ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

The owner and the pet

The owner and the pet Facebook Twitter
0

Οι Wanna Be James? είναι το τυπικό boy-girl γκρουπ, ο Αντώνης και η Ανίτα, δυο νεαρά παιδιά που σπουδάζουν μουσική και ονειρεύονται να αποκτήσουν κάποια μέρα το δικό τους μερίδιο στην επιτυχία. «Πώς θα χαρακτήριζα τη μουσική που φτιάχνουμε; Electro grunge punk pop» μου λέει η Ανίτα. Στο σπίτι της όλα είναι πακεταρισμένα, είναι σε φάση μετακόμισης. Και με πυρετό. «Τι άλλο θα έλεγα; Ότι ουρλιάζω πολύ» προσθέτει. «Μπορεί να είναι μια μεγάλη παρανόηση αυτό που παίζεις, κάθε φορά που μας ρωτάνε λέμε και διαφορετικά πράγματα» λέει οΑντώνης. «Στον παππού λέω metal, στον πατέρα μου ροκ εν ρολ με ηλεκτρονικά, εξαρτάται από την ηλικία εκείνου που την περιγράφεις». Η μουσική τους είναι δυναμική, βασισμένη σε απλές μουσικές φόρμες, κιθαριστική ροκ που θυμίζει τις συνθέσεις των Sonic Youth, σύντομα τραγουδάκια με αναφορές στο πανκ όπως εξελίχθηκε στα ‘80s και τα ‘90s. «Δεν ξέρω αν μπορείς να απαντήσεις κάτι συγκεκριμένο πια όταν σε ρωτήσει κάποιος τι μουσική ακούς» λέει Αντώνης. «Όλοι ακούνε λίγο απ' όλα. Αυτή την περίοδο με έχει πιάσει μια διάθεση παλιμπαιδισμού κι ακούω grunge, ξαναγύρισα στα ‘90s».

Μου μιλάει για τα λεφτά που έχουν χαλάσει τόσα χρόνια που δοκιμάζουν την τύχη τους με τους Absent Mindead, το άλλο συγκρότημα που συμμετέχει, τα άπειρα CD που έχουν μοιράσει δωρεάν, «πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει όλο αυτό, δεν πάει άλλο. Πρέπει κάποτε να αρχίσουμε να ζούμε από τη μουσική». Μέχρι πού είναι διατεθειμένοι να φτάσουν, τι είδους υποχωρήσεις να κάνουν για να συμβεί αυτό; «Θα παίζαμε με κάποιον ποπ καλλιτέχνη, ευχαρίστως θα ανοίγαμε το πρόγραμμά του. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ζήσεις απ' τη μουσική». «Θα το κάνατε για την Τάμτα για παράδειγμα;». «Φυσικά, γιατί όχι; Αν έχεις τα περιθώρια να γίνεις καλύτερο γκρουπ και να ζεις απ' αυτό, γιατί όχι; Μόνο με τα live και την επαφή σου με το κοινό γίνεσαι καλύτερος. Στο εξωτερικό όταν ξεκινάει ένα γκρουπ έχει στόχους. Θέλουν να γίνουν διάσημοι, να βγάλουν λεφτά, η φιλοδοξία τους δεν σταματάει στο να παίξουν στο Gagarin. Σκέφτονται πωλήσεις, περιοδείες, όχι την κατάρα του μόνιμου support. Φταίνε οι μπάντες και ο κόσμος για τη σημερινή κατάσταση, που το παίζουν underground. Αν μας δει αυτό το κοινό να παίζουμε δίπλα σε ένα ποπ όνομα θα μας κράξει, θα πουν ξεπουλήθηκαν, ενώ όπου κι αν παίξεις εξακολουθείς να είσαι ο ίδιος. Όταν υπάρχουν δυο επιλογές και η μία είναι να παίξω supportστην Τάμτα και να παίρνω 300 ευρώ τη βραδιά γιατί είμαι μουσικός και αυτή είναι η δουλειά μου και η άλλη να παίξω τσάμπα support ή να παίξω με άλλα ελληνικά γκρουπ και να μην πάρω μία, ε, θα προτιμήσω την Τάμτα».

«Δεν βλέπω κάτι το underground σ' αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, βλέπω μια τεράστια μαλακία. Τι σημαίνει εναλλακτικό; Για όλα φταίει η νοοτροπία του κοινού των ‘90s, κι αυτό συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Οι εταιρείες είναι οι πρώτες που φταίνε για το διαχωρισμό. Σου λένε είσαι ροκάς, δεν σε τοποθετούν δίπλα στα άλλα ονόματα που έχουν, να σου κάνουν την ίδια προώθηση. Υπάρχουν πάρα πολλά γκρουπ πια που παίζουν και πάρα πολύ καλά, είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση από μουσικής άποψης απ' ό,τι στα ‘90s. Ό,τι έχω ακούσει από τότε μου φαίνεται πάρα πολύ πρόχειρο. Δεν θα μπορούσαν να σταθούν στο εξωτερικό με τίποτα, ενώ τα σημερινά μπορούν. Δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα ξένα».

«Έχουν ακούσει και πολύ περισσότερη μουσική τα νέα γκρουπ. Μπορείς να δεις τι συμβαίνει έξω κατευθείαν, το μαθαίνεις αμέσως, παίζεις κι εσύ με έναν πιο σύγχρονο ήχο γιατί δεν υστερείς» λέει η Ανίτα. «Γιατί Wanna Be James?; Ο Jamesείναι ένας Καναδοαμερικάνος που μας είχε εντυπωσιάσει την εποχή που πρωτογνωριστήκαμε με τον Αντώνη και υπήρξε η αφορμή για να φτιάξουμε το συγκρότημα. Λέγαμε για πολλές μέρες ότι θέλαμε να ήμασταν σαν κι αυτόν: ασχολείται με τη μουσική, είναι αλτρουιστής, γενικά μάχεται υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στις διακοπές του πηγαίνει να βοηθήσει ανθρώπους που έχουν ανάγκη, είναι vegan. Δεν είμαστε James, θα θέλαμε βέβαια...».

«Η μπάντα αυτή δεν ξεκίνησε σοβαρά. Ο Αντώνης ήταν στους Absent Mindead, εγώ στους Wild Honey, τα ‘χαμε φτιάξει και σκεφτήκαμε να γράφουμε κάποια κομμάτια, για πλάκα». «Να σου πω την αλήθεια; Ήθελα να της γράψω ένα δυο κομμάτια για να έχει ν' ακούει στις διακοπές, να μην την ξελογιάσει κανένας τουρίστας...».

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ