ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η αόρατη πλευρά του Ιράν

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Ινστιτούτο ομορφιάς αποκλειστικά για γυναίκες
6

Ο Ιρανός φωτογράφος Hossein Fatemi έχει δημοσιεύσει μια σειρά φωτογραφιών με τίτλο «ένα ιρανικό ταξίδι» στις οποίες εξερευνά μια πλευρά του Ιράν που σπάνια έχουμε την ευκαιρία να δούμε.


Οι πρώτες σκέψεις που έρχονται στο μυαλό όταν ακούμε για μια χώρα σαν το Ιράν είναι το καταπιεστικό καθεστώς, αστάθεια, και γυναίκες καλυμμένες με μαύρα ρούχα.


Αυτό που αποκαλύπτει ο φωτογράφος είναι μια «ημι – κρυμμένη πλευρά της χώρας» που δεν συμβαδίζει με τις εικόνες που ξέρουμε από τις ειδήσεις της τηλεόρασης.

 

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Μια ιδιωτική συναυλία ροκ. Η ροκ μουσική απαγορεύεται, οπότε αυτές οι συναυλίες γίνονται κρυφά.
 

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Δύο γυναίκες χορεύουν σε ένα πάρτι

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Γυμναστήριο αποκλειστικά για γυναίκες

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης Eylya πίνει και καπνίζει στο διαμέρισμά του

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Τα σκυλιά θεωρούνται βρώμικα και δεν υιοθετούνται ως κατοικίδια, οπότε οι ιδιοκτήτες τους τα κρατάνε κλεισμένα στα σπίτια τους

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Μουσική στο πάρκο

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Δύο γυναίκες παίζουν μπιλιάρδο σε ένα χώρο που θεωρητικά επιτρέπει την είσοδο μόνο σε άντρες

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Μια ροκ μπάντα κάνει πρόβες κρυφά

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Γυναίκες χωρίς μαντήλα, καπνίζοντας στο μπαλκόνι

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Μια πελάτισσα δοκιμάζει ένα σουτιέν, ενώ δύο γυναίκες συζητούν για εσώρουχα

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Παρκούρ

Η αόρατη πλευρά του Ιράν Facebook Twitter
Διαβάζοντας το Κοράνι σε ένα νεκροταφείο

Φωτογραφία
6

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Κάτι όπως στην δική μας κατοχή που κανεις δεν είχε λόγο και ολα γινόντουσαν "κρυφά" και "μυστικά".... Μεγάλη Ελευθερία.... Και αυτούς τους ανθρώπους που επιβάλλουν την κουλτούρα τους στην ελλαδα, το θεωρούμε ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ!!!
Διαβάζω στην εισαγωγή ότι με τις παρακάτω φωτογραφίες θα δούμε μια άλλη εικόνα του Ιράν. Και μετά σε κάθε σχεδόν λεζάντα διαβάζω τις φράσεις "κρυφά" και "αποκλειστικά για γυναίκες". Ενώ γενικά σε όλες τις εικόνες ανεξαρτήτως λεζάντας, αφήνεται να εννοηθεί ότι ό,τι βλέπουμε, γίνεται σε καθεστώς ημιπαρανομίας. Πού είναι λοιπόν η άλλη εικόνα του Ιράν;