Πού χάθηκαν οι Ναζί;

Πού χάθηκαν οι Ναζί; Facebook Twitter
0

Στις 8 Μαΐου 1945 η Γερμανία παραδόθηκε ηττημένη.

 

Είχε αιματοκυλίσει για δεύτερη φορά την Ευρώπη. 

 

Κι ενώ ο κόσμος περίμενε την παραδειγματική τιμωρία της, οι Σύμμαχοι της έδωσαν άφεση.

 

Την έσωσε ο φόβος τής τότε Σοβιετικής Ένωσης. 

 

Έπρεπε επειγόντως να ξανασταθεί στα πόδια της για να αντιμετωπιστεί από κοινού ο υποτιθέμενος κομουνιστικός κίνδυνος.

 

Από την επομένη της νίκης άρχισε μια τεράστια προπαγανδιστική προσπάθεια να αθωωθούν οι Γερμανοί για τα εγκλήματα που διέπραξαν. 

 

Η φόρμουλα που βρέθηκε ήταν απλή. 

 

Όλες οι ευθύνες για το μακελειό που προκάλεσαν φορτώθηκαν στους Ναζί.  

 

Η ρητορική του Χίτλερ δεν ήταν εν κενώ. Απηχούσε το γερμανικό ιδεώδες. Τις βαθύτερες πεποιθήσεις και επιθυμίες. Ο γερμανικός μεγαλοϊδεατισμός, είχε βρει τον απόλυτο εκφραστή του.

 

Μια μυστηριώδη, άγνωστη φυλή που εξαερώθηκε και χάθηκε αφού δολοφόνησε εκατομμύρια ανθρώπους.

 

Οι Γερμανοί ήταν αθώοι. Όλα ο Χίτλερ τα έκανε. Οι Ναζί. 

 

Αυτοί δεν συμμετείχαν σε μάχες, πυρπολήσεις πόλεων και χωριών, δολοφονίες αιχμαλώτων, ομαδικές εκτελέσεις αμάχων.  

 

Δεν ήξεραν για τα βασανιστήρια, τα πογκρόμ, τους ανθρωποφούρνους, τους ομαδικούς τάφους, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. 

 

Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμα και οι στοιχειώδεις διώξεις  που επιχειρήθηκαν εναντίον των επικεφαλής του εγκληματικού ναζιστικού μηχανισμού συνάντησαν μια πάνδημη γερμανική εχθρότητα. 

 

Ιδίως των γερμανικών ελίτ.

 

Στην Ιταλία ο φασισμός του Μουσολίνι δεν είχε παρόμοια διείσδυση και αποδοχή στην κοινωνία. Οι μελανοχίτωνες ήταν μειοψηφία και οι περισσότεροι καιροσκόποι και τυχοδιώκτες. 

 

Άλλος λαός οι Ιταλοί. 

 

Αντιμετώπιζαν τον Μουσολίνι σκωπτικά και μόλις απαλλάχτηκαν τον γελοιοποίησαν εντελώς με βιβλία και ταινίες. 

 

Αντιθέτως, σε έρευνα του 1950 με νωπό ακόμα το αίμα των θυμάτων τους, πάνω από τους μισούς Γερμανούς δήλωναν ότι ο Χίτλερ ήταν μέγιστος πολιτικός άνδρας.

 

Ο Χίτλερ δεν ήταν τρελός.  

 

Για τον τευτονικό εθνικισμό ο Αδόλφος ήταν ο Μεσσίας που ανέμεναν για να κυριαρχήσουν στην Ευρώπη. 

 

Γι’ αυτό τον ψήφιζαν. Γι’ αυτό τον έκαναν καγκελάριο. Δεν έγινε με τη βία.

 

Η ρητορική του Χίτλερ δεν ήταν εν κενώ. 

 

Απηχούσε το γερμανικό ιδεώδες. Τις βαθύτερες πεποιθήσεις και επιθυμίες. Ο γερμανικός μεγαλοϊδεατισμός, είχε βρει τον απόλυτο εκφραστή του.

 

Η Γερμανία ως το ένα και μοναδικό κυρίαρχο έθνος (Herrennation) θα καθυπόταζε και θα ενσωμάτωνε, τους άλλους λαούς στη «Νέα Ευρώπη».

 

Όπως λέμε σήμερα «Ευρωπαϊκή Ένωση».

 

Δεν ακούγεται σαν αστεϊσμός η κουβέντα του Τσόρτσιλ: 

«Η Γερμανία πρέπει να βομβαρδίζεται κάθε 50 χρόνια, κι αν δεν ξέρουν οι άλλοι τον λόγο, οι Γερμανοί τον ξέρουν».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραιτείται ο Αλέξης Πατέλης: Μετά από μία πενταετία, στο τέλος του έτους ολοκληρώνω τη θητεία μου

Πολιτική / Παραιτείται ο Αλέξης Πατέλης: «Μετά από μία πενταετία, στο τέλος του έτους ολοκληρώνω τη θητεία μου»

Εκτός Μαξίμου ο οικονομικός σύμβουλος Μητσοτάκη - Μετά από μια πενταετία ολοκληρώνω στο τέλος του έτους το έργο μου στην Προεδρία της Κυβέρνησης, αναφέρει με ανάρτησή του στο Instagram
LIFO NEWSROOM
Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ