«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση

«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση Facebook Twitter
Όλο το βάρος της «Lara» πέφτει στους άξιους ώμους της πεπειραμένης Κορίνα Χάρφουκ, η οποία αποπνέει την ωμότητα της Ιζαμπέλ Ιπέρ και μοιάζει με την Έλεν Μίρεν.
0

Η Λάρα δεν είναι τόσο πληθωρική ώστε να μη χωρά πουθενά, αλλά συμπεριφέρεται με τέτοια αρνητικότητα ώστε περισσεύει από παντού. Ο μουσικός γιος της την έχει εγκαταλείψει εδώ και δύο μήνες, έχει μετακομίσει στη γιαγιά του και αρνείται να απαντήσει στα μηνύματά της. Ο πρώην σύζυγός της την κρατά σε ευγενική απόσταση, επιπλήττοντάς την για τον τρόπο που χειρίζεται τον Βίκτορ. Η φίλη του γιου της τής συστήνεται σε ένα καφέ και γίνεται αμέσως φανερό πως της μιλά με επιφύλαξη, σα να γνωρίζει πως η επιρροή της δεν υπήρξε ποτέ ευεργετική. (Έχει δίκιο: η Λάρα της σπάει το δοξάρι του βιολιού της, από τα νεύρα της).

Η μητέρα της την κακίζει, δεν έχει πρόβλημα να της μιλήσει χύμα, και το πληρώνει με ένα χαστούκι οργής. Ακόμη και οι πρώην συνάδελφοί της στη δημόσια υπηρεσία από την οποία συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα, εκπλήσσονται που τη βλέπουν να μπαίνει χαρωπή και να τους προσφέρει δωρεάν εισιτήρια για τη συναυλία του Βίκτορ. «Πώς κατάφερες να είσαι τόσο σκληρή τόσα χρόνια με όλους τους υφιστάμενους» τη ρωτά η νεαρή αντικαταστάτριά της, για να πάρει την απάντηση πως δεν την ενδιέφερε ποτέ η δουλειά της, γι' αυτό και δεν είχε κανένα πρόβλημα να οδηγήσει τους πάντες στα όριά τους.

Σε λιγότερο από ένα 24ωρο η Λάρα έχει διανύσει μια ολόκληρη ζωή γεμάτη πίκρα, μαγκωμένη κοινωνικότητα, θαμπές οικογενειακές σχέσεις και το (υπαινικτικά αυτοκτονικό) συναίσθημα της αυτοεγκατάλειψης.


Η Λάρα θυσίασε την υπόσχεση μιας στέρεας καριέρας ως πιανίστρια για να αφοσιωθεί στην ανατροφή και την κλασική παιδεία του Βίκτορ. Και τώρα, ανήμερα των 60ών γενεθλίων της, συνειδητοποιεί τη γυμνή μοναξιά της, μπροστά στην αμηχανία του πρώτου κονσέρτου του γιού της ως συνθέτη πλέον.

Επιχειρεί να τον συναντήσει, αλλά το προσωπικό της απωθημένο δεν της επιτρέπει να τον ενθαρρύνει, πόσω μάλλον να τον κανακέψει. Κρυφοκοιτάζοντας την παρτιτούρα της σύνθεσής του, σπεύδει να επισημάνει τα τρωτά σημεία, όταν εκείνος τη ρωτά αν θα παρευρεθεί. Η Λάρα βρίσκεται σε σύγχυση, που μετατρέπεται σε προσωπική σύγκρουση: έχει αγοράσει ένα σωρό εισιτήρια και τα προσφέρει σε γνωστούς και αγνώστους, φυσικά και θα δώσει το παρών στη μεγάλη βραδιά του ενήλικου παιδιού της, αλλά δεν έχει το κουράγιο ή την ωριμότητα να αφήσει το λουρί, επιμένοντας να το ευνουχίζει, ενώ έχει την εξυπνάδα να γνωρίζει πως η συμπεριφορά της τον κάνει ακόμη πιο νευρικό και πυροδοτεί έναν αμυντικό μηχανισμό συναισθηματικής απόστασης.

Σε λιγότερο από ένα 24ωρο η Λάρα έχει διανύσει μια ολόκληρη ζωή γεμάτη πίκρα, μαγκωμένη κοινωνικότητα, θαμπές οικογενειακές σχέσεις και το (υπαινικτικά αυτοκτονικό) συναίσθημα της αυτοεγκατάλειψης.

«Lara»: Το πορτρέτο μιας πικρόχολης μητέρας, που επιζητά τη σκληρή συγχώρεση Facebook Twitter
Ο μουσικός γιος της την έχει εγκαταλείψει εδώ και δύο μήνες, έχει μετακομίσει στη γιαγιά του και αρνείται να απαντήσει στα μηνύματά της.


Στο ντεμπούτο του, ο Γερμανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Γιαν-Όλε Γκέρστερ υπέγραψε το Coffee in Berlin, ένα φρέσκο και πιο uptempo υβρίδιο Νόα Μπάουμπακ και Τζιμ Τζάρμους, και τώρα, 8 χρόνια αργότερα, εξακολουθεί να αποφεύγει την καλλιτεχνική προσποίηση για να αφηγηθεί μια θλιμμένη, μεστή ιστορία.

Όλο το βάρος της Lara, που κάνει την πανελλήνια PVoD πρεμιέρα της στον ιστότοπο της Strada Films, πέφτει στους άξιους ώμους της πεπειραμένης Κορίνα Χάρφουκ, η οποία αποπνέει την ωμότητα της Ιζαμπέλ Ιπέρ και μοιάζει με την Έλεν Μίρεν. Πετυχαίνει απόλυτα στο πορτρέτο μιας καταπιεσμένης γυναίκας και καλλιτέχνιδος με όρους που απέχουν από το τυπικό αμερικανικό ιδίωμα της εξεζητημένης, θεαματικά πιεστικής stage mom. Βουβή ή λακωνική στη μεγαλύτερη διάρκεια της ταινίας, η Λάρα στέκει με δέος και ανάγκη αποδοχής μόνο μπροστά στον παλιό της καθηγητή μουσικής, που τυγχάνει να είναι και ο δάσκαλος του γιου της, μετά από εκείνην.

Ο γηραιός καθηγητής Ράινχοφερ (Φόλκμαρ Κλάινερτ, εξαιρετικός) στην αρχή δεν τη θυμάται, ίσως λόγω ηλικίας, ενδεχομένως και από άποψη και έναν έμφυτο κυνισμό. Η Λάρα προσπαθεί να τον δελεάσει στο κονσέρτο του γιου της και, μετά από μερικά ποτά, στο μπιστρό όπου συχνάζουν οι μουσικόφιλοι μετά τις συναυλίες, βρίσκει το θάρρος να του υπενθυμίσει πώς και πόσο πολύ την είχε αποθαρρύνει από το μέλλον που ονειρευόταν, επικαλούμενος τον εξευτελισμό που θα ένιωθαν οι γονείς της αν την έβλεπαν να εκτίθεται δημοσίως στην πρώτη της μεγάλη παράσταση. «Ναι, έχεις ταλέντο, Λάρα, ή είχες ταλέντο τότε. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με μένα;» την αποστομώνει ο θρυλικός προφέσορ του πιάνου, και αποχωρεί.


Η απάντηση και η λύση στον χρόνιο κόμπο θα έρθουν από τη μουσική.

 


Η ταινία Α' προβολής «Lara» θα προβληθεί online και on demand μέσω του ιστοτόπου της StraDa Films, από τις 17 Δεκεμβρίου. Στους θεατές παρέχεται η δυνατότητα να αγοράσουν virtual εισιτήρια και να ενισχύσουν την αίθουσα της επιλογής τους.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον

Πρώτη προβολή / Fatman: Ο σκληρά εναλλακτικός αλλά ακραία αντιπαθής Άγιος Βασίλης του Μελ Γκίμπσον

Το πρόβλημα με τη νέα χριστουγεννιάτικη ταινία με τον Μελ Γκίμπσον, που κάνει πρεμιέρα στην Cosmote TV, είναι η άγαρμπη ανισορροπία των ειδών που ασπάζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM