Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται;

Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
1
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Leopard και Barcode

 

Με τις τιμές να ανεβαίνουν συνέχεια στις δημοπρασίες, τα έργα του Μπάνκσι, «ελεύθερα» και εκτεθειμένα στους δρόμους της Βρετανίας και της Αμερικής αποτελούν πολλές φορές στόχο κλοπής. Η πιο πρόσφατη ιστορία της εξαφάνισης του έργου του ήταν αυτή όταν ο ιδιοκτήτης της παμπ έξω από την οποία έκανε το έργο του, το πήρε και το πούλησε για να σώσει την επιχείρησή του.

 

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το έργο του με έναν αρουραίο που φορά το μπερέ του Τσε Γκεβάρα και βρισκόταν έξω από το ξενοδοχείο  Red Victorian στο σαν Σαν Φρανσίσκο από το 2010, μεταφέρθηκε στο λόμπι της Bank Tower στο Λος Άντζελες. Ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου ήταν υποχρεωμένος να σβήσει το έργο, υπακούοντας στους τοπικούς αντι-γκράφιτι νόμους. Το αντικαπιταλιστικό «κομμάτι» του Μπάνκσι ανέλαβαν να το σώσουν τα μέλη της ομάδας«Save the Banksy". Η ομάδα αυτή ψάχνει να βρει μια μόνιμη στέγη για το έργο το οποίο θα φιλοξενηθεί στην Τράπεζα προσωρινά, υπό τον όρο να είναι προσβάσιμο σε όλους όσους θέλουν να το δουν.

Η ιστορία εξαφάνισης νούμερο δυο αφορά σε ένα έργο του που πιστεύεται ότι έχει γίνει το 1999 ή το 2000 στη γενέτειρά του, το Μπρίστολ.

Το στένσιλ αυτό είναι γνωστό με τον τίτλο ως Leopard και Barcode και ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά στην πλευρά ενός σπιτιού στην Pembroke Road,  στο Μπρίστολ. Κατά τη διάρκεια της ανάπλασης της περιοχής και της ανακατασκευής της, το 2010, το έργο εξαφανίστηκε μυστηριωδώς προς μεγάλη απογοήτευση των οπαδών της τέχνης του δρόμου.

 

Ακριβώς τέσσερα χρόνια αργότερα, το έργο επανεμφανίσθηκε σε μια έκθεση στο Nailsea School του Μπράιτον. Ένας καθηγητής, πριν την κατεδάφιση του κτιρίου αφαίρεσε το έργο για να το σώσει και το κράτησε φυλαγμένο κάτω από το κρεβάτι του τυλιγμένο σε μια κουβέρτα. Ο καθηγητής το πήγε στο σχολείο προκειμένου να εκτεθεί στο Art Show που διοργανώθηκε, με σκοπό να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα της έκθεσης. Δήλωσε ότι δεν προτίθεται να το πουλήσει. Ένα πρώιμο έργο του Μπάνκσι της ίδιας περιόδου, δημοπρατήθηκε στον οίκο Μπόναμ για 76.000 λίρες Αγγλίας.

Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Το έργο του Μπάνκσι που εμφανίστηκε στην έκθεση σχολείου στο Μπράιτον Leopard and Barcode
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Κissing Coppers, από τον τοίχο της παμπ σε δημοπρασία στο Μαΐάμι για 575 χιλιάδες δολλάρια
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
"Haight Street Rat"
Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
H street art ονομάζεται έτσι γιατί είναι τέχνη του δρόμου και πρέπει να παραμένει εκεί. Είναι έργα τέχνης μεν, εφήμερα δε και αυτή ακριβώς είναι η γοητεία τους. Αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον. Βάζοντάς τα σε μία γκαλερί ή σε μία ιδιωτική συλλογή εκφυλίζονται.