New Entry: Μέδουσες

New Entry: Μέδουσες Facebook Twitter
UNDERWATER DANCEHALL ''Τραγουδάμε με λατρεία την Αγία Αλητεία...''
0

Λίγο μετά τις συστάσεις αστειεύονται και γελούν συγκρατημένα. Δηλώνουν «θεσπέσιες και ταυτόχρονα αποκρουστικές». Σαν τις αληθινές μέδουσες. Αν δεν τις έχει δει ποτέ πάνω στη σκηνή, σου είναι μάλλον αδύνατο να δεχτείς ότι αυτά τα τρία κορίτσια από την Κομοτηνή είναι από τα πιο αυθεντικά σχήματα που διαθέτει αυτή τη στιγμή η ελληνική hip hop σκηνή. Για την ακρίβεια, το μόνο γυναικείο σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Αυτό το γεγονός από μόνο του θα μπορούσε να τις κάνει περιζήτητες σε παραγωγούς και δισκογραφικές γιατί το hip hop είναι ένα είδος που έχει μπει για τα καλά στην εγχώρια δισκογραφία, έχει φανατικό κοινό και «πουλάει». Αρκετά καλά μάλιστα. Αν κρίνει όμως κανείς από τα εκατοντάδες σχόλια που έχουν αφήσει στα βίντεό τους στο YouTube, μάλλον το αντρικό κοινό τις αντιμετωπίζει με έναν ανεξήγητο ρατσισμό, αφήνοντας σχόλια που σε κάποιες περιπτώσεις είναι ιδιαιτέρως σκληρά και βάναυσα. Δεν είναι μόνο τα σεξιστικά αστεία που σε κάνουν έξαλλο, είναι και η καχυποψία με την οποία τις αντιμετωπίζουν όσοι δεν έχουν καν ασχοληθεί μαζί τους. «Μας πληγώνουν, ούτε καν μας έχουν δει κι απειλούν να μας πετάξουν ντομάτες και γιαούρτια» λένε φανερά ενοχλημένες.

Παρασκευή βράδυ, έχει μόλις τελειώσει το εξαιρετικό live τους (το οποίο μαγνητοσκοπήθηκε για την κρατική τηλεόραση) και ξαφνικά βρίσκονται εν μέσω συνεντεύξεων και μιας δημοσιότητας που τις ξαφνιάζει. Η Deppy (Δέσποινα), Eeerie (Ειρήνη) και Adiallakti (Όλγα) είναι αδελφές με καταγωγή από τον Πόντο, που μεγάλωσαν στην Κομοτηνή. Είναι 21, 22 και 18 αντίστοιχα, φοιτήτριες και οι τρεις τους. Η Δέσποινα σπουδάζει οδοντοτεχνίτης και οι άλλες δύο Διοίκηση Επιχειρήσεων. «Οι γονείς μας είναι περήφανοι για μας και μας υποστηρίζουν τρελά, κι ας παραπονιούνται καμιά φορά για το μαλλί μας και τα φαρδιά παντελόνια» λέει η Ειρήνη, εξηγώντας το λόγο που αποχώρησαν από το X-Factor στον ημιτελικό: «Δεν προσδοκούσαμε τίποτα, ούτε και υπήρχε λόγος να πάμε, δηλώσαμε συμμετοχή απλά για την πλάκα μας κι επειδή επέμεναν οι συγγενείς μας. Οι κριτές δεν πρόλαβαν να δουν αυτό που μπορούμε να κάνουμε. Πρέπει να σου πω ότι αυτό που βγαίνει στο γυαλί δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, όλοι παίζουν ένα ρόλο. Μπροστά στην κάμερα σου μιλάνε με το χειρότερο τρόπο και πίσω απ' αυτή σε αντιμετωπίζουν φιλικά και σε χαιρετάνε. Όλα γίνονται για την τηλεθέαση. Γι' αυτό σηκώθηκε κι έφυγε η Deppy κι αναγκαστήκαμε ν' αποχωρήσουμε. Αυτό που μας ενόχλησε περισσότερο είναι τα λόγια που ακούστηκαν, ότι βάζουν το χέρι τους στη φωτιά πως αποκλείεται να κάνουμε καριέρα. Δεν μπορεί να βλέπεις τρία κορίτσια που προσπαθούν να κάνουν κάτι δικό τους και να το λες αυτό». Τρία κορίτσια που -πρέπει να σημειωθεί- κάνουν ρίμες την καθημερινότητά τους και γράφουν στίχους αυστηρά προσωπικούς. Ακόμα και τα κομμάτια τους που γράφτηκαν όταν ξεκίνησαν το 2000, όταν ήταν 12 και 13 χρονών, με στίχους που ακούγονται σήμερα αφελείς, είχαν έναν «τσαμπουκά» και έλεγαν αλήθειες που δεν ακούς συχνά στην ελληνική ποπ. Η Ειρήνη ραπάρει τους στίχους του «χιτ» τους «Ό,τι και να πω» και μου εξηγεί το στόρι που κρύβεται πίσω τους: το είχα γράψει για ένα περιστατικό στο σχολείο που με σημάδεψε» λέει. «Ήταν 25 Μαρτίου και ως άριστη μαθήτρια έπρεπε να πάρω τη σημαία. Την 28ηΟκτωβρίου έκαναν δήθεν κλήρωση και την έχασα, αυτήν τη φορά δεν μου την έδιναν λόγω εμφάνισης. Υποσχέθηκα να πάω όπως πρέπει, αλλά μάλλον ήταν άλλος ο λόγος. Τη μέρα της παρέλασης φόρεσα κι εγώ το φαρδύ μου παντελόνι, το καπελάκι μου ανάποδα, πήρα μια σημαία και πήγα πίσω απ' την παρέλαση κι έστελνα φιλάκια στους επίσημους! Την επόμενη μέρα με έστειλαν με αλλαγή περιβάλλοντος στην Ξάνθη για απρεπή συμπεριφορά. Μπορεί να αναγκαζόμουν να ξυπνήσω στις 5.30 κάθε πρωί, αλλά δεν κατάφεραν να με τσαλακώσουν». Οι Μέδουσες ετοιμάζονται να βουτήξουν στα βαθιά, ξεφεύγοντας από το underground που κινούνταν αναγκαστικά μέχρι σήμερα. «Δεν έχουμε συγκεκριμένα σχέδια», λένε, «περιμένουμε, κι ό,τι έρθει. Θέλεις να μάθεις γιατί μας λένε "Μέδουσες"; Επειδή μας άρεσε που αφήνουν σημάδια χωρίς να σ' ακουμπήσουν. Όπως εμείς»...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ