«Σαν ζωγραφιά»: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Στο φινάλε ένας γαλαξίας αστεριών συγκεντρώθηκε στη μορφή της Άννας Βίσση, που ανέβηκε στο stage για να τραγουδήσει ένα medley από τα «Ξανά Μανά», «Κι Όμως Δεν Τελειώνει», «Δώδεκα» και «Χρόνια Πολλά», το τελευταίο με τις με τις Demy, Vemily, Έλενα Τσαγκρινού και Ελένη Φουρέιρα.
0
«Άμα ήτανε μια ζωγραφιά ο κόσμος όλος
θα ζωγράφιζα λουλούδια δεν θα υπήρχε δρόμος
έναν δρόμο μόνο θ' άφηνα για να 'ρθω να σε βρω
και μια πόρτα να κλειδώσω για να μείνω εδώ».
 
«Σε δύο μόνο μάτια, 
πώς την χωράς τόση θάλασσα
Για δύο μόνο μάτια, 
με χίλια κύματα πάλεψα…»

ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ μετά το 10 Year Celebration concert της Panik Records, δύο στιχάκια, από τη Ζωγραφιά (Μηδενιστής ft. Demy) και το Σε Δύο Μόνο Μάτια (του Αναστάσιου Ράμμου), ενός μουσικού κομματιού από το ξεκίνημα της εταιρείας και ενός που κυκλοφόρησε την εποχή της εκτόξευσής της στο ελληνικό μουσικό στερέωμα, έγιναν ο σπινθήρας για να γράψω δυο λόγια για την εμπειρία αυτού του event, που είχε τη δική του, τρελή, μεταμοντέρνα μαγεία.

Zoύμε πια στην εποχή που η μουσική είναι κατά κύριο λόγο μια πληροφορία, που συνήθως καταχωρούμε στις λίστες streaming μας και αν είναι αυτό μας αρέσει, τότε κολλάει πάνω μας σαν μπλούζα, αλλιώς πατάμε skip και προχωράμε στο επόμενο τραγούδι. Η συλλογή albums, τα CD και τα βινύλια υπάρχουν ακόμα, περισσότερο όμως σαν μια «αγκαλιά» προς τους επίμονους και φανατικούς συλλέκτες μουσικής αυτούς που νιώθουν την ανάγκη να αγγίζουν ότι που ακούνε.

Ένα κομμάτι στο Spotify, ένα βίντεο κλιπ που περιγράφει με κινηματογραφική αισθητική μια ιστορία που έχεις ζήσει, μια social media παρουσία που σε πείθει να σταματήσεις το σκρολάρισμα στο κινητό σου και να επικεντρωθείς σε μια ιστορία, μια αφορμή για μια ξεσηκωτική συναυλία: Αυτή είναι η εμπειρία του να απολαμβάνεις pop μουσική το 2021.

Η Panik Records πέρασε με επιτυχία τις δύσκολες στιγμές της οικονομικής κρίσης: Παρουσίασε μια μοντέρνα ποπ με «μούσες» όπως η Demy και η Ελένη Φουρέιρα. Ενέταξε στο δυναμικό της την Capital Records, το «Τώρα» της ελληνικής hip hop/trap. Διαχειρίστηκε με αξιοπρέπεια και σεβασμό τον ξαφνικό χαμό του μεγάλου της αστεριού, του Mad Clip.

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Mad Clip και Ελένη Φουρέιρα.

Σήμερα, συμπορεύεται με την Άννα Βίσση, τη Δέσποινα Βανδή, την Καίτη Γαρμπή και ένα σωρό δημιουργικές δυνάμεις της ελληνικής λαϊκής και pop μουσικής. Η Panik χωρίς υπερβολή, μπορούμε να πούμε πως ορίζει την mainstream pop μουσική του Σήμερα. 

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Josephine

«Σαν μια ζωγραφιά»: Το live για τα 10 χρόνια της Panik Records

Αν δεν βρισκόμουν στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», θα νόμιζα πως ήμουν στο Wembley: Συνολικά 30 καλλιτέχνες και 60 μουσικοί της συμφωνικής ορχήστρας «The Foux Orkestar», υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Ζαχαρίου, ανέβηκαν στη σκηνή του θεάτρου, σε μια συναυλία που έμοιαζε το πιο πολύχρωμο και πολυσυλλεκτικό μπουκέτο λουλουδιών του μουσικού ρεπερτορίου της εταιρείας.

Στην εισαγωγή η Demy, η πρώτη Ελληνίδα τραγουδίστρια που υπέγραψε στην Panik Records, συνάντησε τη Vemily, μια ανερχόμενη, ταλαντούχα ερμηνεύτρια που ξεκίνησε κάνοντας διασκευές στο YouTube και αποτελεί μια από τις ελπίδες της Panik. Μαζί ερμήνευσαν τη «Ζωγραφιά», ένα από τα πρώτα hits της εταιρείας. 

Στη συνέχεια, αυτό που παρακολούθησα με εκτόξευσε στο διανυκτερεύον πάρτι του πιο κοντινού μου γαλαξία: MELISSES, Γιώργος Παπαδόπουλος, Josephine, Light, Έλενα Τσαγκρινού, Ελένη Φουρέιρα εξαπέλυσαν –με ρυθμό διαστημικού πολυβόλου– τα beats και τα χρώματα που συνθέτουν το παρόν και το μέλλον της Panik, ενώ ο Στέλιος Ρόκκος και η Καίτη Γαρμπή σαν ήρεμες δυνάμεις, χρωμάτισαν με τις δικές τους αποχρώσεις ατόφιου χρυσαφιού τη διαχρονικότητα του ρεπερτορίου της εταιρείας. 

Αποσπάσματα από το Panik Concert by Xiaomi - 10 Years Celebration

Το αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη από τον Στέφανο Κορκολή και τους Μελίνα Ασλανίδου, Δημήτρη Μπάση, Σοφία Μανουσάκη & Μπάμπη Στόκα, έκλεισε με το «Αν Θυμηθείς τ’ Όνειρο μου», σε μια ρετρό-φουτουριστική βινιέτα που απέδειξε ότι η καλή μουσική δεν έχει χρόνο, δεν έχει εποχή, ούτε καν «ημερομηνία λήξης. 

Έπειτα, o Κωνσταντίνος Αργυρός με την «Αθήνα» του και το «Τελικά», ο Αντώνης Ρέμος με το «Η Ζωή Αλλιώς», ο Θοδωρής Βουτσικάκης με την «Όμορφη Ζωή» και ο FY με το «Δε Με Θέλουν» έγιναν οι επόμενες «στάσεις» στο μουσικό σαφάρι μιας σουρεαλιστικής βραδιάς, που τελείωσε με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο: «Party All The Time» με Playmen, Έλενα Τσαγκρινού, Josephine και η Μαγιόρκα συνάντησε την Ίμπιζα και προκάλεσαν μποτιλιάρισμα στην Πειραιώς! 

Στο φινάλε ένας γαλαξίας αστεριών συγκεντρώθηκε στη μορφή της Άννας Βίσση, που ανέβηκε στο stage για να τραγουδήσει ένα medley από τα «Ξανά Μανά», «Κι Όμως Δεν Τελειώνει», «Δώδεκα» και «Χρόνια Πολλά», το τελευταίο με τις με τις Demy, Vemily, Έλενα Τσαγκρινού και Ελένη Φουρέιρα.

Αναστάσιος Ράμμος - Σε Δυο Μόνο Μάτια

Αντί φινάλε

Στην εποχή της πανδημίας είναι λίγες οι στιγμές που νιώθεις ότι μπορείς –έστω και με το μυαλό– να χορέψεις ασταμάτητα και χωρίς φρένα, να δακρύσεις στη θύμηση ενός καλλιτέχνη που χάθηκε άδοξα (ενώ η Ελένη Φουρέιρα τραγουδάει «…ξέρεις για μας πως δεν ήρθε η ώρα» και ο στίχος αποκτά μια σχεδόν τραγική ειρωνεία), να διακρίνεις με σαφήνεια τις νέες τάσεις στο λαϊκό τραγούδι και να νιώσεις ως και λίγο έρωτα, ζωγραφισμένο «σε δύο μόνο μάτια», μέχρι η ώρα να σημάνει «Δώδεκα» και να διαπιστώσεις γιατί η Άννα Βίσση αποκαλείται «η απόλυτη ποπ σταρ». Όταν τα φώτα έσβησαν, όταν η σκηνή ερήμωσε, όλα έδειχναν να φτάνουν σε κάποιο τέλος. Ιδέα σας ήταν. Γιατί το #PanikStory μόλις ξεκίνησε…

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter

 





 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ