Celldöd: «Υπάρχει κάτι για όλους στο νέο μου EP, αν σας αρέσει η βρομιά»

Celldöd: «Υπάρχει κάτι για όλους στο νέο μου EP, αν σας αρέσει η βρομιά» Facebook Twitter
Η μουσική μου εξελίσσεται συνεχώς. Πάντα δοκιμάζω διαφορετικές ιδέες. Ταυτόχρονα, ένα από τα σημαντικά πράγματα για την μουσική μου είναι το να προσπαθώ να κρατώ τα κομμάτια μου «μικρά», ωμά και «πρωτόγονα».
0

Η δισκογραφική εταιρεία Unstable Signal, σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας της, έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομά της με κάποια πολύ δυνατά events, όπως αυτό στο κλαμπ About Blank του Βερολίνου και το πάρτι στην Αθήνα με καλεσμένο τον Ancient Methods.

Η συνέχεια δίνεται με την επιστροφή της Unstable Signal στο Temple Athens, φιλοξενώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους Shxcxchcxsh, το αινιγματικό ντουέτο από τη Σουηδία, στις 20 Απριλίου.

Παράλληλα, σε λίγες μέρες, θα κυκλοφορήσει και το πολυαναμενόμενο πρώτο EP από το label του Celldöd με το όνομα Myndighetsförakt σε διάσταση 12 ιντσών και digital.

Με την ευκαιρία λοιπόν αυτή είχαμε μια πολύ ευχάριστη συζήτηση σχετικά με την επερχόμενη κυκλοφορία, τα πάρτι και την ηλεκτρονική μουσική γενικότερα με τον Anders Karlsson a.k.a. Celldöd.

— Πες μας, Anders, τι σημαίνει το όνομα του project Celldöd;

Celldöd είναι ο κυτταρικός θάνατος στα σουηδικά. Διάλεξα αυτό το όνομα επειδή κάνω χημειοθεραπεία εδώ και πολλά χρόνια. Έχω λευχαιμία και παίρνω δηλητήριο για να σκοτώσω τα καρκινικά κύτταρα στο σώμα μου.

Έτσι ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που με κρατά ζωντανό. Και ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που θα μας σκοτώσει στο τέλος. Ένιωσα ότι το όνομα ήταν κατάλληλο.

Celldöd είναι ο κυτταρικός θάνατος στα σουηδικά. Διάλεξα αυτό το όνομα επειδή κάνω χημειοθεραπεία εδώ και πολλά χρόνια. Έχω λευχαιμία και παίρνω δηλητήριο για να σκοτώσω τα καρκινικά κύτταρα στο σώμα μου. Έτσι ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που με κρατά ζωντανό. Και ο θάνατος των κυττάρων είναι αυτό που θα μας σκοτώσει στο τέλος.

— Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη μουσική, ποια τα αγαπημένα σου είδη και ποιες είναι οι επιρροές σου;

Άρχισα να φτιάχνω μουσική στις αρχές της εφηβείας μου. Αν πρέπει να διαλέξω ένα αγαπημένο είδος, υποθέτω ότι είναι η proto-ηλεκτρονική / industrial σκηνή που είχε επηρεαστεί από την πρώιμη πανκ στα τέλη της δεκαετίας του '70 και στις αρχές της δεκαετίας του '80.

Συνέβαιναν τόσα πολλά στην μουσική τότε, και η δημιουργική στάση τύπου DIY από τους καλλιτέχνες σε αυτά τα πρώτα χρόνια είναι κάτι που πραγματικά θαυμάζω.

Οι κύριες επιρροές μου προέρχονται από αυτήν τη μουσική περίοδο. Συγκροτήματα όπως οι Cabaret Voltaire, Clock DVA, SPK και DAF, για να αναφέρουμε μερικά.

— Σε λίγες μέρες θα κυκλοφορήσει και το πολυαναμενόμενο EP σου στην Unstable Signal. Τι να περιμένουμε από αυτό το EP;

Είμαι πραγματικά ικανοποιημένος με το πώς βγήκε το ΕP. Χρησιμοποίησα κάποια από τα φτηνά keyboards μου από τα '80s για αυτές τις ηχογραφήσεις. Για να συγχαρώ το MS-20, το TR-707, το Roland Space Echo και τα άλλα μου μουσικά όργανα.

Υπάρχει acidic proto-techno, καθώς και ένα κομμάτι wobbly tribal industrial, μουσική dub και κάποια πολύ βρόμικα ηλεκτρονικά κομμάτια εκεί. Υπάρχει κάτι για όλους σε αυτό το ΕP, εφόσον σας αρέσει η βρομιά. Kαι σε ποιον δεν αρέσει;

 

Celldöd - Flodvåg

— Η μουσική σου έχει παιχτεί και υποστηρίζεται από κορυφαίους παραγωγούς και DJ όπως οι Ancient Methods, Beta Evers, Alienata και The Hacker. Ο ήχος σου εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου; Συνδυάζεις τις επιρροές σου με το industrial, το EBM και την techno;
Η μουσική μου εξελίσσεται συνεχώς. Πάντα δοκιμάζω διαφορετικές ιδέες. Ταυτόχρονα, ένα από τα σημαντικά πράγματα για τη μουσική μου είναι το να προσπαθώ να κρατώ τα κομμάτια μου «μικρά», ωμά και «πρωτόγονα».

Είμαι βέβαια πολύ χαρούμενος όταν οι DJs που σέβομαι επιλέγουν να συμπεριλάβουν τη μουσική μου στα set και τα mix τους.

Μου αρέσει να χορεύω και είναι μια σημαντική αίσθηση να πιστεύω ότι άλλοι άνθρωποι χορεύουν με την μουσική μου. Ακούω πολλά διαφορετικά είδη μουσικής και η δική μου μουσική επηρεάζεται πάντα από αυτό. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για μένα.

Πάντα προσπαθώ να κάνω κάτι προσωπικό όταν γράφω μουσική, θέλω ο ήχος μου να αναπαράγει το ποιος είμαι και το από πού προέρχομαι.

— Πες μας τις σκέψεις σου σχετικά με την εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής γενικότερα.

Είμαι αρκετά μεγάλος ώστε να έχω δει διαφορετικά είδη ηλεκτρονικής μουσικής να εξελίσσονται.

Υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα είδη τώρα και πολλοί νέοι στρέφονται προς τις πιο άθικτες πλευρές της ηλεκτρονικής μουσικής. Περισσότερο DIY και πανκ στάση είναι πάντα ένα καλό πράγμα, κατά την άποψη μου.

— Πιστεύεις ότι η μουσική επηρεάζει τη συμπεριφορά των ανθρώπων, την πολιτική άρα και την κοινωνία;

Όλα όσα κάνουμε ή λέμε έχουν κάποιο αποτέλεσμα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, υποθέτω. Είναι εύκολο να απλοποιήσεις τα πράγματα ως καλλιτέχνης. Εμείς και αυτοί, σωστό και λάθος. Νομίζω ότι μπορεί να υπάρχει ένας κίνδυνος με αυτό.

Είναι εύκολο να δείξεις με το δάκτυλό σου ενώ η πραγματικότητα είναι συχνά πολύ πιο περίπλοκη. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να είναι σαφές σε τι είδους κοινωνία θέλουμε να είμαστε μέλη.

 

Celldöd - Myndighetsforakt [Unstable Signal 001]

— Τον τελευταίο χρόνο έκανες μια περιοδεία στην Ευρώπη, παίζοντας στο Μάντσεστερ, στο παρτι της Unstable Signal στο Βερολίνο, στο Παρίσι, στο Ροστόκ, στο Άμστερντααμ κ.λπ. Έχεις παίξει σε κάποια από τα πιο διάσημα κλαμπ στον κόσμο, όπως το Berghain, το Griessmühle και το About Blank στο Βερολίνο, το Joy στη Μόσχα, το Femur Club στη Μαδρίτη, μέχρι και στο Epizode Festival στο μακρινό Βιετνάμ. Πώς είναι να ταξιδεύεις και παράλληλα να γράφεις μουσική;

Δεδομένου ότι έχω ένα πρόβλημα υγείας είναι πολύ δύσκολο για μένα να συνδυάσω το ταξίδι και τη δημιουργία μουσικής. Πρέπει να επικεντρωθώ σε ένα πράγμα τη φορά, για να εξοικονομήσω ενέργεια.

Εντούτοις, παίζω συχνά παλαιότερες versions των κομματιών μου ζωντανά, για να τα αφήσω να εξελιχθούν πριν κάνω ηχογραφήσεις.

— Η Unstable Signal φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους Shxcxchcxsh, στις 20 Απριλίου στο Temple Athens. Θα σε δούμε σύντομα κι εσένα πάλι στην Ελλάδα με αφορμή την κυκλοφορία του ΕΡ σου;

Δεν έχω τίποτα κλεισμένο τώρα. Αλλά έχω παίξει δύο φορές στην Αθήνα και μου αρέσει πολύ η πόλη και η σκηνή. Έτσι ελπίζω ότι θα μπορέσω να την επισκεφθώ ξανά σύντομα.

Info

Unstable Signal w / Shxcxchcxsh

Temple Athens (Ιάκχου 17, Γκάζι)

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Εισιτήριο: 10 Ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ