''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει

 ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει Facebook Twitter
1968 στου ''Περιβόλα'', Μάνος Παπαδάκης, Πόπη Πόλυ και στη φαρφίζα ο συνθέτης Βασίλης Βασιλειάδης
0

 ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει Facebook Twitter
Ο ερμηνευτής Μάνος Παπαδάκης την εποχή του ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου''

 

Το 1967 ο Μάνος Παπαδάκης από την Κρήτη ήταν ένας νέος λαϊκός τραγουδιστής, μόλις 26 ετών, που προσπαθούσε να κάνει καριέρα ανάμεσα στα ''θηρία'' της εποχής: Τον Καζαντζίδη, τον Γαβαλά, τον Ζαγοραίο κ.α. Τραγουδούσε τότε στο ''Φαληρικόν'' μαζί με τον Βασίλη Τσιτσάνη και τη Χαρούλα Λαμπράκη και ένα βράδυ πήγε να τους ακούσει ο στιχουργός Πυθαγόρας.

Ο γνωστός στιχουργός είχε συνεργαστεί και στο παρελθόν με τον Μάνο Παπαδάκη χωρίς να κάνουν όμως ''επιτυχία''. Εκείνη τη φορά γύρισε και του είπε: Σού'χα δώσει τέσσερα - πέντε κομμάτια που δεν ''πήγαν''. Θα σου δώσω άλλο ένα, τελευταίο, κι άμα δεν ''πάει'' κι αυτό, δεν σου ξαναγράφω! Πάρ' τον Βασιλειάδη κι ελάτε απ' το σπίτι...

 ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', η μεγάλη λαϊκή επιτυχία του 1960 αναβιώνει Facebook Twitter

Επρόκειτο για το θρυλικό πλέον ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου''. Πραγματικά, παίρνει αγκαζέ ο Παπαδάκης τον αρμονίστα - ακορντεονίστα και συνθέτη Βασίλη Βασιλειάδη, με τον οποίο επίσης είχαν συνεργαστεί, και πάνε από το σπίτι του Πυθαγόρα στην Κοκκινιά. Επί τόπου ο Βασιλειάδης παίρνει τους στίχους και σκαρώνει την πιασάρικη μελωδία.


Ο Μάνος Παπαδάκης ερμηνεύει ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'' στην ομότιτλη ταινία του Άγγελου Θεοδωρόπουλου από το 1968. Τόσο μεγάλη επιτυχία σημείωσε το τραγούδι που την αμέσως επόμενη χρονιά έδωσε τον τίτλο και σε ταινία!

 

Το τραγούδι γράφτηκε τις πρώτες μέρες του Δεκέμβρη του ΄67 σε στούντιο της Κολούμπια και φαρφίζα έπαιζε ο ίδιος ο Βασιλειάδης ο συνθέτης. Δεύτερη φωνή έκανε η Πόπη Πόλυ, η οποία εκείνη την περίοδο μοιραζόταν και το πάλκο με τους Παπαδάκη - Βασιλειάδη. Κυκλοφορεί λίγο πριν τα Χριστούγεννα και σημειώνει απίστευτη επιτυχία. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσα σε 20 μέρες πούλησε 180.000 αντίτυπα!

Η επιτυχία βρίσκει τον Παπαδάκη να τραγουδάει το 1968 στου ''Περιβόλα'' με τον Βασιλειάδη, την Πόπη Πόλυ και το δυνατό δίδυμο Μπάμπης Τσετίνης - Λίτσα Διαμάντη. Πιο χαρακτηριστική ήταν όμως η ατάκα του Πυθαγόρα όταν πέρασε από το μαγαζί και είπε του νεαρού τραγουδιστή: Είπαμε να κάνεις επιτυχία, αλλά όχι και να γίνει τέτοιος χαλασμός!


 

* Το συγκεριμένο τραγούδι ξανάγινε επίκαιρο, λόγω και κάποιων funny videos που κυκλοφορούν αυτές τις μέρες στα social media. Τηλεφώνησα του ερμηνευτή Μάνου Παπαδάκη και με μεγάλη προθυμία μού μίλησε για την ιστορία του ''Θα τα κάψω τα λεφτά μου'', που μόλις διαβάσατε. Το δισκάκι 45 στροφών ευρέθη στο Μοναστηράκι σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή, με κωδικό DSOG 3382. Στην άλλη όψη του, το κομμάτι ''Αν σε μαλώνει η μάνα σου'', πάντα των Β. Βασιλειάδη - Πυθαγόρα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ