Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις Facebook Twitter
Το συγκρότημα που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους δηλώνει ότι παρά τα «καταθλιπτικά» νέα από τη Μέση Ανατολή, η φιλία τους όχι μόνο επέζησε, αλλά τους επέτρεψε να αισθάνονται «πιο δυνατοί, πιο ενωμένοι από ποτέ».
0

«ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ μια ιστορία με happy end», λέει αναστενάζοντας ο 22χρονος Ohad Attia του boyband συγκροτήματος as1one. «Έξι νέα παιδιά έρχονται στο Λος Άντζελες για να ηχογραφήσουν το πρώτο άλμπουμ που έγινε ποτέ από ένα ισραηλινο-παλαιστινιακό γκρουπ. Ήμασταν τόσο ενθουσιασμένοι. Φτάσαμε όμως στην Αμερική στις 6 Οκτωβρίου. Πριν περάσουν 24 ώρες τα τηλέφωνά μας άρχισαν να χτυπούν διαρκώς με φρικτές ειδήσεις για τα γεγονότα στην περιοχή μας. Σκεφτήκαμε ότι το όνειρό μας θα τελείωνε πριν καν αρχίσει... Ο μάνατζερ μας είπε ότι μπορούσαμε να γυρίσουμε σπίτι μας αν το θέλαμε, οπότε έπρεπε να πάρουμε μια μεγάλη απόφαση».

Ωστόσο, πάνω από έναν χρόνο αργότερα, το συγκρότημα που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους δηλώνει ότι παρά τα «καταθλιπτικά» νέα από τη Μέση Ανατολή, η φιλία τους όχι μόνο επέζησε, αλλά τους επέτρεψε να αισθάνονται «πιο δυνατοί, πιο ενωμένοι από ποτέ». Τον περασμένο μήνα, οι as1one κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο single τους All Eyes on Us: ένα αισιόδοξο ποπ κομμάτι (με λαμπερή funk κιθάρα από τον θρύλο των Chic, Nile Rodgers) στο οποίο ορκίζονται να χορεύουν «σαν να μας παρακολουθεί όλος ο κόσμος, σαν να είμαστε σε αποστολή... γράφουμε ιστορία!».

Το βίντεο που συνοδεύει το τραγούδι τούς δείχνει σε μια απόλυτη ενεργητική αρμονία καθώς ποζάρουν σε παραλίες της Καλιφόρνια. Κάποιος μπορεί να χαρακτηρίσει αβάσταχτα αφελές το όλο πνεύμα του τραγουδιού, άλλος μπορεί να θεωρήσει ότι μπορεί να αποτελέσει μια όαση στον όλεθρο.

Στο διαδίκτυο πάντως το συγκρότημα έχει δεχτεί πολλές επικρίσεις. Κάποιοι τους έχουν αποκαλέσει «Wrong Direction» (παραφράζοντας το όνομα του διάσημου boyband One Direction), άλλοι τους κατακεραύνωνουν ως μια «αηδιαστική» ισραηλινή απόπειρα «να αποσπαστεί η προσοχή του κόσμου από τη γενοκτονία».

Όταν τους επισημαίνουμε ότι σίγουρα ένα πιο αντιπροσωπευτικό γκρουπ θα αποτελούνταν ιδανικά από τρεις Ισραηλινούς και τρεις Παλαιστίνιους και όχι από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους, μας απαντούν ότι «η τελική σύνθεση αποφασίστηκε με βάση τη μουσική χημεία και όχι την ακριβή αντιπροσώπευση».

Τα μέλη του συγκροτήματος είναι ο Ισραηλινός κιθαρίστας Ohad Attia (22 χρονών), ο επίσης Ισραηλινός Nadav Philips (22), πρώην τραγουδιστής γάμων, ο (χριστιανός) Παλαιστίνιος ράπερ και ποιητής Aseel Farah (22), ο Ισραηλινός πρώην φοιτητής πληροφορικής Neta Rozenblat (22), που έγινε γνωστός από τη συμμετοχή του στο X Factor, ο (μουσουλμάνος) Παλαιστίνιος Sadik Abu-Dogosh (21), που προέρχεται από το μουσικό θέατρο, και ο Ισραηλινός πιανίστας Niv Lin (23), ο οποίος μεγάλωσε ως ενθουσιώδης παίκτης του μπάσκετ στην πόλη Σαπίρ του νότιου Ισραήλ, κοντά στον χώρο του μουσικού φεστιβάλ Supernova, στο οποίο 364 άνθρωποι σκοτώθηκαν, 40 κρατήθηκαν όμηροι και πολλοί άλλοι τραυματίστηκαν κατά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου.

as1one - All Eyes On Us ft. Nile Rodgers

Ουσιαστικά, οι as1one δημιουργήθηκαν στο εργαστήριο των Αμερικανών παραγωγών Ken Levitan και James Diener – οι οποίοι καλλιέργησαν τον ήχο γνωστών ροκ συγκροτημάτων όπως οι Kings of Leon και οι Maroon 5. Με την ιδέα της δημιουργίας ενός πολιτισμικά ενωτικού σχήματος που θα λειτουργούσε ως μια μεσανατολική εκδοχή των BTS, το δίδυμο πέρασε από ακρόαση πάνω από 1.000 νεαρούς σε όλη την επικράτεια του Ισραήλ, καταλήγοντας σε είκοσι από αυτούς, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν για την τελική επιλογή σε μια κατασκήνωση στο Neve Shalom, ένα ισραηλινό χωριό που ιδρύθηκε το 1969 από Ισραηλινούς Εβραίους και Άραβες για να δείξει στον κόσμο ότι οι δύο ομάδες μπορούν να ζήσουν ειρηνικά μαζί.

Όταν τους επισημαίνουμε ότι σίγουρα ένα πιο αντιπροσωπευτικό γκρουπ θα αποτελούνταν ιδανικά από τρεις Ισραηλινούς και τρεις Παλαιστίνιους και όχι από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους, μας απαντούν ότι «η τελική σύνθεση αποφασίστηκε με βάση τη μουσική χημεία και όχι την ακριβή αντιπροσώπευση». Υποστηρίζουν επίσης ότι τέσσερις από αυτούς δεν είναι ενεργά θρησκευόμενοι. Μόνο ο Abu-Dogosh και ο Philips είναι θρήσκοι. «Προσευχόμαστε ξεχωριστά», λέει ο Philips, «αλλά νομίζω ότι προσευχόμαστε με διαφορετικούς τρόπους στον ίδιο Θεό. Υπάρχουν πολλά κοινά, οπότε σεβόμαστε ο ένας την πίστη του άλλου και τις ώρες προσευχής».

Τους ρωτάμε αν αισθάνονται κάποιες ενοχές ως επιζώντες. «Πιθανότατα θα ήμουν στο φεστιβάλ αν η πτήση μας για το Λος Άντζελες δεν είχε φύγει κανονικά στις 5 Οκτωβρίου», λέει ο Lin με κλειστά μάτια. «Έχασα φίλους σε εκείνο το φεστιβάλ». Ένας από αυτούς ήταν μια κοπέλα με την οποία μόλις είχε αρχίσει να βγαίνει, αν και δεν θέλει να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. «Όλοι έχουμε χάσει ανθρώπους σε αυτόν τον πόλεμο», λέει ο Rozenblat. «Όλοι μας. Έχω χάσει φίλους. Είναι πραγματικά σκληρό να βλέπεις αθώους ανθρώπους και από τις δύο πλευρές να παρασύρονται σ’ αυτή τη φρίκη». Υπόσχονται πάντως ότι θα μάθουμε περισσότερα για τα προσωπικά τους πένθη, τις αμφιβολίες και τις διαφωνίες τους στην άτιτλη ακόμη σειρά ντοκιμαντέρ της Paramount+ για τις ζωές τους, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει αυτό το φθινόπωρο.

Όταν τους λέμε ότι πολλοί άνθρωποι στην Ευρώπη και στην Αμερική έχουν κόψει την καλημέρα στους φίλους τους λόγω της σύγκρουσης, γνέφουν ελαφρώς ζαλισμένοι. «Κάτι που μας εξέπληξε όταν ταξιδεύαμε στην Αμερική είναι ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν επενδύσει ψυχολογικά και ιδεολογικά τόσο πολύ σε αυτή τη σύγκρουση εξ αποστάσεως όμως και χωρίς να εμπλέκονται σωματικά», σημειώνει ο Philips κουνώντας το κεφάλι του. «Συναντήσαμε ανθρώπους χωρίς καμία σχέση με το Ισραήλ, χωρίς καμία σχέση με την Παλαιστίνη, χωρίς καμία σχέση με τη Μέση Ανατολή, οι οποίοι νομίζουν ότι έχουν περισσότερες λύσεις από εμάς!». Και παίρνοντας τον λόγο, καταλήγει ο Rozenblat: «Ως συγκρότημα μιλάμε τρεις γλώσσες. Έχουμε όλων των ειδών τις διαφωνίες. Είμαστε νέοι άνθρωποι και μερικές φορές μας πιέζουν να γίνουμε πρεσβευτές των χωρών μας, των θρησκειών μας, της περιοχής μας, ενώ όλοι μας θα προτιμούσαμε απλά να τραγουδάμε».

Με στοιχεία από The Telegraph

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT