Τι στο καλό σημαίνει το «took the Wock’ to Poland»;

Τι στο καλό σημαίνει το «took the Wock’ to Poland»; Facebook Twitter
0

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ένα mega-hit; Γράφοντας ένα έξυπνο, προβοκατόρικο ρεφρέν που είναι τόσο ακατανόητο ώστε να γίνει το απόλυτο viral στο TikTok, με μία μελωδία-τσίχλα και τρεμουλιαστά φωνητικά που θυμίζουν παραμορφωμένη άρια. Νέο, weird ραπ.

Αυτό έκανε ο Lil Yachty και από προχθές προκαλεί πραγματική φρενίτιδα με τα remixes και τα mash ups που έχουν εμφανιστεί στο YouTube (δύο από αυτά χρησιμοποιούν τα φωνητικά του Playboi Carti και του Lil Uzi Vert), και μπορούμε να μιλάμε για τεράστια επιτυχία πριν ακόμα εμφανιστεί το κομμάτι επίσημα σε κάποια πλατφόρμα.

O Lil Yachty ανήκει στη γενιά των Soundcloud ράπερ που πριν από μερικά χρόνια έκαναν μαζικά κατάληψη στα mainstream τσαρτ, κάνοντας δημοφιλείς ήχους στους οποίους μέχρι τότε δεν έδινε καμία σημασία η μουσική βιομηχανία. Προσπαθώντας να θυμηθεί την εποχή που ήταν πρωτοπόρος και μπορούσε να κάνει χιτ χωρίς καν βίντεο, ανέβασε το νέο του κομμάτι στο Soundcloud και από κει ξεκίνησαν όλα.  

Το «Poland» που διαρκεί μόλις 83 δευτερόλεπτα έχει στίχους δυσνόητους και ένα ρεφρέν («I took the Wock’ to Poland») που έχει δημιουργήσει ολόκληρες συζητήσεις και θεωρίες για το τι σημαίνει, κάτι που έκανε αυτομάτως το τραγούδι το πιο δημοφιλές στο TikTok τις τελευταίες μέρες, με διασκευές και make of που θυμίζουν την περίπτωση του «The Box» του Roddy Rich (που κατέληξε να μείνει 11 εβδομάδες στο νο 1 και να είναι το πιο δημοφιλές τραγούδι του 2021).  

Αφού το Wock’ δεν επιτρέπεται στην Πολωνία ο Lil Yachty βρήκε έναν τρόπο να το πάρει εκεί και με αυτή του την πράξη έκανε ακόμα μεγαλύτερη την πρόκληση και ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες για ακόμη μια φορά. Δεν έχω ακούσει ποτέ μια πιο κομψή επίδειξη σε ραπ κομμάτι. Είναι αγνή και ανόθευτη ποίηση στα καλύτερά της

Βέβαια, το «Poland» σήμερα (10/10) εμφανίστηκε στο Spotify όπως και το επίσημο βίντεό του στο YouTube –σε τόσες εκδοχές που δεν καταλαβαίνεις ποια είναι η original– και αναμένεται να μπει στα τσαρτ της επόμενης εβδομάδας σε πολύ ψηλές θέσεις. Η έκτη –και πιο τολμηρή– συνεργασία του Lil Yachty με τον παραγωγό F1LTHY θα είναι και η πιο πετυχημένη τους μέχρι τώρα.

Τι σημαίνει, όμως, το «I took the Wock’ to Poland»; Το Wock' είναι η συντομογραφία του Wockhardt, της φαρμακοβιομηχανίας, δηλαδή, που φτιάχνει το σιρόπι για το βήχα που περιέχει προμεθαζίνη και κωδεΐνη, το βασικό συστατικό του lean, του ναρκωτικού που κάνει θραύση στις νεαρές ηλικίες στην Αμερική (ένα κοκτέιλ του φαρμάκου για τον βήχα με κάποιο αναψυκτικό). Στην ποπ κουλτούρα η φράση «double cup» πλέον σημαίνει το παράνομο ναρκωτικό σερβιρισμένο σε δύο πλαστικά ποτήρια (συνήθως από φελιζόλ).

Το γιατί αναφέρει την Πολωνία και όχι κάποιο άλλο μέρος παραμένει άγνωστο, ωστόσο οι εξηγήσεις δεν σταματούν εκεί, «το “took the Wock’ to Poland” είναι μια μεταφορά που δείχνει ότι ξεπερνάς όλα τα εμπόδια που αντιμετωπίζεις στη ζωή» γράφει κάποιος στα σχόλια του βίντεο.

«Αφού το Wock’ δεν επιτρέπεται στην Πολωνία ο Lil Yachty βρήκε έναν τρόπο να το πάρει εκεί και με αυτή του την πράξη έκανε ακόμα μεγαλύτερη την πρόκληση και ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες για ακόμη μια φορά. Δεν έχω ακούσει ποτέ μια πιο κομψή επίδειξη σε ραπ κομμάτι. Είναι αγνή και ανόθευτη ποίηση στα καλύτερά της».  

Οι στίχοι του «Poland» μπορεί να μην είναι ακριβώς ποίηση, αλλά το κομμάτι είναι από τις καλύτερες στιγμές νέου ραπ που ακούσαμε τελευταία.

Το επίσημο βίντεο:

Με τον Playboi Carti:

Με τον Lil Uzi Vert:

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ