Η επιστροφή των Magic De Spell

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης
0

Οι Magic de Spell εμφανίστηκαν στη δισκογραφία το 1981 με αγγλόφωνες συνθέσεις επηρεασμένες από το new wave/ punk ιδίωμα της εποχής τους. Τραγούδια στα αγγλικά έλεγε και ο Γιάννης Παλαμίδας, εκείνος λίγα χρόνια πριν με το συγκρότημα των Apocalypsis και το πρώτο τους άλμπουμ. Ένα άλμπουμ που δεν είχε καμία τύχη, καθώς το progressive rock είχε ήδη διεθνώς παραγκωνιστεί.

Τριάντα πέντε χρόνια μετά οι Magic de Spell καλούν τον Γιάννη Παλαμίδα να τραγουδήσει στη διασκευή τους στο ''Σαμποτάζ'' των Λένας Πλάτωνος - Μαριανίνας Κριεζή και σύντομα η συνεργασία επεκτείνεται. Το ένα τραγούδι γίνεται ακόμη ένα και μετά ακόμη ένα, ώσπου μοιραία μοιράζονται από κοινού ολόκληρη τη δισκογραφική δουλειά.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης

Το άλμπουμ με τίτλο ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' κυκλοφόρησε πρόσφατα και περιέχει 14 κομμάτια που συνυπογράφουν συνθετικά όλα τα μέλη της μπάντας. Διότι από στιχουργικής άποψης, εκτός από την εργασία του ντράμερ Θοδωρή Βλαχάκη και του τραγουδιστή Δημήτρη ''Pixel'' Δημητριάδη σ'αυτόν τον τομέα, ξεχωρίζουν τα λόγια των ποιητών και οι λογοτεχνικές αναφορές του συγκροτήματος.

Ούτως ή άλλως, αν οι Magic de Spell απόκτησαν ένα πιο mainstream κοινό με ρυθμικά τραγούδια τύπου ''Σεράγεβο'', τους χρεώνεται ακόμη η πρώτη δισκογραφημένη μελοποίηση στην Κατερίνα Γώγου (''Εμένα οι φίλοι μου'').

Στο ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' μας μαθαίνουν τον Λατινοαμερικανό Roque Dalton, που εκτέλεσαν οι ίδιοι οι ιδεολογικοί συνοδοιπόροι του, στη μετάφραση του Κύπριου Λουκά Κακουλλή. Μελοποιούν ακόμη τη Ντέπυ Χατζηκαμπάνη και τον Κύπριο Πάμπο Φιλίππου, δύο ποιητές που είχαν ασχοληθεί μαζί τους και στο παρελθόν. Τον Δημήτρη Ποντίκα, ακόμη, μέσα από το εμβληματικό βιβλίο του ''Το συν+θυμα'' του 2010. Τέλος, τον Γιώργο Χρονά και το ποίημα του, ''Η αγάπη είναι'', με τη φωνή του ίδιου του ποιητή να ακούγεται στην ηχογράφηση.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter
Φωτο: Χρήστος Διαμάντης

Και στο συγκεκριμένο άλμπουμ, οι Magic de Spell διατηρούν τον ηλεκτρικό rock ήχο τους: Επιλέγουν να κάνουν έναρξη με την ''Παράσταση 1933'' που διαθέτει την ειρωνεία ενός α λα Stranglers πάνκικου δρώμενου για να φλερτάρουν στη συνέχεια με τις κλίμακες των blues και το hard rock. Δεν ενδιαφέρονται για προσμίξεις με άλλα είδη, όπως λόγου χάριν τη χρήση ηλεκτρονικών στοιχείων του παρελθόντος, αλλά φαίνεται να ροκάρουν αμετανόητα τονίζοντας το έντονο πολιτικοποιημένο περιεχόμενο των στίχων που συγκίνησαν πρωτίστως τους ίδιους. Για την ακρίβεια, τα κομμάτια ''Στο όνομα Εκείνων (Κατηγορητήριο)'' και ''Το καθεστώς των αριθμών'' είναι δύο πολιτικά τραγούδια με τρόπο άμεσο και ευθύβολο κι εδώ θα συμφωνήσω με τον Φώντα Λάδη, ο οποίος στο βιβλίο του ''Καθημερινός φασισμός'' λέει τα εξής: ''Σήμερα κι όσο οι συνθήκες δεν είναι επαναστατικές, το πολιτικό τραγούδι πρέπει να παρακολουθεί και να βοηθάει άλλου είδους αγώνες''. Λεπτομέρεια: Ο Λάδης πρωτοδημοσίευσε τη μελέτη του για το πολιτικό τραγούδι στον ''Ριζοσπάστη'' του 1979 κι έρχονται οι Magic de Spell του 2014 με ένα άλμπουμ που δεν υμνεί απλά τους αγώνες των καταπιεσμένων, αλλά αντικατοπτρίζει με τρόπο σαρκαστικό κυρίως τους κινδύνους που διατρέχουν αυτούς ακριβώς τους λαϊκούς αγώνες.

Άφησα για το τέλος τον Γιάννη Παλαμίδα και τον ρόλο που επωμίστηκε στη συνεργασία του με τους Magic de Spell. Κανονικά ρόλος, εφόσον ο Παλαμίδας πάνω απ' όλα είναι ένας αδιαφιλονίκητος rock performer, one man show που λέμε, ίδιον της περσόνας του που - κατά τη γνώμη μου - είχε φανερώσει μόνο στις live παραστάσεις των Apocalypsis και στην ερμηνεία του στο ιστορικό ''Σαμποτάζ'' της Πλάτωνος. Σήμερα μοιάζει να ξαναβρίσκει τον εαυτό του μέσα σε ένα rock συγκρότημα κι αυτό ο ακροατής το εισπράτττει 100%, πόσω μάλλον ο θεατής των κοινών εμφανίσεων του με τους Magic de Spell που ήδη ξεκίνησαν.

Η επιστροφή των Magic De Spell Facebook Twitter

Χαιρετίζω λοιπόν τη σύμπραξη αυτή και χαρακτηρίζω το ''Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες;'' των Magic de Spell σαν ένα από τα πλέον πολιτικοποιημένα ελληνικά rock άλμπουμ της χρονιάς που φεύγει. 

* οι τρεις πρώτες φωτογραφίες είναι του Χρήστου Διαμάντη και δημοσιεύονται αποκλειστικά στο LIFO.gr

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Πέτρου

Portraits 2025 / «Θα ήθελα η Καμεράτα να λειτουργήσει στην Ελλάδα ως πρότυπη ορχήστρα»

Έχοντας κατακτήσει μία περίοπτη θέση ανάμεσα στους σημαντικότερους διευθυντές ορχήστρας της Ευρώπης, ο Γιώργος Πέτρου είχε την ικανοποίηση, λίγο πριν το 2024 εκπνεύσει, η Καμεράτα, η ορχήστρα με την οποία τον έχει συνδέσει το ελληνικό μουσικόφιλο κοινό, να ανακηρυχθεί επισήμως ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ