Μελανιές και πληγές

Μελανιές και πληγές Facebook Twitter
0

Το πρώτο κομμάτι που άκουσα από το δίσκο του Jeff Gonzalesήταν το «Livin a Lie», ένα old school καλοδιάθετο hip hop που θυμίζει τις μέρες της daisy age και τα χαρούμενα samples των Dream Warriors. Παλιομοδίτικο, αλλά με αναφορές στις καλύτερες μέρες του hip hop, τότε που είχε ξεφύγει απ' το γκέτο και δεν αναφερόταν μόνο σε gangsta, γκόμενες και προσωπικές διαμάχες μεταξύ ράπερς. Ο δίσκος του Jeff -που υπογράφει ως BNC (Bruises and Cuts)- είναι ένα άλμπουμ που βασίζεται στο hip hop beat, αλλά δεν είναι αμιγώς hip hop. Κι αυτό το κάνει πολύ πιο ενδιαφέρον.

«Δεν είναι καθαρόαιμο hip hop», μου λέει, «είναι πιο experimental, έχει στοιχεία απ' το είδος, αλλά και ρέγκε, φανκ, έχει πολύ κόψε-ράψε και πολύ sampling. Το ονόμασα The Birthεπειδή είναι η πρώτη μου δουλειά ως solo καλλιτέχνης, η γέννηση του BNC. Είναι ένα σκοτεινό άλμπουμ σε σημεία του, αλλά όχι ιδιαίτερα, έχει σκοτεινά περάσματα, αλλά σε γενικές γραμμές έχει αισιόδοξο ήχο».

Η «Γέννηση» του Έλληνα MC που κατάγεται από τον Άγιο Δομίνικο έχει περισσότερα κοινά με τους δυο πρώτους δίσκους του DJ Shadowκαι τις δουλειές του Madlib, απ' ό,τι έχει με το hip hop των σημερινών σούπερ σταρ του είδους. «Δεν μ' ενδιαφέρει ούτε σαν ήχος ούτε θεματικά το hip hop του 50 Cent», λέει, «αντίθετα, λατρεύω τα ονόματα των αρχών των ‘90s, power παραγωγές, ψαγμένοι στίχοι - ήταν πολύ πιο σοβαρά. Ο KRS-1των BDP είναι για μένα κορυφή, είναι αυτός που με έχει επηρεάσει περισσότερο απ' όλους. Παρατηρώ πάρα πολύ τι λέει ο άλλος και με τι τρόπο, παίζει σημαντικό ρόλο για τις επιλογές μου. Μου αρέσουν πολύ οι Blackalicious, o Lee Perry, οι πολλές φωνές των Funkadelic. Αυτό το gospel ύφος με ενθουσιάζει». Οι στίχοι του Jeff βασίζονται πολύ στη μυθοπλασία, «προκύπτουν από ιστορίες που πλάθω στο μυαλό μου», λέει, «από πράγματα που έχουν συμβεί στη ζωή μου, χωρίς να είναι αυτοβιογραφικά, κι ας ισχύουν κάποια για μένα. Δεν έχω δοκιμάσει να τραγουδήσω στα ελληνικά επειδή δεν νιώθω ακόμα ώριμος για να το κάνω στην ελληνική γλώσσα. Δεν την ξέρω τόσο καλά, νομίζω, όσο χρειάζεται για να γράφω στίχους. Θέλω να νιώθω ασφάλεια, είναι άλλο να μιλάς καλά, κι άλλο το να γράφεις κομμάτι».

Ο Jeff γεννήθηκε στον Άγιο Δομίνικο το 1981 και στα 11 του ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. «Ο πατριός μου είναι Έλληνας», εξηγεί, «κι έτσι στα 14 ήρθα μόνιμα εδώ. Απ' το 1994 ζω στην Ελλάδα, με κάποια διαλείμματα για σπουδές στην Ολλανδία και στη Νέα Υόρκη. Όταν τέλειωσα τις σπουδές μου γνώρισα τον Γιώργο, τον DJ Blend, που ετοίμαζε το Misplaced κι έτσι βρέθηκα να κάνω τον MC για πρώτη φορά». Ο δίσκος του Jeff είναι η τρίτη κυκλοφορία της Cast-a-Blast, της ανεξάρτητης εταιρείας που έχουν φτιάξει για να έχουν τον απόλυτο έλεγχο στη δουλειά τους. Το άλμπουμ TheBirthείναι στην ουσία ένα one man show, με τον Jeff να δημιουργεί απ' την αρχή μέχρι το τέλος τα scratch, τα φωνητικά, την παραγωγή, όλα όσα ακούγονται και είναι αποτέλεσμα του turntablism και των δεξιοτήτων ενός έμπειρου DJ.

«Η Ελλάδα μου αρέσει επειδή έχω ζήσει αλλού», μου λέει, «μπορεί να μου άρεσε η Ολλανδία, αλλά δεν μου άρεσε ο κόσμος της, γενικά ο κόσμος της βόρειας Ευρώπης δεν μου άρεσε σε σχέση με την Ελλάδα. Έχω ζήσει και στη Νέα Υόρκη και γούσταρα τρελά, ωραίο το νταβαντούρι, ο κόσμος, ένα melting pot από όλες τις φυλές, αλλά στα 50 σου έχεις βαρέσει καρδιακή προσβολή αν ζήσεις με αυτούς τους ρυθμούς. Απ' τη μια είναι κακό που είμαστε τόσο αδιάφοροι σε πολλά θέματα, αλλά γενικότερα ο κόσμος εδώ είναι cool. Και ανοιχτόμυαλοι. Παίζουν ακόμα ταμπού τα οποία θα ξεπεραστούν, πιστεύω, αλλά βρίσκεις την ηρεμία σου. Ακόμα και στην Αθήνα. Στο Άμστερνταμ είναι μόνο δουλειά και πίεση και σε βρίζουν αν πας αργά στο πεζοδρόμιο. Στην Ελλάδα μένω συνειδητά, ψηφίζω, πήγα φαντάρος, δεν σκέφτομαι να φύγω.

Δεν έχω βιώσει τίποτα ρατσιστικό εδώ, έχω πετύχει, αλλά πολύ light σε σχέση με το τι μπορεί να συμβεί. Αν πας στη βόρεια Ολλανδία θα καταλάβεις. Έχω διαπιστώσει ότι υπάρχουν θέματα εθνικιστικά περισσότερο με Αλβανούς ή Τούρκους, παρά ρατσιστικά.

Το μόνο που με ενοχλεί είναι που οι Έλληνες δεν χορεύουν. Οι άντρες κυρίως. Στέκονται ακουμπισμένοι στο μπαρ ή με το ποτό στο χέρι. Εδώ λέμε, πάμε να βγούμε, στον Δομίνικο λέμε, πάμε να χορέψουμε...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ