Ο Πλουτος του Διονυση Σαββοπουλου

Ο Πλουτος του Διονυση Σαββοπουλου Facebook Twitter
1

Ο Διονύσης Σαββόπουλος ανιχνεύει, χρόνια τώρα, το πολιτικό προσωπείο του στον Αριστοφάνη γράφοντας μουσική και αποδίδοντας, με τον δικό του τρόπο, τον υπέροχα άσεμνο λόγο του κορυφαίου κωμωδιογράφου. Αυτήν τη φορά ο γνωστός συνθέτης σκηνοθετεί κιόλας, βάζοντας την αυθεντική σφραγίδα του στον αριστοφανικό Πλούτο, ένα έργο που το ξέρει από καρδιάς, καθώς έχει μεταφράσει τα χορικά του κι έχει συνθέσει τη μουσική για μια εκδοχή που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Επίδαυρο από το Εθνικό το 1985 και κυκλοφόρησε σε δίσκο μία δεκαετία αργότερα. Μόνο που το φετινό déjà vu του Σαββόπουλου με τον Αριστοφάνη δεν έχει να κάνει με το Εθνικό αλλά με το Θέατρο Τέχνης, αφού για δεύτερη και καθοριστική φορά δεν ευοδώνεται η μεταξύ τους συνεργασία. Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκε ότι το Θέατρο Τέχνης αποχωρεί τελικά από τη συμπαραγωγή κι έτσι το βάρος του Πλούτου θα σηκώσουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, το θέατρο Ακροπόλ και ο παραγωγός Φάνης Κιρκινέζος.

Την πρώτη φορά το Θέατρο Τέχνης είχε αποπειραθεί να συνεργαστεί με τον Σαββόπουλο στους περίφημους Αχαρνής, που μπορεί να μην ανέβηκαν ποτέ ως παράσταση, ωστόσο κυκλοφόρησαν σε δίσκο, γαλουχώντας τη γενιά της ανανεωτικής Αριστεράς και διαμορφώνοντας ένα modus vivendi, λιγότερο κομματικοποιημένο και πολύ πιο ειρωνικό, αναγνωρίσιμο μέχρι σήμερα. Ο δίσκος, που κυκλοφόρησε το 1977, δεν είναι άλλος από τον «Αριστοφάνη που γύρισε από τα θυμαράκια», ο οποίος έφτιαξε το πολιτικά προβοκατόρικο πνεύμα στο οποίο αναμένεται να βασιστεί η νέα εκδοχή του Πλούτου. Ωστόσο, τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον Πλούτο ο Σαββόπουλος δεν τον κρατάει για τον εαυτό του -όπως λέει ο ίδιος, θα προτιμήσει να υποδυθεί κάποιο μέλος του χορού- αλλά για τον εξαίρετο Μάκη Παπαδημητρίου. Τον ρόλο του Καρίωνα αναμένεται να υποδυθεί ο Χρήστος Λούλης και του Χρεμύλου ο Νίκος Κουρής. Η έκπληξη έρχεται από την πλευρά της Πενίας, με το όνομα της Αμαλίας Μουτούση να διεκδικεί τον ομώνυμο ρόλο. Τα σκηνικά και τα κουστούμια φέρουν τη σίγουρη υπογραφή του Άγγελου Μεντή και βοηθός σκηνοθέτη είναι η Σύλβια Λιούλιου.

Μουσική
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια