La La Land vs. Arrival

La La Land vs. Arrival Facebook Twitter
0

Η περσινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ ήταν ξεχωριστή για πολλούς λόγους. Πέρα από το φιάσκο της λανθασμένης ανακοίνωσης του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας διά στόματος Γουόρεν Μπίτι και Φέι Ντάναγουεϊ, που θα μείνει στην ιστορία ως η πιο άβολη στιγμή των 90 ετών του θεσμού, στην ίδια κατηγορία είχαν συνωστιστεί μερικές από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων ετών - και όχι μόνο της περσινής χρονιάς.


Σκεφτόμουν τότε ότι όποια από αυτές κι αν κατέληγε με το πολυπόθητο αγαλματίδιο, θα ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος, κάτι που έχει να μου συμβεί 17 χρόνια, από τη νίκη του «American Beauty» το 2000.


Ε, λοιπόν, καθώς πέρασαν οι μήνες -και ως γνωστόν, σε όλες τις μορφές της τέχνης, ο χρόνος παίζει καταλυτικό ρόλο στην εκτίμηση ενός έργου, το αν εξακολουθείς να το σκέφτεσαι με την πάροδό του και η αίσθηση που σου αφήνει- κατέληξα ότι οι δύο πιο αγαπημένες μου ταινίες από την περσινή εννιάδα, αυτές που τις έχω πλέον στην καρδιά μου στην ίδια θέση κι αν μπορούσα πέρσι, θα έσπαγα το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στα δύο για να το μοιραστούν, ήταν το «La La Land» και το «Arrival». Τόσο διαφορετικές, κι όμως εξίσου αριστουργηματικές, και τις δύο μπορείς να τις απολαύσεις στη Nova μαζί με πολλές ακόμη βραβευμένες ταινίες.


Από τη μία το feelgood hit της χρονιάς, τo αμίμητο κατόρθωμα του Ντάμιεν Σαζέλ -που μάλιστα τον έχρισε τον νεότερο σε ηλικία νικητή Όσκαρ Σκηνοθεσίας, αφού όταν του απονεμήθηκε ήταν μόλις 32 ετών-, αυτό το πανέμορφο ρετρό, κι όμως τόσο σύγχρονο μιούζικαλ που μου κάρφωσε ένα χαμόγελο στο στόμα για ώρες (ίσως και για μέρες).

La La Land vs. Arrival Facebook Twitter


Ο Σαζέλ είχε αποδείξει τη σκηνοθετική του μαεστρία με προ τριετίας εξίσου αριστουργηματικό «Whiplash» (που επίσης προβάλλεται στη Nova), για το οποίο ο απίστευτος Τζέι Κέι Σίμονς είχε τιμηθεί με το Όσκαρ Β' Ανδρικού ρόλου, και πέρσι ήταν απλώς η χρονιά του θριάμβου του νεαρού σκηνοθέτη.


Τι κι αν του έκλεψαν την μπουκιά από το στόμα στην παράταση, ο ίδιος αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο χοτ ονόματα της χολιγουντιανής βιομηχανίας, η Έμα Στόουν επίσης βγήκε θριαμβεύτρια από τη βραδιά με το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου (ο συμπρωταγωνιστής της, Ράιαν Γκόσλινγκ, θα πρέπει δυστυχώς να περιμένει λίγο ακόμα για να αναγνωρίσει η Ακαδημία το ταλέντο του), η ταινία πλέον στέκεται επάξια δίπλα στον «Τιτανικό» και το «Όλα Για την Εύα», έχοντας ισοφαρίσει το ρεκόρ τους για τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία (14), ενώ τραγούδια από το σπουδαίο soundtrack, όπως τα «City of Stars» και «The Fools Who Dream» υπάρχουν ακόμα στις αγαπημένες μου playlists.


Από την άλλη, η καλύτερη ταινία επιστημονικής φαντασίας των τελευταίων ετών, μια σπουδή πάνω στη σχετικότητα και τη φύση του χρόνου - που τελευταία απασχολεί πολύ τους κινηματογραφιστές του συγκεκριμένου είδους, χωρίς όμως συχνή επιτυχία, αφού πρόκειται για έννοιες δύσκολες στην κατανόηση και την απόδοσή τους.


Το mindfuck που μου έπαιξε με το «Arrival» ο Ντενί Βιλνέβ, το σωστό, κατ' εμέ, όχι το αναίτιο, όπως αυτά που συνηθίζει να κάνει, για παράδειγμα, ο έτερος πολυσυζητημένος και βιρτουόζος σκηνοθέτης της ίδιας γενιάς, ο Κρίστοφερ Νόλαν, με συγκλόνισε.

La La Land vs. Arrival Facebook Twitter

Ποτέ ξανά δεν έχει αποδοθεί με τόσο λυρισμό η επικοινωνία των ανθρώπων με τους εξωγήινους, ενώ η το «Arrival» ήταν μια πρώτης τάξης προπόνηση για τον Βιλνέβ, έναν από τους πραγματικά σπουδαίους σκηνοθέτες του 21 ου αιώνα, προτού αναλάβει το ακατόρθωτο εγχείρημα του σίκουελ του «Blade Runner», το οποίο διαχειρίστηκε όπως μόνο αυτός θα μπορούσε.


Το «Arrival», εν τω μεταξύ, έχει επίκαιρη αξία για έναν επιπρόσθετο λόγο: Το εξαιρετικό του soundtrack αποτέλεσε μοιραία μια από τις τελευταίες δουλειές του ταλαντούχου συνθέτη Γιόχαν Γιοχάνσον, ο οποίος πέθανε πριν από λίγες μέρες ξαφνικά στα 48 του. Αξίζει να προσέξετε πόσο ταιριαστά δένει με το κλίμα και την αισθητική της ταινίας.

Ανυπομονώ να δω ξανά το «La La Land» και το «Arrival», στη Nova, που όπως κάθε χρόνο προβάλλει τις καλύτερες βραβευμένες ταινίες της χρονιάς αλλά και μια απίστευτη συλλογή από παλιότερες ταινίες που ξεχώρισαν στα Όσκαρ και αξίζει να ανακαλύψουμε ή να εκτιμήσουμε εκ νέου.

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ