28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
0
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

H όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι του Βιντζέντζο Μπελλίνι, η οποία θα παρουσιαστεί από τις 13 Νοεμβρίου και για έξι παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, εγκαινιάζει την συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με δύο σπουδαίες όπερες της Ιταλίας: την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας.

Σύμφωνα με την σκηνοθετική σύλληψη του Μπερνάρ, οι ήρωες του έργου ξεπηδούν μέσα από τους πίνακες ενός Μουσείου με αναγεννησιακά έργα. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, περιπλανιόμαστε από αίθουσα σε αίθουσα του μουσείου, ενώ οι ήρωες - φαντάσματα ζωντανεύουν και έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Ο σκηνοθέτης επιχειρεί να συνδέσει τους ρομαντικούς ήρωες του Μπελλίνι με τους θεατές του σήμερα.

Αν και σήμερα, το γεγονός ότι ο ρόλος του Ρωμαίου γράφτηκε για γυναικεία φωνή μοιάζει σχεδόν ακραίο, εντούτοις στις αρχές του 19ου αιώνα ήταν ακόμα συνηθισμένο για αισθητικούς, αλλά και πρακτικούς λόγους. Έτσι, για την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Βενετία ο Μπελλίνι είχε στη διάθεση του τη σπουδαία τραγουδίστρια της εποχής, την Τζουντίττα Γκρίζι και έναν "πολύ αδύναμο" τενόρο, τον Λορέντζο Μπονφίλι.


Με δεδομένο ότι στις αρχές του 19ου αιώνα ο ρεαλισμός δεν αποτελούσε ακόμα κύριο ζητούμενο στην όπερα, ο Μπελλίνι επέλεξε τελικά την τραγουδίστρια για να ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ρωμαίου.

Σεβόμενος τη δομή της όπερας του Μπελλίνι, τρεις σκηνές στην Α' Πράξη και τρεις στη δεύτερη, περιπλανιόμαστε στο μουσείο από αίθουσα σε αίθουσα και συναντούμε αυτούς τους χαρακτήρες-φαντάσματα, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τους σημερινούς χρήστες του χώρου. Συνεπώς, ιστορική διαδρομή, διαδρομή ψυχολογική, διαδρομή προς το μαύρο του θανάτου.


Η σκηνογραφία υποστηρίζει αυτές τις διαδρομές: από το επιδεικτικό χρυσό του μεγαλείου περνάμε στο ζωηρό κόκκινο των εντάσεων και το τρεμάμενης λάμψης πράσινο του πάθους. Περνάμε μέσα από μυστικούς διαδρόμους και από το ένα δωμάτιο στο επόμενο χωρίς να σταματάμε τη μουσική, η οποία είναι ο πραγματικός μίτος της Αριάδνης για αυτή την όπερα: ενώνει τον τόπο, ενώνει το χρόνο, ενώνει τη δράση".

28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής
28 φωτογραφίες από την όπερα Καπουλέτοι και Μοντέκκοι που ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή Facebook Twitter
Φωτο: Βασίλης Μακρής

Info:

Καπουλέτοι και Μοντέκκοι

Βιντσέντζο Μπελλίνι

Εθνική Λυρική Σκηνή

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Αίθουσα Α. Τριάντη

Πρεμιέρα: 13 Νοεμβρίου, 2015

Παραστάσεις: 13, 14, 15, 18, 20, 21 Νοεμβρίου 2015

Ώρα έναρξης: 20.00

Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός

Σκηνοθεσία - Φωτισμοί: Αρνώ Μπερνάρ

Νέα παραγωγή - Πρώτη παρουσίαση από την ΕΛΣ - Συμπαραγωγή με την Αρένα της Βερόνας και το Τεάτρο Λα Φενίτσε της Βενετίας

Σκηνικά: Αλεσσάντρο Κάμερα

Κοστούμια: Κάρλα Ρικόττι

Επιμέλεια φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Καπέλλιο: Τάσος Αποστόλου (13, 14, 15, 18, 20, 21/11)

Ιουλιέττα: Μιχαέλα Μάρκου (13, 15, 20/11) - Έλενα Ξανθουδάκη (14, 18, 21/11)

Ρωμαίος: Μαίρη-Έλεν Νέζη (13, 15, 20/11) - Ειρήνη Καράγιαννη (14, 18, 21/11)

Τεμπάλντο: Γιάννης Χριστόπουλος (13, 15, 20/11) - Αντώνης Κορωναίος (14, 18, 21/11)

Λορέντζο: Πέτρος Μαγουλάς (13, 15, 20/11) - Διονύσης Τσαντίνης (14, 18, 21/11)

Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και Μονωδούς της ΕΛΣ


*Οι φωτογραφίες προέρχονται από την τεχνική δοκιμή, που έγινε στις 6 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Α. Τριάντη - Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιδρυμα Ωνάση: Cavafy Summer School 2024

Θέατρο / H σχέση του καβαφικού λόγου με τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα

H πρόσληψη του έργου και της ζωής του ποιητή ως θέατρο και περφόρμανς, η εκμετάλλευση των στίχων του στον χώρο της διαφήμισης, του θεάματος και της πολιτικής. Όλα όσα συζητήθηκαν στο Διεθνές Θερινό Σχολείο Καβάφη 2024.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπάνιο οπτικό και ηχητικό ντοκουμέντο με τη σπουδαία Ελένη Παπαδάκη

Θέατρο / Μια χαμένη μπομπίνα έρχεται στο φως και μαζί της η φωνή της Ελένης Παπαδάκη

To αρχείο της, που ήταν παραπεταμένο σε μια αποθήκη, και μια μπομπίνα με ανέκδοτο υλικό έρχονται στο φως για να προσθέσουν μερικές ψηφίδες στην καλλιτεχνική διαδρομή της θρυλικής ηθοποιού. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Οι παραστάσεις του φθινοπώρου

Fall Preview 2024 / 15 παραστάσεις που έρχονται το φθινόπωρο

Η θεατρική σεζόν 2024-25 χαρακτηρίζεται κυρίως από τις επαναλήψεις της περσινής χρονιάς. Με μια πρώτη ματιά, τα έργα του κλασικού ρεπερτορίου καταλαμβάνουν σημαντική θέση, ενώ δεν λείπουν και οι αναγνώσεις σύγχρονων έργων που έχουν αγαπηθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Θέατρο / Τι σημαίνει ένα sold-out στην Επίδαυρο;

Τι είναι αυτό που προσελκύει τους θεατές και προκαλεί τόσο μεγάλο ενδιαφέρον στο κοινό; Μήπως η μαζική προσέλευση πολλές φορές υπονομεύει την παράσταση; Το sold-out στην Επίδαυρο είναι συχνά αμφιλεγόμενο. Πολλοί το περιφρονούν, αλλά όλοι το επιθυμούν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βίκυ Μαραγκοπούλου

Θέατρο / Η Βίκυ Μαραγκοπούλου έκανε το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας case study

Η θρυλική καλλιτεχνική διευθύντρια ανέλαβε να στήσει και να τρέξει το Διεθνές Φεστιβάλ σε μια πόλη και μια χώρα χωρίς προηγούμενη παράδοση στον σύγχρονο χορό. Με τη δουλειά της έδωσε φόρα στους Έλληνες χορογράφους στο διεθνές πεδίο και σήμερα, στην πρώτη αυτοβιογραφική της συνέντευξη, αφηγείται μια πλούσια διαδρομή στον κόσμο της τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Απώλειες / Αντώνης Αντύπας (1941-2024): «Το ουσιαστικό θέατρο έχει, για μένα, μια ταπεινότητα»

Ο θεατρικός σκηνοθέτης που πέθανε σήμερα σε ηλικία 83 ετών είχε μιλήσει στη LiFO με αφορμή το έργο του Ευγένιου Ο’Νιλ «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» που σκηνοθέτησε το 2017 για το Εθνικό Θέατρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΗΣ