«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση

«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση Facebook Twitter
Όλο το βάρος της «Lara» πέφτει στους άξιους ώμους της πεπειραμένης Κορίνα Χάρφουκ, η οποία αποπνέει την ωμότητα της Ιζαμπέλ Ιπέρ και μοιάζει με την Έλεν Μίρεν.
0

Η Λάρα δεν είναι τόσο πληθωρική ώστε να μη χωρά πουθενά, αλλά συμπεριφέρεται με τέτοια αρνητικότητα ώστε περισσεύει από παντού. Ο μουσικός γιος της την έχει εγκαταλείψει εδώ και δύο μήνες, έχει μετακομίσει στη γιαγιά του και αρνείται να απαντήσει στα μηνύματά της. Ο πρώην σύζυγός της την κρατά σε ευγενική απόσταση, επιπλήττοντάς την για τον τρόπο που χειρίζεται τον Βίκτορ. Η φίλη του γιου της τής συστήνεται σε ένα καφέ και γίνεται αμέσως φανερό πως της μιλά με επιφύλαξη, σα να γνωρίζει πως η επιρροή της δεν υπήρξε ποτέ ευεργετική. (Έχει δίκιο: η Λάρα της σπάει το δοξάρι του βιολιού της, από τα νεύρα της).

Η μητέρα της την κακίζει, δεν έχει πρόβλημα να της μιλήσει χύμα, και το πληρώνει με ένα χαστούκι οργής. Ακόμη και οι πρώην συνάδελφοί της στη δημόσια υπηρεσία από την οποία συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα, εκπλήσσονται που τη βλέπουν να μπαίνει χαρωπή και να τους προσφέρει δωρεάν εισιτήρια για τη συναυλία του Βίκτορ. «Πώς κατάφερες να είσαι τόσο σκληρή τόσα χρόνια με όλους τους υφιστάμενους» τη ρωτά η νεαρή αντικαταστάτριά της, για να πάρει την απάντηση πως δεν την ενδιέφερε ποτέ η δουλειά της, γι' αυτό και δεν είχε κανένα πρόβλημα να οδηγήσει τους πάντες στα όριά τους.

Σε λιγότερο από ένα 24ωρο η Λάρα έχει διανύσει μια ολόκληρη ζωή γεμάτη πίκρα, μαγκωμένη κοινωνικότητα, θαμπές οικογενειακές σχέσεις και το (υπαινικτικά αυτοκτονικό) συναίσθημα της αυτοεγκατάλειψης.


Η Λάρα θυσίασε την υπόσχεση μιας στέρεας καριέρας ως πιανίστρια για να αφοσιωθεί στην ανατροφή και την κλασική παιδεία του Βίκτορ. Και τώρα, ανήμερα των 60ών γενεθλίων της, συνειδητοποιεί τη γυμνή μοναξιά της, μπροστά στην αμηχανία του πρώτου κονσέρτου του γιού της ως συνθέτη πλέον.

Επιχειρεί να τον συναντήσει, αλλά το προσωπικό της απωθημένο δεν της επιτρέπει να τον ενθαρρύνει, πόσω μάλλον να τον κανακέψει. Κρυφοκοιτάζοντας την παρτιτούρα της σύνθεσής του, σπεύδει να επισημάνει τα τρωτά σημεία, όταν εκείνος τη ρωτά αν θα παρευρεθεί. Η Λάρα βρίσκεται σε σύγχυση, που μετατρέπεται σε προσωπική σύγκρουση: έχει αγοράσει ένα σωρό εισιτήρια και τα προσφέρει σε γνωστούς και αγνώστους, φυσικά και θα δώσει το παρών στη μεγάλη βραδιά του ενήλικου παιδιού της, αλλά δεν έχει το κουράγιο ή την ωριμότητα να αφήσει το λουρί, επιμένοντας να το ευνουχίζει, ενώ έχει την εξυπνάδα να γνωρίζει πως η συμπεριφορά της τον κάνει ακόμη πιο νευρικό και πυροδοτεί έναν αμυντικό μηχανισμό συναισθηματικής απόστασης.

Σε λιγότερο από ένα 24ωρο η Λάρα έχει διανύσει μια ολόκληρη ζωή γεμάτη πίκρα, μαγκωμένη κοινωνικότητα, θαμπές οικογενειακές σχέσεις και το (υπαινικτικά αυτοκτονικό) συναίσθημα της αυτοεγκατάλειψης.

«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση Facebook Twitter
Ο μουσικός γιος της την έχει εγκαταλείψει εδώ και δύο μήνες, έχει μετακομίσει στη γιαγιά του και αρνείται να απαντήσει στα μηνύματά της.


Στο ντεμπούτο του, ο Γερμανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Γιαν-Όλε Γκέρστερ υπέγραψε το Coffee in Berlin, ένα φρέσκο και πιο uptempo υβρίδιο Νόα Μπάουμπακ και Τζιμ Τζάρμους, και τώρα, 8 χρόνια αργότερα, εξακολουθεί να αποφεύγει την καλλιτεχνική προσποίηση για να αφηγηθεί μια θλιμμένη, μεστή ιστορία.

Όλο το βάρος της Lara, που κάνει την πανελλήνια PVoD πρεμιέρα της στον ιστότοπο της Strada Films, πέφτει στους άξιους ώμους της πεπειραμένης Κορίνα Χάρφουκ, η οποία αποπνέει την ωμότητα της Ιζαμπέλ Ιπέρ και μοιάζει με την Έλεν Μίρεν. Πετυχαίνει απόλυτα στο πορτρέτο μιας καταπιεσμένης γυναίκας και καλλιτέχνιδος με όρους που απέχουν από το τυπικό αμερικανικό ιδίωμα της εξεζητημένης, θεαματικά πιεστικής stage mom. Βουβή ή λακωνική στη μεγαλύτερη διάρκεια της ταινίας, η Λάρα στέκει με δέος και ανάγκη αποδοχής μόνο μπροστά στον παλιό της καθηγητή μουσικής, που τυγχάνει να είναι και ο δάσκαλος του γιου της, μετά από εκείνην.

Ο γηραιός καθηγητής Ράινχοφερ (Φόλκμαρ Κλάινερτ, εξαιρετικός) στην αρχή δεν τη θυμάται, ίσως λόγω ηλικίας, ενδεχομένως και από άποψη και έναν έμφυτο κυνισμό. Η Λάρα προσπαθεί να τον δελεάσει στο κονσέρτο του γιου της και, μετά από μερικά ποτά, στο μπιστρό όπου συχνάζουν οι μουσικόφιλοι μετά τις συναυλίες, βρίσκει το θάρρος να του υπενθυμίσει πώς και πόσο πολύ την είχε αποθαρρύνει από το μέλλον που ονειρευόταν, επικαλούμενος τον εξευτελισμό που θα ένιωθαν οι γονείς της αν την έβλεπαν να εκτίθεται δημοσίως στην πρώτη της μεγάλη παράσταση. «Ναι, έχεις ταλέντο, Λάρα, ή είχες ταλέντο τότε. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με μένα;» την αποστομώνει ο θρυλικός προφέσορ του πιάνου, και αποχωρεί.


Η απάντηση και η λύση στον χρόνιο κόμπο θα έρθουν από τη μουσική.

 


Η ταινία Α' προβολής «Lara» θα προβληθεί online και on demand μέσω του ιστοτόπου της StraDa Films, από τις 17 Δεκεμβρίου. Στους θεατές παρέχεται η δυνατότητα να αγοράσουν virtual εισιτήρια και να ενισχύσουν την αίθουσα της επιλογής τους.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον

Πρώτη προβολή / Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον

Το πρόβλημα με τη νέα χριστουγεννιάτικη ταινία με τον Μελ Γκίμπσον, που κάνει πρεμιέρα στην Cosmote TV, είναι η άγαρμπη ανισορροπία των ειδών που ασπάζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου και Kalamata Short Docs Film Festival 

Οθόνες / 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ένα πλούσιο κινηματογραφικό δωδεκαήμερο

Η Καλαμάτα και άλλες δεκατρείς πόλεις της Πελοποννήσου έγιναν σημεία αναφοράς για τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ, ενώ υπήρξαν και αφορμές για προβληματισμό, όχι μόνο αναφορικά με την έβδομη τέχνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

The Review / Μας έπεισε η Τζολί ως Μαρία Κάλλας;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο Βασίλης Λούρας σχολιάζουν το πολυαναμενόμενο biopic «Maria», την ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί, τις ιστορικές ανακρίβειες και το αν τελικά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο για την πολύπαθη divina.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ