Τα καλύτερα μουσικά άλμπουμ που ακούσαμε πρόσφατα

Τα καλύτερα μουσικά άλμπουμ που ακούσαμε πρόσφατα Facebook Twitter
Μεγαλωμένες σε ένα από τα άγρια γκέτο του Μαϊάμι, η παιδική ηλικία των City Girls ήταν γεμάτη δυσκολίες.
0

City Girls

City on Lock

Το δεύτερο άλμπουμ των City Girls έσκασε μύτη απρόσμενα, λίγες ώρες αφότου διέρρευσε παράνομα στο διαδίκτυο. Για μια στιγμή η JT και Young Miami είδαν τη σκληρή δουλειά τους να εξανεμίζεται σε δευτερόλεπτα. Οι City Girls είναι ένα από τα πιο πετυχημένα γυναικεία ραπ ντουέτα της τελευταίας διετίας. Άρχισαν να αποκτούν ευρύτερη απήχηση τo 2018 όταν η Young Miami έκανε μια γκεστ εμφάνιση στο In My Feelings, ένα από τα μεγαλύτερα χιτ του Drake.

Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους, Girl Code, μια συλλογή από ξεδιάντροπα κομμάτια για τη γυναικεία φιλία, την ενδυνάμωση και τη σεξουαλικότητα. Το ίδιο επιχειρούν και στο City on Lock που είναι γεμάτο από την ίδια ξεγνοιασιά και θρασύτητα, καθώς και με αξιομνημόνευτες φράσεις όπως το «I don't work jobs/Bitch I am a job» στο Jobs. Είναι ο απόλυτος δίσκος για τα φετινά καλοκαιρινά πάρτι – τουλάχιστον για όσους ακούνε αυτό το είδος μουσικής και τους αρέσει το twerking. Aκόμη κι όταν καταπιάνονται με πιο σοβαρά θέματα, δεν χάνουν τη fun διάθεσή τους, όπως στο Pussy Talk όπου συνεργάζονται με την Doja Cat.

Για δύο χρόνια τουλάχιστον έπρεπε να ξεπεράσουν τον εγκλεισμό της JT στη φυλακή, μετά από μια απάτη με πιστωτικές κάρτες όπου κρίθηκε ένοχη. Κατά την διάρκεια των 15 μηνών της ποινής της, η Υoung Miami είδε το γκρουπ να αποκτάει αναγνώριση και την ίδια να σηκώνει το βάρος της επακόλουθης διασημότητας.

Στα βίντεο που τραβήχτηκαν το 2018 για την προώθηση του ντεμπούτου τους πρωταγωνιστεί μόνη της και στις συναυλίες και τις περιοδείες εμφανιζόταν χωρίς συνοδεία πάνω στη σκηνή. Ταυτόχρονα μεγάλωνε δυο παιδιά ενώ επιβίωσε από έναν επικίνδυνο πυροβολισμό όταν ήταν 7 μηνών έγκυος. Η πλειοψηφία των κομματιών του συγκεκριμένου δίσκου γράφτηκε από απόσταση.

Μεγαλωμένες σε ένα από τα άγρια γκέτο του Μαϊάμι, η παιδική τους ηλικία ήταν, επίσης, γεμάτη δυσκολίες. Δεν κάνει εντύπωση, επομένως, αυτή η εμμονή τους με τα λεφτά και ότι δεν χαρίζονται εύκολα σε κανέναν. «I get it out the muscle/Nigga, you ain't sayin' nothin'/I'm a grown-ass woman/I ain't a stranger to the struggle» ραπάρουν στο Ain't Say Nothing που κλείνει το άλμπουμ. Το τραπ τους είναι αγνό, ατόφιο, φρέσκο και από τα πιο αξιοσημείωτα του είδους.

 

City Girls - Pussy Talk ft. Doja Cat


Haim

Women in Music Pt III

Τα καλύτερα μουσικά άλμπουμ που ακούσαμε πρόσφατα Facebook Twitter
Στο Women in Music Pt III κάτι έχει αλλάξει στις ζωές της Alana, της Danielle και της Este –Haim είναι το επίθετο τους–, αλλαγή που φαίνεται και στη μουσική τους.

«These days, these days, I can't win/Τhese days I can't see no visions/I'm breakin', losin' faith» [Αυτές τις ημέρες δεν μπορώ να κερδίσω/Αυτές τις ημέρες δεν βλέπω οράματα/Σπάω, χάνω την πίστη μου], τραγουδούν οι Haim στο Los Angeles που ανοίγει το τρίτο και καλύτερο με διαφορά άλμπουμ τους. Το κομμάτι έχει ανάλαφρη σκα διάθεση και μοιάζει να έχει γραφτεί από μια καλιφορνέζικη indie rock μπάντα και όχι από τις τρεις αδερφές. Μια φωτεινή, γνώριμη μελωδία που αποδεικνύεται πικρή μέσα από τους απαισιόδοξους στίχους για το αίσθημα της αποξένωσης στον 21ο αιώνα. Είναι ιδανικό άνοιγμα για να σε τραβήξει να ακούσεις και τη συνέχεια του άλμπουμ.

Οι Haim γνώρισαν απρόσμενη επιτυχία το 2013 με την πρώτη τους δουλειά, το Days Are Gone. Ως συγκρότημα υπάρχουν από το 2007. O Τύπος για ένα περίεργο λόγο τις αντιμετώπιζε σαν τις σωτήρες της ροκ και ποπ μουσικής κι ας ακουγόντουσαν στους υπόλοιπους σαν μια από τα ίδια. Είναι από αυτά τα αμερικανικά συγκροτήματα που σε κάνουν να απορείς. Η συχνά βαρετή soft-rock προσέγγισή τους αναμεμειγμένη άχαρα με το r&b και η girl next-door εικόνα τους πιο πολύ προκαλούσε ένα «εχμ, ok, γιατί;».

Στο Women in Music Pt III κάτι έχει αλλάξει στις ζωές της Alana, της Danielle και της Este –Haim είναι το επίθετο τους–, αλλαγή που φαίνεται και στη μουσική τους, που είναι πιο μεστή και πειραματική και έτοιμη να κονταροχτυπηθεί με κοινωνικές αδικίες και προσωπικές τραγωδίες. Είναι σαφώς προτιμότερο έτσι, σαν να έχουν βρει κάτι που τους έλειπε, την ένταση της τριβής, όπως γράφουν στους NYT.

Όπως σωστά θα υπέθετε κανείς από τον τίτλο, πολλά από τα τραγούδια του άλμπουμ έχουν να κάνουν με τον μισογυνισμό που αντιμετώπισαν στη μουσική βιομηχανία, με πιο χαρακτηριστικό το Man From the Magazine, με σαφή αναφορά στην Joni Mitchell και τις σεξιστικές ερωτήσεις που συχνά κάνουν οι δημοσιογράφοι στις γυναίκες δημιουργούς.

Δεν ξέρω αν λέει κάτι το γεγονός ότι όλα τα βίντεο του άλμπουμ τα έχει σκηνοθετήσει ο Paul Thomas Anderson, πάντως είναι συναρπαστικό να βλέπεις μια μπάντα που δεν θεωρούσες ότι έχει να σου προσφέρει προσωπικά τίποτα να εξελίσσεται προς το καλύτερο, να αποκτάει ταυτότητα και να δίνει εξαιρετικά δείγματα σύνθεσης όπως το Summer Girl.

 

Haim - Summer Girl

Special Interest

The Passion of

Τα καλύτερα μουσικά άλμπουμ που ακούσαμε πρόσφατα Facebook Twitter
Η πληθωρική εικόνα της Alli Logout ως μαύρης frontwoman σε πανκ μπάντα ξεχωρίζει.

Όχι τόσο πανκ με τη στενή έννοια του όρου, όσο από τη μηδενιστική διάθεση τους να καταστρέψουν τα πάντα στον διάβα τους, οι Special Interest είναι ό,τι χρειάζεται το συγκεκριμένο είδος σήμερα για να αναζωογονηθεί. Κι αυτό επειδή, ας μην γελιόμαστε, το πανκ έχει στερέψει και από ιδέες και από μπάντες. Ακόμη και η πρόσφατη αναβίωση που κατάφεραν οι Idles δεν έφερε ηχητικά κάτι καινούργιο – αν και τα πρώτα δείγματα από το νέο τους άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο, ομολογώ ότι είναι εξαιρετικά.

Ο άκρατος πειραματισμός των Special Interest, όμως, προσφέρει αυτό το έξτρα στοιχείο διαφορετικότητας και ανανέωσης. Δεν θεωρούνται τυχαία το μέλλον – αν όλα τους πάνε καλά βέβαια. Είναι queer και πολιτικά αφυπνισμένοι, μια από αυτές τις μοναδικές περιπτώσεις που διαβάζεις συχνά ότι θα έπρεπε να υπάρχουν και μετά συνειδητοποιείς ότι υπάρχουν στ' αλήθεια και δεν είναι μόνο προϊόν ευσεβούς πόθου.

Δεν αφήνουν όμως την ταυτότητά τους να καθορίσει αυτό που κάνουν, όσο κι αν βοηθάει. Τα κομμάτια τους με θέμα το σεξ και τον ρατσισμό είναι κάτι παραπάνω από ωμές καταθέσεις, έτσι όπως είναι βουτηγμένα στο γκρο, τη βία και την επιθυμία. Η μουσική τους είναι βρόμικο ηχητικό συνονθύλευμα από industrial, techno, ambient και no wave που τείνει επίτηδες προς το χάος και τον θόρυβο. Αν το Pitchfork δεν είχε βαθμολογήσει πρόσφατα με το αρκετά υψηλό σκορ 8,4 το δεύτερο άλμπουμ τους, δεν νομίζω να τους είχε πάρει κανείς χαμπάρι, εκτός της underground σκηνής της Νέας Ορλεάνης.

Το κουαρτέτο αποτελείται από τους Maria Elena, Nathan Cassiani, Ruth Mascelli, με την πληθωρική εικόνα της Alli Logout ως μαύρης frontwoman σε πανκ μπάντα να ξεχωρίζει. Ειδικά όταν δηλώνει: «Δεν θα ήθελα να υπάρχω σε καμιά άλλη εποχή εκτός από σήμερα. Είμαι τόσο χαρούμενη που βρισκόμαστε εδώ τώρα, επειδή είμαστε στο χείλος μιας τεράστιας κατάρρευσης των πάντων. Νομίζω ότι όσα κάνουμε συνομιλούν με αυτό. Επιθυμώ την απόλυτη, πλήρη καταστροφή των πάντων. Δεν θέλω να ζω σε μια εποχή που οι άνθρωποι δεν σκέφτονται τι συμβαίνει. Ο κόσμος πάντα θα υποφέρει για οτιδήποτε κι αν αντιπροσωπεύει».

 

Special Interest - The Passion Of


Phoebe Bridgers

Punisher

Τα καλύτερα μουσικά άλμπουμ που ακούσαμε πρόσφατα Facebook Twitter
Αρκετοί θα αντιμετωπίσουν καχύποπτα τους διθυράμβους που γράφουν στο εξωτερικό για τη μουσικής της Phoebe Bridgers, κυρίως λόγω του παρελθόντος της.

Η Phoebe Bridgers είναι μια από τις επιζήσασες (χρησιμοποιείται εδώ ο όρος με την ίδια έννοια όπως στο εξωτερικό ή είναι ακόμη νωρίς;) της συναισθηματικής κακοποίησης από τον Ryan Adams και ήταν μια από τις βασικές πρωταγωνίστριες του άρθρου των New York Times εναντίον του. Ο Adams την πλησίασε το 2014 με σκοπό να τη βοηθήσει στα πρώτα της βήματα στη μουσική. Φαίνεται να διέκρινε το ταλέντο της. Τότε ήταν 20 χρονών κι εκείνος είχε περίπου τα διπλάσια χρόνια της. Όταν χώρισαν, έκοψε κάθε επαγγελματικό δεσμό μαζί της. Η Bridgers ήταν από τις ελάχιστες δημιουργούς που η καριέρα της δεν υπέφερε εξαιτίας του. Κατάφερε να αντιμετωπίσει δημιουργικά την τραυματική εμπειρία της μέσα από την μουσική.

Ένα από τα πιο πετυχημένα της κομμάτια, το Motion Sickness από το ντεμπούτο της Stranger in the Alps, αναφέρεται στα διφορούμενα συναισθήματα –καλά και άσχημα– που της προκάλεσε ο χωρισμός τους. «Σε μισώ γι' αυτό που έκανες/Και μου λείπεις σαν μικρό παιδί/Προσποιούμαι κάθε φορά, αλλά δεν πειράζει/Δεν μπορώ να νιώσω τίποτα/Με το ζόρι αισθάνομαι οτιδήποτε» τραγούδαγε το 2017.

Τρία χρόνια μετά, στο νέο της άλμπουμ με τίτλο Punisher, συνεχίζει να γράφει μελαγχολικές, καταθλιπτικές μπαλάντες από τα προσωπικά της βιώματα με στόχο την κάθαρση. Στο Kyoto, το πιο πιασάρικο κομμάτι του δίσκου, π.χ. μιλάει για ένα ταξίδι της στην Ιαπωνία που την άφησε αδιάφορη και ασυγκίνητη απέναντι στον τόπο.

Υπερέχει στις πιο ψυχεδελικές στιγμές της, όπως το εξαιρετικό Halloween που ερμηνεύει μαζί με τον Conor Orbest, αλλά και τα ICU, Ι Know the End, αλλά ακούγεται τετριμμένη στις πιο bluegrass/country απόπειρες, όπως το Graceland Too που αν δεν υπήρχε στον δίσκο δεν θα έλειπε σε κανέναν.

Στις συνθέσεις της το φάντασμα του Elliot Smith πλανιέται έντονα στο υπόβαθρο. Μάλιστα, το ομότιτλο κομμάτι αναφέρεται σε αυτόν. Το «punisher» είναι ένα αστείο που κάνουν οι μουσικοί μεταξύ τους για να χαρακτηρίσουν έναν φανατικό θαυμαστή τους. Αρκετοί θα αντιμετωπίσουν καχύποπτα τους διθυράμβους που γράφουν στο εξωτερικό για τη μουσική της, κυρίως λόγω του παρελθόντος της, είναι άδικο, όμως, να την απορρίψεις γι' αυτό τον λόγο.

 

Phoebe Bridgers - Kyoto

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μια μέρα με τη Μόνικα στις Σπέτσες

Μουσική / Μια μέρα με τη Μόνικα στις Σπέτσες

Επισκεφθήκαμε τη Μόνικα στο νησί όπου ζει τα τελευταία χρόνια, με αφορμή την πανηγυρική επιστροφή της στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, για την πρώτη παρουσίαση του ελληνόφωνου άλμπουμ της σε δυο βραδιές που υπόσχονται εκπλήξεις και ξεφάντωμα.
M. HULOT
Με τον Kareem Kalokoh και τη μουσική του σε ένα ταξίδι στους δρόμους του κόσμου

Μουσική / Με τον Kareem Kalokoh και τη μουσική του σε ένα ταξίδι στους δρόμους του κόσμου

Αυτό που έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια με τους ATH Kids είναι να εκπροσωπεί μια νέα γενιά καλλιτεχνών που με τον ήχο τους δίνουν το στίγμα του καινούργιου και ορίζουν τη μουσική της Αθήνας.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ