κίνηση της πόλης.

EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«The Wall of Sound», Σάββατο 18 Μαρτίου, 23:00-8:00, στο EON Athens, Εμμανουήλ Παππά 13. Καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς θα τηρηθεί no-photo και no-video policy.

LINE UP:
DVS1
RROSE Live
RENE WISE
VOLVOX
A.METZ x CIRKLE

Επίσης, τo μεσημέρι του Σαββάτου 18 Μαρτίου (13:00) το ACADDEMIA επιστρέφει και εγκαινιάζει τις φετινές του εκδηλώσεις με την πρώτη του διεθνή δράση, παρουσιάζοντας στο six d.o.g.s το Aslice, μια μουσική εφαρμογή την οποία δημιούργησε ο περίφημος techno DJ και παραγωγός DVS1. Θα αναλάβει να ξεναγήσει το κοινό που θα βρεθεί στο gig space της οδού Αβραμιώτου, στα άδυτα αυτής της νέας και πολλά υποσχόμενης μουσικής πλατφόρμας που στοχεύει σε ένα δικαιότερο μουσικό οικοσύστημα. Ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να παρακολουθήσουν τη δράση είναι περιορισμένος. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εξασφαλίσουν την παρουσία τους στην εκδήλωση εκδίδοντας δωρεάν δελτίο εισόδου από εδώ. Στην είσοδο του event θα υπάρχουν και λίγα ακόμα δελτία εισόδου.



 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Richie Hawtin

Μουσική / Richie Hawtin: «Θα ήθελα ένα μουσικό μικροσκόπιο για να έρθω κοντά στις συχνότητες που συνθέτουν τον ήχο»

Λίγο πριν από την πολυαναμενόμενη εμφάνισή του στο φετινό Techniques, ο σούπερ σταρ Βρετανοκαναδός δείχνει τον δρόμο για το μέλλον της μουσικής και του clubbing, μιλώντας για την τεχνητή νοημοσύνη, τα NFTs και όλα τα νέα του σχέδια.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ