Matrix Pack: Η ελληνική εταιρεία που βάζει τέλος στα πλαστικά καλαμάκια

Matrix Pack: Η ελληνική εταιρεία που βάζει τέλος στα πλαστικά καλαμάκια Facebook Twitter
Το καλαμάκι, αυτό το μικρό, αλλά καθημερινό αντικείμενο που συνδέεται με αγαπημένες συνήθειες, μπορεί να γίνει σημαία όχι μόνο της περιβαλλοντικής συνείδησης αλλά και της Ελλάδας.
0

ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙΣ ότι αγαπάς το περιβάλλον, υπάρχουν κάποιες κινήσεις που μετά από λίγο καιρό σε στοιχειώνουν. Το πλαστικό καλαμάκι, άμεσα συνυφασμένο με την απόλαυση του καφέ ή του ποτού, είναι επίσης άμεσα συνδεδεμένο με τη ρύπανση του πλανήτη, κι ας φαίνεται αθώο και αβλαβές. Όσο κακό κάνει αυτό το μικρό αντικείμενο καθημερινής χρήσης, τόσο ευεργετική για το περιβάλλον είναι η χρήση του οικολογικού αντικαταστάτη του. Όταν, μάλιστα, αυτή η διαδικασία αντικατάστασης προέρχεται από μια ελληνική εταιρεία, τότε, μαζί με το ενδιαφέρον, γεννιέται και μια υπερηφάνεια που αφορά τη θέση της χώρας ως μέρος όχι του προβλήματος αλλά της λύσης.


Η Matrix Pack είναι η ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί, παράγοντας καλαμάκια από φιλικές προς το περιβάλλον πρώτες ύλες που οδηγούν στην κατάργηση των πλαστικών. Θέτοντας από την αρχή της ίδρυσής της σε προτεραιότητα την έρευνα και την ανάπτυξη, επενδύει συνεχώς σε καινοτόμες ιδέες για την παραγωγή προϊόντων που είναι χρηστικά και ελκυστικά, αλλά και φιλικά προς το περιβάλλον.


Πρόκειται για μια εταιρεία με πελάτες σε 45 χώρες σε όλον τον κόσμο, η οποία προμηθεύει με καλαμάκια μιας χρήσης τις μεγαλύτερες αλυσίδες εστιατορίων και σούπερ μάρκετ σε όλη την Ευρώπη. Μια θέση που κατέκτησε σε μικρό χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ιδρύθηκε το 2008 και μέχρι σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανία παραγωγής στο είδος της στην Ευρώπη.

Είναι πολύ σημαντικό να μη χαθεί η ευκαιρία να γίνει η χώρα μας πρωτοπόρος στο θέμα της κατάργησης των πλαστικών μιας χρήσης, καθώς όχι μόνο θα εναρμονιστεί με την οδηγία της Ε.Ε. αλλά τα καλαμάκια που θα αντικαταστήσουν τα πλαστικά όλης της Ευρώπης θα παρασκευάζονται στην Ελλάδα.


«Η εξαγωγική μας δραστηριότητα και οι τόσο σημαντικές αγορές που έχουμε στο πελατολόγιό μας μάς οδηγούν στο να λειτουργούμε proactive, με γνώμονα την παγκόσμια αγορά. Από το 2014, λοιπόν, αρχίσαμε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Ψάξαμε να βρούμε τρόπους να αντικαταστήσουμε την πρώτη μας ύλη (πλαστικό) με φιλικότερες προς το περιβάλλον πρώτες ύλες» λέει η υπεύθυνη Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας, Λυδία Πολυχρονοπούλου. «Όλη αυτή η διαδικασία της αλλαγής, της έρευνας και της καινοτομίας είναι χαρακτηριστική της ιδιοσυγκρασίας της εταιρείας και των εργαζομένων της, οπότε, όσο απαιτητική και αν είναι, δεν παύει να μας αφορά και να την ακολουθούμε όχι μόνο για τη βιωσιμότητα της εταιρείας αλλά και γιατί μας ενδιαφέρει να κινούμαστε με γνώμονα το αύριο και το αποτύπωμα που αφήνουμε στο περιβάλλον. Η Matrix Pack είναι μεν μια αμιγώς ελληνική βιομηχανία, αλλά ποτέ δεν θεωρήσαμε πως έπρεπε να περιμένουμε να εφαρμοστεί η οδηγία της Ε.Ε. στη χώρα μας για να κινηθούμε. Ίσα-ίσα, επειδή πιστέψαμε σε αυτήν τη μεγάλη αλλαγή που θα ερχόταν, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να είμαστε όχι απλώς μέρος της αλλά πρωτοπόροι».


Όσον αφορά την πρωτοπορία, η Matrix Pack μπορεί να υποστηρίξει δικαίως ότι βρίσκεται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της, αφού τα οικολογικά καλαμάκια μιας χρήσης που παράγει είναι από ανανεώσιμους πόρους φυσικής προέλευσης, άρα κομποστοποιήσιμα και βιοδιασπώμενα, αποτελώντας εξέλιξη στον χώρο. Επενδύοντας συνεχώς σε καινοτόμες ιδέες και λύσεις, η εταιρεία προτείνει συνεχώς καινούργια, πρωτοποριακά, πρωτότυπα και λειτουργικά προϊόντα τα οποία είναι επίσης ελκυστικά και φιλικά προς το περιβάλλον.


Με την αειφόρο ανάπτυξη στο επίκεντρο, η Matrix Pack υποστηρίζει έμπρακτα την προστασία του περιβάλλοντος ως μοναδικό δρόμο και αυτό αποδεικνύεται και με αριθμούς: «Η Matrix Pack παράγει από το 2018 βιοδιασπώμενα κομποστοποιήσιμα καλαμάκια και από το 2019 έχει μπει δυναμικά στην παραγωγή χάρτινων. Ο καταναλωτής σίγουρα δεν μπορεί να φανταστεί πόση δουλειά και έρευνα αλλά και οικονομικές επενδύσεις κρύβονται πίσω από μια τέτοια αλλαγή. Η Matrix Pack επενδύει ετησίως το 7% του τζίρου της στην έρευνα και ανάπτυξη των προϊόντων της. Μπορεί στον καταναλωτή το καλαμάκι να φαίνεται ένα απλό προϊόν, αλλά δεν είναι. Η παραγωγή του απαιτεί τρομερή εξειδίκευση, γι' αυτό οι αντίστοιχες βιομηχανίες στην Ευρώπη είναι ελάχιστες. Επιπλέον, ένα πλαστικό ή βιοδιασπώμενο καλαμάκι, σε επίπεδο παραγωγής, διαφέρει εντελώς από ένα χάρτινο. «Ειδικά για το χάρτινο καλαμάκι χρειάστηκε να επενδύσουμε σημαντικά σε νέες τεχνολογικά μηχανές και στην κατάρτιση του εργατικού μας δυναμικού. Ουσιαστικά, από κει που ήμασταν μια βιομηχανία πλαστικών, μεταλλαχθήκαμε και σε βιομηχανία χαρτιού. Είναι σημαντικό να πούμε, δε, ότι λεπτομερής έρευνα γίνεται και στο στάδιο της επιλογής των κατάλληλων πρώτων υλών. Για παράδειγμα, το χαρτί που χρησιμοποιούμε προέρχεται από Ευρωπαίους παραγωγούς και είναι FSC Certified, καθώς μας ενδιαφέρει το προϊόν μας να είναι το καλύτερο ποιοτικά αλλά και περιβαλλοντικά».

Matrix Pack: Η ελληνική εταιρεία που βάζει τέλος στα πλαστικά καλαμάκια Facebook Twitter


Το καλαμάκι, αυτό το μικρό, αλλά καθημερινό αντικείμενο που συνδέεται με αγαπημένες συνήθειες, μπορεί να γίνει σημαία όχι μόνο της περιβαλλοντικής συνείδησης αλλά και της Ελλάδας, που καταλαμβάνει ένα τόσο σημαντικό μερίδιο στη διεθνή αγορά. Όπως λέει η κ. Πολυχρονοπούλου: «Tο καλαμάκι είναι ένα προϊόν που όλοι χρησιμοποιούμε. Αυτό που δεν γνωρίζει ο καταναλωτής είναι ότι το καλαμάκι που χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια το πιθανότερο είναι ότι παρασκευάζεται στην Ελλάδα». Και δεν παρασκευάζεται απλώς αλλά αντιπροσωπεύει την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης και της οικολογικής διάθεσης που μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητά μας. «Επιπλέον, μια σημαντική συζήτηση που άνοιξε λόγω επικαιρότητας και κορωνοϊού είναι πως τα καλαμάκια μιας χρήσης, ιδιαίτερα όταν είναι συσκευασμένα ένα προς ένα, είναι απαραίτητα για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας» προσθέτει.


«Από την αρχή είδαμε θετικά τη στροφή της κοινωνίας σε φιλικότερα προϊόντα και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε γι' αυτό με γνώμονα την αγορά και τις συνεχείς προκλήσεις που καλούμαστε και οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε. Είναι πολύ σημαντικό να μη χαθεί η ευκαιρία να γίνει η χώρα μας πρωτοπόρος στο θέμα της κατάργησης των πλαστικών μιας χρήσης, καθώς όχι μόνο θα εναρμονιστεί με την οδηγία της Ε.Ε. αλλά τα καλαμάκια που θα αντικαταστήσουν τα πλαστικά όλης της Ευρώπης θα παρασκευάζονται στην Ελλάδα. Μπορούμε, λοιπόν, να πούμε με περηφάνια πως η Ελλάδα κάνει την Eυρώπη plastic-free!»

Living
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι γίνεται με την ανακύκλωση και με τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αθήνα σήμερα;

Περιβάλλον / Τι γίνεται με την ανακύκλωση και με τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αθήνα σήμερα;

Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Αποβλήτων (ISWA) Αντώνης Μαυρόπουλος μιλά για τις προόδους αλλά και για τα οξυμένα προβλήματα της διαχείρισης των σκουπιδιών και της ανακύκλωσης στην Αττική προτείνοντας μια σειρά βιώσιμες λύσεις, ενώ αναφέρεται και στο –αλλού θετικό, αλλού αρνητικό– οικολογικό αποτύπωμα της πανδημίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κωστής Χατζηδάκης: Το περιβάλλον θα είναι προτεραιότητά μας

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος / Κωστής Χατζηδάκης: Το περιβάλλον θα είναι προτεραιότητά μας

Πόσο δύσκολη θα είναι η διαδρομή για μια πιο «πράσινη» χώρα, ποιες είναι οι προκλήσεις και ποια τα επόμενα βήματα; Το περιβάλλον στο προσκήνιο, το Green Deal, το ποδήλατο και το τέλος του πλαστικού είναι τα θέματα που αυτήν τη στιγμή είναι ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης εξηγεί τη στρατηγική του και στη συνέντευξή του στη LiFO δηλώνει πως η Ελλάδα μπορεί να γίνει μια «πράσινη» χώρα.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΑΡΑΜΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Το πελώριο φίλτρο του νερού της Αθήνας και του Πειραιά | Σπάνιες εικόνες

Ρεπορτάζ / Το πελώριο φίλτρο νερού που λύτρωσε τους Αθηναίους πριν από έναν αιώνα

Την ώρα που η συζήτηση για το νερό έχει ανοίξει για τα καλά στον δημόσιο διάλογο, μας δημιουργήθηκε η απορία από πού διανέμεται στα σπίτια μας το πόσιμο νερό και τι ακριβώς γίνεται εκεί. Η ιστορική εγκατάσταση της ΟΥΛΕΝ, και σήμερα της ΕΥΔΑΠ, από την κατασκευή της μέχρι σήμερα ξεδιψάει και ποτίζει την πρωτεύουσα που ολοένα μεγαλώνει και ζεσταίνεται.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Living / Ο υπερτουρισμός ως προέκταση της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης

Η πρόκληση του υπερτουρισμού, που προκαλεί φθορές στην πολιτιστική κληρονομιά και την τοπική κοινωνία, απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό που να συνδυάζει τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις με βιώσιμες πρακτικές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Good Business Directory Vol.5 / Αγορά εργασίας: Γιατί οι επιχειρήσεις έχουν έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού;

Κορυφαίοι ακαδημαϊκοί, στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου και νέοι εξηγούν τις αιτίες αυτού του μεγάλου προβλήματος, τις προεκτάσεις και τις πιθανές λύσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ