Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει

Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει Facebook Twitter
Η Μπρουκ Σιλντς το 1980 στα 15 της.
0

ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ, η Μπρουκ Σιλντς είχε συνηθίσει να βλέπει τον εαυτό της μέσα από τα μάτια των άλλων. Στα 11 της, έπαιξε μια έφηβη σεξεργάτρια στην ταινία «Η κουκλίτσα της Νέας Ορλεάνης» (Pretty Baby) του Λουί Μαλ, στα 14 της μια ναυαγό που ανακάλυπτε το σεξ στην ταινία «Γαλάζια Λίμνη», ενώ όταν ήταν ακόμα 15 ετών, η διάσημη παρουσιάστρια Μπάρμπαρα Γουόλτερς τη ρωτούσε ζωντανά στην τηλεόραση για τις σωματικές της διαστάσεις της.

Η Σιλντς ήλπιζε ότι τώρα πια στην ωριμότητά της, εκείνες οι εποχές του «σωματικού ελέγχου» θα είχαν περάσει. Βρίσκεται, ωστόσο, συχνά στη θέση να αποκρούει τις κρίσεις για την τωρινή ηλικία της. Πρόσφατα, βρέθηκε σε ένα πάρτι όπου ο άνδρας οικοδεσπότης έμεινε άφωνος όταν του αποκάλυψε το έτος γεννήσεώς της (1965), λέγοντάς της στη συνέχεια ότι θα προτιμούσε να μην του το είχε αναφέρει.

«Το γεγονός ότι εγώ, που πιθανώς με θυμάται καλύτερα ως ερωτικό pin-up από τα παιδικά του χρόνια, θα μπορούσα να έχω φτάσει σχεδόν στα 60, κατέστρεψε κάτι θεμελιώδες γι' αυτόν», αφηγείται η ίδια. «Ο υπαινιγμός ήταν ότι θα έπρεπε να κρατήσω το "vintage" μυστικό μου ή να ντρέπομαι που έχω το θράσος να είμαι σχεδόν 60 ετών, γιατί αυτό σήμαινε ότι δεν θα μπορούσα πλέον να είμαι το κορίτσι των ονείρων του ή να έχω σεξαπίλ στην ηλικία μου».

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη –όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»–, είναι δύσκολο να μη σκεφτεί κανείς το δίλημμα της Ντέμι Μουρ στην ταινία The Substance.

Στο βιβλίο της, με τον χαρακτηριστικό τίτλο Brooke Shields Is Not Allowed to Get Old (Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει), το οποίο έγραψε μαζί με τη δημοσιογράφο Ρέιτσελ Μπερτς, η ηθοποιός αντιμετωπίζει την πραγματικότητα της μέσης ηλικίας, όχι μόνο ως διασημότητα που φημίζεται για την εμφάνισή της, αλλά και ως γυναίκα που αντιμετωπίζει τις πιέσεις και τα συμπτώματα αυτής της περιόδου της ζωής της: μείωση των οιστρογόνων, μείωση της λίμπιντο, παιδιά που φεύγουν από το σπίτι και μια ευρύτερη κοινωνία που της υποδεικνύει να κάτσει στα αυγά της.

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη – όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»
Brooke Shields Is Not Allowed to Get Old

Αυτό δεν είναι το πρώτο βιβλίο της Σιλντς. Στο Down Came the Rain (Καθώς έπεφτε η βροχή) του 2005 κατέγραφε την οδυνηρή εμπειρία της επιλόχειας κατάθλιψης, ενώ το There Was a Little Girl (Ήταν ένα μικρό κορίτσι) του 2014 εξέταζε την περίπλοκη σχέση της με τη μητέρα της. Ενώ όμως οι δύο προηγούμενοι τίτλοι ήταν χτισμένοι γύρω από εμπειρίες που ήταν, αν όχι μοναδικές, τότε σίγουρα σπάνιες, το νέο βιβλίο της –που συνδυάζει τα απομνημονεύματα με την πολεμική και την αυτοβοήθεια– αντλεί το περιεχόμενό του από πιο συνηθισμένες δυσκολίες της μέσης ηλικίας και τους μηχανισμούς που η ίδια έχει υιοθετήσει για να τις αντιμετωπίσει.

Καθώς θυμάται διάφορες ανεπιθύμητες προσπάθειες από επαγγελματίες των πλαστικών επεμβάσεων να την πείσουν να δείχνει νεότερη –όπως ο δερματολόγος που, ενώ εξέταζε μια ελιά, κούνησε το χέρι του αέρινα γύρω από το πρόσωπό της και της είπε «μπορούμε να κάνουμε κάτι για όλο αυτό»–, είναι δύσκολο να μη σκεφτεί κανείς το δίλημμα της Ντέμι Μουρ στην ταινία The Substance. Ή τον γιατρό που, μετά από μια απαραίτητη χειρουργική επέμβαση, της δήλωσε: «Με την ευκαιρία σε έσφιξα και λίγο! Σου έδωσα μια μικρή αναζωογόνηση!». Αυτό ειπώθηκε, γράφει η ίδια, «σαν να μου είχε κάνει ένα έξτρα δώρο, μια χάρη, και ότι θα έπρεπε να είμαι ευγνώμων».

Η Μπρουκ Σιλντς δεν επιτρέπεται να γεράσει Facebook Twitter
Από μικρή ηλικία η Μπρουκ Σιλντς είχε συνηθίσει να βλέπει τον εαυτό της μέσα από τα μάτια των άλλων.

Σε άλλα σημεία, γράφει πολλά επαναλαμβανόμενα κλισέ περί ενδυνάμωσης και αποδοχής του εαυτού μας, ενώ κάνει και υπερβολική χρήση του αντιπαθητικού όρου (γυναίκα) «κάποιας ηλικίας», εννοώντας τις γυναίκες από τα σαράντα και πάνω.

Παρ' όλα αυτά, δεδομένων όλων όσων πέρασε στην πρώιμη ζωή και καριέρα της –μια αλκοολική μητέρα, το γεγονός ότι έγινε η ίδια ο οικογενειακός τροφοδότης από τη βρεφική της ηλικία και ακολούθως έγινε σύμβολο του σεξ πριν καν φτάσει στην εφηβεία–, είναι προς τιμήν της το ότι βγήκε από όλα αυτά μια προσγειωμένη και με σαφή αίσθηση του εαυτού της γυναίκα.

Οι πλούσιες διασημότητες που μοιράζουν συμβουλές για το πώς μπορούμε όλοι να ζήσουμε καλύτερα μπορεί να είναι κάτι ιδιαίτερα ενοχλητικό, αλλά η Μπρουκ Σιλντς ευτυχώς δεν είναι η Γκουίνεθ Πάλτροου και έχει την προνοητικότητα να αναγνωρίσει την προνομιακή της θέση ως μια γνωστή ηθοποιός με τα ανάλογα μέσα. Για τους αναγνώστες και κυρίως τις αναγνώστριες που βρίσκονται στη δίνη της μέσης ηλικίας, το νέο της βιβλίο δεν θα αλλάξει τη ζωή τους, αλλά ίσως τους κάνει να νιώσουν λίγο πιο ορατοί.

Με στοιχεία από The Guardian

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Βιβλίο / Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Η πανεπιστημιακός και «celebrity historian» Μαίρη Μπίαρντ αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες – όπως ότι ο Νέρωνας, που έχει μείνει στην ιστορία ως πυρομανής και μεγαλομανής, ήταν επίσης ριζοσπάστης φιλότεχνος.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάτρικ Λι Φέρμορ «Η εποχή της δωρεάς»

Το πίσω ράφι / Το «χωριατόπουλο χωρίς χαλινάρι» που εξελίχθηκε σε ρομαντικό ταξιδιωτικό συγγραφέα

Ο Πάτρικ Λι Φέρμορ και το συναρπαστικό χρονικό της νεανικής του περιπλάνησης στην Ευρώπη, πριν αρχίσει να ακούει στο όνομα «Μιχάλης» στην Κρήτη και «Παντελής» στη Μάνη, προτού γίνει ο «ξένος» που διαφήμισε την Ελλάδα όσο ελάχιστοι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
H «Διεθνής» της Alt-right, τα γνωρίσματα, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Βιβλίο / H «Διεθνής» της Alt-right, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Οι διαστάσεις του αντιεμβολιαστικού αντι-κινήματος, η πολιτικοποίηση της θρησκείας, ο ακροδεξιός κυβερνοχώρος, οι αντιδράσεις απέναντι στη λεγόμενη woke ατζέντα: Μια επίκαιρη συζήτηση με τους συγγραφείς του βιβλίου «Η Εναλλακτική Δεξιά στην Ελλάδα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Βιβλίο / «Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Το βιβλίο της «Εκείνοι που δεν έφυγαν» μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα του 2024. Η Αταλάντη Ευριπίδου έγραψε εφτά ιστορίες-χρονικά ανθρώπων στο περιθώριο της Ιστορίας, queer ατόμων, γυναικών και εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, σε μια συλλογή που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού και τη λαϊκή παράδοση με τη σύγχρονη ματιά για τον κόσμο.
M. HULOT
Η Σαντορίνη σε βιβλία

Βιβλίο / Η Σαντορίνη των ποιητών, των φωτογράφων, των περιηγητών

Το φημισμένο νησί των Κυκλάδων ανέκαθεν κέντριζε τη συγγραφική φαντασία και κινητοποιούσε την επιστημονική έρευνα με πολλαπλούς τρόπους. Μια συλλογή από τις πιο σημαντικές εκδόσεις για τη Σαντορίνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Χρήστος Τσιόλκας: «Μπαρακούντα»

Το Πίσω Ράφι / Πώς αναμετριέται κανείς με την αποτυχία και την ντροπή που τον τυλίγει πατόκορφα;

Ο Χρήστος Τσιόλκας, ο συγγραφέας που μεσουράνησε με το «Χαστούκι» δεν σταμάτησε να μας δίνει λογοτεχνία για τα καυτά θέματα της εποχής μας. Και το «Μπαρακούντα» δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Βιβλίο / Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Το έργο του Έρμαν Έσε, είτε ως λαμπρού εκφραστή της κεντροευρωπαϊκής παράδοσης, είτε ως σύγχρονου μελετητή της ενδοσκόπησης, αποδεικνύεται πολύ πιο επίκαιρο και επιδραστικό από οποιοδήποτε life coaching, δεσπόζοντας ακόμα στις κορυφές των παγκόσμιων μπεστ σέλερ. Οι εκδόσεις Διόπτρα επανεκδίδουν τα πιο γνωστά βιβλία του με μοντέρνα εξώφυλλα και νέες μεταφράσεις. 
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

Βιβλίο / Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

«Ένα πράγμα μας σώζει», λέει ο Τσακ Πάλανιουκ για τον Ίλον Μασκ στη συνέντευξή του στον Telegraph. «Συνήθως, τέτοια άτομα είτε αποτυγχάνουν οικτρά είτε χάνουν την προσοχή μας».
THE LIFO TEAM
Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Tech & Science / Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Ο πρώτος τόμος των απομνημονευμάτων του μεγιστάνα της τεχνολογίας που μόλις κυκλοφόρησε φανερώνει πως γεννήθηκε στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή, και φτάνει μέχρι την ίδρυση της Microsoft το 1975.
THE LIFO TEAM
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Συγγενής»

Το Πίσω Ράφι / «Συγγενής»: Ένα ταξίδι αυτογνωσίας με μια μεγάλη ανατροπή

Εκείνο που προσεγγίζει η Καρολίνα Μέρμηγκα στο βιβλίο της είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα δεσμά της οικογένειας, τις υπαρξιακές μας ανάγκες, τις κοινωνικές συμβάσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ