Ακατανίκητη

Ακατανίκητη Facebook Twitter
0

H Roisin Murphy γεννήθηκε στην Ιρλανδία, σε μια μικρή πόλη που ονομάζεταιArklow και από πολύ μικρή έδειξε το ταμπεραμέντο της: Όταν ήταν 9 χρονών χρησιμοποίησε τις οικονομίες της για να κόψει τα μακριά μαλλιά της καρφάκια και ο πατέρας της κόντεψε να πάθει εγκεφαλικό. Όταν έγινε 12 μετακόμισαν οικογενειακώς στο Μάντσεστερ. Τρία χρόνια αργότερα οι γονείς της χώρισαν κι έμεινε μόνη της στη νέα πόλη. Από επιλογή. «Η αλήθεια είναι ότι ήμουν παλιοκόριτσο» λέει απ' την άλλη άκρη της γραμμής. «Προέρχομαι από μια οικογένεια που μιλούσε πάντα σταράτα, με ανθρώπους που είχαν μια σιγουριά και δούλευαν για τον εαυτό τους. Ο καθένας ήταν το αφεντικό του εαυτού του, έτσι κατά κάποιον τρόπο μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον που δεν υπήρχαν τάξεις. Δεν αισθανόμασταν ούτε ανώτερης τάξης ούτε εργατικής ούτε μεσαίας, ήμασταν απλά ο εαυτός μας». Το γεγονός αυτό και η αίσθηση ανεξαρτησίας που της δημιουργήθηκε από πολύ μικρή της έδωσαν το σθένος να καταφέρει να επιβιώσει. Μόνη της, ως έφηβη σε άλλη χώρα. «Νομίζω ότι μου δόθηκε από πολύ νωρίς αυτή η ελευθερία. Προφανώς γεννήθηκα σε μια άλλη Ιρλανδία από αυτή που έχουμε σήμερα και μπορούσα σαν παιδάκι να τριγυρνάω, να παίζω έξω και να ανακαλύπτω πράγματα. Οι γονείς μου μου μετέδωσαν αυτοπεποίθηση, πάντα μου έλεγαν πόσο σπουδαία είμαι, πόσο όμορφη και πόσο πολύ με αγαπούσαν. Όταν χώρισαν κι επέστρεψαν στην Ιρλανδία, είχα ήδη διαμορφωθεί και αισθανόμουν ότι μπορούσα να τα βγάλω πέρα μόνη μου, επειδή δεν ήθελα να επιστρέψω μαζί τους. Τώρα, όταν κοιτάζω πίσω μου, φαίνεται αδιανόητο που κατάφερα να με φροντίσω. Στους γονείς μου όμως το οφείλω».

Το 1994 συνάντησε σε ένα πάρτι τον Μαρκ Μπράιντον, ερωτεύτηκαν και σχημάτισαν τους Moloko, η φράση μάλιστα «Do you like my tight sweater? -See how it fits my body» που πρωτοείπε η Roisin έγινε και ο τίτλος του πρώτου δίσκου τους - μια χιουμοριστική προσέγγιση του ήχου που μεσουρανούσε εκείνη την εποχή στην Αγγλία: το τριπ χοπ με μπόλικα ηλεκτρονικά στοιχεία. Η επιτυχία ήρθε με το επόμενο άλμπουμ τους, το I am not a Doctor, στο οποίο υπήρχε το «Sing it Back», ένα από τα μεγαλύτερα χιτ της δεκαετίας του ‘90. «Διαλυθήκαμε επειδή χωρίσαμε» λέει φανερά ενοχλημένη και δηλώνοντας ότι δεν μιλάνε πια. «Μείναμε 7 χρόνια μαζί σαν ζευγάρι και μετά όλο αυτό τέλειωσε. Δουλέψαμε για δύο χρόνια μαζί μετά το χωρισμό μας, φτιάξαμε το Statues, κάναμε και μια περιοδεία και μετά δεν γινόταν άλλο, έγινε αδύνατη η συνεργασία».

Η επόμενη καλλιτεχνική της κίνηση ήταν η συνεργασία της με τον Μάθιου Χέρμπερτ. Μιλάει γι' αυτόν με ενθουσιασμό: «Το πρώτο πράγμα που μου ζήτησε να κάνω όταν ηχογραφούσαμε ήταν να φέρω αντικείμενα απ' το σπίτι. Ήταν πολύ περίεργο, γιατί δεν έφτιαξε μουσική απλά από τη φωνή μου αλλά κι από τα πράγματα που με περιτριγύριζαν σε ολόκληρη τη ζωή μου. Είναι πολύ προσωπικός δίσκος το Ruby Blue, όλοι οι ήχοι ήταν από πράγματα που μου ανήκαν και νομίζω ότι ήταν μια ιδανική συνέχεια μετά τους Moloko».

Μπορεί με το Ruby Blue να μην είχε την ανταπόκριση που είχε με το Overpowered, αλλά δηλώνει περήφανη γι' αυτόν το δίσκο. Το περσινό Overpoweredήταν το άλμπουμ που την ξανάστειλε στην κορυφή. Η Roisin έχει γίνει πια μια ντίσκοντίβα που επιβάλλει το δικό της στυλ, οι κριτικές την αποθεώνουν και το κασέ της εκτινάσσεται στα ύψη. «Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που άκουσα για τοOverpowered; Ότι δεν είμαι τίποτα συγκρινόμενη με την Kylie ή την Madonna» λέει με παράπονο. «Είναι ανόητο εκ μέρους μου να ενοχλούμαι απ' αυτό, το ξέρω. Ακόμα κι όταν παίρνεις καλές κριτικές δεν θα 'πρεπε να τις διαβάζεις, γιατί το καλό το έχεις σχηματίσει μέσα στο μυαλό σου διαφορετικά. Το Overpowered είναι εμπνευσμένο από τη μουσική των ‘70s και ‘80s, αλλά είναι ένας μοντέρνος δίσκος. Είναι η ουσία της ντίσκο που αγαπώ, λειτουργική απ' τη μία, αλλά απ' την άλλη είναι συναισθηματική, επειδή νομίζω ότι κάπως έτσι είναι κι οι άνθρωποι. Είναι ακραίοι μέσα τους κι έχουν αντιφάσεις».

«Δεν τη χρειάζομαι την επιτυχία. Αυτό που κάνω σίγουρα είναι ένα ταξίδι, κάνω κάτι δημιουργικό. Το να φτιάχνεις μουσική είναι σαν να συμμετέχεις σε μια σχέση, ένα υποπροϊόν του έρωτα, κι έχω μάθει πάρα πολλά μέσα απ' αυτήν τη διαδικασία. Αυτό που σε μαθαίνει είναι να μη βαριέσαι».

«Στην Ελλάδα έχω έρθει πολλές φορές. Την πρώτη φορά ήρθα στα 16 μου στην Ακρόπολη με το φίλο μου που ήταν αρχιτέκτονας, αλλά έχω ξανάρθει για διακοπές στα νησιά. Την τελευταία φορά πήγα με τη μαμά μου στη Λέσβο κι είχε πλάκα, επειδή έπρεπε να διευκρινίζουμε στους ανθρώπους ότι είμαστε μάνα και κόρη και όχι ζευγάρι!».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ