Ο Γιώργος Μουχταρίδης επιμελείται κάθε χρόνο τις επιτυχημένες συλλογές «Τhe Bright Side of the Road»

Ο Γιώργος Μουχταρίδης επιμελείται κάθε χρόνο τις επιτυχημένες συλλογές «Τhe Bright Side of the Road» Facebook Twitter
Από την αρχή των εκπομπών οι ακροατές, ειδικά παλιότερα που ήταν πιο δύσκολο να βρεθούν κάποια τραγούδια, μου ζητούσαν να κάνω μια συλλογή με όλα αυτά τα «σπάνια» τραγούδια. Και το έκανα!
0

Ο Γιώργος Μουχταρίδης δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις. Είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τον Pepper 96.6.

Κάθε μέρα, εκτός Σαββατοκύριακου, από τις 10 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι μας κρατάει συντροφιά από τα ραδιοκύματα του σταθμού με την εκπομπή «Τhe Bright Side of the Road».

Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορεί μια σειρά συλλογών με το ίδιο όνομα. Φέτος βγήκε το Vol. 5, ένα διπλό CD με επιλογές από τα τραγούδια Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που ξεχώρισε μέσα στο 2017 και του ζητήσαμε να μας μιλήσει για τα πάντα γύρω από τις συλλογές που κυκλοφορούν σε φυσική μορφή σε πείσμα των ψηφιακών καιρών.

— Πώς είχες την ιδέα για τις συλλογές Τhe Bright Side of the Road;

Από την πρωινή μου καθημερινή εκπομπή εδώ και πολλά χρόνια. Δεν είμαι πρωινός τύπος και πάντα πίστευα ότι και εγώ –όπως και πολλοί άλλοι– χρειαζόμαστε μια βοήθεια από μια εσωτερική πηγή για να τα καταφέρουμε να ξεκινήσει η μέρα μας.

Το Τhe Bright Side of the Road, τίτλος τραγουδιού του Van Morrison της δεκαετίας του '70, είναι η κατάσταση που θέλω να βρίσκομαι όταν είμαι στο στούντιο και κάνω εκπομπή.

Από την αρχή των εκπομπών αυτών οι ακροατές, ειδικά παλιότερα που ήταν πιο δύσκολο να βρεθούν κάποια τραγούδια, μου ζητούσαν να κάνω μια συλλογή με όλα αυτά τα «σπάνια» τραγούδια. Και το έκανα!

— Ποιο είναι το ιδανικό μέρος για να την ακούσει κάποιος;

Στο αυτοκίνητο, σε ταξίδι, στο σπίτι ένα Σάββατο πρωί που κάνεις παράλληλα και άλλα πράγματα και ένας ήχος, μια φωνή ή μια μελωδία σου κλέβει την προσοχή. Κάποιες φορές που νιώθεις ότι έχεις τη διάθεση να κάνεις αλλαγές στη ζωή σου.

Δεν ξέρω τι ήρθε πρώτο από τα δύο, ο ήχος του pepper ή ο ήχος της συλλογής αλλά κάποια στιγμή στη συνείδησή μου έγιναν το ένα και τo αυτό!

— Πόσο ραδιοφωνική συλλογή είναι;

Εντελώς ραδιοφωνική, έχει ροή αλλά και εκπλήξεις, έχει εναλλαγές και το τέμπο της ακολουθεί το κύμα ενός ραδιοφωνικού διώρου αλλά παραμένει συνεπής στο κλίμα και την αισθητική της, ή τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω!

— Αντικατοπτρίζει το πνεύμα του Pepper 96.6;

Οι συλλογές The Bright Side of the Road αριθμούν τόσα χρόνια ζωής όσα και ο Pepper 96.6 άρα νομίζω ότι τα τραγούδια που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ραδιοφώνου βρίσκονται στη συλλογή, και ό,τι μπαίνει στη συλλογή γίνεται σημείο αναφοράς μελλοντικά στο ραδιόφωνο.

Δεν ξέρω τι ήρθε πρώτο από τα δύο, ο ήχος του Pepper ή ο ήχος της συλλογής, αλλά κάποια στιγμή στη συνείδησή μου έγιναν το ένα και τo αυτό!

— Πώς γίνεται η επιλογή των κομματιών κάθε φορά;

Όλο και πιο δύσκολα! Ο σκοπός της συλλογής αυτής ήταν από την αρχή (το 2012 κυκλοφόρησε η πρώτη) να πει ότι τώρα που δεν υπάρχουν κυρίαρχα ρεύματα και τάσεις στη μουσική, τώρα που δεν υπάρχουν μόδες, είμαστε «ελεύθεροι» να ακούμε ό,τι μουσική μας ευχαριστεί, απ' όπου κι αν προέρχεται.

Η νέα μόδα είναι ότι όλες οι μουσικές ανακατεύονται γιατί οι στιγμές της ζωής μας είναι μοναδικές και διαφορετικές.

Φτάσαμε στο σημείο στη μουσική όπου στη μια πλευρά είναι ο χρόνος που φέρνει το αληθινό μέτρο και στην άλλη το προσωπικό μας κριτήριο. Στο διάστημα ανάμεσα χωράνε πια τα πάντα.

Ψάχνω λοιπόν για μουσικές και τραγούδια που να προέρχονται από διαφορετικές εποχές, από διαφορετικές γλώσσες και είδη, που να είναι και σημερινά και που οι δημιουργοί τους να θέλουν να μπουν σε μια συλλογή που κυκλοφορεί μόνο στην Ελλάδα και που όσοι διαχειρίζονται τα δικαιώματά τους να θέλουν να ασχοληθούν με μια μικρή αγορά όπως η ελληνική.

Κάθε χρόνο γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καλύψω όλα τα κριτήρια!

— Συμπεριλαμβάνεις σε κάθε συλλογή και κομμάτια από Έλληνες καλλιτέχνες. Πώς βλέπεις την ελληνική μουσική σκηνή; Και πώς προκύπτουν τα συγκεκριμένα;

Την αγαπάω την ελληνική σκηνή και ειδικά όλα αυτά τα νέα παιδιά που βγήκαν σχεδόν την ίδια περίοδο με τον Pepper αλλά και την ώρα που ξεκινούσε η κρίση.

Έχουμε αυτήν τη στιγμή μια γενιά που είναι η πιο πολυταξιδεμένη, η πιο καλλιεργημένη, η πιο κοσμοπολίτικη, η πιο ακομπλεξάριστη και ταυτόχρονα η γενιά που έχει αφομοιώσει με τον καλύτερο τρόπο όλες τις εξωτερικές της επιρροές και φτιάχνει άλμπουμ που στέκονται στη διεθνή δισκογραφία.

Η επιλογή γίνεται με απόλυτα υποκειμενικό κριτήριο, όπως ισχύει και για το international ρεπερτόριο, και είναι τραγούδια και μουσικοί που μου άφησαν έντονα το αποτύπωμά τους.

Αυτό που με ευχαριστεί είναι ότι οι ελληνικές συμμετοχές μπαίνουν επειδή πραγματικά πιστεύω ότι έχουν καλύτερα τραγούδια από τους ομότεχνούς τους του εξωτερικού, με το σπαθί τους! Υπάρχουν όμως και Έλληνες μουσικοί που δεν δίνουν τα τραγούδια τους για τη συλλογή.

— Τι νόημα έχει να κυκλοφορήσει μια συλλογή σε CD σε μια εποχή που τα πάντα είναι ψηφιακά;

Όταν το ποτήρι είναι μισογεμάτο, τότε το νόημα της κυκλοφορίας της συλλογής σε φυσικό προϊόν είναι διπλό.

Δίνει άλλη αξία στο brand γιατί ακόμη και σε μια εποχή που ο κόσμος δεν αγοράζει CD υπάρχουν μερικά που εξακολουθεί να τα πληρώνει, και αυτό είναι μεγάλη τιμή.

Η συλλογή εκτός από τα τραγούδια έχει και τα κείμενα/σχόλια που γράφω κάθε φορά γι' αυτά, καθώς επίσης κι ένα μικρό σχόλιο για τη χρονιά, την εποχή και φυσικά τα εξαιρετικά εικαστικά του Δημήτρη Παναγιωτακόπουλου.

Όταν το ποτήρι είναι μισοάδειο και εγώ στις μαύρες μου, δεν έχει καμία σημασία να κυκλοφορείς σήμερα συλλογή σε CD!

— Ανταποκρίνεται ο κόσμος;

Ανταποκρίνεται, την περιμένει τη συλλογή γιατί την έχει συνδέσει με τη χρονιά που πέρασε, με στιγμές της καθημερινότητάς του, με το δέσιμό του με τον Pepper και την αισθητική του... άλλωστε κάθε χρονιά είναι μέσα στα ευπώλητα.

Έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα πέντε συλλογές Τhe Bright Side of the Road και έχουν πουλήσει λίγο παραπάνω από 17.000 αντίτυπα όμως κάθε χρονιά που έρχεται είναι χειρότερη από την προηγούμενη, κάποιες φορές δραματικά χειρότερη σε πωλήσεις.

Η μουσική είναι παντού και σε κάθε στιγμή της ζωής μας αλλά έχει πολύ μικρότερη βαρύτητα. Μια από τις μεγάλες χαρές μου είναι να πηγαίνω στα καταστήματα με τα μεταχειρισμένα βινύλια και CD και να μη βρίσκω ποτέ τις συλλογές μου!

— Τι feedback είχες μέχρι στιγμής;

Πολύ καλό, οι άνθρωποι όταν μεγαλώνουν θέλουν να λένε καλά λόγια, κάνει καλό στην αύρα τους. Εμένα για κάθε συλλογή που κυκλοφορώ μου λένε ότι είναι μια από τις καλύτερες, αλλά είναι φίλοι μου και με αγαπάνε.

— Αγαπημένο σου τραγούδι για το 2018;

The Weeknd feat. Kendrick Lamar - Pray for me

 
Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ