Muzik non stop

Muzik non stop Facebook Twitter
0

Παρακολουθώντας κάποιος την καλλιτεχνική πορεία του Uwe Schmidt, το πιο πιθανό είναι να εντυπωσιαστεί από τα εξήντα έξι διαφορετικά ψευδώνυμα με τα οποία έχει ηχογραφήσει. Η αλήθεια είναι ότι ο εξωφρενικός αριθμός των διαφορετικών project που εμφανίζεται στη δισκογραφία όλα αυτά τα χρόνια -από το 1988 που πρωτοεμφανίστηκε ως «Lassigue Bendthaus»- δεν είναι το πιο περίεργο χαρακτηριστικό της καριέρας του. Τον Uwe Schmidt τον εκτίμησα κάπου στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, όταν έφυγε από την Ευρώπη κι εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Σαντιάγο της Χιλής. Είχε δηλώσει τότε ότι φεύγει «για να ξεφύγει από την ευρωπαϊκή επίδραση της μουσικής», υπονοώντας προφανώς όλο αυτόν το χαμό που γινόταν εκείνη την εποχή με το techno και την αδιέξοδη κατάσταση που είχε δημιουργηθεί μετά το «μπαμ» με τη σκηνή της Φρανκφούρτης. Ο Schmidt είναι γέννημα θρέμμα της γερμανικής πόλης και έζησε την έκρηξη του techno από το ξεκίνημά της. «Όταν άρχισα να κυκλοφορώ δίσκους περιτριγυριζόμουν από ανθρώπους που είχαν έναν ενθουσιασμό γι' αυτό το νέο μουσικό είδος» λέει, «ανθρώπους που είχαν ξεκινήσει το κίνημα στη Φρανκφούρτη το 1990. Πολλοί DJs ήταν φίλοι μου, άνθρωποι που έφτιαχναν δισκογραφικές, και, ξαφνικά, χωρίς να το πάρω είδηση, βρέθηκα στη μέση όλου αυτού που έγινε η «σκηνή της Φρανκφούρτης» και έγινα μέρος της. Έκανα απλά αυτό που έβρισκα διασκεδαστικό χωρίς να έχω επίγνωση των μουσικών όρων και των κατατάξεων σε είδη. Όταν αργότερα ξεκίνησε να ταξινομείται άρχισα να μην αισθάνομαι βολικά. Από τη στιγμή που κάτι μπορεί να το κατατάξεις για μένα είναι νεκρό. Αυτό συνέβη και με το techno. Τις πρώτες πρώτες μέρες του δεν υπήρχε όρος για να το χαρακτηρίσεις, άλλαζε όνομα όλη την ώρα και δεν μπορούσες να το ορίσεις. Έπειτα, το 1994, όλοι μιλούσαν για techno και είχα την αίσθηση ότι "αυτό ήταν, τελείωσε!"». Το 1994 ίδρυσε τη δική του δισκογραφική εταιρεία, τη Rather Interesting, «επειδή είχα αρχίσει πραγματικά να βαριέμαι να μην μου επιτρέπεται από τις εταιρείες να κάνω ό,τι μουσική ήθελα. Οτιδήποτε κι αν έφτιαχνα οι άνθρωποι έλεγαν όχι. Το techno είναι αυτό που συμβαίνει τώρα, γιατί δεν φτιάχνεις απλά techno;». Αγωνιζόμουν να φτιάχνω διαφορετικό υλικό και δεν μπορούσα να βρω εταιρεία. Το να βρεις εταιρεία ήταν πολύ πιο δύσκολο από το να φτιάχνεις μουσική». Το 1997 ο Schmidt πήρε την απόφαση να μετακομίσει στη Χιλή, υιοθετώντας το πιο αναγνωρίσιμο (και μάλλον γελοίο) ψευδώνυμο «Senor Coconut». Και το πιο πετυχημένο του. Ως Senor Coconut κυκλοφόρησε το El Baile Alemán το 2000, το άλμπουμ με τις διασκευές των Kraftwerk που τον έκανε γνωστό σε όλο τον κόσμου, από την Αμερική μέχρι την Ιαπωνία, μια λάτιν προσέγγιση των τραγουδιών των πρωτοπόρων της electronica. Συνδυάζοντας τη μουσική δύο διαφορετικών κόσμων -τα παραδοσιακά νοτιοαμερικάνικα όργανα, ήχους ραδιοφωνικών σταθμών στην ισπανική γλώσσα και θορύβους μηχανών με τον ήχο των κλαμπ στις αρχές των ‘90s- έδωσε μια νέα διάσταση στα κομμάτια των Kraftwerk. Το ίδιο που έκανε και στο επόμενο άλμπουμ του Pop Artificielle στo «Ashes to ashes» του Bowie, στο «Be near me» των ABC και στο «Sunshine Superman» του Donovan. «Μου αρέσει να δημιουργώ έναν ψεύτικο κόσμο, έναν κόσμο που έχω εφεύρει, αυτό όμως δεν σημαίνει αυτόματα ότι τον προτιμώ από τον αυθεντικό» λέει.

Ο Senor Coconut ως ήχος και ως περσόνα τον έκανε ιδιαίτερα δημοφιλή και αγαπητό σε ένα διαφορετικό κοινό που δεν είχε εντρυφήσει στην ηλεκτρονική μουσική και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι τον σέβονται και τον εκτιμούν νεαροί δημιουργοί που δεν δίνουν μία για πολλά από τα «μεγάλα» ονόματα της γενιάς του. Η παγκόσμια περιοδεία που ακολούθησε την κυκλοφορία του El Baile Alemán τον σύστησε σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό, παρόλες τις δυσκολίες με τις βίζες των μουσικών που τον συνόδευαν, δίνοντάς του την ευκαιρία να παίξει σε πολύ μεγάλα φεστιβάλ, όπως το Meltdown. Ο δίσκος Fiesta Songs με τις διασκευές σε κλασικά pop διαμάντια έκανε το γύρο του κόσμου, ενώ στο «Around the World» οι Daft Punk και οι Eurythmics συναντούν τους Perez Prado και Antonio Carlos Jobin. Το πιο πρόσφατο άλμπουμ του ωστόσο ως Atom TM με τίτλο Liedgut, που τον βρίσκει να επιστρέφει στην καθαρόαιμη electronica, θεωρείται το πιο σημαντικό του την τελευταία δεκαετία. Κυκλοφόρησε στην αρχή της χρονιάς και θυμίζει τις πολύ καλές DOS Tracks μέρες του, με υπέροχες pop στιγμές, όπως το «Wellen Und Felder» ή το φουτουριστικό funk του «Im Rausch Der Gegenwart I».

Ο Senor Coconut θα εμφανιστεί στο Retrofuture Festival που συνδυάζει μουσική του ‘50 και του ‘60 με τα πιο σύγχρονα ρεύματα για ένα μόνο βράδυ, στις 11/4. Μαζί του θα εμφανιστούν ο Μάριο Μπόντι με τη soul φωνή του από τη γειτονική Ιταλία, ο Πάροβ Στέλαρ (DJ set), ο μουσικός της σύγχρονης jazz που μπλέκει τσάρλεστον μελωδίες με μια ρυθμική electronica, και ο Έλληνας Sunset BLVD, ο Γιώργος Δουδός, με τα ηλεκτρονικά του μπλουζ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα του UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT