Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο

Ο Ozzy και η νυχτερίδα: Η πικρή αλήθεια για τον πιο περιβόητο ροκ μύθο Facebook Twitter
0

Την προηγούμενη εβδομάδα ο Ozzy Osbourne ανακοίνωσε την οριστική απόσυρσή του από τις περιοδείες μετά από δεκαετίες στη σκηνή. Ο πρώην frontman των Black Sabbath δήλωσε ότι τα σοβαρά προβλήματα στην σπονδυλική του στήλη μετά από την σοβαρή πτώση που είχε το 2019, τον έχει αφήσει σωματικά εξουθενωμένο, παρά τις ατελείωτες εγχειρήσεις και θεραπείες.

Οι θαυμαστές του δικαίως θα είναι συντετριμμένοι. Ο Ozzy διατηρούσε την επιβλητική σκηνική παρουσία και η φωνή του παραμένει ισχυρή για έναν άνθρωπο στην όγδοη δεκαετία της ζωής του. Τουλάχιστον, μπορούν πλέον να αναπνεύσουν με ανακούφιση οι νυχτερίδες, είδος που έπαιξε κεντρικό ρόλο στην πιο διαβόητη συναυλία του – μια εμφάνιση που έμεινε ανεξίτηλα χαραγμένη στα χρονικά του rock 'n' roll φολκλόρ.

Η περιοδεία του άλμπουμ Diary of a Madman του Ozzy την σεζόν 1981-82 δεν ήταν σίγουρα μια εκλεπτυσμένη υπόθεση. Ήταν μια heavy metal υπερπαραγωγή με γοτθικά κάστρα, μεσαιωνικά μπαλκόνια, φλεγόμενους πυρσούς, βιτρό παράθυρα ύψους 20 μέτρων και την έκτακτη εμφάνιση ενός νάνου με ράσο που ονομαζόταν Ronnie.

Καθώς η μεγαλειώδης παράσταση έφτανε στην κορύφωσή της, ο Ozzy εμφανιζόταν μέσα από ένα παχύρευστο νέφος ξηρού πάγου πάνω σε ένα αιωρούμενο γιγαντιαίο χέρι. Ενώ το χέρι απλωνόταν πάνω από το κοινό, ο τραγουδιστής εκτόξευε στο πλήθος έντερα χοίρων και συκώτια μοσχαριών και οι φανς από κάτω ανταπέδιδαν πετώντας και οι ίδιοι στη σκηνή «ζωικά μέρη» που είχαν φέρει μαζί τους στη συναυλία. Μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι δεν θα έβλεπες κάτι τέτοιο σε μια συναυλία των Coldplay.

Όσο εξωφρενικά όμως κι αν έμοιαζαν όλα αυτά, κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό που συνέβη στο Veterans Auditorium στο Des Moines της Άιοβα, τη νύχτα της 20ής Ιανουαρίου 1982. Ήταν προς το τέλος της συναυλίας αυτής όταν ο Ozzy είδε να προσγειώνεται μπροστά του στη σκηνή μια νυχτερίδα. Ο 33χρονος τότε ερμηνευτής σήκωσε από κάτω το θηλαστικό, έβαλε το κεφάλι του στο στόμα του και το μάσησε ενώ το κοινό παρακολουθούσε αποσβολωμένο.

Ανακαλώντας αργότερα το περιστατικό, ο αυτοαποκαλούμενος Πρίγκιπας του Σκότους έλεγε ότι αντιλήφθηκε αμέσως ότι κάτι «δεν πήγαινε καλά»: «Κατ' αρχάς, το στόμα μου γέμισε αμέσως με ένα ζεστό, γλοιώδες υγρό που είχε τη χειρότερη επίγευση που θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε. Το ένιωθα να λερώνει τα δόντια μου και να τρέχει στο πηγούνι μου. Στη συνέχεια, ένιωσα τις συσπάσεις του κεφαλιού της νυχτερίδας στο στόμα μου».

Αμέσως μετά το τέλος της συναυλίας, ο Osbourne μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο τοπικό ιατρικό κέντρο, όπου του έγιναν εμβόλια για λύσσα και τέτανο, ενώ το συμβάν γινόταν παγκόσμια είδηση. Και όσο η ιστορία φούντωνε, τόσο ο ίδιος την υιοθετούσε ως μέρος της δημόσιας εικόνας του. Στο εξώφυλλο του άλμπουμ του 1986 "The Ultimate Sin" υπήρχε μια νυχτερίδα με το κεφάλι του Osbourne, ενώ φτερά νυχτερίδας εμφανίστηκαν σε διάφορα αναμνηστικά προϊόντα, από μπρελόκ μέχρι κονκάρδες. Το 2004, το περιοδικό Rolling Stone ανακήρυξε την ιστορία με τον Ozzy να δαγκώνει το κεφάλι της νυχτερίδας ως τον δεύτερο πιο εξωφρενικό μύθο στην ιστορία του ροκ (μετά την θεωρία του 1969 σύμφωνα με την οποία ο Paul McCartney είχε σκοτωθεί τρία χρόνια πριν και είχε αντικατασταθεί από σωσία του). Δεκαετίες μετά, ο Osbourne εξακολουθούσε να εκμεταλλεύεται οικονομικά τον μύθο. Το 2019 λάνσαρε ένα χνουδωτό παιχνίδι νυχτερίδας αξίας 20 λιρών με αποσπώμενο κεφάλι ενώ πέρυσι, βουτώντας κι αυτός στο κόλπο των blockchains και των κρυπτονομισμάτων, λάνσαρε το CryptoBatz (με σήμα τη νυχτερίδα, φυσικά).

Σπάνια μπορεί ένα τόσο σύντομο περιστατικό με ένα μικρό ιπτάμενο θηλαστικό να γίνει τόσο μεγάλο μέρος της μυθολογίας ενός τραγουδιστή, ασχέτως αν η ιστορία με τη νυχτερίδα… απέκτησε φτερά παρά το γεγονός ότι η αλήθεια είναι κάπως πιο βαρετή από τον μύθο.

Ο 17χρονος που πέταξε τη νυχτερίδα στη σκηνή ονομαζόταν Mark Neal και όπως είχε ο ίδιος δηλώσει μετά τη συναυλία, το ζώο ήταν νεκρό πολύ πριν ο Osbourne ανέβει στη σκηνή. Σύμφωνα με την εφημερίδα Des Moines Register, ο μικρότερος αδελφός του Neal είχε φέρει μια ζωντανή νυχτερίδα στο σπίτι μερικές ημέρες νωρίτερα (την είχε κλέψει από το εργαστήριο του σχολείου), το άτυχο πλάσμα όμως στο μεταξύ απεβίωσε. Παρ’ όλα αυτά, οι φίλοι του νεαρού τον είχαν πείσει να βάλει το χαμένο ζώο σε μια σακούλα και να το περάσει κρυφά στη συναυλία. Από την πλευρά του, ο Ozzy πίστεψε ότι επρόκειτο για  ψεύτικη νυχτερίδα φτιαγμένη από καουτσούκ.

Μια δεκαετία αργότερα, περιέγραφε σε ένα τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ πόσο επώδυνες ήταν εκείνες οι ενέσεις που έπρεπε να κάνει για καιρό μετά το συμβάν: «Δύο στον πισινό, ένα σε κάθε χέρι και ένα στην κορυφή του ποδιού μου – κι αυτό έπρεπε να γίνεται κάθε βράδυ».  Έξι μέρες μετά το περιστατικό στο Des Moines, σε μια συναυλία στο  Ιλινόι, ο Ozzy κατέρρευσε στη σκηνή λόγω ασθένειας που είχε προκληθεί από τις ενέσεις.

Τίποτα από αυτά όμως δεν έχει σημασία. Σημασία έχει μόνο ο μύθος, τον οποίον ο Ozzy άρμεξε για δεκαετίες. Εκείνη η σιχαμερή επίγευση σίγουρα άξιζε τον κόπο. Μετά την είδηση όμως της συνταξιοδότησής του, ο παγκόσμιος πληθυσμός των νυχτερίδων μπορεί επιτέλους να κοιμάται ήσυχος.

Πηγή: The Telegraph

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT