Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο

Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο Facebook Twitter
0

Την προηγούμενη εβδομάδα ο Ozzy Osbourne ανακοίνωσε την οριστική απόσυρσή του από τις περιοδείες μετά από δεκαετίες στη σκηνή. Ο πρώην frontman των Black Sabbath δήλωσε ότι τα σοβαρά προβλήματα στην σπονδυλική του στήλη μετά από την σοβαρή πτώση που είχε το 2019, τον έχει αφήσει σωματικά εξουθενωμένο, παρά τις ατελείωτες εγχειρήσεις και θεραπείες.

Οι θαυμαστές του δικαίως θα είναι συντετριμμένοι. Ο Ozzy διατηρούσε την επιβλητική σκηνική παρουσία και η φωνή του παραμένει ισχυρή για έναν άνθρωπο στην όγδοη δεκαετία της ζωής του. Τουλάχιστον, μπορούν πλέον να αναπνεύσουν με ανακούφιση οι νυχτερίδες, είδος που έπαιξε κεντρικό ρόλο στην πιο διαβόητη συναυλία του – μια εμφάνιση που έμεινε ανεξίτηλα χαραγμένη στα χρονικά του rock 'n' roll φολκλόρ.

Η περιοδεία του άλμπουμ Diary of a Madman του Ozzy την σεζόν 1981-82 δεν ήταν σίγουρα μια εκλεπτυσμένη υπόθεση. Ήταν μια heavy metal υπερπαραγωγή με γοτθικά κάστρα, μεσαιωνικά μπαλκόνια, φλεγόμενους πυρσούς, βιτρό παράθυρα ύψους 20 μέτρων και την έκτακτη εμφάνιση ενός νάνου με ράσο που ονομαζόταν Ronnie.

Καθώς η μεγαλειώδης παράσταση έφτανε στην κορύφωσή της, ο Ozzy εμφανιζόταν μέσα από ένα παχύρευστο νέφος ξηρού πάγου πάνω σε ένα αιωρούμενο γιγαντιαίο χέρι. Ενώ το χέρι απλωνόταν πάνω από το κοινό, ο τραγουδιστής εκτόξευε στο πλήθος έντερα χοίρων και συκώτια μοσχαριών και οι φανς από κάτω ανταπέδιδαν πετώντας και οι ίδιοι στη σκηνή «ζωικά μέρη» που είχαν φέρει μαζί τους στη συναυλία. Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι δεν θα έβλεπες κάτι τέτοιο σε μια συναυλία των Coldplay.

Όσο εξωφρενικά όμως κι αν έμοιαζαν όλα αυτά, κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που συνέβη στο Veterans Auditorium στο Des Moines της Άιοβα, τη νύχτα της 20ής Ιανουαρίου 1982. Ήταν προς το τέλος της συναυλίας αυτής όταν ο Ozzy είδε να προσγειώνεται μπροστά του στη σκηνή μια νυχτερίδα. Ο 33χρονος τότε ερμηνευτής σήκωσε από κάτω το θηλαστικό, έβαλε το κεφάλι του στο στόμα του και το μάσησε ενώ το κοινό παρακολουθούσε αποσβολωμένο.

Ανακαλώντας αργότερα το περιστατικό, ο αυτοαποκαλούμενος Πρίγκιπας του Σκότους έλεγε ότι αντιλήφθηκε αμέσως ότι κάτι «δεν πήγαινε καλά»: «Κατ' αρχάς, το στόμα μου γέμισε αμέσως με ένα ζεστό, γλοιώδες υγρό που είχε τη χειρότερη επίγευση που θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε. Το ένιωθα να λερώνει τα δόντια μου και να τρέχει στο πηγούνι μου. Στη συνέχεια, ένιωσα τις συσπάσεις του κεφαλιού της νυχτερίδας στο στόμα μου».

Αμέσως μετά το τέλος της συναυλίας, ο Osbourne μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο τοπικό ιατρικό κέντρο, όπου του έγιναν εμβόλια για λύσσα και τέτανο, ενώ το συμβάν γινόταν παγκόσμια είδηση. Και όσο η ιστορία φούντωνε, τόσο ο ίδιος την υιοθετούσε ως μέρος της δημόσιας εικόνας του. Στο εξώφυλλο του άλμπουμ του 1986 "The Ultimate Sin" υπήρχε μια νυχτερίδα με το κεφάλι του Osbourne, ενώ φτερά νυχτερίδας εμφανίστηκαν σε διάφορα αναμνηστικά προϊόντα, από μπρελόκ μέχρι κονκάρδες. Το 2004, το περιοδικό Rolling Stone ανακήρυξε την ιστορία με τον Ozzy να δαγκώνει το κεφάλι της νυχτερίδας ως τον δεύτερο πιο εξωφρενικό μύθο στην ιστορία του ροκ (μετά την θεωρία του 1969 σύμφωνα με την οποία ο Paul McCartney είχε σκοτωθεί τρία χρόνια πριν και είχε αντικατασταθεί από σωσία του). Δεκαετίες μετά, ο Osbourne εξακολουθούσε να εκμεταλλεύεται οικονομικά τον μύθο. Το 2019 λάνσαρε ένα χνουδωτό παιχνίδι νυχτερίδας αξίας 20 λιρών με αποσπώμενο κεφάλι ενώ πέρυσι, βουτώντας κι αυτός στο κόλπο των blockchains και των κρυπτονομισμάτων, λάνσαρε το CryptoBatz (με σήμα τη νυχτερίδα, φυσικά).

Σπάνια μπορεί ένα τόσο σύντομο περιστατικό με ένα μικρό ιπτάμενο θηλαστικό να γίνει τόσο μεγάλο μέρος της μυθολογίας ενός τραγουδιστή, ασχέτως αν η ιστορία με τη νυχτερίδα… απέκτησε φτερά παρά το γεγονός ότι η αλήθεια είναι κάπως πιο βαρετή από τον μύθο.

Ο 17χρονος που πέταξε τη νυχτερίδα στη σκηνή ονομαζόταν Mark Neal και όπως είχε ο ίδιος δηλώσει μετά τη συναυλία, το ζώο ήταν νεκρό πολύ πριν ο Osbourne ανέβει στη σκηνή. Σύμφωνα με την εφημερίδα Des Moines Register, ο μικρότερος αδελφός του Neal είχε φέρει μια ζωντανή νυχτερίδα στο σπίτι μερικές ημέρες νωρίτερα (την είχε κλέψει από το εργαστήριο του σχολείου), το άτυχο πλάσμα όμως στο μεταξύ απεβίωσε. Παρ’ όλα αυτά, οι φίλοι του νεαρού τον είχαν πείσει να βάλει το χαμένο ζώο σε μια σακούλα και να το περάσει κρυφά στη συναυλία. Από την πλευρά του, ο Ozzy πίστεψε ότι επρόκειτο για  ψεύτικη νυχτερίδα φτιαγμένη από καουτσούκ.

Μια δεκαετία αργότερα, περιέγραφε σε ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ πόσο επώδυνες ήταν εκείνες οι ενέσεις που έπρεπε να κάνει για καιρό μετά το συμβάν: «Δύο στον πισινό, ένα σε κάθε χέρι και ένα στην κορυφή του ποδιού μου – κι αυτό έπρεπε να γίνεται κάθε βράδυ».  Έξι μέρες μετά το περιστατικό στο Des Moines, σε μια συναυλία στο  Ιλινόι, ο Ozzy κατέρρευσε στη σκηνή λόγω ασθένειας που είχε προκληθεί από τις ενέσεις.

Τίποτα από αυτά όμως δεν έχει σημασία. Σημασία έχει μόνο ο μύθος, τον οποίον ο Ozzy άρμεξε για δεκαετίες. Εκείνη η σιχαμερή επίγευση σίγουρα άξιζε τον κόπο. Μετά την είδηση όμως της συνταξιοδότησής του, ο παγκόσμιος πληθυσμός των νυχτερίδων μπορεί επιτέλους να κοιμάται ήσυχος.

Πηγή: The Telegraph

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα τρία τραγούδια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT