Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται;

Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
1
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Leopard και Barcode

 

Με τις τιμές να ανεβαίνουν συνέχεια στις δημοπρασίες, τα έργα του Μπάνκσι, «ελεύθερα» και εκτεθειμένα στους δρόμους της Βρετανίας και της Αμερικής αποτελούν πολλές φορές στόχο κλοπής. Η πιο πρόσφατη ιστορία της εξαφάνισης του έργου του ήταν αυτή όταν ο ιδιοκτήτης της παμπ έξω από την οποία έκανε το έργο του, το πήρε και το πούλησε για να σώσει την επιχείρησή του.

 

Το "Haight Street Rat" μεταφέρεται στην τράπεζα
Graffiti is a crime. Το καθάρισαν οι δημοτικοί υπάλληλοι

Το στένσιλ αυτό είναι γνωστό με τον τίτλο ως Leopard και Barcode και ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά στην πλευρά ενός σπιτιού στην Pembroke Road,  στο Μπρίστολ. Κατά τη διάρκεια της ανάπλασης της περιοχής και της ανακατασκευής της, το 2010, το έργο εξαφανίστηκε μυστηριωδώς προς μεγάλη απογοήτευση των οπαδών της τέχνης του δρόμου.

 

Ακριβώς τέσσερα χρόνια αργότερα, το έργο επανεμφανίσθηκε σε μια έκθεση στο Nailsea School του Μπράιτον. Ένας καθηγητής, πριν την κατεδάφιση του κτιρίου αφαίρεσε το έργο για να το σώσει και το κράτησε φυλαγμένο κάτω από το κρεβάτι του τυλιγμένο σε μια κουβέρτα. Ο καθηγητής το πήγε στο σχολείο προκειμένου να εκτεθεί στο Art Show που διοργανώθηκε, με σκοπό να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα της έκθεσης. Δήλωσε ότι δεν προτίθεται να το πουλήσει. Ένα πρώιμο έργο του Μπάνκσι της ίδιας περιόδου, δημοπρατήθηκε στον οίκο Μπόναμ για 76.000 λίρες Αγγλίας.

Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Το έργο του Μπάνκσι που εμφανίστηκε στην έκθεση σχολείου στο Μπράιτον Leopard and Barcode
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
Κissing Coppers, από τον τοίχο της παμπ σε δημοπρασία στο Μαΐάμι για 575 χιλιάδες δολλάρια
Πού πάνε τα έργα του Banksy όταν εξαφανίζονται; Facebook Twitter
"Haight Street Rat"
Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.

σχόλια

1 σχόλια
H street art ονομάζεται έτσι γιατί είναι τέχνη του δρόμου και πρέπει να παραμένει εκεί. Είναι έργα τέχνης μεν, εφήμερα δε και αυτή ακριβώς είναι η γοητεία τους. Αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον. Βάζοντάς τα σε μία γκαλερί ή σε μία ιδιωτική συλλογή εκφυλίζονται.