Οι 'The East' φτιάχνουν τη μουσική που θέλουμε να ακούμε

Οι 'The East' φτιάχνουν τη μουσική που θέλουμε να ακούμε Facebook Twitter
0

 

Οι 'The East' φτιάχνουν τη μουσική που θέλουμε να ακούμε Facebook Twitter
Φωτό:Κατερίνα Φαρφαρά/ LIFO

Οι 'The East' είναι μια σχετικά νεοσύστατη μπάντα, άθροισμα πέντε ανήσυχων νέων μουσικών με προϋπηρεσία στην ελληνική ροκ/ηλεκτρονική σκηνή, που με πείσμα δουλεύουν τον ήχο τους και με πάθος δίνονται στα live. Ακούγοντας το πρώτο τους ΕP, δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις στους The East μια δυναμική που ξεφεύγει από ό,τι αντίστοιχο έχει να παρουσιάσει η ελληνική σκηνή στο συγκεκριμένο είδος. Δύναμη στις κιθάρες, υποβολή στα φωνητικά, μικρές κορυφώσεις και ένα αίσθημα επικείμενης καταστροφής από το οποίο δεν ησυχάζεις αν δεν τελειώσει το κομμάτι. Εμείς τους συναντήσαμε ένα μεσημέρι στο Κουκάκι, σε ένα πάρκο γεμάτο περιστέρια και παππούδες που έπαιζαν ντόμινο. Χτυπημένοι όλοι από τις ζέστες του Μάη, τους φωτογραφίσαμε σε αστικό τοπίο και ανοίξαμε μια κουβέντα μουσική που έφτασε μέχρι το διάστημα.

Γνωρίζω ότι οι The East προέρχονται από διαφορετικές μουσικές αφετηρίες. Θα μου εξηγήσετε αναλυτικά ποιος προέρχεται από ποια μπάντα; Και με αφορμή αυτό, τι στοιχεία προσέδωσε στο γκρουπ, μέχρι εκείνο να αποκτήσει τον ήχο που έχει σήμερα;

Αντώνης: O Γιώργος και εγώ παίζαμε στους Absent Mindead προ δεκαετίας. Πλέον εκτός από τους Τhe East παίζει μπάσο και στους Chickn. Νομίζω ότι οι πιο RnR αναφορές της μπάντας είναι δική του ευθύνη. Η Μανάλ μετά από ένα πολύ σύντομο πέρασμα από τους Sad Disco και αρκετά project που δεν επισημοποιήθηκαν, βρήκε την θέση της στην μπάντα ως πληκτρού, σαμπλερού, στιχουργός και καλλιτεχνικός διευθυντής. Ο Κώστας στα τύμπανα είναι η τελευταία προσθήκη στο συγκρότημα. Έδωσε μια καινούρια πνοή στο υπάρχον υλικό. Με συμμετοχή σε μπάντες όπως οι Stereovoid, Eye Level και The Lambeth, μιλάμε σίγουρα για έναν από τους πιο δυναμικούς και ευρηματικούς μουσικούς της γενιάς του. Για το τέλος άφησα τον Στράτο μιας και έχει το μεγαλύτερο βιογραφικό από όλους μας. Με παλαιότερη θητεία ως κιθαρίστας στους Exposed by Observers και Wanna be James?, πλέον είναι το ήμισυ των .message και επίσης θα τον συναντήσετε με τον Άκη Σίνο, την Michela Pelusio (SpaceTime Helix) ή σε σόλο perfomances. Είναι αυτός που θα φτάσει τις συνθέσεις στα όρια τους, όσον αφορά τη δομή, την αρμονία αλλά και την κατεύθυνση.  

Γιατί το ένα κομμάτι του δίσκου λέγεται Τρίπολη; Υπάρχει κάποια ιστορία από πίσω;

Αντώνης: Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν περισσότερες ιστορίες από μία: διαχωρισμός, σύρραξη, θρησκεία, αντίθεση. Είναι ανοιχτό σε ερμηνείες. Θα μπορούσε να είναι απλά ένα ερωτικό τραγούδι. Επίσης είναι η γενέτειρα της Μανάλ.

Οι 'The East' φτιάχνουν τη μουσική που θέλουμε να ακούμε Facebook Twitter
Φωτό:Κατερίνα Φαρφαρά/ LIFO

Ποια κομμάτια προτιμάτε: αυτά με τίτλους γυναικεία ονόματα ή εκείνα με τίτλους ονόματα πόλεων;

Στράτος: Τα ονόματα κάποιας τοποθεσίας είναι προτιμότερα. Μου φέρνουν στο μυαλό τους παραδοσιακούς σκοπούς της Κρήτης για παράδειγμα, που συνήθως έχουν σαν τίτλο το όνομα ενός χωριού ή μιας επαρχίας (Συρτός Αποκορωνιώτικος, Λουσακιανός κλπ).

Με το δεδομένο ότι έχετε κυκλοφορήσει δύο κομμάτια, τι να περιμένουμε να ακούσουμε στο live του Σαββάτου;

Αντώνης: Έχουμε ένα live set το οποίο δουλεύουμε σχεδόν έξι μήνες. Είναι η πρώτη φορά που το νιώθουμε τόσο ολοκληρωμένο, οπότε το επόμενο βήμα είναι να αρχίσουμε να ηχογραφούμε αυτό το καινούριο υλικό. Νομίζω ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται πολύ θετικά όταν του παρουσιάζεις κάτι τίμιο και προσωπικό.

Γιατί φτιάχνετε μουσική;

Στράτος: Γιατί είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους, με το μικρότερο αρνητικό αποτύπωμα, να εκφράσεις και να διαμορφώσεις το περιβάλλον σου. 

Οι 'The East' φτιάχνουν τη μουσική που θέλουμε να ακούμε Facebook Twitter
Φωτό:Κατερίνα Φαρφαρά/ LIFO

Ποια είναι η πιο έντονη στιγμή που είχατε ποτέ σε live;

Στράτος: Οι πιο έντονες και απελευθερωτικές στιγμές στα live μας είναι εκείνες στις οποίες επιδιδόμαστε σε ένα παιχνίδι θορύβου, ανάδρασης και ελεγχόμενου χάους για να επανέλθουμε συντονισμένα στο επόμενο κομμάτι.

Ποιο πράγμα απεχθάνεστε στις πρόβες;

Στράτος: Την αργοπορημένη προσέλευση.

Είναι διεθνής η ελληνική μουσική σκηνή ή αμετανόητα local;

Αντώνης: Από την στιγμή που local καλλιτέχνες αλλά και συγκροτήματα περιοδεύουν στην Ευρώπη και στην Αμερική, έχουν διανομή εκτός των συνόρων, προβολή σε ξένα sites και blogs, υπογράφουν σε εταιρίες του εξωτερικού και παίζουν στον KEXP, φαντάζομαι πως μιλάμε για μια διεθνή σκηνή.

Ποιος είναι ο πιο σπουδαίος μουσικός όλων των εποχών;

Αντώνης: Κρίνοντας από την μουσική που κουβαλάει το Voyager 1 θα έπρεπε να πω ο Johann Sebastian Bach μιας και έχει τα περισσότερα κομμάτια στον χρυσό δίσκο. Παρόλα αυτά θα επιλέξω τον Chuck Berry που συμμετέχει επίσης στην ‘διαστημική’ συλλογή με ένα κομμάτι.

Οι 'The East' φτιάχνουν τη μουσική που θέλουμε να ακούμε Facebook Twitter
Φωτό:Κατερίνα Φαρφαρά/ LIFO

Δείτε τους The East live το Σάββατο 16 Μαΐου στο Six D.O.G.S. μαζί με τους Plastic Flowers

και ακολουθήστε τους στο facebook

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ