Μια γενιά στο δρόμο

 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
0

Ο Μπάνκσι, ο σύγχρονος Πάπας του γκράφιτι και της στριτ-αρτ έχει απασχολήσει με τον ριζοσπαστικό ακτιβισμό του και το καυστικό του χιούμορ τα ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι πια ο μόνος. Σε όλη την υφήλιο από τη Μόσχα μέχρι τη Μελβούρνη και από το Βερολίνο έως το Μπουένος Άιρες, αναδύεται μια νέα γενιά καλλιτεχνών του δρόμου.

Στην έκδοση που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, ο στριτ-αρτιστ ΚΕΤ παρουσιάζει τα καλύτερα έργα αυτής της γενιάς καθώς και τα εμβληματικά έργα του Μπάνκσι.

Όλοι οι καλλιτέχνες που παρουσιάζονται σε αυτό το βιβλίο είναι ακτιβιστές που πραγματοποιούν παρεμβάσεις στους δημόσιους χώρους προκειμένου να διαδώσουν ένα μήνυμα στο ευρύ κοινό – με κίνδυνο να συλληφθούν. Κοινό χαρακτηριστικό τους η επιθυμία να μοιραστούν ιδέες για να δώσουν χαρά, να ευαισθητοποιήσουν και να τραβήξουν την προσοχή του κόσμου σ΄αυτά που αισθάνονται.

Οι ενδιαφέροντες εκπρόσωποι αυτής της σκηνής της τέχνης μιλούν για τη δουλειά τους και τα εντυπωσιακά έργα τους. - A.M.

 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Banksy 'Balloon Girl' for Syria
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Τα έργα μου δεν έχουν συγκεκριμένη σημασία. Το ότι ζωγραφίζω αγγέλους και φτερωτά πλάσματα δεν σημαίνει ότι είμαι μυστικιστής. Το κίνητρό μου είναι να μιλήσω για αλληγορικά πλάσματα, πράγματα που ξεφεύγουν από τη λογική ή που επιδέχονται παράξενες ερμηνείες. (Zilda)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Ο δρόμος είναι ένα ακόμα μέρος όπου μπορείς να εκπλήξεις, όπου μπορείς να οδηγήσεις ένα περαστικό σε κάτι απρόσμενο, σε ένα σημείο όπου δεν το περιμένει. (Zilda)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Η στριτ-αρτ θα ΄πρεπε νάναι ελεύθερη, οι άνθρωποι να δημιουργούν χωρίς να έχουν στο νου τους το χρήμα, το μέλλον ή εκθέσεις σε φινετσάτες γκαλερί. Γιαυτό δεν υπογράφουμε τις δουλειές μας. Αν υπογράψω γίνομαι «ο δημιουργός». Διεκδικώ έτσι, με αυτή την πράξη, εύσημα και προσοχή. Αν δεν υπογράψεις τη δουλειά σου όλοι στην πόλη είναι ύποπτοι, μπορεί να τόχει κάνει οποιοσδήποτε, ακόμα και αυτός ο τύπος δίπλα σου, που περιμένει το λεωφορείο (ΒS.AS.STENCIL)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Οι εικόνες μου είναι σχεδόν σαν φαντάσματα, μια παύση στο χρόνο. Μου αρέσει που τα ζώα καταλαμβάνουν τις πόλεις, διεκδικούν το φυσικό τους περιβάλλον μες στο τσιμέντο και τις πολυκατοικίες, σαν να βάζεις ένα παιδί της πόλης σε ένα χωράφι. (Stewy)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Οι εικόνες που έχω ζωγραφίσει τον τελευταίο χρόνο έχουν κάτι το παράλογο, δείχνουν παιδιά που παίζουν αλλά πάντα σε «πειραγμένη» κλίμακα και με ζώα διαφορετικά απ΄αυτά που θα περίμενε ο κόσμος. Δεν ξέρω για ποιό λόγο έχω αυτή την αισθητική, αλλά μ΄ ενδιαφέρει η διάσωση της αθωότητας των παιδικών παιχνιδιών. (RUN DON’T WALK)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Το να είσαι στριτ άρτιστ μοιάζει με το να είσαι ηθοποιός. Τα έργα μου απεικονίζουν ανθρώπους, σκηνές, θέατρο. Πρέπει να δημιουργώ ένα σενάριο, για να δίνω νόημα στα στένσιλ. Άπαξ και ένα έργο μου αναρτηθεί σε ένα τοίχο μπορεί να έχει μια μικρή διάρκεια ζωής. Γίνεται ιδιοκτησία των περαστικών, που είτε θα το κοιτάξουν είτε όχι. Στο τέλος θα σκιστεί, θα κλαπεί ή θα ζωγραφίσουν κάτι άλλο από πάνω του, αλλά ελπίζω όποιος έτυχε να το κοιτάξει θα χαμογελάσει ή θα ένιωσε κάτι.(ENDER)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Ender στη Μασσαλία
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Για μένα τα διάσημα πρόσωπα είναι σαν τις πατατοκροκέτες. τρελλαίνομαι γιαυτά. (ΗANSKY)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Θέλω οι άνθρωποι να νιώσουν ότι ταυτίζονται με την εικόνα που βγάζω στο δρόμο πρέπει να ξέρουν ότι οι μειονότητες πλειοψηφούν, και πως το μίσος, ο ρατσισμός και τα στερεότυπα το μόνο που μπορούν να πετύχουν είναι να κάνουν τους ανθρώπους πιο δυνατούς ως οικογένεια. (Jay Jasso)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Νομίζω ότι είναι χαζό να νοικιάζει κανείς δημόσιους χώρους σε πολιτικούς και πολυεθνικές που έχουν το ελεύθερο να μας βομβαρδίζουν με τα γαμημένα μηνύματά τους. Νοιώθω ελεύθερος να ζωγραφίσω στο δρόμο, ως διαμαρτυρία για τη χρήση των δημόσιων χώρων. Το μέσο είναι το πρώτο μήνυμα. (HOGRE)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Είμαι ποπ καλλιτέχνης και σε αυτό τον κόσμο που ζούμε, έναν κόσμο τρελαμένο με τη διασημότητα, μου αρέσει να δημιουργώ εικόνες διασήμων με μια ελαφριά ειρωνεία. (PEGASUS)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Mας αρέσει πολύ να ζωγραφίζουμε στους δρόμους και πάντα προσπαθούμε να στείλουμε ένα μήνυμα με τα έργα μας για τα τρελά πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας στον κόσμο ή για όσα έχουμε βιώσει. Τα θέματά μας αφορούν κυρίως τα ανθρώπινα δικαιώματα, διάφορα κοινωνικά ζητήματα, την παιδική εργασία, την ειρήνη και την αγάπη. (Icy and Sot)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Θέλω να περάσω το μήνυμα ότι κάθε μέρα μας κοροϊδεύουν και μας λένε ψέμματα οι απολυταρχικές κυβερνήσεις και οι παρωχημένοι θρησκευτικοί θεσμοί, ενώ ταυτόχρονα κάνω τους ανθρώπους να χαμογελούν και να σταματούν για να τραβήξουν (το έργο) φωτογραφία και να την ανεβάσουν στο ίνσταγκραμ. (E.L.K)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Τα στένσιλ είναι ένας καλός τρόπος να περάσεις ένα ξεκάθαρο μήνυμα και είναι εύκολο να τα φτιάξεις και να τα ψεκάσεις με σπρέι. Φυσικά όσο περνάει ο καιρός κάνεις πιο περίπλοκα πράγματα, με περισσότερα χρώματα, με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, αλλά και πάλι είναι η γρήγορη εφαρμογή που με κάνει να τα αγαπώ και να τα φτιάχνω. (THE DOTMASTERS)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Στις μέρες μου, την πόλη μου την έχουν καταπιεί τα γκράφιτι, έχουν αρχίσει να γίνονται το δεύτερο δέρμα του Σάο Πάολο. Βλέπω την πόλη μου όλο τατουάζ και τους ανθρώπους εξοικειωμένους με αυτό το γεμάτο τατουάζ δέρμα (ΟΖI)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Μου αρέσει η ζωγραφική περισσότερο από οτιδήποτε. Μου δίνει φωνή, και χωρίς αυτή θα ήμουν χαμένος. (SOLUS)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Πολλά από τα πρότζεκτ μου έχουν να κάνουν μα κοινωνικοπολιτικές καταστάσεις τις οποίες πολλοί άνθρωποι δε σκέφτονται στην καθημερινή τους ζωή. Είναι ένας τρόπος να θίξω μερικά θέματα που δε θίγουν άλλοι καλλιτέχνες. #CODEFC


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Με ενδιαφέρει να τραβάω την προσοχή του κόσμου σε έναν τοίχο ή σε ένα μέρος που δε θα το πρόσεχαν διαφορετικά. Η στριτ-αρτ κάνει το καθημερινό αστικό περιβάλλον λίγο πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον, και εγώ σίγουρα αγωνίζομαι για αυτό το σκοπό. (ZABOU)


Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ