Μιλώντας στο τηλέφωνο με τους Kasabian

Μιλώντας στο τηλέφωνο με τους Kasabian Facebook Twitter
Ασχολούμαστε με τη μουσική και το παλεύουμε. Θα ήμασταν φτωχοί αν συνέβαινε το αντίθετο. Συνεχίζουμε να είμαστε η καλύτερη μπάντα στον κόσμο.
0

Την πρώτη φορά που οι Kasabian ήρθαν στην Ελλάδα και στην Αθήνα ήταν το 2012, στο πλαίσιο του Ejekt. Mας επισκέφθηκαν ξανά το 2014. Φέτος είναι η τρίτη φορά που έρχονται. Είναι από τα μεγαλύτερα κιθαριστικά συγκροτήματα που έχουν βγει τελευταία από τη Μεγάλη Βρετανία και ίσως από τα τελευταία, μια και τα γούστα τον Βρετανών έχουν αλλάξει ριζικά πλέον. Η brit pop ή το indie είναι και επισήμως νεκρά. Το ίδιο μου λέει και ο Tom Meighan, o τραγουδιστής του γκρουπ. «Η βρετανική μουσική σκηνή είναι σε κακή κατάσταση! Βγαίνουν ένα σωρό καταπληκτικά πράγματα και κανείς δεν τα προωθεί. Δηλαδή υπάρχουν καταπληκτικές νέες κιθαριστικές μπάντες και δεν τις παίζει κανείς. Αυτό είναι πολύ λυπηρό. Πού είναι η νέα μουσική; Δεν υπάρχει πια underground. Οι μπάντες δεν έχουν την ευκαιρία να επιδείξουν τις ικανότητές τους. Βέβαια, τα πράγματα έχουν αλλάξει τώρα. Έχουν πιο πολλή πέραση η χλιαρή ποπ και το r&b».


Παρ' όλα αυτά, οι Kasabian συνεχίζουν να βγάζουν χιτάκια. Το συγκρότημα σχηματίστηκε το 1997 από τον Meighan, τον Sergio Pizzorno και τον Chris Edwards, όταν ήταν φοιτητές στο πανεπιστήμιο. Πριν γίνουν Kasabian –το όνομα το πήραν από το επίθετο ενός μέλους της αίρεσης του Charles Manson, της Linda Kasabian– λέγονταν Syracuse. Εκτοξεύτηκαν στην κορυφή το 2004 με το κομμάτι «LSF». Τα αρχικά σημαίνουν «Lost Souls Forever». Είναι από τα πιο όμορφα κομμάτια τους και έχει «καεί» εντελώς επειδή τα ελληνικά FM το παίζουν συνεχώς. Τα τελευταία 13 χρόνια είναι λες κι έχει κολλήσει το playlist στο συγκεκριμένο κομμάτι, παρά τις υπόλοιπες επιτυχίες τους. Αυτό και το «Days are forgotten» του 2011.

 

Kasabian - Days Are Forgotten


Θέλω να του το σχολιάσω, αλλά δυστυχώς η τηλεφωνική σύνδεση είναι κακή και γλιτώνει την ερώτηση. Ο Meighan έχει μια πολύ χαρακτηριστική φωνή όταν τραγουδάει – φαίνεται από μακριά ότι πρόκειται για τους Kasabian. Όταν μιλάει, όμως, έχει τόσο βαριά αγγλική προφορά των Midlands, που δύσκολα καταλαβαίνεις τι λέει. Συνεχίζει να μένει στο Leicester. Όλη η μπάντα κατάγεται από 'κει. Έχουν βγάλει 6 άλμπουμ. Το τελευταίο έχει τον τίτλο «For crying out loud» και κυκλοφόρησε τον περασμένο Μάιο.


Με το βίντεο για το πρώτο κομμάτι του άλμπουμ, το «You 're in love with a psycho», προκάλεσαν αντιδράσεις επειδή, λέει, δεν δείχνει με θετικό τρόπο θετικά τα άτομα με ψυχικά προβλήματα. Είναι μαθημένοι στις προκλήσεις. Παλιότερα έκαναν κάποιες αρκετά καυστικές δηλώσεις για μουσικούς όπως ο Pete Doherty και ο Justin Timberlake. Ήταν για χρόνια στη μόδα τέτοιου είδους μουσικές αντιπαλότητες στη Βρετανία. Όλοι προσπαθούσαν να το παίξουν «Beatles εναντίον Stones». «Άλλες εποχές», λέει ο Meighan, «όλοι έπαιρναν στα σοβαρά τις βλακείες που λέγαμε». Είχε πει όμως και κάτι σωστό, όταν υποστήριξε πως η Susan Boyle δεν μπορούσε να διαχειριστεί τη δόξα και ότι δεν της φέρθηκαν πολύ σωστά ούτε ο Simon Cowell ούτε η παραγωγή του «Britain's Got Talent».

 

Kasabian - You 're in love with a psycho

«Θέλαμε το νέο άλμπουμ να είναι πιο άμεσο και το ευχαριστηθήκαμε όταν το κάναμε. Είναι ένας σπουδαίος δίσκος για μας γιατί αφορά την προσωπική μας ζωή και ό,τι μας έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια. Είναι ο χαρούμενος δίσκος μας. Παντρευτήκαμε, κάναμε παιδιά. Είναι σαν να ανήκουμε σε μια αδελφότητα, μια μεγάλη οικογένεια που είναι ακόμα εδώ. Ασχολούμαστε με τη μουσική και το παλεύουμε. Θα ήμασταν φτωχοί αν συνέβαινε το αντίθετο. Συνεχίζουμε να είμαστε η καλύτερη μπάντα στον κόσμο».


Όσον αφορά τις εκλογές, είπε: «Πραγματικά, δεν δίνω δεκάρα για την πολιτική. Έχω συγκλονιστεί απ' όσα έγιναν στο Μάντσεστερ. Σκέφτομαι συνεχώς τις οικογένειες των θυμάτων. Ήταν φρικτό. Τι χειρότερο από το να στοχοποιείς παιδιά! Καταλαβαίνεις ότι ο κόσμος πάει κατά διαόλου όταν καμικάζι επιτίθενται σε συναυλία για παιδιά. Είναι απαίσιο. Έχω μια κόρη και δεν ξέρω τι να πω. Είμαι σοκαρισμένος. Δεν με νοιάζει τίποτα πια. Ούτε η πολιτική ούτε τίποτα».

Μιλώντας στο τηλέφωνο με τους Kasabian Facebook Twitter


Οι Kasabian θα εμφανιστούν στο 13ο Εjekt Festival την Παρασκευή 14 Ιουλίου. Είσοδος: €35-65.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ