Redcar: Η φυσική εξέλιξη των Christine and the Queens

Redcar: Η φυσική εξέλιξη των Christine and the Queens Facebook Twitter
Ο Letissier με τον Redcar δεν υποδύεται απλώς έναν χαρακτήρα, όπως παλιότερα ο David Bowie με τον Ziggie Stardust, είναι η ζωή του η ίδια.
0

«Redcar les adorables étoiles (prologue)» ονομάζεται το τρίτο άλμπουμ των Christine and the Queens. Στα ελληνικά σημαίνει «αξιαγάπητα αστέρια», ενώ το «Redcar» (κόκκινο αυτοκίνητο) είναι πλέον το νέο επίσημο ψευδώνυμο του Héloïse Adélaïde Letissier, αλλιώς Chris, του τρομερού παιδιού της γαλλικής μουσικής που κρύβεται πίσω από το γκρουπ. Ακούγονται παράξενα όλα αυτά, αλλά η περίπτωση του Latissier είναι μοναδική.

Το μουσικό του ταξίδι, που ξεκίνησε με το άλμπουμ «Chaleur Humaine» το 2014, ήταν παράλληλα και ένα ταξίδι ανακάλυψης της ταυτότητάς του. To όνομα του γκρουπ γεννήθηκε μέσα από την εμπειρία του ως θαμώνα του πιο διάσημου drag club του Λονδίνου, του Madame Jojo, και τις φιλίες του με τους καλλιτέχνες που εμφανίζονταν εκεί. Το Queens στον τίτλο είναι ο φόρος τιμής σε αυτά τα άτομα. «Χωρίς αυτές τις βασίλισσες δεν θα βρισκόμουν εδώ», είχε δηλώσει σε μια παλιότερη συνέντευξή του, ενώ πρόσφατα είπε ότι θα είχε αυτοκτονήσει αν δεν έβρισκε διέξοδο στη μουσική.

Κατά κάποιον τρόπο, απαντάει αρνητικά και στο αιώνιο ερώτημα αν πρέπει να διαχωρίζεται ένας καλλιτέχνης από το έργο του. Είναι απόλυτα δοσμένος σε αυτό που κάνει και εντελώς εκκεντρικός.

Όταν ξεκίνησε την καριέρα του παράτησε τις θεατρικές σπουδές που έκανε εξαιτίας της κατάθλιψης που βίωνε μετά από έναν χωρισμό. Τα τραγούδια του συχνά αφηγούνται λυπητερές ιστορίες από την προσωπική του ζωή.

Το «Redcar» σχετίζεται με διάφορα κόκκινα αμάξια που έβλεπε να περνούν από μπροστά του συχνά στο Λος Άντζελες μετά τον θάνατο της μητέρας του. Θεώρησε ότι ήταν σημάδι. Οραματίστηκε τον χαρακτήρα ως μια «ευγενική φιγούρα που φοράει ένα κόκκινο γάντι».

Στο «Chris», το δεύτερο άλμπουμ που κυκλοφόρησε το 2018, εξερευνούσε την ανδρική του πλευρά και αποκαλούσε τον εαυτό του Chris. Τώρα έχουμε το «Redcar», που είναι ο πρόλογος μιας ροκ όπερας η οποία θα ολοκληρωθεί με την κυκλοφορία ενός ακόμη άλμπουμ μέσα στο 2023. Και στα δύο άλμπουμ την παραγωγή έχει κάνει ο Mike Dean που έχει συνεργαστεί με σταρ όπως οι Kanye West, Lana Del Rey, Madonna, Drake και the Weeknd. Συναντήθηκε μαζί του το 2021, όταν απαγορευόταν να ταξιδέψει κανείς ελεύθερα στις ΗΠΑ λόγω lockdown. Κάπως τα κατάφερε και μπήκε στη χώρα από το Μεξικό και έμεινε εκεί αρκετούς μήνες.

Το συγκεκριμένο άλμπουμ το έγραψε σε διάστημα δύο εβδομάδων στο κομπιούτερ του στο Παρίσι λίγο πριν φύγει για το Λος Άντζελες. Αρχικά η εταιρεία δεν ήθελε να το κυκλοφορήσει και δεν του επέτρεψε να το προωθήσει όπως ήθελε, κάτι που του στοίχισε ψυχολογικά. Όλα αυτά συνέβησαν σε μια χαοτική, δύσκολη περίοδο κατά την οποία θρηνούσε ακόμη τον θάνατο της μητέρας του, που πέθανε ξαφνικά το 2019 από καρδιακή προσβολή, όταν εκείνος εμφανιζόταν στο Coachella. Αναγκάστηκε να ματαιώσει τη δεύτερη συναυλία του για να γυρίσει επειγόντος στη Γαλλία. Δυστυχώς, δεν κατάφερε να την αποχαιρετήσει. Ο θάνατος αυτός μπορεί να τον τραυμάτησε και να του άφησε μια βαθιά θλίψη, του έδωσε όμως τη ελευθερία να αναγνωρίσει τον πραγματικό του εαυτό. «Όταν η μητέρα μου ήταν εν ζωή, έπρεπε να είμαι η κόρη της. Δεν με πείραζε όμως, επειδή την αγαπούσα», είπε.

Combien de temps
Το συγκεκριμένο άλμπουμ το έγραψε σε διάστημα δύο εβδομάδων στο κομπιούτερ του στο Παρίσι λίγο πριν φύγει για το Λος Άντζελες.

Ο Letissier γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νάντη. Ο πατέρας του δίδασκε αγγλική λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Nantes και η μητέρα του λατινικά και γαλλικά σε ένα τοπικό γυμνάσιο. Ξεκίνησε να μαθαίνει πιάνο στην ηλικία των τεσσάρων ετών και να κάνει κλασικό χορό από τα πέντε του. Οι γονείς του του πρότειναν να διαβάσει Sarah Waters και Judith Butler καθώς έμπαινε στην εφηβεία, δυο συγγραφείς που επηρέασαν αρκετά τη σκέψη του στη συνέχεια.

Του πήρε χρόνια να παραδεχτεί ότι είναι ένας τρανς άνδρας, συχνά συναντούσε εμπόδια και προκαλούσε αρκετές αντιδράσεις. Σε αυτό οφείλεται και η απόφασή του να απέχει από τα social media για κάποιο χρονικό διάστημα.

«H σχέση με το φύλο ήταν πάντοτε θυελώδης», δήλωσε στους «New York Times» τον περασμένο Μάρτιο. «Ένας τρόπος για να το εκφράσει κανείς είναι να χρησιμοποιείς αντωνυμίες με την κατάληξη -@. Θέλω κάπως να γκρεμίσω το σύστημα που μας κάνει να κατηγοριοποιούμε τα γένη με τόσο αυστηρό τρόπο. Θυμάμαι τότε που μίλαγα για τι σημαίνει να είσαι πανσέξουαλ στη Γαλλία το 2014. Ήταν μια συζήτηση που ελάχιστοι άνοιγαν τότε και διάφορα γραφεία με συμβούλεψαν να ρίξω τους τόνους. Προσπαθώ να κάνω το ίδιο τώρα με τον σωστό τρόπο και μερικές φορές πιέζομαι να δώσω μια απάντηση».

Τον Αύγουστο που μας πέρασε πόσταρε ένα βίντεο στο TikTok όπου εξηγούσε ότι για έναν χρόνο χρησιμοποιούσε ανδρικές αντωνυμίες στον κύκλο της οικογένειας και των στενών του φίλων. Μετά τις καθιέρωσε και σε όλες τις πλατφόρμες των social media. Θέτει τους δικούς του όρους, χωρίς να καταδικάζει την ορμονοθεραπεία και τις επεμβάσεις – «ο καθένας μας είναι διαφορετικός». Ο ίδιος δεν θέλει να κάνει καμιά αλλαγή πάνω του. «Γιατί να έχω ουλές; Δεν σας τις χρωστούσα» ‒ αυτή είναι μια δήλωση που όντως μπορεί να θεωρηθεί προκλητική από αρκετούς.

Το «Redcar» σχετίζεται με διάφορα κόκκινα αμάξια που έβλεπε να περνούν από μπροστά του συχνά στο Λος Άντζελες μετά τον θάνατο της μητέρας του. Θεώρησε ότι ήταν σημάδι. Οραματίστηκε τον χαρακτήρα ως μια «ευγενική φιγούρα που φοράει ένα κόκκινο γάντι». Θυμίζει αρκετά τον Prince και τον Michael Jackson που ούτως ή άλλως είναι άμεσες αναφορές του, τόσο αισθητικά όσο και ηχητικά, από την αρχή της καριέρας του.

Ο Letissier –παρεμπιπτόντως ακόμη χρησιμοποιεί το πατρικό του όνομα, ως φόρο τιμής στους γονείς του– με τον Redcar δεν υποδύεται απλώς έναν χαρακτήρα, όπως παλιότερα ο David Bowie με τον Ziggie Stardust, είναι η ζωή του η ίδια.

Christine and the Queens - Combien de temps

Στο πρόσφατο άλμπουμ του συνεχίζει να τραγουδά για το σεξ, τους αποτυχημένους έρωτές του, την αποδοχή και την αγάπη. Τα νέα του κομμάτια έχουν μια απελευθερωτική ενέργεια που συναντάς συνήθως σε ανεξάρτητους δίσκους. Έχει όλα τα στοιχεία παλιότερων άλμπουμ των Christine and the Queens, ’80s synth wave ρυθμούς και μπάσο-riff. Δεν είναι ποπ με την στενή έννοια του όρου – το «Combien de temps» π.χ. διαρκεί οκτώμισι λεπτά. Δεν υπάρχει χιτ, όπως το «Tilted» ή το «Girlfriend», που τον έκαναν γνωστό στο αγγλόφωνο κοινό, αλλά αυτή είναι και η ομορφιά του. Είναι αρκετά πιο ενδιαφέρων δίσκος ηχητικά και ακούγεται ως μια φυσική εξέλιξη του καταπληκτικού EP «La vita nueva» που έβγαλε πριν από δυο χρόνια εν μέσω της πανδημίας.

Christine and the Queens - la chanson du chevalier

Η τύχη, πάντως, είναι και δεν είναι με το μέρος του αυτήν τη στιγμή. Ένας σοβαρός τραυματισμός στο γόνατο κατά τη διάρκεια μιας πρόβας τον τσάκισε ψυχολογικά. Τα καλά νέα είναι ότι ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες πως τον επόμενο χρόνο θα αναλάβει την επιμέλεια του Meltdown.

«Είναι εύκολο να αλλάξει τώρα το όνομά του, όπως ο Prince στα ’90s ή ο Kanye τα τελευταία χρόνια με το Ye;» θα αναρωτηθεί κανείς. Ήδη το έχει αλλάξει στα social media. Την απάντηση θα την πάρουμε στο επόμενο άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει. Ό,τι και να γίνει, είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο σπουδαίους Γάλλους καλλιτέχνες του εικοστού πρώτου αιώνα.

Instagram

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι το «Fossora» το καλύτερο άλμπουμ της Bjork εδώ και πολλά χρόνια

Μουσική / «Fossora»: Το καλύτερο άλμπουμ της Björk εδώ και πολλά χρόνια

Στην πολύ δυναμική επιστροφή της παρουσιάζεται αρκετά αλλαγμένη, γειωμένη, ορφανή από μητέρα και με όλα τα παιδιά της να έχουν εγκαταλείψει την εστία του σπιτιού για να ακολουθήσουν τον δικό τους δρόμο.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ