Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής»

Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής» Facebook Twitter
«Έπαιξα στην Αθήνα πολύ νωρίς στην καριέρα μου και επίσης πέρασα ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Αθήνα». Φωτ.: Jake Davis
0

Η Amelie Lens ήρθε σαν σίφουνας και έσπασε glass ceilings για όλους μας, αυτή είναι η αλήθεια. Ανεβάζει μονίμως τα ποσοστά των θηλυκοτήτων στις λίστες (τωv headliners) και αποδεδειγμένα είναι μία από τους most-booked artists στον χώρο του DJing, που εκπροσωπούν επάξια τον techno ήχο στις μεγάλες διοργανώσεις. Και όχι άδικα. 

Η άνοδός της φαίνεται μετεωρική σε αυτούς που την έμαθαν κατόπιν εορτής, αλλά όχι στους λίγους που ψάχνονται λίγο πιο ενδελεχώς στη μουσική. Η καριέρα της ξεκίνησε στο Βέλγιο το 2014 και απέκτησε σχετικά σύντομα residency στο Labyrinth Club της Hasselt, από όπου έχτισε σιγά-σιγά την πανευρωπαϊκή φήμη της. Κάποια σοβαρά releases σε γνωστά labels, ως παραγωγός, ένα πολύ επιτυχημένο το 2017, κι όλα τα μάτια –αλλά κυρίως τα αυτιά– ήταν στραμμένα πάνω της.  

Τα δυνατά kicks στις εκρηκτικές παραγωγές της αλλά και τα γεμάτα ενέργεια sets της βρήκαν ακριβώς τη θέση που τους αναλογούσε στον χώρο της χορευτικής μουσικής, για να ακολουθήσει αυτό που γνωρίζουμε πια: sold-out εμφανίσεις σε όλο τον πλανήτη (κυριολεκτικά), επιλεκτικές κυκλοφορίες σε κολοσσούς του είδους, δικό της label, το δικό της EXHALE event, φήμη, δόξα, εύσημα.

«Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής, φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά. Δημιουργώντας ένα περιβάλλον που είναι φιλόξενο, χωρίς αποκλεισμούς, που σέβεται τη μοναδική ταυτότητα του καθενός, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινότητα που θα γιορτάζει τη διαφορετικότητα. Η πίστα πρέπει να είναι πάντα ένας ασφαλής χώρος για όλους!»

Αυτά, όμως, που δεν ξεχνάει ποτέ είναι οι ρίζες της, η πίστη της σε μια εξωστρεφή σκηνή, που δεν φιλοδοξεί μόνο να διασκεδάσει και στο ότι όσο κι αν έχει γίνει εύκολη η πρόσβαση στην πληροφορία, πάντα χρειάζεται αυτό το μαγικό χέρι που θα σε βγάλει στην επιφάνεια.

Η Amelie υποστηρίζει ουσιαστικά και πρακτικά τα νέα ταλέντα, τα ψάχνει, τα εκθειάζει όταν το αξίζουν, παίζει τη μουσική τους και μοιράζεται την πληροφορία με το κοινό μέσω των εντυπωσιακά δυνατών δικτύων της.

Μου λέει πως δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον εαυτό της από την τέχνη της, είναι ένα, και σκέφτομαι πως μάλλον αυτό είναι άλλος ένας παράγοντας στην εξίσωση που την οδήγησε στην επιτυχία. Αυτό το γλυκό, χαμογελαστό, ανοιχτό και πάντα φιλικό κορίτσι μεταδίδει μέσω της μουσικής την προσωπικότητά του και γι’ αυτό το αποτέλεσμα μόνο ελκυστικό μπορεί να είναι.

Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής» Facebook Twitter
Για να είμαι ειλικρινής, ο τρόπος που ξεκίνησε το EXHALE και το πού βρίσκεται τώρα είναι κάτι που υποθέτω ότι ονειρευόμουν, αλλά κατά κάποιον τρόπο δεν το περίμενα.

— Έχοντας φτάσει στο σημείο που βρίσκεσαι σήμερα, αν είχες την ευκαιρία να μιλήσεις με την έφηβη Amelie, τι θα της έλεγες; Ποιο είναι το πιο πολύτιμο μάθημα που πήρες μεγαλώνοντας;
Αν μου δινόταν η ευκαιρία να γυρίσω πίσω, θα της έλεγα να μη φοβάται να είναι ο εαυτός της και να κυνηγάει το πάθος της χωρίς δισταγμό. Να μη συγκρίνει τον εαυτό της με άλλους και να επικεντρωθεί στη δική της ανάπτυξη και εξέλιξη. Θα την ενθάρρυνα να πάρει ρίσκα, να κάνει λάθη (πολλά λάθη!), αλλά μετά να μάθει από αυτά.

Θα ήθελα, επίσης, να της αναφέρω τη σημασία του να περιβάλλει τον εαυτό της με θετικές επιρροές και ανθρώπους που την ανεβάζουν και την υποστηρίζουν. Συνολικά, και ίσως το πιο σημαντικό, θα της υπενθύμιζα ότι η αξία της δεν καθορίζεται από τις απόψεις των άλλων, κάτι που ακόμα και σήμερα πρέπει να υπενθυμίζω στον εαυτό μου καθημερινά.

— Ποια ήταν η ώθηση/ανάγκη πίσω από τη δημιουργία του EXHALE και πώς το έστησες, ως πρότζεκτ, ώστε να ευθυγραμμίζεται με τη συνολική δράση σου;
Για να είμαι ειλικρινής, ο τρόπος που ξεκίνησε το EXHALE και το πού βρίσκεται τώρα είναι κάτι που υποθέτω ότι ονειρευόμουν, αλλά κατά κάποιον τρόπο δεν το περίμενα. Δεν ήταν όπως πίστευα, το «θέλω να δημιουργήσω αυτό το πάρτι και να το φέρω σε όλο τον κόσμο».

Όταν έκανα τις περισσότερες από τις πρώτες μου εμφανίσεις στο Labyrinth Club, στο Βέλγιο, με ρώτησαν αν ήθελα να αναλάβω την επιμέλεια μιας βραδιάς. Σκέφτηκα, γιατί όχι, το έκανα και το απόλαυσα πραγματικά. Καθώς άρχισα να ταξιδεύω περισσότερο ως DJ, γνώρισα τόσους πολλούς ταλαντούχους DJs, παραγωγούς και σκληροπυρηνικούς ρέιβερς, που με ενέπνευσαν.

Συνειδητοποίησα ότι το EXHALE θα μπορούσε να γίνει το μέρος συνάντησης όλων αυτών των ανθρώπων. Θα μου έδινε τη δυνατότητα να καλέσω καλλιτέχνες που γνώριζα και που άξιζαν την ευκαιρία, συν τους DJs που θαύμαζα για πολύ καιρό. Είναι η μείξη μεταξύ αυτών των κόσμων, με αυτή την τρελή υποστήριξη από την κοινότητά μας, που έγινε το κίνητρο, κι αυτά που δημιούργησαν το EXHALE.

TRYM - Trinity (Amelie Lens Remix)

— Άρα το EXHALE είναι ακριβώς αυτό που έχεις δηλώσει αρχικά, μια κοινότητα ανθρώπων, που συγκεντρώνονται για να γιορτάσουν έναν συγκεκριμένο techno ήχο, «επιδεικνύοντας μια νέα γενιά επιλεγμένων, ανερχόμενων ταλέντων, δίπλα σε διεθνή, βαρέων βαρών». Πώς επιμελείσαι τα events, πώς διαφοροποιούνται από άλλα πάρτι;
Ένα βασικό στοιχείο είναι το ότι προσπαθούμε να έχουμε πάντα ένα local opening act. Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό ως «διεθνής» ή «καλλιτέχνιδα που ταξιδεύει πολύ σε διάφορες χώρες» να υποστηρίζεις τα local ταλέντα, που ήδη υπάρχουν! Οπότε για μένα αυτό είναι απαραίτητο.

Στην πραγματικότητα, η Annē, η οποία είναι από την Ελλάδα και θα ανοίξει το EXHALE τον Μάρτιο, ήταν στο τελευταίο μου πάρτι στην Ελλάδα ως raver, και δεν το ήξερα καν, το έμαθα αφότου την κλείσαμε!

Είναι πολύ σημαντικό για μένα να έχουμε συμπεριληπτικά lineups. Επίσης, παρακολουθώ πραγματικά και ψάχνω για νέα ταλέντα συνεχώς. Αν λάβω ένα demo που μου αρέσει, ακολουθώ τους καλλιτέχνες στο Soundcloud, ή οπουδήποτε μπορώ να ακούσω τη μουσική τους, και περιμένω την κατάλληλη στιγμή για να τους προσκαλέσω.

— Η μουσική είναι η τέχνη που «ταξινομεί τη μελωδία ή τους ήχους στη σειρά σε συνδυασμό και σε χρονικές σχέσεις, για να παράγει μια σύνθεση που έχει ενότητα και συνοχή» και έχει την εκπληκτική ιδιότητα να εκφράζει τα ανθρώπινα συναισθήματα. Η techno, έχοντας τη δυνατότητα να «εκμεταλλευτεί» το γεγονός ότι μπορεί να ξεπεράσει τη συμβατική δομή ενός τραγουδιού, μπορεί να υπερβεί εθνικότητες, φύλα, σεξουαλικό προσανατολισμό, τα κοινωνικά, οικονομικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους. Πώς χρησιμοποιείς εσύ, προσωπικά, τη μουσική ως μέσο έκφρασης, πότε νιώθεις ότι την αξιοποιείς στο έπακρο;
Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής, φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά. Δημιουργώντας ένα περιβάλλον που είναι φιλόξενο, χωρίς αποκλεισμούς, που σέβεται τη μοναδική ταυτότητα του καθενός, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινότητα που θα γιορτάζει τη διαφορετικότητα. Η πίστα πρέπει να είναι πάντα ένας ασφαλής χώρος για όλους!

— Έχεις παίξει παντού, από μικρούς χώρους μέχρι σε μεγάλα κλαμπ και γιγάντια φεστιβάλ. Ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής που δελεάζει και ενώνει τους ανθρώπους στην πίστα;
Η μουσική και το πάθος που νιώθουμε για αυτήν! Η μουσική έχει επίσης τη δύναμη να φέρνει δυνατά συναισθήματα και αναμνήσεις, πράγμα που την καθιστά ένα εργαλείο για τη δημιουργία κοινών εμπειριών και την οικοδόμηση μιας κοινότητας, που επιτρέπει σε άτομα από διαφορετικά υπόβαθρα να συνδέονται σε ένα βαθύ επίπεδο, ακόμα κι αν δεν μιλούν την ίδια γλώσσα.

Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής» Facebook Twitter
Δεν υπάρχει η Amelie η DJ ή η Amelie το άτομο, αλλά απλώς η Amelie. Μερικές φορές εύχομαι να μπορούσα να τα διαχωρίσω, ώστε να μην τα παίρνω όλα τόσο προσωπικά, αλλά δεν μπορώ…

— Amelie Lens, η καλλιτέχνις, παραγωγός, DJ, ιδιοκτήτρια δισκογραφικής, performer, και η Amelie, ο άνθρωπος. Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά που μοιράζονται αυτές οι δύο πλευρές σου και πού τραβάς τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ τους;
Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση, για να είμαι ειλικρινής, γιατί ξέρω ότι οι άνθρωποι με βλέπουν συχνά ως «καλλιτέχνιδα», αλλά ξέρεις, τότε νιώθω ουσιαστικά ο εαυτός μου, όταν κάνω αυτό που αγαπώ, όταν παίζω και φτιάχνω τη μουσική που λατρεύω.

Έτσι, κάθε φορά που ακούω οτιδήποτε κακό, ή ότι δεν άρεσε στους ανθρώπους το set μου, το παίρνω πολύ προσωπικά, γιατί για μένα δεν υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στη «δουλειά» μου και στο ποια είμαι ως άτομο. Δεν υπάρχει η Amelie η DJ ή η Amelie το άτομο, αλλά απλώς η Amelie. Μερικές φορές εύχομαι να μπορούσα να τα διαχωρίσω, ώστε να μην τα παίρνω όλα τόσο προσωπικά, αλλά δεν μπορώ…

— Η Ελλάδα σε λατρεύει. Έχεις κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη χώρα;
Φυσικά και έχω! Έπαιξα στην Αθήνα πολύ νωρίς στην καριέρα μου και επίσης πέρασα ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Αθήνα με τον σύζυγό μου, τον Farrago, όταν ήμουν μόλις 18 ετών. Τότε δεν υπήρχαν techno events, οπότε χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η σκηνή μεγάλωσε τόσο πολύ!

Κάθε φορά που παίζω στην Ελλάδα νιώθω τόσο συνδεδεμένη με το κοινό, νιώθω ότι με εμπιστεύονται και είναι έτοιμοι να ταξιδέψουν μαζί μου, όπου θέλω να πάω μουσικά.

Amelie Lens - In My Mind (Lenske020)

Η Amelie Lens θα εμφανιστεί μαζί με την KI/KI στο SUNEL Arena (Ολυμπιακό Γυμναστήριο Άνω Λιοσίων, Κωνσταντινουπόλεως 59, Άνω Λιόσια) το Σάββατο 23/11.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

SAMA’ ABDULHADI

Μουσική / Sama’ Abdulhadi: «Έχω αφεθεί στο ρεύμα και με πάει»

Το κορίτσι-φαινόμενο που με το DJ set στο Boiler Room έκανε όλο τον πλανήτη να μιλάει για εκείνη, μιλά στη LiFO για την μουσική, τον φεμινισμό και την Παλαιστίνη, προτού προσγειωθεί στο Oddity Club την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ