La La Land vs. Arrival

La La Land vs. Arrival Facebook Twitter
0

Η περσινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ ήταν ξεχωριστή για πολλούς λόγους. Πέρα από το φιάσκο της λανθασμένης ανακοίνωσης του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας διά στόματος Γουόρεν Μπίτι και Φέι Ντάναγουεϊ, που θα μείνει στην ιστορία ως η πιο άβολη στιγμή των 90 ετών του θεσμού, στην ίδια κατηγορία είχαν συνωστιστεί μερικές από τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων ετών - και όχι μόνο της περσινής χρονιάς.


Σκεφτόμουν τότε ότι όποια από αυτές κι αν κατέληγε με το πολυπόθητο αγαλματίδιο, θα ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος, κάτι που έχει να μου συμβεί 17 χρόνια, από τη νίκη του «American Beauty» το 2000.


Ε, λοιπόν, καθώς πέρασαν οι μήνες -και ως γνωστόν, σε όλες τις μορφές της τέχνης, ο χρόνος παίζει καταλυτικό ρόλο στην εκτίμηση ενός έργου, το αν εξακολουθείς να το σκέφτεσαι με την πάροδό του και η αίσθηση που σου αφήνει- κατέληξα ότι οι δύο πιο αγαπημένες μου ταινίες από την περσινή εννιάδα, αυτές που τις έχω πλέον στην καρδιά μου στην ίδια θέση κι αν μπορούσα πέρσι, θα έσπαγα το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στα δύο για να το μοιραστούν, ήταν το «La La Land» και το «Arrival». Τόσο διαφορετικές, κι όμως εξίσου αριστουργηματικές, και τις δύο μπορείς να τις απολαύσεις στη Nova μαζί με πολλές ακόμη βραβευμένες ταινίες.


Από τη μία το feelgood hit της χρονιάς, τo αμίμητο κατόρθωμα του Ντάμιεν Σαζέλ -που μάλιστα τον έχρισε τον νεότερο σε ηλικία νικητή Όσκαρ Σκηνοθεσίας, αφού όταν του απονεμήθηκε ήταν μόλις 32 ετών-, αυτό το πανέμορφο ρετρό, κι όμως τόσο σύγχρονο μιούζικαλ που μου κάρφωσε ένα χαμόγελο στο στόμα για ώρες (ίσως και για μέρες).

La La Land vs. Arrival Facebook Twitter


Ο Σαζέλ είχε αποδείξει τη σκηνοθετική του μαεστρία με προ τριετίας εξίσου αριστουργηματικό «Whiplash» (που επίσης προβάλλεται στη Nova), για το οποίο ο απίστευτος Τζέι Κέι Σίμονς είχε τιμηθεί με το Όσκαρ Β' Ανδρικού ρόλου, και πέρσι ήταν απλώς η χρονιά του θριάμβου του νεαρού σκηνοθέτη.


Τι κι αν του έκλεψαν την μπουκιά από το στόμα στην παράταση, ο ίδιος αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο χοτ ονόματα της χολιγουντιανής βιομηχανίας, η Έμα Στόουν επίσης βγήκε θριαμβεύτρια από τη βραδιά με το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου (ο συμπρωταγωνιστής της, Ράιαν Γκόσλινγκ, θα πρέπει δυστυχώς να περιμένει λίγο ακόμα για να αναγνωρίσει η Ακαδημία το ταλέντο του), η ταινία πλέον στέκεται επάξια δίπλα στον «Τιτανικό» και το «Όλα Για την Εύα», έχοντας ισοφαρίσει το ρεκόρ τους για τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία (14), ενώ τραγούδια από το σπουδαίο soundtrack, όπως τα «City of Stars» και «The Fools Who Dream» υπάρχουν ακόμα στις αγαπημένες μου playlists.


Από την άλλη, η καλύτερη ταινία επιστημονικής φαντασίας των τελευταίων ετών, μια σπουδή πάνω στη σχετικότητα και τη φύση του χρόνου - που τελευταία απασχολεί πολύ τους κινηματογραφιστές του συγκεκριμένου είδους, χωρίς όμως συχνή επιτυχία, αφού πρόκειται για έννοιες δύσκολες στην κατανόηση και την απόδοσή τους.


Το mindfuck που μου έπαιξε με το «Arrival» ο Ντενί Βιλνέβ, το σωστό, κατ' εμέ, όχι το αναίτιο, όπως αυτά που συνηθίζει να κάνει, για παράδειγμα, ο έτερος πολυσυζητημένος και βιρτουόζος σκηνοθέτης της ίδιας γενιάς, ο Κρίστοφερ Νόλαν, με συγκλόνισε.

La La Land vs. Arrival Facebook Twitter

Ποτέ ξανά δεν έχει αποδοθεί με τόσο λυρισμό η επικοινωνία των ανθρώπων με τους εξωγήινους, ενώ η το «Arrival» ήταν μια πρώτης τάξης προπόνηση για τον Βιλνέβ, έναν από τους πραγματικά σπουδαίους σκηνοθέτες του 21 ου αιώνα, προτού αναλάβει το ακατόρθωτο εγχείρημα του σίκουελ του «Blade Runner», το οποίο διαχειρίστηκε όπως μόνο αυτός θα μπορούσε.


Το «Arrival», εν τω μεταξύ, έχει επίκαιρη αξία για έναν επιπρόσθετο λόγο: Το εξαιρετικό του soundtrack αποτέλεσε μοιραία μια από τις τελευταίες δουλειές του ταλαντούχου συνθέτη Γιόχαν Γιοχάνσον, ο οποίος πέθανε πριν από λίγες μέρες ξαφνικά στα 48 του. Αξίζει να προσέξετε πόσο ταιριαστά δένει με το κλίμα και την αισθητική της ταινίας.

Ανυπομονώ να δω ξανά το «La La Land» και το «Arrival», στη Nova, που όπως κάθε χρόνο προβάλλει τις καλύτερες βραβευμένες ταινίες της χρονιάς αλλά και μια απίστευτη συλλογή από παλιότερες ταινίες που ξεχώρισαν στα Όσκαρ και αξίζει να ανακαλύψουμε ή να εκτιμήσουμε εκ νέου.

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ