Η μεταπολίτευση του Διονύση Σαββόπουλου

Η μεταπολίτευση του Διονύση Σαββόπουλου Facebook Twitter
Σε αυτές τις συναυλίες δεν παρουσιάζω μόνο δικά μου κομμάτια της Μεταπολίτευσης αλλά και άλλων ομοτέχνων. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0


TO ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ των πενήντα χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, προσκαλώντας τον κορυφαίο Διονύση Σαββόπουλο να δημιουργήσει μια μουσική γιορτή/αφιέρωμα με τραγούδια συνδεδεμένα με τη Μεταπολίτευση, την κατάκτηση δημοκρατικών δικαιωμάτων, την ελευθερία, την ψυχαγωγία, την καθημερινότητα, την ελπίδα. Ο ίδιος γράφει ένα σημείωμα στη LiFO, δίνοντάς μας μια πρώτη γεύση για όσα θα δούμε τις δυο βραδιές του Ιουλίου στο Ηρώδειο.

«Σε αυτές τις συναυλίες δεν παρουσιάζω μόνο δικά μου κομμάτια της Μεταπολίτευσης αλλά και άλλων ομοτέχνων, με τη βοήθεια συναδέλφων τραγουδιστών που τους έχω καλέσει για να πούμε χαρακτηριστικά τραγούδια από εκείνη την εποχή και απ’ όλα τα είδη: λαϊκά, ελαφρολαϊκά, πολιτικά, μπαλαντοειδή κ.ά.

Ο Διονύσης Σαββόπουλος δημιουργεί μια μουσική γιορτή/αφιέρωμα με τραγούδια συνδεδεμένα με τη Μεταπολίτευση, την κατάκτηση δημοκρατικών δικαιωμάτων, την ελευθερία, την ψυχαγωγία, την καθημερινότητα, την ελπίδα.

Ας πούμε, το “Δρόμοι παλιοί” του Μανόλη Αναγνωστάκη, που μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης, είναι καταπληκτικό τραγούδι, διότι ενώ η Μεταπολίτευση ήθελε κατάμεστα γήπεδα με ηρωικά τραγούδια, αυτό είναι ένα τραγούδι μοναξιάς, κόπωσης και αξιοπρέπειας. Είναι σαν ψίθυρος, λέει πολλά για τη βαθύτερη ευαισθησία του Μίκη Θεοδωράκη. Βάζω και το τραγούδι του Γρηγόρη Μπιθικώτση “Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα”, κυρίαρχο ελαφρολαϊκό σουξέ του ’75. Διαλέγω, επίσης, το τραγούδι του Μάνου Λοΐζου “Στην Αθήνα μες στο κέντρο”, ένα ωραίο τραγούδι με τον Γιώργο Νταλάρα που γράφτηκε για τη νομιμοποίηση του ΚΚΕ το 1974. ΄Η το τραγούδι που γράψανε ο Γκάτσος και ο Χατζιδάκις “Κοίτα με στα μάτια”. Με συγκινεί εκεί που λέει

Πώς να το ξεχάσω κείνο το παιδί

Στο περιβολάκι του Αϊ-Νικόλα

Έπινε τον ήλιο σαν χλωρό κλαρί

Πριν τον θυμηθούν τα πολυβόλα

Ο Αϊ-Νικόλας είναι στην Ασκληπιού. Το περιβολάκι του προφανώς είναι τα Εξάρχεια. Εκεί ήταν το παιδί πριν το θυμηθούν τα πολυβόλα. Σπάνιο τραγούδι. Η Γαλάνη το ’λεγε και η Γαλάνη θα το πει.

Κάπως έτσι πάει όλη η συναυλία».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την συναυλία εδώ. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ