Η σκοτεινή γυναικεία ποπ της Molyneaux

Molyneaux: σκοτεινή γυναικεία ποπ Facebook Twitter
Η 25χρονη μουσικός μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της ΕP που έχει τον τίτλο «Sorrow». Φωτ.: Πάνος Τσομάκος
0

Με έκπληξη διαπιστώνω ότι το πραγματικό όνομα της Molyneaux είναι Μολυνώ – δεν είναι απλώς το όνομα του μουσικού της πρότζεκτ. «Το διάλεξα η ίδια περίπου όταν ήμουν 18 χρονών», μου λέει, χωρίς να μου δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά.

Η 25χρονη μουσικός μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της ΕP που έχει τον τίτλο «Sorrow». «Κι άμα σβήσει η φωτιά που κρατάς  / Τυφλωμένη θα με αναζητάς», τραγουδά στο «Κοντά», το μοναδικό ελληνόφωνο κομμάτι. Η φωνή της θυμίζει έντονα την Ελευθερία Αρβανιτάκη στην πρώιμη εποχή της. Συγκεκριμένα, όπως παρατηρεί και ένας φίλος, όταν τραγουδούσε το «Θα βάλω στο μαντίλι μου» του Nίκου Ξυδάκη από την ταινία «Μανία» του Γιώργου Πανουσόπουλου. Και σου προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη επειδή τα υπόλοιπα κομμάτια που λέει στα αγγλικά δεν σε προετοιμάζουν για κάτι τέτοιο ή απλώς δεν το προσέχεις επειδή ακριβώς τα ερμηνεύει σε άλλη γλώσσα.

Η Μολυνώ γεννήθηκε στη Λάρισα, αλλά μετακόμισε με την οικογένειά της όταν δεν ήταν ούτε δέκα χρονών στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ποτέ δεν ένιωσε «τόπο της» την Κρήτη επειδή είχε διαρκώς την αίσθηση της «καινούργιας» σε όποιο πλαίσιο κι αν βρισκόταν, εξομολογείται.

«Ήμουν ένα παιδί που δεν ησύχαζε ποτέ. Θυμάμαι να οργανώνω σόου για την οικογένεια και φίλους, όπου τραγουδούσα και χόρευα. Σίγουρα ονειρευόμουν το να τραγουδάω, αλλά γρήγορα αυτό έφυγε από το μυαλό μου ως κάτι μη ρεαλιστικό».

«Ήμουν ένα παιδί που δεν ησύχαζε ποτέ. Θυμάμαι να οργανώνω σόου για την οικογένεια και φίλους, όπου τραγουδούσα και χόρευα. Σίγουρα ονειρευόμουν να τραγουδάω, αλλά γρήγορα αυτό έφυγε από το μυαλό μου ως κάτι μη ρεαλιστικό. Οι σπουδές και το σχολείο ήταν κάτι που είχε μεγάλη σημασία στο σπίτι, καθώς είμαι παιδί δυο ανθρώπων που έχουν σπουδάσει πολύ, επομένως από πολύ μικρή θυμάμαι να λέω ότι ήθελα κι εγώ να σπουδάσω. Δεν νομίζω ότι ήξερα τι ήταν αυτό που έλεγα, αλλά έμοιαζε φυσικό επακόλουθο. Πρώτα ξεκίνησα λέγοντας ότι θα γίνω αρχαιολόγος, γιατί κάτι με είχε μαγέψει στην Ιστορία, αργότερα είπα ότι θα γίνω ψυχολόγος, γιατί μου άρεσε πάντα να αλληλεπιδρώ με ανθρώπους και να τους ακούω».

Molyneaux: σκοτεινή γυναικεία ποπ Facebook Twitter
Δεν έχουν οι γυναίκες δημιουργοί τις ίδιες ευκαιρίες με τους άνδρες. Ως γυναίκα πρέπει διαρκώς να επιβεβαιώνεις ό,τι κάνεις και ότι είσαι όντως καλή σε αυτό που κάνεις. Φωτ.: Πάνος Τσομάκος

Μεγάλωσε με την τεράστια δισκοθήκη του πατέρα της που είχε τα πάντα από τζαζ, ροκ, κλασικό και έντεχνο, ενώ είχε και κάποια παραδοσιακά ακούσματα από τη γιαγιά της, που ήταν τραγουδίστρια. Άρχισε να γράφει σαν παιχνίδι τραγούδια από τα δέκα της, αλλά πιο σοβαρά το σκέφτηκε όταν κατέβηκε στην Αθήνα για σπουδές. Τότε ξεκίνησε να το κυνηγάει.

Την πρώτη φορά που την πέτυχα ήταν στο YouTube, σε ένα βίντεο όπου έπαιζε live για το Fade Radio μαζί με τον μουσικό και παραγωγό Άγγελο Πασχαλίδη. Έχουν μαζί το ντουέτο «Agatha & Molyneaux» και η μουσική τους είναι πιο χορευτική, φτιαγμένη για να ακουστεί σε κάποιο κλαμπ ή events σαν το Qreclaim, όπου έχουν εμφανιστεί. Στο προσωπικό της πρότζεκτ αλλάζει πάλι ύφος, είναι αυστηρά πιο moody. Ενίοτε ζοφερά και εντελώς queer, τα έξι τραγούδια του «Sorrow» φλερτάρουν με μια σκοτεινή πειραματική ποπ, ενώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ατμόσφαιρα.

Από την άλλη, οι στίχοι της είναι εντελώς προσωπικοί και παρά το γεγονός ότι σε κάποια σημεία χρησιμοποιεί στοιχεία φαντασίας, περιγράφει βιωματικές καταστάσεις χωρίς να φοβάται να δείξει τον συναισθηματικό της κόσμο. «Παίζω αρκετά με την απεύθυνση, επομένως δεν μιλάω πάντα για μένα όταν χρησιμοποιώ πρώτο πρόσωπο. Επίσης, μπορεί να μιλήσω για μένα στο τρίτο πρόσωπο. Νομίζω ότι είναι ένας τρόπος να νιώσω κάποιου είδους ασφάλεια μπροστά στην ευαλωτότητα που έχει αυτό το άνοιγμα της μουσικής», αναφέρει.

Η μουσική της ακούγεται ως μια καθαρτική εμπειρία και δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στο επάγγελμά της. Τελικά σπούδασε Ψυχολογία και σήμερα δουλεύει full-time ψυχολόγος με ειδίκευση στη γνωσιακή-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία. «Η αλήθεια είναι ότι επιλέγω να μη συνδυάζω την Ψυχολογία με τη μουσική. Εξυπηρετούν πολύ διαφορετικούς σκοπούς στη ζωή μου και μέσα μου, επομένως μοιράζω τον χρόνο μου και την ενέργειά μου».

Molyneaux - «Sorrow» (Official Video)

Οι αναφορές της, πάντως, δεν είναι η Αρβανιτάκη αλλά η συγγραφέας και ερμηνεύτρια Γεωργία Συλλαίου και η δουλειά που κάνει χρόνια τώρα με τον Σάκη Παπαδημητρίου. «Ήταν η παλιά μου δασκάλα φωνητικής, μια καταπληκτική ερμηνεύτρια. Ο τρόπος που φέρνει στη ζωή στίχους είναι μοναδικός και καθορίζει και τη δική μου περφόρμανς αυτό το διάστημα».

Κάνει η ίδια παραγωγή στα κομμάτια της. Φαίνεται, ωστόσο, ότι δεν έχει κατασταλάξει σε κάποιον συγκεκριμένο ήχο, αν και δεν είναι απαραίτητο σε αυτό το στάδιο της καριέρα της. Κινείται περισσότερο προς το trip-hop, τη synth pop και την darkwave σκηνή και για τη δημιουργία του άλμπουμ επηρεάστηκε άμεσα από την underground ηλεκτρονική σκηνή της Αθήνας.

Molyneaux: Σκοτεινή γυναικεία ποπ Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι ότι επιλέγω να μη συνδυάζω την ψυχολογία με τη μουσική. Εξυπηρετούν πολύ διαφορετικούς σκοπούς στη ζωή μου και μέσα μου, επομένως μοιράζω τον χρόνο μου και την ενέργειά μου. Φωτ.: Πάνος Τσομάκος

«Τι πιστεύεις για τη σκηνή της Αθήνας; Σε ενοχλεί κάτι;»

Θεωρώ ότι είναι πολύ δυνατή. Υπάρχουν εξαιρετικοί μουσικοί, με κάποιους έχω συνεργαστεί ήδη, με άλλους θα ήθελα πολύ. Φρέσκες ιδέες, δυναμικές γυναίκες και κουίρια, χαίρομαι πολύ με αυτό που βλέπω και θέλω να είμαι κομμάτι του. Βέβαια, μια γυναίκα δημιουργό πάντα την αντιμετωπίζουν διαφορετικά.

Συγκεκριμένα, η πρώτη αντίδραση είναι «όντως εσύ το έγραψες;», «Μόνη σου; Δεν σε βοήθησε κανείς;», μια δυσπιστία που ποτέ δεν αντιμετωπίζει ένας άντρας στον χώρο αυτόν. Π.χ. όταν πάω σε ένα soundcheck, φέρνω η ίδια τον εξοπλισμό μου, τον οποίο γνωρίζω πώς θα συνδέσω και θα χρησιμοποιήσω, αλλά για τον χώρο συνεχίζω να είμαι η «τραγουδίστρια».

Δεν έχουν οι γυναίκες δημιουργοί τις ίδιες ευκαιρίες με τους άνδρες. Ως γυναίκα πρέπει διαρκώς να επιβεβαιώνεις ό,τι κάνεις και πως είσαι όντως καλή σε αυτό που κάνεις.

«Molyneaux» - Κοντά

To «Sorrow» κυκλοφορεί από την Just Gazing Records. Η επίσημη παρουσίαση του θα γίνει στις 27 Απριλίου στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων στην Κυψέλη.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Ρώτα με ό,τι θες / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM