H ιστορία της συγκλονιστικής φωτογραφίας του Tyler Hicks

H ιστορία της συγκλονιστικής φωτογραφίας του Tyler Hicks Facebook Twitter
0

 [Από τον Θανάση Χαραμή]

 

   Λίγες ημέρες μετά τη βράβευση με Πούλιτζερ, ο φωτορεπόρτερ Tyler Hicks έλαβε ένα email. Το μήνυμα είχε γράψει μία από τις γυναίκες που είχε φωτογραφίσει την ημέρα του μακελειού στο Ναϊρόμπι. Η μητέρα που ο φωτογράφος είχε απαθανατίσει να βρίσκεται πεσμένη στο πάτωμα και να προσπαθεί να προστατεύσει τα παιδιά της είχε δει τη φωτογραφία της και είχε μόλις μάθει για τη βράβευση. Λίγο αργότερα κατάφεραν να επικοινωνήσουν μέσω Skype. H γυναίκα του έδειξε τα παιδιά της και του εξομολογήθηκε την αγωνία που έζησε περιμένοντας πέντε ώρες στο έδαφος.

 

Σχεδόν ένα χρόνο μετά, ο φωτογράφος που πέρασε δύο ώρες στο εμπορικό κέντρο όπου πάνω από 65 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, θυμάται πώς βρέθηκε εκεί και τι αντίκρισε εμπλεκόμενος στη ζώνη του πυρός.

 

H ιστορία της συγκλονιστικής φωτογραφίας του Tyler Hicks Facebook Twitter
Tyler Hicks

 
"Στην αρχή πίστευα πως πρόκειται για ένοπλη ληστεία που πήγε στραβά. Μια τέτοια υπόθεση δεν είναι κάτι για το οποίο θα έπαιρνα ρίσκο μιας και δεν θεωρείται σημαντικό γεγονός. Οι βίαιες ληστείες είναι συχνές στην Κένυα και συνήθως τις αποφεύγω. Καθώς πλησίασα στο εμπορικό κέντρο κατάλαβα πως συνέβαινε κάτι πολύ πιο σοβαρό. Έβλεπα κόσμο να απομακρύνεται τρομοκρατημένος από το κτίριο. Μόλις πλησίασα ακόμη πιο κοντά είδα ανθρώπους να είναι βουτηγμένοι στο αίμα και να έχουν τραύματα από πυροβολισμούς. Πολλοί ήταν σε καρότσια σούπερ μάρκετ τα οποία χρησιμοποιούνταν σαν φορεία και πολίτες προσπαθούσαν να τους απομακρύνουν από το σημείο. 45 λεπτά αργότερα είδα τους πρώτους νεκρούς να βρίσκονται στην είσοδο του εμπορικού και τότε κατάλαβα πως έπρεπε να μπω μέσα και να δω τι συνέβαινε."

 

H ιστορία της συγκλονιστικής φωτογραφίας του Tyler Hicks Facebook Twitter

 

H ιστορία της συγκλονιστικής φωτογραφίας του Tyler Hicks Facebook Twitter

 

"Η φωτογραφία της μητέρας και των παιδιών είναι τραβηγμένη από ένα σημείο στο οποίο παρέμεινα για πολύ λίγο. Ήταν σημείο στο οποίο ήμουν εντελώς εκτεθειμένος και κινδύνευα πραγματικά. Κοίταξα προς τα κάτω και είδα τη γυναίκα και τα δύο παιδιά ανάμεσα στους κάλυκες. Ήταν κυριολεκτικά πετρωμένοι και έξω από το κάδρο της φωτογραφίας μπορούσα να δω το πτώμα μιας γυναίκας που ακόμη κρατούσε τη σακούλα με τα ψώνια της και ένα άνδρα σκοτωμένο μπροστά από το ΑΤΜ. Αυτοί είχαν καταφέρει να επιζήσουν..."

 

H ιστορία της συγκλονιστικής φωτογραφίας του Tyler Hicks Facebook Twitter

 

H ιστορία της συγκλονιστικής φωτογραφίας του Tyler Hicks Facebook Twitter

 

"Όση ώρα συνέβαιναν αυτά, η μουσική από τα μεγάφωνα του εμπορικού συνέχιζε να ακούγεται. Μια τυπική μουσική σαν αυτή που ακούγεται συνήθως σε όλα τα εμπορικά, ανακατεμένη με τον ήχο από τις σφαίρες. Η γυναίκα προσπαθούσε να κρατήσει την ψυχραιμία της και να κάνει τα παιδιά της να παραμείνουν ήρεμα και ακίνητα τραγουδώντας τους χαμηλόφωνα στο ρυθμό της μουσικής. Αυτό κράτησε πέντε ώρες και όπως η ίδια μου είπε ο μικρός της γιος είναι δύσκολο να παραμείνει ήσυχος ακόμη και πέντε λεπτά."

 

 

 

Φωτογραφία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM