Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές

Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές Facebook Twitter
0



ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΝΕΙΣ την καμπύλη των κρουσμάτων του κορωνοϊού για να καταλάβει ότι η κατάσταση δεν θα μπορούσε να είναι πιο δυσοίωνη. Η φθινοπωρινή συναυλιακή σεζόν έχει εκ των πραγμάτων ακυρωθεί, χωρίς να χρειάζεται να ανακοινωθεί και επίσημα.


Εφόσον, μάλιστα, πρόκειται για ιδιωτικές πρωτοβουλίες ‒και σε αυτή την περίπτωση οι ενδεχόμενες ζημιές θα επιβαρύνουν προσωπικά τους διοργανωτές‒, το μέγεθος του ρίσκου γίνεται ακόμη μεγαλύτερο. Ούτως ή άλλως, οι συναυλιακοί χώροι αντιμετωπίζουν αυτήν τη στιγμή σημαντικό πρόβλημα βιωσιμότητας, με όσους τους συντηρούν να πρέπει να καλύπτουν λειτουργικά έξοδα που τρέχουν, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα κάποιων αντισταθμιστικών εσόδων.


Δεν προκαλεί εντύπωση, λοιπόν, το ότι διοργανωτές κυρίως, όπως και οι μουσικοί, αναγκάζονται να ακυρώσουν συναυλίες, φοβούμενοι τις όποιες εξελίξεις. Δυστυχώς, με αυτόν τον τρόπο δεν πλήττεται μόνο ο συγκεκριμένος τομέας αλλά οτιδήποτε έχει να κάνει με τη μουσική δραστηριότητα γενικότερα.

Σήμερα το πρωί είδα την ανάρτηση μιας φίλης δημοσιογράφου στο Facebook με μια φωτογραφία όπου δύο κορίτσια έβλεπαν σε μια οθόνη τη "συναυλία" ενός εξαιρετικά δημοφιλoύς καλλιτέχνη και χόρευαν, πετούσαν στον αέρα. Λυπήθηκα και μετά έβαλα τα κλάματα για ό,τι ζούμε και για ό,τι θα ζήσουμε.

Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε αριθμητικά το φετινό με το περσινό φθινόπωρο. Μια απλή ματιά στις συναυλίες που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής ως τον Δεκέμβριο φτάνει για να βγουν συμπεράσματα παρόμοια με αυτά των καλοκαιρινών μηνών. Οι ξένοι καλλιτέχνες που θα εμφανιστούν το φθινόπωρο στη χώρα μας είναι ελάχιστοι (έως ανύπαρκτοι), ενώ συναυλίες γίνονται κυρίως σε ανοιχτούς εξωτερικούς χώρους, με το κοινό καθήμενο ή μέσω streaming – που δεν αποτελεί λύση σε καμία περίπτωση. Οι περισσότερες από τις κλειστές αίθουσες δεν λειτουργούν, μέχρι νεωτέρας. Και μιλάμε για σκηνές και χώρους που από τα μέσα Σεπτέμβρη και μετά φιλοξενούσαν σχεδόν καθημερινά κάποιο event.


Επομένως, είναι λογικό να διακατέχονται από αισθήματα αβεβαιότητας, θυμού και ανησυχίας όσοι εργάζονται στους χώρους αυτούς. Και, όπως όλα δείχνουν, ο κορωνοϊός έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο παρόν αλλά και στο μέλλον.



«Τα πράγματα είναι πάρα πολύ προβληματικά» λέει ο Βασίλης Χαραλαμπίδης που κρύβεται πίσω από τα Bios, Ρομάντσο και Latraac. «Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει καμία οδηγία για τους κλειστούς χώρους και προσπαθούμε να σχεδιάσουμε αλλά και να αυτοσχεδιάσουμε. Είμαστε ένας οργανισμός που λειτουργεί έτσι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, οπότε έχουμε μια σχετική ευελιξία. Βασικός μας στόχος είναι να συσπειρώσουμε μεν την κοινότητα, που αυτήν τη στιγμή είναι έτσι κι αλλιώς στο σπίτι της και μουδιασμένη, αλλά και να βρούμε νέους τρόπους παραγωγής. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε μαζί με άλλους ευρωπαϊκούς οργανισμούς και ετοιμάζουμε πράγματα με παραγγελίες πολιτιστικού περιεχομένου, κάτι σαν ένα agency που θα μπορεί να διανέμει το καλλιτεχνικό έργο σε διάφορα κανάλια».


Αλλά για τα θεάματα που αφορούν κόσμο μαζικά, όπως το Ejekt Festival, το οποίο φέρνει μεγάλα ξένα ονόματα, το 2020, σύμφωνα με τον Σταύρο Στριλιγκά, «είναι ξεκάθαρα μια κενή χρονιά. Ευχόμαστε να μπορέσουν να γίνουν περιοδείες ‒άρα και συναυλίες‒ το ερχόμενο καλοκαίρι, για το οποίο έχουμε ανακοινώσει ήδη το Ejekt 2021, συγκεκριμένα στις 26/6/21, με τους Red Hot Chili Peppers και άλλα ονόματα. Με τα σημερινά δεδομένα, δεν αναμένουμε να αλλάξει κάτι άρδην, οπότε το πιο πιθανό είναι να μην κάνουμε κάτι ως το καλοκαίρι. Παρακολουθούμε, όμως, τις εξελίξεις σε άλλες χώρες της Ευρώπης και συνεργαζόμαστε με διοργανωτές σε αρκετές από αυτές, ώστε να μπορούμε να κινηθούμε άμεσα σε περίπτωση θετικών εξελίξεων».


Για το Plisskën Festival, «σε συλλογικό επίπεδο η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη» λέει η Θεοδώρα Καρακάση. «Άνθρωποι έχουν χάσει τα προβλεπόμενα εισοδήματά τους, εταιρείες ενοικίασης εξοπλισμού αδυνατούν να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους, καλλιτέχνες που περίμεναν να βιοποριστούν από τις συναυλίες και τα events αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα βασικά. Ταυτόχρονα, η διαχείριση της κρίσης από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς υπήρξε και συνεχίζει να είναι ελλιπής και επικίνδυνη. Ως διοργανωτές, είμαστε φύσει αισιόδοξοι και θα παραμείνουμε, όσο μπορούμε, προκειμένου να προστατεύσουμε όσους δουλεύουν μαζί μας με κάθε δυνατό τρόπο. Το ΥΠ.ΠΟ. "αγνοείται" εδώ και πολύ καιρό όσον αφορά τα θεάματα που διοργανώνουν ιδιωτικές εταιρείες. Σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία ο κλάδος του πολιτισμού υπήρξε από τους πρώτους που υποστηρίχτηκαν, για τον οποίον δίνονται συνέχεια κατευθυντήριες περί ακυρώσεων, αναβολών καθώς και νέων παραγωγών για τα επόμενα πέντε χρόνια. Εδώ ακόμα προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς θα διαχειριστούμε το δεύτερο τρίμηνο του 2020, πριν φτάσουμε στο φθινόπωρο του ίδιου χρόνου».


Για συναυλίες μικρότερης κλίμακας σε κλειστούς χώρους, όπως το Gagarin205, είναι κάτι εντελώς πρωτόγνωρο. «Κάνουμε υπομονή» αναφέρει η Μαρίνα Δανέζη. «Είναι σημαντικό να βοηθήσουμε ο καθένας από τη μεριά του ώστε να περιφρουρηθεί η ασφάλεια του κόσμου μέσω της τήρησης των οδηγιών των ειδικών. Από την άλλη, είναι υποχρέωση της πολιτείας η ουσιαστική στήριξη όλων των πληττόμενων κλάδων που βρίσκονται ήδη σε οριακή κατάσταση. Το Gagarin205 σχεδιάζει ένα πρόγραμμα με επίκεντρο την υπερδραστήρια ελληνική σκηνή, την οποία παραδοσιακά στήριζε και εξακολουθεί να στηρίζει. Η εξέλιξη της πανδημίας, όμως, είναι κάτι ρευστό και προφανώς η υγεία είναι αδιαπραγμάτευτη και πάνω απ' όλα. Όπως καταλαβαίνετε, αναμένουμε με αγωνία την ανακοίνωση των όρων ασφαλούς λειτουργίας μας, όπως και όλος ο κόσμος που εργαζεται στον πολιτισμό. Ξέρουμε πως δεν θα είναι κάτι πάγιο ή μόνιμο, θα βοηθήσει όμως για να δούμε στην πράξη τι τύπου events θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν».


Η Μαρία Τσολάκη, υπεύθυνη Επικοινωνίας και Γραφείου Τύπου, δίνει μια εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στους χώρους όπου γίνονται ακόμα συναυλίες. «Τα περισσότερα events με Έλληνες καλλιτέχνες είναι προγραμματισμένα να γίνουν κανονικά. Βλέπουμε ότι ο κόσμος σε γενικές γραμμές τηρεί τα μέτρα προστασίας (μάσκα, απόσταση κ.λπ.) και έχει ανάγκη να δει θέατρο, να πάει σε ένα live. Διακρίνουμε έναν δισταγμό στις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά, και πάλι, η προσέλευση, με βάση τα μέτρα, είναι ικανοποιητική. Βέβαια, το ρίσκο παραμένει τεράστιο. Οι διοργανωτές καταβάλλουν τεράστιο αγώνα για να κρατήσουν ανοιχτά τα γραφεία τους, να πληρώσουν τους συνεργάτες τους και παράλληλα να διατηρήσουν υψηλό το επίπεδο των υπηρεσιών τους, να μην κάνουν εκπτώσεις. Και όλα αυτά χωρίς να έχουν καμία εγγύηση για το τι θα γίνει από Οκτώβριο. Ειδικά οι μικροί χώροι κινδυνεύουν με αφανισμό, δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν. Αυτό σημαίνει ότι ένας τεράστιος αριθμός εργαζομένων στον πολιτισμό θα οδηγηθεί στην ανεργία».

Τέλος, σύμφωνα με την Ηρώ Παστρικού, υπεύθυνη Επικοινωνίας μεγάλων συναυλιών ξένων κυρίως καλλιτεχνών, όπως ο Wim Wertens στο Ηρώδειο, λέει: «Όσον αφορά το καλοκαίρι του '21, ελπίζω να γίνουν οι μεγάλες παραγωγές που είχαν προγραμματιστεί για φέτος και πλέον έχουν μεταφερθεί ‒ καινούργιες παραγωγές, ωστόσο, δεν θα γίνουν. Πολλοί χώροι που φιλοξενούν κυρίως παραγωγές ξένων καλλιτεχνών δεν θα λειτουργήσουν, κι αυτό για δύο λόγους: οι χώροι, εκτός από ελάχιστους, δεν έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό καθήμενων θεατών, έτσι το κόστος συναυλίας ξένου καλλιτέχνη δεν καλύπτεται, και από την άλλη οι ίδιοι οι ξένοι καλλιτέχνες δεν θα έρθουν. Επίσης, καθώς τα κρούσματα αυξάνονται, οι θεατές δεν αποφασίζουν εύκολα να πάνε σε μια συναυλία. Αυτό δείχνει η εμπειρία του καλοκαιριού. Αν, λοιπόν, δεν πήγαν σε ανοιχτούς χώρους το καλοκαίρι, πώς θα αποφασίσουν να πάνε σε έναν κλειστό χώρο τον χειμώνα; Προσωπικά, στενοχωριέμαι που βλέπω συναυλίες (αλλά και θέατρο και γενικά παραστάσεις) από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή και στενοχωριέμαι ακόμα περισσότερο που βλέπω και τους άλλους να τις παρακολουθούν. Σήμερα το πρωί είδα την ανάρτηση μιας φίλης δημοσιογράφου στο Facebook με μια φωτογραφία όπου δύο κορίτσια έβλεπαν σε μια οθόνη τη "συναυλία" ενός εξαιρετικά δημοφιλoύς καλλιτέχνη και χόρευαν, πετούσαν στον αέρα. Λυπήθηκα και μετά έβαλα τα κλάματα για ό,τι ζούμε και για ό,τι θα ζήσουμε».


Τo ρεπορτάζ έγινε πριν από την ανακοίνωση της αναστολής των συναυλιών σε οποιονδήποτε χώρο, ανοιχτό ή κλειστό, μέχρι τις 4 Οκτωβρίου. Δεν χωράει πλέον αμφιβολία πως δύσκολα θα ανακάμψει η κατάσταση σύντομα, αλλά ας κρατήσουμε μια ελπίδα ότι τα συγκεκριμένα μέτρα θα λειτουργήσουν αποτελεσματικά.

Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές Facebook Twitter
Éclair Fifi

Συναυλίες

Σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα και τις οδηγίες του υπουργείου Πολιτισμού, έχουν ανακοινωθεί επίσημα οι συναυλίες και τα events του φθινοπώρου. Στο ΚΠΙΣΝ, θα παίξει ο Bloody Hawk σε live streaming (2/10). Στην ταράτσα του Bios, Δεσποινίς Τρίχρωμη (8/10). Ο Οκτώβρης έχει και μια διοργάνωση του Plisskën, που αναβλήθηκε τον Μάρτιο, ενώ οι Éclair Fifi, Effy και Giganta θα εμφανιστούν στο πλαίσιο Women in Music στο Ρομάντσο (27/10).

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ