Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Florence (2018). Φωτ.: Eliza Hatch

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία

0

Eliza Hatch, Clara (2017) και Florence (2018)

Η Eliza Hatch είναι φωτορεπόρτερ με έδρα το Λονδίνο. Από το 2017 εργάζεται στο Cheer Up Luv, ένα διεθνές φωτογραφικό project που καταγράφει γυναίκες που έχουν βιώσει σεξουαλική παρενόχληση οποιασδήποτε κλίμακας σε δημόσιο χώρο. Το έργο συνδυάζει τη φωτογραφία με τη δημοσιογραφία, τον ακτιβισμό και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχει κερδίσει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου. Τα υποκείμενα φωτογραφίζονται σε δημόσιους χώρους που σχετίζονται με την εμπειρία της παρενόχλησής τους, και στη συνέχεια οι ιστορίες παρουσιάζονται στο @cheerupluv και στο cheerupluv.com.

Η εκστρατεία έχει ως στόχο να εκπροσωπήσει όσους δεν έχουν δημόσια φωνή και να δημιουργήσει μια κοινότητα κοινών εμπειριών, ενώ παράλληλα ευαισθητοποιεί για την καθημερινή παρενόχληση. Η καμπάνια έχει λάβει κάλυψη από τα i-D, Dazed, Wallpaper, BBC και Refinery29, για να αναφέρουμε μερικά μόνο μέσα, και έχει εκτεθεί στη Βαρσοβία, τη Νέα Υόρκη, το Βερολίνο και το Λονδίνο.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Eliza Hatch, Clara (2017)

Bindi Vora, Skin Colour Is Not Reasonable Suspicion (2020-2021)

Η Vora ενδιαφέρεται για τον τρόπο με τον οποίο τα υλικά ή τα εφήμερα μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν για να δημιουργήσουν νέες αφηγήσεις, αλλά μπορούν να αναχθούν σε άλλα έργα, σχεδόν σαν συνδεδεμένοι ιστοί. Μέσα στο φωτογραφικό της έργο μπορούμε να παρατηρήσουμε λεπτά σημάδια, χρώματα και σχήματα, ενδείξεις των υλικών που χρησιμοποιεί. Οι λεπτομέρειες αυτές εξετάζουν τις ιδέες της αντίληψης και της αναπαράστασης του φωτογραφικού αποτυπώματος.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Bindi Vora, Skin Colour Is Not Reasonable Suspicion (2020-2021)

Sarah Maple, Votes for Women (2011)

Η Maple είναι μια βραβευμένη εικαστικός γνωστή για τα τολμηρά και ενίοτε σκανδαλώδη έργα της που αμφισβητούν τις έννοιες της ταυτότητας, της θρησκείας και του status quo. Μεγάλο μέρος της έμπνευσης της Maple προέρχεται από το γεγονός ότι μεγάλωσε ως μουσουλμάνα, με γονείς με μικτό θρησκευτικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Sarah Maple, Votes for Women (2011)

Anna Fox, The Village (1993)

Χρησιμοποιώντας εικόνες και κείμενα που παρωδούν το ύφος του φωτορεπορτάζ , το έργο της Fox παρουσιάζει μια σατιρική άποψη της σύγχρονης νότιας Αγγλίας.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Anna Fox, The Village (1993)

Maisie Cousins, Finger (2015) & Grass Bum (2015)

Η Maisie Cousins είναι μια Βρετανή φωτογράφος με έδρα το Λονδίνο. Η προσέγγισή της στη δημιουργία τέχνης είναι ηδονιστική και αυτοϊκανοποιητική. Εξερευνά θέματα εξουσίας, θηλυκότητας, φύσης, τεχνολογίας, σώματος και απόλαυσης.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Maisie Cousins, Finger (2015)
Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Maisie Cousins, Grass Bum (2015)

Shirley Baker, Children Playing on a Street Corner, Manchester (1961) & Manchester (1968)

Η Baker αναγνωρίζεται σήμερα ως μία από τις σημαντικότερες Βρετανίδες φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου και μία από τις ελάχιστες γυναίκες street φωτογράφων στη μεταπολεμική Αγγλία.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Shirley Baker, Children Playing on a Street Corner, Manchester (1961)
Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Shirley Baker, Manchester (1968)

Karen Knorr, The Principles of Political Economy (1990)

Οι ευφάνταστες φωτογραφίες της Knorr εγείρουν κοινωνιολογικούς και αλληγορικούς προβληματισμούς. Η παλαιότερη σειρά της, η οποία χρησιμοποιεί εικόνες και κείμενο, αποτελεί μια ειρωνική σπουδή του βρετανικού ταξικού συστήματος από την εποχή της Θάτσερ, απευθυνόμενη στις συντηρητικές αξίες και τις φιλοδοξίες του τρόπου ζωής της υψηλής κοινωνίας του Λονδίνου.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Karen Knorr, The Principles of Political Economy (1990)

Susan Hiller, Writing Her Own Script (1982)

Η έκθεση πήρε το όνομά της από αυτή τη φωτογραφία μεγάλης κλίμακας της Susan Hiller. Ευρέως αναγνωρισμένη ως πρωτοπόρος της τέχνης των εγκαταστάσεων και των πολυμέσων, η Hiller (1940-2019) ήταν μία από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες της γενιάς της. Από τότε που έκανε για πρώτη φορά καινοτόμο χρήση της τεχνολογίας ήχου και βίντεο στις αρχές της δεκαετίας του '80, οι πρωτοποριακές εγκαταστάσεις της, τα βίντεο πολλαπλών οθονών και τα ηχητικά έργα της πέτυχαν διεθνή αναγνώριση.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Susan Hiller, Writing Her Own Script (1982)

Grace Robertson, Pub Outing (1954)

Η Robertson έχει περιγράψει τον εαυτό της ως έναν παρατηρητή της κοινωνίας. Προσπαθώντας να αποβάλλει την παρουσία της από το φωτογραφικό της κάδρο, αναζήτησε την κινητήριο δύναμη των γυναικών της γενιάς της στην καθημερινότητά τους.

Η γυναικεία πρωτοπορία στην φωτογραφία Facebook Twitter
Φωτ.: Grace Robertson, Pub Outing (1954)
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ