Γιατί οι Έλληνες φλέρταραν λιγότερο στα dating apps την περίοδο της καραντίνας;

Γιατί οι Έλληνες φλέρταραν λιγότερο στα dating apps την περίοδο της καραντίνας; Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Καθώς ο υποχρεωτικός εγκλεισμός μας έφερε ακόμη πιο κοντά στη τεχνολογία και στα social media, θα περίμενε κανείς πως το διαδικτυακό dating θα βρισκόταν στην κορυφή της λίστας με τα apps και τα sites που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο τους δύο τελευταίους μήνες.

Μπορεί η φυσική επαφή να μην αποτέλεσε επιλογή κατά τη διάρκεια του μαζικού lockdown, ωστόσο, το διαδικτυακό φλερτ και η αναζήτηση ερωτικού συντρόφου μέσω εφαρμογών και sites γνωριμιών θα μπορούσε να θεωρηθεί ενός είδους απομακρυσμένη επαφή που θα επέλεγε αρκετός κόσμος. Παρ' όλα αυτά, μία νέα έρευνα της Kaspersky στην Ελλάδα, αποδεικνύει το αντίθετο.

H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 849 άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω που κατοικούν στην Ελλάδα και η οποία διενεργήθηκε από την aboutpeople για λογαριασμό της Kaspersky, από τις 27 έως τις 28 Απριλίου 2020. Το μεγαλύτερο ποσοστό χρησιμοποιούσε το smartphone και το laptop του, για την πρόσβασή του στο internet.

Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας, το 68,3% των χρηστών των dating apps στην Ελλάδα τις χρησιμοποίησε λιγότερο συχνά για να φλερτάρει κατά την περίοδο του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας COVID-19, αποδεικνύοντας πως η διάδοσή τους δεν ήταν τόσο εκτεταμένη όσο μπορεί να πιστεύαμε. 

Συγκεκριμένα, μπορεί περίπου οι μισοί Έλληνες να χρησιμοποιούν Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter κτλ.) και σχεδόν ένας στους τρεις εφαρμογές Άμεσης Ανταλλαγής Μηνυμάτων (WhatsApp, Viber, Snapchat, Telegram, Messenger) για να φλερτάρει ή να αναζητήσει ερωτικό σύντροφο, όμως μόνο κάτι παραπάνω από το 10% του πληθυσμού χρησιμοποιεί τις σχετικές εφαρμογές γνωριμιών ή sites για τον ίδιο σκοπό - με το Tinder (59,5%) και το Badoo (54,3%) να είναι με διαφορά οι πιο δημοφιλείς εξ' αυτών.

Γιατί οι Έλληνες φλέρταραν λιγότερο στα dating apps την περίοδο της καραντίνας; Facebook Twitter

Που οφείλεται η έλλειψη χρήσης των dating apps στην Ελλάδα εν μέσω της καραντίνας;

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας της Kaspersky, το ζήτημα της ασφάλειας, όσο της διαδικτυακής από κυβερνοαπειλές, όσο και σε συνάρτηση με αυτό της ψυχολογικής/ συναισθηματικής, κατά τη χρήση των παραπάνω εφαρμογών είναι ιδιαίτερα κρίσιμο.

Αναφορικά με τη διάσταση της κυβερνοασφάλειας, το 53,6% πιστεύει πως οι περισσότερες εφαρμογές γνωριμιών ή sites παρέχουν αρκετά υψηλό επίπεδο ιδιωτικότητας και προστασίας από απειλές στον κυβερνοχώρο χωρίς την ανάγκη πρόσθετων μέτρων προστασίας (αντιιϊκά προγράμματα, VPN). Σε γενικότερο επίπεδο περιήγησης στο διαδίκτυο, ενώ η συντριπτική πλειονότητα δηλώνει πως την ενδιαφέρει τόσο η ιδιωτικότητα και η διατήρηση της ανωνυμίας της όταν σερφάρει στο internet όσο και να παραμένει ασφαλής από απειλές στον κυβερνοχώρο, στην πραγματικότητα μόλις οι μισοί (49,1%) έχουν εγκατεστημένα αντιιϊκά προγράμματα στις συσκευές που χρησιμοποιούν για την πρόσβαση στο internet και σε εφαρμογές και μόνο το 16,3% έχει εγκαταστήσει VPN στις συσκευές που χρησιμοποιεί για την πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε εφαρμογές.

Γιατί οι Έλληνες φλέρταραν λιγότερο στα dating apps την περίοδο της καραντίνας; Facebook Twitter

Τι λένε οι ειδικοί;

Σχολιάζοντας το εύρημα ότι οι Έλληνες χρησιμοποίησαν εφαρμογές γνωριμιών ή sites λιγότερο από το συνηθισμένο κατά τη διάρκεια της καραντίνας του Covid-19, η Μίνα Μαρούγκα, Ψυχολόγος, συνεργάτης Ιατρείου Ψυχοεκπαίδευσης και Οικογενειακών Παρεμβάσεων Α' Ψυχιατρικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Αθηνών, Αιγινήτειο Νοσοκομείο, αναφέρει: «Παρακολουθούμε όλη αυτήν την περίοδο, πώς η καραντίνα μετασχημάτισε τον ψυχισμό, τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των ανθρώπων. Όπως προκύπτει και από την επεξεργασία των δεδομένων από τις κλήσεις των πολιτών στη γραμμή ψυχοκοινωνικής στήριξης 10306 της Α' Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ-Αιγινήτειο Νοσοκομείο, η καραντίνα, που συνεπάγεται απώλεια των ελευθεριών του ατόμου, έφερε την κατάθλιψη στο προσκήνιο.

Χαρακτηριστικό εύρημα είναι ότι με την πάροδο του χρόνου και καθώς ο βαθμός απειλής σχετικά με την εξάπλωση του ιού χαμηλώνει και θέση παίρνουν συζητήσεις περί δεύτερου κύματος, βρίσκει έδαφος η απαισιοδοξία και η απώλεια της ελπίδας για το μέλλον. Υπ' αυτό το πρίσμα, οι άνθρωποι βλέπουν στο μέλλον των διαπροσωπικών τους σχέσεων το άγγιγμα ενοχοποιημένο, ενώ ο φόβος της μόλυνσης και η κοινωνική απόσταση των δυο μέτρων συντείνουν όχι μόνο στη σωματική, αλλά και στην ψυχική απόσταση. Ταυτόχρονα οι οικονομικές ανασφάλειες της επόμενης μέρας που καταγράφουμε να γιγαντώνονται αυτές τις ώρες, απορροφούν μεγάλο μέρος από το ψυχικό απόθεμα όλων, αφήνοντας λίγο χώρο για "επένδυση" στο φλερτ και τις νέες γνωριμίες».

Αναφορικά με το κομμάτι της κυβερνοασφάλειας, ο Βασίλης Βλάχος, Channel Manager της Kaspersky για την Ελλάδα και την Κύπρο, σχολίασε: «Είναι πολύ καλό να βλέπουμε ότι οι Έλληνες, σε τόσο μεγάλο αριθμό, εκτιμούν την ιδιωτικότητα και την ανωνυμία τους όταν χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών. Ωστόσο, το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές γνωριμιών που δεν προστατεύονται σωστά, σημαίνει ότι εξακολουθούν να εκτίθενται σε διαφορετικούς τύπους κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, συμπεριλαμβανομένης της κλοπής ιδιωτικών πληροφοριών ή της διάθεσης των λογαριασμών τους στα χέρια ψηφιακών εγκληματιών. Μια σύνδεση που είναι εξασφαλισμένη μέσω VPN, που δημιουργείται μέσω της συσκευής με εγκατεστημένες, αξιόπιστες λύσεις ασφαλείας, μπορεί πάντα να απομακρύνει αυτόν τον πονοκέφαλο και να σας επιτρέψει να περιηγηθείτε με ασφάλεια στον κόσμο του διαδικτυακού φλερτ».

Φαίνεται, λοιπόν, πως η ψηφιακή ασφάλεια αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα σε ο,τι αφορά τη χρήση των εφαρμογών και sites γνωριμιών, κάτι το οποίο σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, δεν υπερτερεί της ευκολίας της χρήσης τους, ούτε της ανάγκης των συμμετεχόντων για ρομαντική επαφή - ακόμα και εξ αποστάσεως. Σίγουρα, οι συνθήκες δε δημιούργησαν το κατάλληλο έδαφος για φλερτ και νέες γνωριμίες, πόσο μάλλον όταν το στοιχείο της γενικότερης αβεβαιότητας ήταν έντονο.

Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Living / Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Καταθέτοντας στη δίκη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου κατά των μονοπωλιακών πρακτικών της εταιρείας του, ο ιδιοκτήτης της Meta παραδέχτηκε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελάχιστη σχέση έχουν πια με τη διαπροσωπική επικοινωνία.
THE LIFO TEAM
Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM